vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
408 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
08/11/2011
00:00  h.
Amb criteri
Peces-Barba, propietari de vides alienes
"Quan una fòbia està molt estesa deixa de ser fòbia per convertir-se en un fet natural, o, a tot estirar, una 'beneiteria desafortunada'"
Les recents declaracions del socialista Gregorio Peces-Barba, un dels pares de la Constitució espanyola, han tingut un ressò extraordinari a Catalunya pel seu caràcter catalanofòbic. Les va dir al seu país, concretament a Cadis, el passat 27 d’octubre en el decurs d’una intervenció en el X Congrés de l’Advocacia:

“Quan el comte-duc d’Olivares es va trobar al mateix temps amb l’alçament dels catalans, que, per cert, celebren sempre les seves festes, anomenades nacionals, per derrotes, i el dels portuguesos, es va prendre una decisió que va ser deixar els portuguesos i quedar-nos amb els catalans. Jo sempre dic en broma: què hauria passat si ens haguéssim quedat amb els portuguesos i haguéssim deixat que se n’anessin els catalans? Potser ens hauria anat millor”

Tot seguit, quan José Pedro Pérez-Llorca, un altre pare de la Constitució espanyola, va expressar la seva inquietud pel “procés independentista” que viu Catalunya, Peces-Barba va respondre:

“Jo no sóc pessimista. Estarem en millors condicions que en altres èpoques. No sé quantes vegades calgué bombardejar Barcelona. Però aquesta vegada es resoldrà tot sense necessitat de bombardejar Barcelona”
 
Són declaracions greus, aquestes. Ho són, evidentment, pel racisme subjacent que denoten, però especialment per la representativitat del seu autor i per l’escenari en què les fa. Vull dir que no és el mateix que les faci una persona anònima en una taverna que un redactor d’una Constitució estatal en un congrés. I la gravetat augmenta quan Peces-Barba, entrevistat per diversos mitjans de comunicació, es mostra displicent i té la barra de dir que els catalans “s’ho han de fer mirar, perquè no tenen sentit de l’humor”. Tanmateix, el seu desvergonyiment arriba al cim quan hi afegeix que es pot fer broma dels morts en els bombardeigs de Barcelona, però no pas de les víctimes d’ETA o del bombardeig de Gernika. “Són coses molt diferents”, diu ell. El comentari és tan repugnant i racista que es desacredita per si mateix, però l’aspecte més sinistre de tot plegat no és aquest sinó la càlida acollida que les declaracions van tenir per part de les cinc-centes persones que eren a la sala i de les quals només vint es van aixecar i van marxar. Vint advocats catalans que van tenir la dignitat de dir prou. Mentre marxaven, però, Peces-Barba encara es va permetre el sarcasme de demanar que deixessin “sortir els qui han de sortir” i, tot seguit, la sala va esclatar en aplaudiments.

Espanya és això. Altrament la sala s’hauria buidat i la reacció del PSOE, que va trigar moltíssim a dir-hi alguna cosa, hauria estat fulminant. Per al ministre José Blanco, finalment, només van ser unes declaracions “desafortunades” i per a la ministra Carme Chacón una “tonteria”. Ara fa uns mesos, per haver dit “entenc Hitler i simpatitzo una mica amb ell”, el cineasta danès Lars von Trier va ser declarat “persona non grata” per la direcció del Festival de Canes en considerar, encara que després s’excusés dient que feia broma, que eren unes paraules antisemites “inacceptables”. Espanya també reprova les manifestacions fòbiques de caràcter ètnic. Les reprova totes menys les catalanofòbiques. I és que quan una fòbia està molt estesa deixa de ser fòbia per convertir-se en un fet natural, o, a tot estirar, una “beneiteria desafortunada”.

Pel que fa a la xenofòbia i al totalitarisme implícits en els aspectes secundaris de les paraules de Peces-Barba, cal fer un parell de consideracions. En primer lloc, Peces-Barba sap molt bé que la Diada nacional de Catalunya és una commemoració, no pas una celebració. L’Onze de Setembre, Catalunya no celebra cap derrota, senzillament recorda la pèrdua de les seves llibertats nacionals per tal de mantenir viva la consciència del país i no defallir en la lluita per recuperar-les. Queda clar, per tant, que burlar-se de Catalunya i dels catalans, com ha fet aquest senyor, tot parlant de festa “anomenada nacional” i falsejant la realitat davant d’una audiència que es va revelar ignorant i ideològicament afí, és propi del nacionalisme espanyol més abjecte. Franco també l’hauria aplaudit.

La segona qüestió és la relativa al menyspreu i a l’arrogància amb què Peces-Barba va parlar de Catalunya i Portugal. Talment com un propietari de vides alienes que decideix qui serà lliure i qui serà el seu esclau. És a dir, que, d’acord amb aquest senyor, Portugal seria un esclau llibert i Catalunya un esclau ras i curt. Per això, quan diu “si ens haguéssim quedat amb els portuguesos i haguéssim deixat que se n’anessin els catalans”, ens està dient que eren ells els qui decidien el destí d’uns i altres en funció de la seva santa voluntat. Ni li passa pel cap que va ser Portugal, amb la seva independència, la qui no va voler “quedar-se” a Espanya.

Pel que fa als catalans, veiem que el senyor Peces-Barba es vanta amb prepotència d’haver guanyat la batalla del 1714 sense adonar-se que la guerra continua i que quan arribi a la seva fi, cosa que és molt a prop, la nostra victòria donarà a Catalunya el mateix estatus que ara tenen Espanya i Portugal. Arribat aquest moment, serà interessant veure què fa Espanya amb la seva derrota, si la celebra o la commemora.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
34Veure i/o afegir comentaris
Miralles:Jordi, (08/11/2011 13:15): Uuuuufffff, Jordi, Quant perill tè ...
Comentaris (34 en total)
Miralles
12/11/2011 01:31
Jordi, (08/11/2011 13:15): Uuuuufffff, Jordi, Quant perill tè aixó de que "Tots els diaris catalans haurien de posar el teu escrit a la portada i les TVs obrir-hi els telenotícies". Té un flaire totalitari.És esgarrifós. Em recorda quan La Vanguardia Española, El Noti, La Prensa, El Correo Catalán y la Soli, així com La Hoja del Lunes, publicaven, impasible el ademán, els editorials que es redactaven a la Dirección General de Prensa des de l'any 1939 al 1973.
Català
11/11/2011 16:59
Ciutadà/Ciudadano, a les 7 surt un tren cap a Espanya. Afanya't o el perdràs, com sempre.
Ciutadà
10/11/2011 16:04
I de quina nació hi serà el govern de concentració??Aquests comentaris delaten l'esperit de moltes persones, a aquest cas, catalanes: volen una cosa i la contrària. Per avarícia.
Ramon
09/11/2011 23:25
Bé, INDEPENDÈNCIA, sí però sempre que això no interfereixi amb el gran Gobierno de Concentración Nacional que hem de fer amb el PSOE i el PP.
Ramon
09/11/2011 22:23
Un article per a ser llegit per tots els catalans i adonar-se'n de què fem dins d'aquest estat que es tracta com a mesell. INDEPENDÈNCIA
Marcel.
09/11/2011 19:53
Divulguem aquest article.
Joan López - Almería
09/11/2011 18:19
Molt bon article, Sr. Víctor Alexandre. A veure quan aprendrem la lliçó a Catalunya. Prepotent, insolent, provocador, Peces Barba, "señorito" del latifundi de la Constitució Espanyola. ¡Que a todo cerdo le llegue su San Martín! Y más aún si dicho cerdo se alimenta de bellotas de la meseta.¡Voteu Catalunya! ¡Fora els invasors¡
Català
09/11/2011 16:19
No Ciutadà/Ciudadano, hi ha catalans i espanyols, igual que hi ha italians i portuguesos. Tu ets espanyol. Nacionalista espanyol. El que no s'entén és que si tan enamorat estàs d'Espanya, com és que no te'n vas a viure a Espanya en comptes de viure en una altra nació?
Ciutadà
09/11/2011 14:32
Català: així és, desgraciadament, tal com vaig dir abans, tot el que no estigui d'acord amb tot el que diuen els més "catalans" s'haurà de dir a "diari digital"- mai he llegit aquest diari- o al vent. El que passa és que encara que no ho cregueu, la majoria dels ciutadans catalans no pensen com tu.
Català
09/11/2011 13:17
Ciutadà/Ciudadano, t'has equivocat de portal. El teu lloc és a "Libertad Digital". T'has confós per la segona paraula. Allà, com a espanyolista que ets, et sentiràs entre els teus i al costat de Peces-Barba.
Ciutadà
09/11/2011 12:34
Per l'articuliste: llegeix vostè els comentaris que es fan a aquest diari en GENERAL I AL SEU ARTICLE, EN PARTICULAR???? Això si que és xenofòbia cap als espanyols. Com es pot ser tan cecs????
antoni
08/11/2011 23:01
Les declaracions d'aquests peces demostra que la caverna espanyoleta está instalada tant a la dreta com a l'esuqerra
Josep
08/11/2011 20:10
Gràcies Víctor
Llivia
08/11/2011 19:46
D´acord Victor Alexandre. Ja se sap, alguns quan es fan vells fan com les criatures i no saben dissimular el que sempre han pensat. I aquests ens manen i ens perdonen la vida...Mal els pesi encara som aquí.
Narcís
08/11/2011 19:16
Molt senzill .. la celebrarà ( per ventura no és el que fa amb els d'Amèrica? .. així n'és de patètic, així n'és d'estúpid, així n'és de pervers, així n'és de funest per a Catalunya/ PPCC aquest estat!)! Nota: òbviament que ser anticatalà .. és ' condició exigida ' per a ser espanyol, bon espanyol! Anotació al marge: el que diu Alexandre n'és clar/ ben dit així doncs .. per què no sortírem tots al carrer per anar-nos-en d'una punyetera vegada d'espanya ( n'era un moment de nassos!)?, ço és, on eren tanta organització, associació, plataformes àdhuc fundacions per moure's/ remoure's i .. sortir disparats d'aquest estat delictiu d'ençà de fa 500 anys?
JORDI ROMAGUERA
08/11/2011 19:13
Fixem-nos que el racista de Peces Barba diu que calia bombardejar Barcelona cada 50 anys, però que ara ja no cal. Ningú no li ha sabut preguntar per què?. Jo crec que m´ho penso. A causa de les diverses guerres contra Catalunya, la nostra nació amb menys població tornava a revifar-se, fins que al cap d´unes decenes d´anys estava preparada de nou per plantar cara i assolir la llibertat nacional altre cop. I tornaven a repetir la jugada. I cada cop feien com Sísif. Fins que el general Franco, el criminal espanyol, va enviar una gentada de parla castellana per destruir l´essència de Catalunya, ja que la feina ja es faria sola. Com que la majoria d´aquells immigrats no es van integrar -us recordo que jo sóc de l´Hospitalet i sé de què parlo, per desgràcia-, fa que en el plebiscit que farem a favor de la llibertat nacional de Catalunya, els interessa mantenir la gent immigrada sense integrar per jugar - en el moment precís-, per votar a favor de la "unidad de Espanya". Després del dia 20 veurem què vota els habitants de Catalunya per saber si aquesta teoria és la que pensava Peces - Barba i no va dir, o bé és una altra que jo desconec. JORDI ROMAGUERA I CUBEDO. L´HOSPITALET DE LLOBREGAT.
xarlicat
08/11/2011 18:16
I pensar que encara hi ha catalans que volen negociar amb aquesta gent.
Arnau Estanyol
08/11/2011 17:04
Si això diu un dels "pares" de la seva Constitució, no es d'estranyar que mes que una carta de llibertat i democràcia la Constitució espanyola, sigui una gàbia on alguns estem tancats i amenaçats per les armes com a un camp de concentració.
Montserrat
08/11/2011 15:51
Moltes gràcies...Víctor.
avall
08/11/2011 14:12
Com tots, un altre gran artícle! Amb sensatesa i fidel al context en què va passar, de manera que pot ser una bona eina per denunciar el fet i, alhora, passar pàgina i acabar de conscienciar (els que queden) a la gent per escriure la nostra història.
Iosí
08/11/2011 13:27
Vergonyós; no ho poden remediar. Els castellàns tenen un racisme vers nosaltres des de sempre. La gent ho deu de pensar. Qué fem amb aquesta gent? Azaña, el republicà ja ho deia- para guardar el equilibrio penínsular, hay que borbandear Barcelona cada 50 años-
Jordi
08/11/2011 13:15
Fantàstic Víctor Alexandre. Ho dius tot molt bé. Tots els diaris catlans haurien de posar el teu escrit a la portada i les TVs obrir-hi els telenotícies. Gràcies.
sarete - CATALUNYA
08/11/2011 12:26
se li va escapar el QUÈ pensen la majoria dels espanyols d'ambdues tendències. I aquest és dels anomenats "Pares de la Constitució" (que no és la meva), és d'un partit que es vanta de "progressisme" (què deuen entendre per "progrés"?) i de defensors dels Drets Humans (es veu que el Dret de Decidir no el coneixen)..... Endavant Víctor
Heather Hayes
08/11/2011 12:26
Genial, com sempre.
Corb
08/11/2011 11:22
Molt bo!
Pepa
08/11/2011 11:19
És senzill, nomès cal veure la reacció d'Espanya enfront les paraules d'en Peces i les que va dir al seu dia el nostre estimat Xirinacs -Jo també sóc amic d'ETA- i el que li va comportar al senyor Lluís Mª Xirinacs.
el nom
08/11/2011 10:13
On és clar el racisme de Peces Barba és en les xifres d'aquestes desgràcies. A Gernika els últims estudis fixen en 130 els civils morts. Però per en el seu imaginari deu ser una gran cosa. I ETA va matar 857 persones. I els bombardejos de Barcelona no són pas història antiga, sinó que només al març del 38 van morir 880 persones. I germans i altres parents de les víctimes encara estan vius. Es miri com es miri, en Peces Barba és un racista que pensa que val més una vida castellana o basca que una de catalana. Això és xenofòbia, racisme, nazisme, el que vulgueu. I aquest en part va fer la constitució. Així ens clar que la constitució tingui ambigüitats per aixafar-nos com a nació.
Ferran (Vic)
08/11/2011 09:59
extraordinari, un cop més.
Carles23
08/11/2011 09:46
Us recomano seguir en Víctor Alexandre a Twitter: @valex_cat
Ramon.cat
08/11/2011 09:35
El que més m'indigna de tot plegat és el títol de l'encapçalament: I és que quan una fòbia està molt estesa deixa de ser fòbia per convertir-se en un fet natural, o, a tot estirar, una “beneiteria desafortunada”. Fins i tot a casa nostra. ¿Que hauria passat sí un Miquel Roca per exemple hages dit dels espanyols quelcom similar? Ningú el lliuraria d'una multa milionària, de demanar perdó de la presó, a part d'insults, agressions i fins i tot d'atemptats de grau mig, i penso que no exagero.
Xavier Rosselló
08/11/2011 08:42
Un escrit molt lúcid que demostra la clarividència del seu autor. Felicitats Víctor!
Gongylus
08/11/2011 08:28
Com sempre, el senyor Víctor Alexandre l'encerta de ple i posa el dit a la nafra. Per sanitat mental i subsistència cultural i lingüística, cal que la sensació de frustració impotència que sentim els catalans per estar sotmesos a Espanya s'acabi aviat declarant la independència.
Sali
08/11/2011 07:08
Estic totalment d'acord amb tu, Víctor. Ara veurem com portem d'envenats els ulls encara... Com seran els resultats de les properes eleccions?
el nom
08/11/2011 01:11
Enorme l'ultim paragraf.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida