vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
410 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
16/12/2011
00:00  h.
Des de fora
LA VIRTUOSA IMMOLACIÓ D’ARTUR MAS
"Catalunya té un govern guiat pel pragmatisme, no pas per la ideologia"
Contràriament a les previsions efectuades fa uns mesos, l’agudització de la crisi de deute sobirà a Europa comportarà, aquest proper 2012, un encongiment de l’economia a l’eurozona superior a l’1 %. A més, és altament probable que Grècia no pugui fer front als pagaments de deute programats fins el mes de març de 2012. Des de l’altre costat de l’Atlàntic, se m’encongeix el cor veient el risc creixent d’implosió social i econòmica a la meva estimada Europa.

El creixent pessimisme dels oracles econòmics ens hauria de fer reflexionar a fons. L’escenari d’una fallida sobirana –causada per la impossibilitat d’un govern a efectuar els pagaments compromesos– comportaria un efecte dominó, amb la caiguda en picat del valor dels bons, les pèrdues immediates pels bancs detentors de bons, la paràlisi del mercat de crèdit, l’afebliment de l’activitat econòmica, la incapacitat del govern per pagar nòmines i proveïdors, l’acomiadament massiu de funcionaris, el creixement de la pobresa i, finalment, l’accentuació dels aldarulls al carrer.

Catalunya té un govern guiat pel pragmatisme, no pas per la ideologia. L’espoli fiscal a mans espanyoles i el llegat ruïnós del Tripartit han obligat –i seguiran obligant– l’executiu d’Artur Mas a implementar unes mesures severíssimes de contenció fiscal. Ningú pot dubtar que aquestes iniciatives són doloroses però, malauradament, l’alternativa és molt pitjor. Mai com ara ha calgut saber transmetre a l’opinió pública catalana la necessitat de fer sacrificis parcials per intentar salvar els pilars de l’estat del benestar. No obstant, les noves hostilitats financeres del govern central espanyol contra la Generalitat estan dificultant, encara més, una situació ja crítica. Madrid ha decidit intentar ofegar-nos de forma traïdora.

Artur Mas està demostrant una lloable responsabilitat amb la disciplina pressupostària endegada d’ençà que fou elegit President de la Generalitat. Celebro que el President Mas hagi preferit avantposar la seva ètica com a governant abans que les seves legítimes ambicions per ésser reelegit President. Cal salvar el País encara que això li comporti perdre les properes eleccions nacionals.

Catalunya podria ser un país fiscalment estable, fins i tot dins el context de l’eurozona, si no fos mal administrat i espoliat per l’Estat espanyol. Sabem que el volum del Fons de competitivitat –estimat en 1.45 miliards d’Euros– i els 759 milions d’Euros corresponents a la disposició addicional tercera de l’Estatut són anecdòtics comparats amb els més de 16 miliards d’Euros espoliats –sigui dit amb permís gispertià– cada any per l’Estat espanyol.

Cadascun dels 1.638.918 vots a PP i PSC-PSOE donats pels electors catalans en les darreres eleccions generals espanyoles ens costa 10.000 Euros en espoli fiscal anual, 884 Euros en fons de competitivitat impagat i 463 Euros corresponents a la ignorada disposició addicional tercera. Així doncs, abans de criticar les mesures d’austeritat de la Generalitat, preguntin al seu interlocutor si votà PP o PSC-PSOE i, si és així, facin-li veure que la seva altíssima irresponsabilitat –causada per un espanyolisme irracional– comporta l’equivalent de 11.300 Euros en pèrdues als seus conciutadans catalans. Certament, l’insensat vot anticatalanista ens surt massa car.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
16Veure i/o afegir comentaris
el nom:Amb l'Andreu (11.48) totalment d'acord! Saben què cal fer i són...
Comentaris (16 en total)
el nom
19/12/2011 09:34
Amb l'Andreu (11.48) totalment d'acord! Saben què cal fer i són responsables de no fer-ho. Perquè Catalunya se'n surti cal ser Estat i administrar els nostres recursos. És així com garantirem present i futur.
Jordi Cadevall
18/12/2011 20:43
Quin preu posaries al vot de cada convergent que ha permés que els diputats de CIU hagin anat aprovant i aplaudint els pressupostos de l'estat durant anys i anys? No son també responsables d'aquest espoli, el d'espanya i alhora d'altres espolis com el del palau? Sincerament l'nsensat vot convergent no ha aportat res ni en els llargs anys en que van governar la generalitat.
laura
17/12/2011 21:35
totalment d'acord amb l'articulista
el nom
17/12/2011 15:29
Ja triga vostè a fer-se un compte de twitter. Seria molt interessant llegir les seves opinions en format reduït
el nom
17/12/2011 10:03
El comentari
Joan Creus
16/12/2011 21:50
La ineptitud total dels governants socialistes, junt amb altres d’esquerres analfabets, ens han portat a la misèria. L’anticatalanisme del Tribunal Constitucional, ha segat els brots verds de la tant anhelada independència. Mori espanya, Visca Catalunya !!
T. Pi
16/12/2011 21:39
Sr. Bordas, un 10 pel seu article. Li puc assegurar que estic completament d’acord en tot el que exposa. M’agrada’t sobretot, que una persona que viu tant lluny s’expressi com Vostè ho fa. Aquí, afirmacions tant reals com les seves només en trobem alguna de tant en tant, però totes de cop mai. Tant de bo el seu article serveixi per obrir els ulls a més de quatre.
Narcís
16/12/2011 19:45
El darrer paràgraf hauria d'ésser penjat arreu de Catalunya .. des de l'Admó. autonòmica fins els ens locals (ningú podria oposar-s'hi .. és la veritat!)! PD: tanmateix, la pregunta és ' si Catalunya fa bé/ els deures i la resta de l'estat àdhuc d'altres europeus no .. així mateix no patiriem l'efecte dominó '? Nota: pel que fa a l'ofegament ( espoliació o saqueig ) de l'estat .. no hi ha instàncies, si no espanyoles, europees on recórrer? Anotació al marge: no és el moment de dir-ne prou!, ço és, fins ací hi hem arribat!, atès que un Poble- Territori/ nació pot ser ' canonejat ' amb misèria i podridura així mort sense sang?
ferran
16/12/2011 19:17
Quan un país com el nostre que pateix un indigne tracte colonial, li roben de 16.000 a 20.000 milions anuals, i es veu obligat a finançar-se a traves d'un model econòmic suïcida, basat en el creixement del complex mafiós del totxo, model que destrossa territori, demografia i col·lapsa els serveis públics a base d'importar gent de tots els continents pel seu manteniment, veig doncs que les retallades són inexorables...Em desconcerta però, que després d'un any, el senyor Mas i l'ajuntament de Barcelona encara no hagin creat una taxa turística lo suficientment contundent que pugui alleugerar el nostre dèficit...Potser, que tinguin por de la reacció o d'un xantatge del complex mafiós: totxo/fastigós turisme per saturació/traficants d'il·legals?..Si fos així, la gent te tot el dret a saber-ho.
Irene
16/12/2011 18:01
Mas no ha tingut l'opció de no retallar. Però si que ha tingut opcions en el COM i a QUI retallar i aquí se li veu la ideologia de prioritzar el capital al bé social. No m'ha sorprés gens, tot el que passa era previsible.
Evarist Manunellas
16/12/2011 17:39
Sembla estrany com encara a Catalunya no sapiguem com ser d´un sol costat contra l´adversitat economica que el Sr. Mas s´ha trobat i fer-li costat. L´article del Bordas, molt encertat.
Domènec
16/12/2011 17:02
Sort en tenim de que hi ha un Govern amb capacitat i pragmàtic. La majoria de la gent ja haguéssim enviat a la merda la política i als manifestants, aquests manifestants que encara és hora de que es manifestin en contra el govern espanyol i els partits espanyols que hi ha a Catalunya. Vergonya, sindicaleros, vergonya! Us retrateu davant la ciutadania. Ah! i penseu, sindicaleros, que a vosaltres no os ha votat ningú per dirigir el nostre país, i a més sous uns representants molt minoritaris dels catalans. Penseu-hi i no sigueu demagogs!! (encara que d'aixó visquiu i cobreu el sou)
Josep Bruch
16/12/2011 12:18
Tot i que sóc dels que volen la independència, crec que la política s'ha de fer amb el cap, no amb el cor. Planyo l'Artur Mas, ja que ha trobat un merder molt més gran del que ell mateix s'esperava. Ara bé, és dificil d'instrumentar un xoc frontal amb Espanya. ¿Qui ens recolzaria? ¿Europa?¿La ONU?¿L'OTAN? No tenim Estat propi, i, per a ells no comptem, i com està el món ara, no veurien amb bons ulls un merder aquí, al sud d'europa. I a més, dissortadament, hi ha molt de botifler, a casa nostra. No hi ha una veritable unitat catalana. Hi hauria una escissió a TRES bandes, dues de polítiques i, encara que algú es sorprengui, una de religiosa.
Andreu
16/12/2011 11:48
Efectivament: CiU té el pragmatisme de portar el país de pet a la misèria, marejant la perdiu com sempre quan és evident que l'únic que evitaria l'enfonsament definitiu de Catalunya és la independència. I ho saben. Miserables.
el nom
16/12/2011 09:41
Un article molt interessant pel fet de posar negre sobre blanc.
Reagrupat
16/12/2011 08:08
M'agrada la quantificació que has fet del vot espanyol a Catalunya. Des d'ara alló que deia a Pujols que passaria dels catalans al món sense pagar, ho podrem aplicar als espanyols que han trobat un bon cavall de Troia a casa nostra.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida