vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
416 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
09/01/2012
Episodis nacionals
De Castelló a Alguaire
"Si no hem de fer brometa de l'aeroport lleidatà tampoc no n'hem de fer amb el castellonenc"
Els aeroports de Castelló i d'Alguaire han quedat com a monuments de l'economia riallera i frívola d'abans de la crisi, quan es lligaven gossos amb llangonisses. Vistos des de la talaia d'avui diu són dos projectes de gran cost que es van tirar endavant sense una planificació correcta, confirmant el tòpic desgavellat del Sud d'Europa, com diria Angela Merkel.

Entre el lligar els gossos amb llangonisses i l'austeritat luterana no hi ha punt de connexió possible. I els aeroports han perdut la batalla de l'Europa en crisi, per més que els sàpiga greu als lleidatans i suposo que als castellonencs. En infraestructures ja hem après que també hi ha l'orgull de campanar, i que no s'ha sabut sempre refrenar. Barcelona, Girona i Reus ja tenien el seu aeroport i en canvi no existia cap infraestructura similar a les terres de Ponent, i això va dur els governants a actuacions poc reflexionades.

Ara ja no hi ha res a fer. Milions més dilapidats que no pas invertits. Però els aeroports de Castelló i Alguaire estan inaugurats, i jo m'inclinaria més aviat a deixar de banda les ironies i les crítiques, i aprofitar les intstal·lacions. Coincideixo en això amb Enric Juliana. Si no hem de fer brometa amb l'aeroport lleidatà tampoc no n'hem de fer amb el de Castelló, encara que no hagi rebut cap vol. El plantejament no era tant distant.

Amb decisions a partir d'ara encertades, les coses es poden anar reconduint. Miri, per Alguaire ahir hi van transitar 1.800 passatgers, i això vol dir que comença a tenir alguna possibilitat de rutllar. I un cop funcioni, si amb Déu i ajuda s'aconsegueix, ja ningú no qüestionarà aquesta instal·lació. Ara bé, de desgavell, sisplau mai més.
Comentaris (8 en total)
anticonstructors
10/01/2012 10:18
Millor que la construcció estigui enfonsada. Tant de bo se'n vagin en orris totes les constructores i els especuladors i deixem d'una vegada de dependre del fastigós sector del totxo. El que hem fet a Catalunya amb l'especulació urbanística no te nom: ens hem carregat el territori. Catalunya cada vegada fa més fàstic.
Constructor
10/01/2012 09:51
Amb l'aeroport de Barcelona, n'hi ha prou; els demes cal tancar.los com més aviat millor; i si funcionen sense cap subvenció, cal que siguin totalment privats, com qualsevol aeroport o empresa; pero en Mas, es un socialista vestit de cadernera!!! quin govern més ridicul; porten un any i la construcció totalment esfonsada gracies a la demencial 1/2010 llei d'urbanisme i els nord-coreans plans territorials i libros rojos varios, autentics catalegs del marxisme més tronat; Mas, en Recoder esta sempre de vacances? ja es hora que els contructors denunciem directament la incompetencia del govern Mas, que no fa res mes que esfonsar.nos, esfonsasr.nos, esfonsar.nos
antiliberal
09/01/2012 22:20
Tanquem la merdeta de l'Alguaire!
Narcís
09/01/2012 21:22
A) Només faltava aquesta! .. els catalans podem fer aeroports on ens peti, atès que nostre PIB dóna per a això i per a molt més (deixant de banda que a terres de l'interior/ lleidatanes també n'era de dret ser-hi!)! B) De Castelló .. qui som per opinar si se'l poden pagar així sense ajut/ subvenció forana (oblidem corrupcions ..), a més, hi ha platja així turisme o possible turisme ( cert és d'haver-hi el de Reus i València .. però ells s'ho faran!)! C) Parli del de Ciudad Real .. aquest sí que n'és per a fer una tesina, millor una ' instrucció ', diligències d'allò més ( fins i tot abans d'acaba'l ja el volgueren vendre .. després el volien anomenar ' madrid sur ' i l'Aguirre no ho va permetre .. i sempre dient arreu ' ser l'únic aeroport privat ' quan diners de l'Administració només Déu sap quants caigueren sinó tots ..!)! PD: de l'Enric Juliana .. i em dirà com pot ' conjugar ' mitjans del Grup Planeta ensems amb La Vanguardia o la mateixa TV3 àdhuc rebre el premi Ciudad de Badajoz (quelcom no quadra ..)! Nota: si viu a madrid i rep tanta deferència ( com la de l'autor) .. no seria d'allò més oportú parlar clar i català a aquella gent de qui som i, conseqüentment, que és aquest estat que no pas una simple/ única/ exclusiva i monopoli ' ampla és castella '? Anotació al marge: ja n'hi ha prou d'anar Catalunya d'arreplegada, d'anar-hi els catalans d'arreplegats, pel que fa al deure de nostra defensa pròpia, de nostra supervivència/ pervivència, de nostra ànima nacional ( si no a una Catalunya lliure .. on?)!
cartanya
09/01/2012 11:06
Lamento contradir-lo, però en el 30 minuts d`ahir, exposat que l`aeroport de Castelló una vegada fet no te amb que utilitzar-lo , per que no es van preocupar de res mes que de fer-lo, això si gracies al “Aguelo” Frabra, amb uns costos de manteniment de mols milions; mentre que Alguaire, tot i que estaria millor no haver-lo fet,( baix queda garrativat quan el Nadal va dir teníem que ser realistes , per que si el de Valladolid no era rentable el d`Alguaire tampoc, DONS PERQUE EL VAN FER SI TENIEN AQUESTA IDEA!!!!) almenys te perspectives de futur, i treballa per ser competitiu, lo mes aviat possible.
el nom
09/01/2012 10:57
Alguna cosa hem fet malament (o més ben dit, AENA ha fet malament), però tinc la sensació que encara ho volem fer pitjor. Quan viatgem en una línea de baix cost a qualsevol ciutat important europea, acabem en un aeroport de segona categoria situat a uns 100 km de la ciutat. En canvi qui ve a Barcelona en Low Cost acaba en un aeroport que està pràcticament dins de la ciutat i que pot arribar al centre de la ciutat en 15 min. en tren (i a més hi tenim projectat que s'hi pugui arribar en metro). El problema és llavors Alguaire, o el Prat? Perquè és el Prat qui està fent unes funcions que no li corresponen.
JA N?HI HA PROU!!!
09/01/2012 10:19
Els aeroports de Reus i Girona "aguanten" més malament que bé, gràcies a les abundoses subvencions de la Generalitat... Molts dels 62.000 passatgers del 2.011 d'Alguaire, pagaren preus ínfims subvencionats... A part dels costos de manteniment i vigilància d'Alguaire... Totes aquestes subvencions son una burla al personal que pateix atur, retallades, augment d'impostos, taxes,...
el nom
09/01/2012 01:18
Jo penso el mateix, mal fet, mal dimensionat, pero per alguaire van passar 62.000 passatgers el primer any. Jo crec que amb un bon pla de negoci a mig terme pot resultar rentable. A Castello i CReal, encara s'esperen.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida