vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
409 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
08/12/2011
00:00  h.

La tortuga de l'Ateneu

El món ens coneix molt bé
"Avui per avui, ni hi som, ni ens hi esperen. De fet, ni se n'han adonat que existim"
Sembla que la revista TIME ha tornat a publicar una llista de les 10 Top nacions amb possibilitats d’assolir la independència properament. Pel que llegeixo, no han variat massa els noms dels que ja van donar-se a conèixer fa un any. La majoria són vells aspirants coneguts: País Basc, Escòcia, Ossètia del Sud, el Tibet, la Padània, Kurdistan, Quebec o el Sahara Occidental. La veritat és que és una mica discutible i que té un enfocament americanitzant, però és una selecció significativa.

Naturalment, Catalunya no hi és, i és que el món ens coneix millor que nosaltres mateixos. És trist però les coses tal com són: avui per avui, ni hi som, ni ens hi esperen. De fet, ni se n'han adonat que existim. D’una banda, perquè normalment els “catalans” amb fama universal juguen sempre al costat espanyol; i de l’altra, perquè em sembla a mi que un poble que la seva màxima aspiració és “l'autonomia”, mentre l'espolien i el colonitzen (en atenció a la Sra. De Gispert no diré sodomitzen), doncs lògicament no desperta ni cap preocupació ni cap interès. El dia que ens aclarim i ens presentem al món donant-nos a conèixer, amb l’ambició de ser un poble lliure, amb un full de ruta clar, fent esclatar el conflicte, aleshores podrem reclamar la nostra oportunitat.

Però no he volgut escriure aquest article per justificar el meu habitual masoquisme lacrimogen, sinó perquè hi ha dos candidats nominats que em continuen cridant l'atenció: Vermont i Cascàdia.

De Vermont, estat dels Estats Units fronterer amb el Canadà, havia llegit alguna cosa. Però de la República de Cascàdia no en sabia res. És un territori que engloba part d'estats nordmaericans i part de canadencs, i que afectaria a la Colúmbia Britànica, Oregon, Washington i parts d'Alaska, Alberta, Idaho i Montana Oest. Amb una població d'uns 15 milions d'habitants, i un PIB de 618 bilions de dòlars el 2006, la qual cosa situaria Cascàdia en el lloc 20è del rànking d'estats industrialitzats del món.

Amb la voluntat de canviar les coses, els promotors de la independència dels cascadians fan seu el tema: “Change starts now. Complacency is no longer an option.”. Han definit un pla estratègic per 2011 i els objectius que pretenen assolir: “It is our overall goal to convince the citizens of Cascadia, through community involvement and support, that ultimately we the people of Cascadia can govern ourselves better than someone in a distant seat of power that has no vested interest in our regions.”. Senzill, simple i efectiu: els cascadians demostren un seny que a nosaltres se’ns ha eixugat.

He decidit fer-me cascadià, ja no ve d'aquí, i començo a preparar els papers immediatament. "Complacency is no longer an opcion". Potser aquesta via, nacionalitzant-nos del que sigui, serà l'única manera de no morir espanyols.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
6Veure i/o afegir comentaris
AliBay:No ho han tornat a publicar. El Carles Ribera de l'Avui, va escr...
Comentaris (6 en total)
AliBay
09/12/2011 19:51
No ho han tornat a publicar. El Carles Ribera de l'Avui, va escriure fa cosa de dos dies un article sobre el tema però la Time no ha tornat a publicar res. I és del mes de gener d'enguany, l'article en qüestió.
Fart d'espanya
08/12/2011 21:14
Un periodista de la revista TIME no representa tot el món, a part de l'existència d'una alta probabilitat que els castellans li van pagar (amb els nostres diners!) per a excloure Catalunya dels primers 10. Posa però, "20 next states in Europe" en Google i segur que trobes el que busques...
Artigas
08/12/2011 18:36
Però Quim… Time fa riure. Si ens hi hagués inclós ara estaríem queixosos de figurar entre "paísos" tan establerts com Cascàdia, Ossètia i la Padània… on ni els seus mateixos habitants hi creuen. No és per que Time ens enllisti que arribarem a la llibertat.
el nom
08/12/2011 13:31
Quim Torra hauria de recordar que els paràmetres de possibilitat d'accedir a la independència són molt especulatius i surt la llista que surt. Que no hi surt Catalunya? Doncs ho diu la revista Time, no pas el Departament d'Estat. En especulacions anteriors, per no sortir, no sortia ni la dissolució de l'URSS, ni la independència de Timor etc... El separatisme en l'escena internacional fa por perquè és de les coses més imprevisibles i sorpresives que es poden succeir a l'escena internacional. Potser quan menys surtis al Time de torn, millor...
Ricard
08/12/2011 12:01
Res de masoquista, Quim. Masoquista seria negar la realitat que amb total encert descrius, que és justament el que per desgràcia fan la majoria de catalans, i per això així ens va.
Narcís
08/12/2011 10:58
Quim, parlaves al darrer article d’una majoria nacional que no pas partit ídem romandre primer, doncs bé: Girona .. CiU+ ERC= 152.807 ( en són més que els 114.974 de PSOE i PP!), Lleida .. CiU=79.346 vots ( en són més que els 76.276 de PSOE i PP!), Barcelona .. CiU + ICV + ERC = 1.315.423 vots (en són més que els 1.272.835 de PSOE i PP!), i Tarragona .. CiU= 105.721 ( uns milers menys que els 171.590 de PSOE i PP); per tant, en dos mots, pro Catalunya: 1.653.297 vots, i contra Catalunya: 1.635.675, ço és, ‘ avancem nacionalment parlant .. enfortim la nació ‘ ( on paren les enquestes que deies assenyalaven el ‘ 30% ‘ pel bloc nacional o Catalunya, i el ‘ 60% ‘ per a l’anihilador- espoliador o espanya?) que n’era el que desitjaves/ desitjàvem! PD: ja sabem que pels americans .. si no hi ha ‘ morts ‘ .. no hi ha demanda ( així són de llestos)! Nota: tanmateix, que podem esperar-hi de corresponsals que són a madrid! Anotació al marge: de la ‘ demanda a Estrasburg ‘/ Tribunal Europeu de DDHH .. se’n sap quelcom?, va ser admesa?, quan hi haurà sentencia?, n’arribat el cas es farà recurs? i, ja posats, ‘ reclamar ‘ la total/ absoluta absència de respecte al Conveni Europeu dels DDHH pel que fa a tota una nació, nació catalana .. costa diners ( agrairia d’algú mínima informació atès que l’autor no bada boca, gràcies per endavant!)?
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida