vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
409 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
03/12/2011
14:13  h.
Pas a pas
Fades, mamarratxos i senadors
“Els símbols són essencials. És de les poques competències que depenen íntegrament de nosaltres”
Una presidenta del Parlament que es vesteix de fada, un Molt Honorable que es nomena senador –sense renunciar als 500.000€ de la seva oficina d'expresident- i un diputat que ha de fer estirabots constants –mamaratxa, Parlament de fireta, etc- per sortir als mitjans de comunicació. Aquesta és realitat del nostre país. De la nostra política. El nostre pa de cada dia.

Som un país petit i amb un autogovern diminut. És per aquest motiu que les formes i els símbols són essencials. És de les poques competències que depenen íntegrament de nosaltres. Espanya aquí no hi pinta res. Transmetre rigor i seriositat només depèn de nosaltres. I en aquestes circumstàncies no et pots permetre el luxe de dinamitar els simbolisme, ja que corres el risc de quedar-te amb les mans buides.

S'explica que Lluís Maria Xirinacs va anar al Palau de la Generalitat per visitar a Tarradelles vestint pantalons de pana, xiruques i una camisa desmanegada. Tarradelles quan va veure la fila de Xirinacs va etzibar-li: "Què, mossèn, d'excursió avui? Bé, quan torni, ja em trucarà, oi?". Acte seguit va fer mitja volta i el va deixar palplantat al mig del Palau.

Que els representants electes d'un Estat facin el ridícul és tolerable. Les bases són solides i els riscos són menors. Ara, quan ho fem nosaltres –que no som res més que els nostres símbols- correm el risc d'esfondrar el decorat.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
15Veure i/o afegir comentaris
el nom:Patètic. Quan es tenen les mans buides, quan no és té poder deci...
Comentaris (15 en total)
el nom
05/12/2011 12:36
Patètic. Quan es tenen les mans buides, quan no és té poder decisió, quan ets dependents: preocupar-se pels símbols és una frivolitat. Aquest és el defecte que teniu els convers, que el vostre patriotisme de jocs florals i mites romàntics només us serveixen a vosaltres mateixos. Mentrestant el país es desaccelera, es desindustrialitza, s'aboca als serveis i el turisme barat, etc. I que consti que t'ho diu un independentista que també és romàntic i sap la importància dels símbols. Però aquests no són el més important de la política sinó del protocol, la imatge i l'estima. Política és governar pel bé de la comunitat. En comptes d'això heu reduït el benestar públic, perquè no us atreviu a acabar amb la dependència, per covardia, i perquè els convers del sector negocis estan fent la gran festa del neoliberalisme: desregulació, impostos indirectes, rebaixa dels directes dels rics, retallada de serveis nacionals, etc. No em vinguis amb símbols, Carol, perquè això és agafar el rave per les fulles.
el nom
04/12/2011 23:57
Entre la forma i el fons sempre hi han hagut grans problemes i debats. Fins i tot ZP s'hi va posar...
el nom
04/12/2011 22:50
Be Guillem o demanes disculpes, una mala tarda la pot tenir tothom, o si tens dignitat dimiteix!!
noctas
04/12/2011 14:24
Lamentable el teu article, Guillem , curt, poc treballat, previsible, sense fons., hauries de treballar més Carol abans de donar lliçons a ningú.,
Ramon
04/12/2011 14:05
Aquest David israelita és que no entén res de res, tan lluny, des de Tel-Aviv. Aviam, no és que sigui mamarratxa per la seva manera de vestir, que també. El problema és que ho és per la seva manera de censurar un parlament de fireta de CiU, mentre va impedint que esdevingui el Parlament de Catalunya. Ho has entès, noi, o t'ho traduïm al sefardí?.
David
04/12/2011 12:44
És bastant masclista ficar-se amb la seva manera de vestir.
Naima
04/12/2011 11:50
Noiet, potser el que hauries de criticar és que els mitjans de comunicació només s'hi fixin quan algú fa un estirabot. Si el Tena hagués dit la definició de mamarratxa (Persona que, per la seva manca de seny o de formalitat, no mereix d'ésser presa seriosament o tractada amb respecte - diccionari.cat) en comptes del mateix nom cap mitjà l'hagués tret.
Narcís
04/12/2011 01:37
A) el darrer paràgraf n'és trist, molt trist!, car, justament un representant d'una nació, damunt, esmicolada i subjugada i d'Estat piratejat d'ençà de segles .. no pot permetre's el luxe de fer cap ridícul ( cosa que sí pot fer ciutadà o individu qualsevol doncs només es representa a si mateix)! B) Tenir el valor, verament, la barra, de jutjar l'aparença/ imatge d'un compatriota, a més, sent religiós, com en Xirinacs, amb tot el que va fer, va arriscar, va passar per mor de Catalunya/ PPCC pel que fa a sa història, a sa present i, sobretot, a sa presència futura .. ha estat d'allò més petulant! C) Així mateix, d'on treus que el quefer de SI al Parlament no n'és conseqüència de tot el que bull contra nostra per terra, mar i aire o esperonat pels mass media i pseudopolítics espanyols que no pas .. animositat de cap mena com excusa per a publicitar-s'hi? PD: tant de bo fóssim tots com en Xirinacs, potser, de segur, avui, ara i ací, Catalunya deixaria d'ésser escopida i pixada a la cara de continu àdhuc sobirana! Nota: ah!, i de país petit res!, un cas amputat, extirpat , els trossos dels quals .. n'estàn sent ' gangrenats ' per espanya! Anotació al marge: sap molt de greu tanta manca d'equitat i, no diguem-ne, d'empatia, vers compatriotes que n'eren valents, valents fora mida, tot plegat, per la supervivència de Catalunya així de nosaltres i, sobretot, de la memòria de nostres estimats!
Marcel
04/12/2011 01:32
El parlament de catalunya no té competències, però l'hem de conservar perquè és el marc on s'ha de proclamar la Independència de Catalunya
agustina
03/12/2011 20:02
La dignitat no es troba en la forma sino en el fons. No és als vestits sinó als continguts. Insultar i dir mamarratxa és un contingut (amb una forma). Vestir de pana amb xiruques és només una forma. També de fada en la seva vida personal. No hi trobo res en contra. L'insult no el tolero perquè hi ha una agressió i una falta de respecte a la persona sigui qui sigui. Els límits per mi són molt clars. Prohibir la llibertat d'expressió al parlament per dir que Espanya ens roba (que no falta al respecte a ningú sinó que només descriu una realitat per a alguns) em sembla pixar fora de test.
Mjöllnir
03/12/2011 18:04
A part de que en Xirinacs va ser elegit en unes eleccions democratiques i el "Marques" no. Que alguns, encara que grandets, per sort no patim Alzheimer ni ens poden venir amb falornies i invents.
Mjöllnir
03/12/2011 18:00
Efectivament un anava encorbatat pero va acabar acceptant un marquesat donat per un usurpador del titol de Comte de Barcelona, l'altra aniria amb xiruques pero estava al servei del seu pais de manera insubornable. Ve't aqui la diferencia. La historieta es torna a repetir.
ferran
03/12/2011 15:26
Guillem, tot el que dius és veritat. Peró vestir-se de fada per un mitja nacionalista espanyol o anar de tonto útil encara que sigui a càrrec del imperi, com a senador, és d'un ridícul encara més espantós.
davids
03/12/2011 14:44
mira nanu per tindra un parlament com el que tenim més ens val tancar-lo.tu no tens com jo la sensació que el teu vot no val per res???i que les deliberacions dels nostres diputats catalans són ridicules i sense substància...recorda només sanitat i educació res més
REAGRUPAT
03/12/2011 14:27
PERÒ HEM DE SER MOLT CONSCIENS QUE NOMÉS ÉS UN DECORAT DE CQARTRÓ PEDRA. TAMPOC CAL EXAGERAR DE TRASCENDENTALS.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida