vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
416 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
28/01/2012
Pastilles de papiroflèxia
Chaconisme: 'united colors of caciquisme'
"I ella, Chacón, prepotent, somrient, dient-nos no: que no tenim dret als nostres diners, que no podem ser independents"
Estarem d’acord que el carajillisme és un estil de vida. Que les escurabutxaques et donen petons de tornavís amb gust de vodka amb taronja. Que aquella safata de mandonguilles amb sèpia inundada de tomata de pot -i que et mira desconfiada des de el vidre refrigerat- et pot atacar en qualsevol instant amb un M-16. Per això quan vaig veure entrar aquell vell amb la bata em vaig desconcertar.

80? 85? La mata de cabells blancs com si fossin ales d’avió foradades. Batí ratat blau infantil de postguerra i ratlles reumàtiques que un dia van ser blanques. Cames color bossa de congelat. Mitjons grana rebregats. Espardenyes d’estar per casa model és-un-miracle-que-no-tinguin-més-forats-dels-que-ja-tenen. S’aferra a una bossa de plàstic: dins un bric de llet. Li serveixen un vas de llet calenta. Xarrupa com un pollet. Mastega quatre frases. Se’n va.

M’ho diu el del bar. Es veu que ve un cop per setmana. És del barri. D’aquells de tota la vida: que vol dir d’aquells que hi eren abans de tot i que tot els ha passat per sobre. Parla un català amb algunes expressions inexistents: a la frontera entre el lletraferit i el primer quillisme de fa dos segles. Sí, és un d’aquells milers de padrins de supervivència de pensió mínima. D’aquells que viuen sols. D’aquells que ningú sap que existeixen. Vida de fantasma.

Mentre el vell s’aferra a un cartró de llet Carme Chacón ho fa “aferrissadament” contra el pacte fiscal. Amb “uñas y dientes”, diu la niña del exorcista. Per què? Per què no tenim dret als nostres diners? Per què no els defensa Chacón que diu que és catalana? Està condemnant la socialista espanyola-catalana-ciutadana-de-tot-arreu-i-perquè-no-hi-ha-més-llocs-a-la-capa-de-laterra als milers d’avis del pot de llet? A totes les persones que viuen marginalment a casa nostra? A les que volen progressar? Chacón que tant posa com a model al seu avi ara li vol fer això a la resta d’avis? Ella, i la seva família, que van tenir l’oportunitat, negarà l’oportunitat a tots els catalans per tenir un futur?

Sí, Chacón s’ha passat els mesos electorals posant de model el seu avi. El seu referent. Aquella família que va venir d’Osca el 1920. Que va progressar. Fixa’t. Ara la néta aspira a liderar el PSOE, a ser Presidenta del Govern espanyol. Si tu sí, per què els demés no? Llicenciada en demagògia de plastilina. En gat per llebre model Vogue. En trilerisme de pseudo pijeria improductiva. És sorprenent que algú a qui Catalunya li ha donat tot ella s’entesti en voler negar-li tot. Malaltís, desconcertant però així està el país. Aquesta és la foto: som padrins que surten amb bata esporuguits, per comprar un bric de llet: com un superman que anés vestit amb criptonita. I ella, Chacón, prepotent, somrient, dient-nos no: que no tenim dret als nostres diners, que no podem ser independents, que no podem ser res. Ho diu ella.

Ella que defensa la memòria del seu avi: anarquista de la CNT. En canvi d’altres no podem defensar la memòria dels que no van ser ni anarquistes, comunistes, socialistes, trotskistes, o trapezistes. No comptem. No valem. Ella sí, nosaltres, no. Ella no vol que tinguem els nostres diners. Que els gestionem. Ella, ella es diu socialista i està fent botifarra a tots: als marginats, als pobres, al treballadors, a les classes mitges, al meu gat, a l’amic del meu gat, al braç de gitano que somia muntar una pastisseria.... Qui pot estimar Chacón? Qui pot voler els seus referents? L’anarquisme?

L’anarquisme que com deia Joan Sales (a qui Chacón ni coneix, perquè òbviament per ella n’hi ha que no comptem), curiosament, té els mateixos colors que la Falange: roig i negre. L’anarquisme (exceptuem els trentistes i Peiró i companyia), aquell que, curiosament, “La “dialéctica de los puños y las pistolas” de José Antonio ¿no ve a ser la “acción directa” tan predicada pels anarquistes? L’odi a la democràcia i a les eleccions els són comuns (tots recordem allò de “Obreros, no votar” amb què els anarquistes solien empastifar les parets); l’aversió a Catalunya també” (18 d’octubre de 1936). És això: el color del caciquisme.

Chacón avui és la continuació de l’etern caciquisme espanyol. Primer aquell de señoritos que ho governaven tot a cop de copa d’anís i casinet. Després el caciquisme dels exaltats, dels anarquistes, dels feixistes. I ara aquest caciquisme estètic, de pose. Caciquisme de nou ric, de pintallavis i perfum. Caciquisme banal, però de crueltat màxima. Caciquisme contra Catalunya. Contra tota Catalunya: contra els mestres, jardiners, bombers, advocats, prostitutes, informàtics, drogoaddictes, jubilats, botiguers, enginyers, podòlegs, carteristes... Contra tots. Tots som els seus treballadors, els colons. Chacón, potser és catalana, però va contra Catalunya. Ella que ha tingut futur en aquest país no vol que continuï el demà pels demès. Això és... caciquisme.

Ignora Chacón que fa un segle els catalans vam ser els primers que vam acabar amb el caciquisme. Ignora que ella no és el poble: el poble som nosaltres. Ella és la cacic que ens oprimeix. Ella és el caciquisme que no vol que tinguem diners per comprar un bric de llet. Camarades, uniu-vos. Per una Catalunya amb llet (i vaca) per a tots.
Comentaris (20 en total)
PSC=PSOE=ESpanya
31/01/2012 17:07
La Txacona sempre serà espanyola a Catalunya i poc espanyola a Espanya. Què trist ha de ser ser així...
el nom
31/01/2012 12:11
La chakon es simplement un més dintre del PSC, cal tenir en compte que al can PSC no li han criticat RES per tant la donen per bo. Es evident que el psc es més important ser ministres que Catalunya per tant PSC=PP i no dic res de nou.
La Segarra
30/01/2012 15:07
Joan Josep, una flor no fa estiu (la seva)
Joan Josep
30/01/2012 13:36
Sense entrar al contingut, el trobo francament mal escrit, per ser explicador professional d'històries i professor en dues universitats.
naps i cols
29/01/2012 23:56
Ui sí, en Canosa que no sap que va ser la Falange la qui va 'adoptar' els colors de la CNT per suplantar l'organització de masses de la classe obrera de principis de segle, especialment la catalana... i hi busca alguna mena de relació sinecdòtica amb els falangistes i en José Antonio. Potser que llegeixis una mica i trobis també a què es referia el terme acció directa més enllà d'utilitzar la violència com van fer alguns davant de circumstàncies concretes. Siusplau, Francesc, em sembla molt bé que denunciïs la trilera de la Chacón, però deixa en pau l'anarquisme ja que no hi ha res més allunyat del poltronisme i les lluites partidistes que això.
el nom
29/01/2012 23:53
Estic d'acord amb el missatge general de l'article. Però crec que això del "unyes i dents contra el pacte fiscal" és una manera d'intentar tenir possibilitats reals a liderar el PSOE. Si defensés el pacte Fiscal ja sap que no pot demanar aspirar el psoe... directament la foten fora de la cursa per catalana. Tot i així m'agradaria també un article parlant de la Catalunya menys catalana de la història: l'actual. Una Catalunya venuda al PP, que governa amb molts llocs de poder a la diputació, ajuntament, ... i que està decidint gran part de la política convergent: - Reduir pressupost a TV3, una de les eines ,més útils de cara a la normalització lingüística (sort que la Terribas hi ha posat pit i collons). - Tancar les ambaixades per poder externacionalitzar la nostra economia. - Abandonar Spanair i així el somni del hub a Barcelona. Fent que sigui una ciutat de segona per sempre més. - Proposar que ja pagarem per poder fer la traducció al català als jutjats (ja tenim prou de peatges. No més gràcies! Això ho han de pagar els espanyols que és un dret nostre). - Tenir els impostos més alts de la UE amb unes contraprestacions irrisòries. Siusplau, fa falta valentia per dir que la gent que ens vol destruir no són aliats. Cap pacte amb psoe ni pp!
Narcís
29/01/2012 13:02
A) Per què a aquest estat/ espanya només triomfen pel que fa a la política els desvergonyits sinó pocavergonyes, els que no tenen por al ridícul en sos actes, actituds i accions, els d'una manca de moral/ ètica i sentiment pro la societat, els que s'ho prenen com ' carrera ' d'allò més particular, privada, d'ambició personal que no pas de responsabilitat pel que fa a les necessitats àdhuc mèrits del ciutadà?, ço és, què nassos hi pinta Catalunya/ PPCC en el modo de fer forà/ estranger/ invasor/ colonitzador/ anihilador/ espoliador i, per acabar-ho d'adobar, maltractats i odiats fora mida per aquesta espanya entrada a mata-degolla? B) Fins quin punt aquests espanyols són ignorants, analfabets i perversos .. que en lloc d'anar contra son madrid o estat, que és qui ha permés tant de frau, estafa, robatori mitjançant llurs ' poders fàctics ' així endegant-los vers l'exterior de ses terres/ cases o emigració mentre que ' sa capital ' s'enriquia de tots plegats sense tenir-ne de res, cerquen com ' cap de turc ', justament, qui els rebé ( sent més víctimes que ells .. quasi fins l'holocaust de nostra nació)? PD: per aquesta gent .. com serà d'important sa ètnia cultural que sent sos propis ' botxins ', damunt, els defèn en contra nostra! Nota: així doncs, no poden entendre que, per la mateixa regla, nosaltres que som ' catalans ' defensem nostra supervivència, nostra pervivència .. nostra llibertat com Poble - Territori - Organització, en un sol mot, Nació? Anotació al marge: ja n'hi ha prou de suportar primitius i sos verins, atès que o ens encomanaran el que són o ens intoxicaran/ faran desaparèixer així que ' s'hi quedin a ca seva que prou quilòmetres quadrats hi tenen '!
Chacon es Sexta
29/01/2012 12:38
La chacon parla com una pija; no té cap interes, com el PSC que es un partit insignificant
noméscatalà
29/01/2012 03:57
Molt i molt bé Francesc Canosa. El problema és que desconec sí la Chacon tindrà prou capacitat per a entendre el teu magnífic article.Sigui com sigui, felicitats.
Carme Xancó
28/01/2012 23:05
D´això s´en diu ser BOTIFLERA!
ramon - La Ràpita
28/01/2012 23:00
Nova definició de PSC al Fabra: persona en contra de tots els interesos de Catalunya o PP à la gauche
jaume castell
28/01/2012 21:08
Molt bé. Clavat!!
Linda
28/01/2012 19:16
Més se'n mereix, la Chacona.
AndreuTB
28/01/2012 15:04
M'identifico totalment amb l'article. Un cas com el d'aquest personatge (que s'apuntaria a qualsevol "isme" per tal de manar) ens il.lumina sobre la naturalesa del PSC (Dime con quien andas y te diré quien eres).
M.Cinta
28/01/2012 13:28
Sons em van dir aquesta dona tot o cuasi tot li empeny afer el seu (marido).
Pere
28/01/2012 13:26
Qui no vol veure el que es aquesta dona, es no tenir dos dits de front.
Salvador
28/01/2012 13:22
Chacón es = d'aquells que diuen ser esquerrers, jo crec que si o es peró de boca i no de fets.
Samot
28/01/2012 12:15
Òndia quin bon article
Pep
28/01/2012 12:05
Un article fantàstic!
Torsimany
28/01/2012 11:20
Directe a l'estómec, si senyor
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida