vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
408 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
19/11/2011
10:21  h.
Pas a pas
Les incògnites del dia després
“La realitat Màtrix: després del 20N alguns polítics hauran d’escollir quina pastilla agafen”
1. Duran i Lleida. 21-N, el dia després, majoria absoluta del PP i, per tant, un Congrés dels Diputats on la veu de Catalunya serà merament circumstancial. Aquí serà important veure quin paper juga Duan i Lleida. El líder democristià pot optar per quatre camins: fer oposició pura i dura; interpretar el paper d’home d’Estat i donar suport el govern en les situacions delicades; seguir els passos de Miquel Roca i marxar a l’empresa privada o integrar-se al govern de Catalunya.

2. Geometria variable
. A Catalunya continuarem tenint un govern de CiU en minoria parlamentària que, després del 20-N, pot ser que redefineixi la política de la geometria variable. El govern del president Mas pot escollir entre tres aliats: un PSC dèbil i en plena reconstrucció, un PP que l’obligarà a fer cabrioles de tot tipus per aconseguir el seu suport o la nova Esquerra de Junqueras que, des de fa uns mesos, s’ha mostrat disposada a donar suport a l’executiu català.

3. Pacte fiscal i pla B. El gran projecte del govern Mas, el pacte fiscal, sortirà del Parlament amb un regust a Pla Ibarretxe. Per aconseguir alguna cosa és necessari que el govern espanyol ho vegi amb bons ulls i tot fa pensar que la súper majoria del PP vetarà qualsevol mena de discussió. Per tant, serà determinant la reacció del govern català enfront del més que previsible fracàs del pacte fiscal. Alguns diuen que el president Mas convocarà un referèndum i altres apostes per eleccions anticipades. El que és evident, però, és que el govern català haurà de liderar una resposta contundent que vagi més enllà de les simples proclames i les banderoles.

4. Congrés del PSC. El PSC està a les portes d’un congrés intern. El congrés haurà de definir un líder i un nou discurs que pot condicionar les relacions amb el PSOE i els pactes al Parlament de Catalunya. Com a conseqüència dels resultats electorals és molt possible que els socialistes radicalitzin els seus postulats. Aquests han vist minvar el seu poder institucional a la mínima expressió i, per tant, es veuen obligats a redefinir-se. És probable que, per necessitat de desmarcar-se de la descomposició espanyola, el socialistes agafin un nou rumb. A més, s’ha de tenir en compte que hi ha una nova generació de dirigents que pressionen amb molta força els dinosaures del partit.

5. L’ERC de Junqueras. El partit republicà sembla que ha començat un nou camí. El nou líder d’Esquerra ha marcat unes noves directrius i un nou estil de fer política. La nova Esquerra sembla que vol enterrar els vells retrets amb els convergents i s’ha ofert al president Mas donar-li suport  en la iniciativa del pacte fiscal. En aquest nou escenari s’haurà de veure si els convergents agafen el guant llençat pels republicans i enterren, d’una vegada per totes, les absurdes guerres entre els partits nacionalistes.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
13Veure i/o afegir comentaris
ferran:Narcís, tu ho has dit, els catalans ho tenim molt fumut. Pensa q...
Comentaris (13 en total)
ferran
20/11/2011 19:12
Narcís, tu ho has dit, els catalans ho tenim molt fumut. Pensa que som molts els que lamentem la falta d'unitat del mon independentista. Ha estat una pena que tants patriotes i tanta gent valida s'hagin vist marginats, sobre tot gent tan valida com la de SI...Peró que podíem fer els catalans que som conscients del perill que ens cau a sobre?.Doncs lo que ha fet tanta gent: simplement votar a la contra del PP-SOE.. Els uns dipositant la papereta del senyor Duran i tapant-se el nas..Altres, els que encara creuen amb les dretes/esquerres o en el missatge pseudo-independentista del senyor Junqueras, doncs han votat esquerra o inclús iniciativa..La resta s'han abstingut lo que per mi és un immens error..En el meu cas he votat a la contra del ppsoe en la persona del senyor Bosch, candidat que ni tan sols està afiliat a ERC.
Nicky
20/11/2011 18:53
Absolutament d'acord amb Jayme Morera
Jaume Morera
20/11/2011 17:55
Em costa d'entendre el concepte geometria variable. A la Generalitat, Ajuntament i Diputació de Barcelona, per no parlar de Badalona i Castefa, els pactes sempre son amb el PP. CyU a pagar l'error de calcul i la metodologia obsoleta: amb majoria absoluta del PP el "Pacte Fiscal" (a veure si algu ens explica que es) ja us el podeu pintar a l'oli.
Narcís
20/11/2011 15:35
Verament tot n'és prou fumut, car si votem CiU, encara hi haurà qui digui ' veus com no som independentistes ..' i si ho fem per ERC-RCat .. poca representació d'aquells i poca d'aquests! Així doncs, què pot fer una nació ' ocupada i saquejada dia rere dia '? PD: ferran, per què l'Oriol Junqueras no ha estat clar i no hi ha fet pinya amb SI/ partit que no va amb segones? Nota: tant de bo sabés que majoria vota ERC-RCat així vers la independència .. però si és l'inrevés? Anotació al marge: del Pacte Fiscal, què dir-hi?, per ventura un fill maltractador o que buida l'economia de sa mare, així mateix, un mafiós que no deixa de extorsionar son ' client ', tot plegat, el que és espanya pel que fa a nosaltres .. deixarà de fer-nos-ho amb la força ( quina força desfermada és aquesta?) d'uns escons a congreso/ senado que ens desposseeix d'allò que ens pertany d'ençà de fa segles?
ferran
20/11/2011 11:59
Aquest mati he votat al senyor Bosch per dos raons: la primera, perquè penso que obtindrà l'acta de diputat. La segona, perquè quan fa uns anys el complex mafiós: Polític/Hoteler/Traficants, va decidir expulsar els barcelonins de les rambles per reconvertir-les en el femer que patim avui, aquest senyor va escriure un contundent article a l'Avui denunciant-ho. Jo li vaig donar les gracies amb un Mail que ell molt amablement em va contestar. Tot això, mentre els farsants anomenats d'esquerres i ecologistes més la resta de politics que manaven dins del ajuntament s'ho callaven com uns morts......Tornant amb les incògnites plantejades pel Guillem respecte del dia després, vull insistir en el perill dels projectes dels peperos espanyols, projectes que per obtenir diners fàcil i ràpidament passaran necessàriament per les colònies del mediterrani i en particular Catalunya. Insisteixo que un megaprojecte tipus disneylandia com “las Vegas” on la santa aliança del ciment/politics/especuladors/traficants, i que ens ho vendran amb la coneguda farsa del “creixement economic” serà letal per Catalunya.
Llorenç
20/11/2011 11:32
Tant penòs com votar PPSOE és votar PPCIU.
ferran
20/11/2011 02:25
Perdoneu la meva insistència macos, el que és de RUCS és votar PPSOE que són els responsables primers, dels que ens ROBEN 20.000 milions anuals quan tenim els serveis públics col·lapsats..Estem colonitzats i vosaltres encara no us heu assabentat. AIXÒ és de RUCS!!!...INDEPENDENCIA JA!!!
Ramon
19/11/2011 19:52
22.000 milions, ferran, no 20.000. Si vols fer de becari del PPciu, o del PSOEciu (els distingeixes?), almenys aprén aritmètica, altrament et timaran en el canvi. En el canvi del recanvi del Gobierno Español de Concentración Nacional, tros de ruc.
ferran
19/11/2011 19:08
Qui no enganya a ningú, ets tu maco..la teva ferum ppsoe disfressada d'indignat traspassa la xarxa..Per cert, veig que els lacais al servei del ppsoe treballeu coordinats per tots els digitals de la xarxa. Quan hi han eleccions hi poseu la resta, oi?..Saps que part del pressupost perquè vosaltres podeu fer de lacais, prove dels 20.000 milions que els espanyols roben a Catalunya anualment?
Joan Rodó
19/11/2011 17:55
Aquest és el gran plan que teniu amb el Gobierno de Concentración Nacional?... Doncs en què quedem: PP no, però Gobierno del PPciu sí?... A qui vols enganyar, espanyolista ferran?.
ferran
19/11/2011 15:32
L'única esperança que em queda de que no es faci realitat el projecte estrella dels peperos, consistent en la ja absoluta prostitució i despersonalització dels països catalans, és la senyora Merkel...Potser que la conjuntura econòmica Europea faci impossibles els somnis dels peperos. L'únic bo d'aquesta crisis és que s'han acabat el crèdits fàcils i barats que eren l'habitat ideal d'on la caspa espanyola, l'estat i els especuladors financers han xipollejat tan gust molts anys, i això s'ha acabat..Penso que el “caldo gordo español” s'ha acabat..Ara tinc curiositat com s'acaba el globus sonda que fa unes setmanes van llençar sobre la premsa, que amb obediència canina cap el poder van publicar tan diligentment, consistent en el megaprojete d'una megacasa de putes, jocs i tota classe vicis que ens van vendre com a “creixement econòmic”. Naturalment els nostres polítics dormint a la palla.
Votempartitscatalans
19/11/2011 15:15
El dia després està cantat, sí. Els conyvergents voleu fer un Gobierno Español de Concentración Nacional i us penseu que els catalans som imbècils. Però aquest cop heu anat massa lluny i demà rebreu a les urnes el càstig que us mereixeu, per espanyolistes i per pocavergonyes.
ferran
19/11/2011 14:00
El dia després està cantat..Els peperos ja tenen al calaix un gegantesc projecte per reactivar la màfia del complex mafiós: totxo/turisme/traficants..Aquest projecte ho patirem encara més que fins ara, les colònies de parla Catalana..Els peperos saben que en l'únic lloc d'on poden obtindre astronòmics beneficis és en les colònies dels països Catalans..Aconseguiran l'objectiu de: Liquidar cultura i demografia deixant-nos la merda i els problemes, mentre obtenen uns astronòmics beneficis per engreixar l'estat i autonomies subvencionades..Per desgracia aquest projecte que ja és public, cap partit Català a gosat denunciar-ho.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida