vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
417 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
10/01/2012
00:00  h.
Amb criteri
El joc brut d’Espanya contra la selecció catalana
"No competim perquè no creiem en nosaltres i perquè no estem disposats a donar la cara pels drets del nostre país"
Excel·lent, el documental "Fora de joc", que va emetre dies enrere el canal Esport 3, dirigit per Jordi Finestres i produït per la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes. Cinquanta-un minuts esplèndids que mereixerien ser emesos de nou per TV3 o pel Canal 33 –els espais 30 minuts i Sense ficció serien ideals– a fi que arribés a un públic més ampli. Aquest documental explica fil per randa les maniobres, les pressions, els tripijocs, les amenaces i les coaccions que va exercir el govern espanyol del PSOE per frenar el reconeixement internacional de Catalunya en l’àmbit esportiu i recull els testimonis d’Isidre Oliveras de la Riva, expresident de la Federació Internacional de Patinatge, Ramon Basiana, president de la Federació Catalana de Patinatge, Jordi Roche, expresident de la Federació Catalana de Futbol, Ivan Tibau i Miquel Masoliver, exjugadors d’hoquei patins, Ignasi Doñate, expresident del Comitè Olímpic de Catalunya, Joan Ricart, president de la Federació Catalana de Bitlles i Bowling, Enric Piquet, president de la Federació Catalana de Bàsquet, Joan Laporta, expresident del FC Barcelona, i, entre d’altres, Xavier Vinyals, president de la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes. Tots ells narren els fets que es van desencadenar a partir del 26 de març de 2004, data en què el Comitè Central de la Federació Internacional de Patinatge (FIRS), reunit a Miami, va admetre provisionalment Catalunya.

Vuit mesos després, el 26 de novembre d’aquell mateix any, les intrigues i les maquinacions sibil·lines del ministre espanyol d’Afers Exteriors, Miguel Ángel Moratinos, ordenant als ambaixadors que pressionessin els diferents governs estatals per tal que aquests, al seu torn, comminessin els presidents de les federacions dels seus països a votar contra Catalunya, van fer que l’Assemblea General de la Federació Internacional de Patinatge, celebrada a la ciutat nord-americana de Fresno, tombés la decisió inicial del Comitè Central i Catalunya no fos admesa. La votació a més a més, va ser una autèntica tupinada.
  • Rafael Niubó, exsecretari general de l’Esport de la Generalitat: “Hi va haver molts passadissos i gent que es va sentir pressionada, hi va haver gent que va tenir dificultats per arribar a l’Assemblea perquè no aconseguia entrar al país”.
  • Carlos Orlando Ferreira, president de la Confederació Panamericana de Patinatge: “Quan era a Fresno, vaig rebre una trucada de Colòmbia, de la meva família, que em deia que hi havia persones estranyes davant de casa meva. Fins avui no sé d’on venien aquelles amenaces. Però ho vaig comunicar a les autoritats colombianes. Va ser el mateix dia de la votació”.
  • Armando Quintanilla, president de la Confederació Sud-americana de Patinatge: “Amenaces i telèfons intervinguts sí que en vaig tenir. Sí que van trucar a casa meva i també va ser amenaçat un dels meus fills. Sí que hi va haver pressions de la Federació Espanyola exigint que no es podia votar a favor de Catalunya, trucant a la nostra Federació, enviant correus electrònics i arribant a dir que “avui Espanya pot venir a ajudar a Xile”, cosa que no ha fet mai en tota la seva història”.
  • Xavier Vinyals, president de la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes: “Em van confondre de persona. Jo em dic Xavier de nom, i la persona que esperaven també es diu Xavier, que és el gerent de la Federació Espanyola de Patinatge. I, en confondre’m, em venien a saludar els representants de països en vies de desenvolupament fent-me l’ullet –perquè havien parlat amb l’altre Xavier per telèfon– i em preguntaven per uns sobres. I quan l’esmentat Xavier va arribar el vaig veure al lavabo de la sala on es feien les votacions fent córrer els sobres. Què contenien aquells sobres? No ho sé, però m’ho puc imaginar”.
  • Carmelo Paniagua, president de la Federació Espanyola de Patinatge al faristol de l’Assemblea de Roma: “Em pot dir el senyor Basiana amb quin passaport s’ha acreditat per poder estar en aquesta Assemblea? Mirin, els ensenyaré el passaport que tenen el senyor Basiana i la resta de representants de la Federació Catalana. Aquest és el passaport, i hi diu Espanya”.
Arribats aquí, caldria dir que entre el passaport espanyol del senyor Paniagua i el dels representants catalans hi havia una diferència ben clara: mentre el primer el duia per voluntat pròpia, els segons el duien per imposició. De tota manera, amb el relat d’aquests fets ja ens podem fer una idea de fins a quins extrems de baixesa moral, de cinisme i de prepotència és capaç d’arribar Espanya per impedir que Catalunya pugui competir internacionalment. La qüestió, ara, rau a saber què som capaços de fer nosaltres per exercir els nostres drets. I quan dic nosaltres em refereixo al nostre govern i als nostres esportistes. El govern agrairia que els esportistes es plantessin i els esportistes esperen que qui es planti sigui el govern. Mentrestant, però, els anys van passant –el mig milió de signatures presentades al Parlament data del 1999– i el missatge que rebem dels nostres dirigents és de resignació cristiana.

Tanmateix, no és cert que no puguem competir perquè no tenim Estat. No competim perquè no creiem en nosaltres i perquè no estem disposats a donar la cara pels drets del nostre país. Els honors, els afalacs i els milions que rebem per vestir la samarreta de ‘la roja’ ens interessen més que no pas plantar-nos i dir: “Si no puc jugar en la selecció de Catalunya no ho faré en cap altra”. Però juguem en una altra selecció. I tant que hi juguem. I aquesta altra és l’espanyola, que és precisament la selecció del país que impedeix que Catalunya pugui tenir selecció. Sembla el joc dels disbarats, això, però els catalans som així d’originals, fins al punt que els esportistes d’elit consultats van declinar aparèixer en el documental. I com que no som capaços de plantar-nos en bloc tot dient a Espanya que ja n’hi ha prou de guanyar títols i de penjar-se medalles a costa nostra, ens lamentem, fem el ploricó i juguem un partit de costellada per Nadal. Ja ho diu la vella dita: per Nadal un pas de pardal.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
25Veure i/o afegir comentaris
Empar:És indignant que els esportistes catalans, aquestes nenes maques ...
Comentaris (25 en total)
Empar
11/01/2012 15:49
És indignant que els esportistes catalans, aquestes nenes maques del dematí que s'alcen i reguen el seu jardí i que ja els tenen fets per als pròxims 300 anys, no facin res més que "ofrendar nuevas glorias a España". Milions, milions, milions i a Catalunya que li donguin pel sac. Així anem amb aquests esportistes i polítics, xiquets.
Jordi 1er.
11/01/2012 14:17
A veure, no ens esverem. Jo només dic que el sols fet de que un, molts o tots els esportistes catalans es 'plantin' o amenaçin de fer-ho no servirà per gaudir de les seleccions catalanes amb total normalitat, senzillament perque "l'amenaça" no és pas més greu per als espanyols que el que reivindiquem, doncs d'aconseguir-ho també es quedarien sense esportistes catalans i potser amb major mesura. Caldrà molt més per tenir seleccions a tots els efectes. Ara, benvinguda sigui qualsevol 'plantació', evidentment.
Narcís
11/01/2012 10:54
Deixant de banda el PP .. qui, no ja pas català sinó persona amb dos dits de seny, pot ser del PSOE, quan llurs caps visibles diuen de catalana (!) no poder ser secretari general així candidat a la presidència, i aquesta parlar de si mateixa com d" una resultant biològica d'espermatozoide - òvul de terres vàries '? PD: doncs parli clar, ço és, digui la interessada ' aquells són castellans broixos/ pelats i ella de dues cultures així més espanyola que ells '! Nota: mai per mai un català pot ser espanyol quan per espanyol s'entèn en exclusiva/ monopolistament llengua, cultura i història castellana .. marginant el català a l'alçada d'argot, de codi o consuetud ( de la resta contra Catalunya/ PPCC ni cal recordar-ho .. encara ho patim avui dia)! Anotació al marge: entre els ignorants espanyols, els de bona fe espanyols, els interessats espanyols i els perversos espanyols, roman poc espai pels decents que puguin haver-hi, així doncs, l'única eixida que ens hi resta és la sobirania de Catalunya, tant de bo, dels PPCC, o .. l'holocaust (i això no ho podem permetre .. cap ésser humà sigui d'onsevulga pot permetre-ho!)!
realista
10/01/2012 23:56
Mentre els catalans continuem votant massivament partits com el PSC o CiU parlar de la independència de Catalunya és fer volar coloms.
Narcís
10/01/2012 23:52
Tens tota la raó .. què hi hem fet ningú que no sigui fúmer-la d'allò més, ço és, uns fer-ne negoci a sa costa posant-la com pretext/ excusa, i, d'altres, aprofitant-s'hi de la bonhomia dels catalans! PD: n'ets un d'ells .. ' mossega '? Nota: tant de bo no hi haguessin tants botiflers desvergonyits .. que en deixen molt a desitjar! Anotació al marge: cuida't força .. ets el trollet de la familia ( de tant en tant hi manca hom curt de paraules i raonaments o .. buidor, al cap i a la fi, què podem esperar-hi de traïdors malagraïts?)!
Jaume
10/01/2012 22:00
Narcís, que has fet tu per Catalunya, apart de defensar els pobrets esportistes multimilionaris?
Narcís
10/01/2012 20:41
Jaume, si m'ho permets, tant de bo hi hagués un esclat de tots el esportistes, més, de tots els catalans en pro de la sobirania, si més no, pel que fa als esports que tan bé ens hi representen! .. però no deixant de participar-hi ( ésser cornuts i pagar el beure?)! PD: pitjor molt d'escriptor fent el paperot a diaris ' estrangers ', ço és, dient a tiratge de casa allò que mateixa editorial no els hi deixa dir defora/ espanya! Nota: òbviament n'és un ' òbol ' més .. però sempre en consonància amb un munt de passes prèvies ( ja n'hi ha prou de màrtirs catalans, damunt, joves, per no res!)! Anotació al marge: només dic que molt baliga-balaga doni la llauna pels mass media espanyols que no tan sols a ca nostra si fan servir aquells (el periodisme quan vol té una força de por!) o, com sempre .. hi passem l'arada davant els bous?
Jaume
10/01/2012 19:48
Sort que hi ha esportistes com l'Oleguer o el Miquel Masoliver que amb la seva dignitat no fan el diu el Narcís, l'advocat defensor dels joves multimilionaris.
Narcís
10/01/2012 19:32
Només em resta de dir: -- com podem posar aquesta càrrega a joves de di .. o vint o trenta i escaig anys? -- com no ser-hi a torneigs internacionals per culpa d'aquesta inquisició ètnica-cultural espanyola? -- com . . . . . PD: tant de bo totes les federacions es posessin totes a l'una en pro nostra sobirania esportiva! Nota: tant de bo tothom hagués votat partit clar i català pel que fa a prendre la determinació de la llibertat ( SI digué ' majoria absoluta i .. ens n'anem!)! Anotació al marge: això no desfà que nostra gent, quan hi és per aquests mons, publiciti d'allò més que som nació entrada a mata-degolla .. de la que se n'aprofiten fora mida ( així mateix no pronunciar mots relatius a espanya quan no n'hi ha cap ni una de necessitat, com va fer Piqué dient ahir d'aconseguir més títols/ premis amb el Barça i la 'selección nacional ', o el mateix Xavi un cop guanyada l'Europea dient allà a plaça cibeles ' viva espanya ' .. encara no se n'han adonat que quant més així actuen pitjor són tractats pels espanyols?
Jaume
10/01/2012 19:18
Visca la Catalunya poruga del Narcís, sempre fent la feina bruta als espanyols i comparant sous de treballador amb primes i centenars de milions.
Narcís
10/01/2012 18:22
No sé, no sé, si tot plegat és així de senzill!, atès que llavors cap esportista català podria jugar/ participar a copes d'Europa i d'altres competicions mundials així com a Jocs de la Mediterrània o Campionats d'Atletisme o a d'altres quins fossin àdhuc els mateixos JJOO!, ço és, damunt d'espoliats, a més de procurar anihilà'ns-e i, no diguem-ne res, esborrà'ns-e políticament i internacional, no participar-hi defora no és facilitar se'n surtin en la seva totalitat .. nostres botxins? PD: tanmateix, per aquesta regla de tres, que tampoc hi siguem a les lligues professionals espanyoles ( què n'és això d'ésser amb nostres executors!)! Nota: el subtítol és llàstimós, car nostres compatriotes i nosaltres mateixos no ens mereixen aquesta qualificació .. estigma! Anotació al marge: ja m'agradaria saber què faríeu vós si no pogués escriure en català .. deixaria d'ésser escriptor ( d'altra banda, bé que ha estat a Ràdio 4 i la Ser així sent professional per a mitjans espanyols!)?
Marc Salmerón
10/01/2012 16:50
Jordir 1r. ¿¿¿¿¿Que hi guanyem dius????? Per començar, Espanya no hauria guanyat el Mundial. Pero farem la teva opcio, k es la de la submisio. Molt fructifera.
Jordi 1er.
10/01/2012 16:21
Sí Marc Salmerón, però que hi guanyem amb que es plantin els jugadors catalans? doncs només que els posin un cercat i que vinguin a regar-los de tant en tant, si hi ha sort (i dignitat, també en guanyarien, d'acord). Que hi perdrien els espanyols amb això? no més que si deixessin fer les seleccions catalanes a tots els esports. Doncs això és fer la 'mosca collonera', no pas més.
Seleccions Catalanes
10/01/2012 15:50
P.Miralles, si es neguen a jugar hi haura un cataclisme a Espanya de dimensions descomonals. Que seria d'Espanya sense catalans? Que no ho entenguis demostra perque estem com estem.
P.Miralles
10/01/2012 14:45
No acabo d'entendre l'article. El Sr.Alexandre mateix diu que hi ha un joc brut de l'estat. Que podem fer contra això, sense une mínimes estructures de poder? No gaire, per molta voluntat que hi hagi. Si es neguen a jugar, doncs no jugaràn i ja està.
Marc Salmerón
10/01/2012 13:04
Perque els politics, les federacions i els esportistes catalans es plantin no cal tenir un estat, cal tenir una cosa que els politics, les federacions i els esportistes catalans no tenen. Aquesta es la cosa.
Jordi 1er.
10/01/2012 12:31
rosa, l'únic 'joc brut' que podem fer és declarar la independència. Els espanyols tenen la paella pel mànec, tenen els (nostres) diners i tots els poders de l'estat. A aquest joc no podem guanyar, igual que en Guardiola no pot guanyar al Mourinho a dir xorrades i en inventar-se conspiracions còsmiques contra ell. L'únic que podem aspirar, mentres no tinguem estat propi, és a convertir-nos en una 'mosca collonera' (sic) insoportable per tal de que ens sigui més fàcil aconseguir la independència. Sí que és veritat, però, que ens falta tenir més mala llet i/o valentia. Tot arribarà.
jgavaldà
10/01/2012 12:08
No és una excusa, però no podem demanar als nostres esportistes gestos o actituds, que els nostres polítics ni fan ni estan disposats a fer...
rosa
10/01/2012 11:37
Jo he vist el documental i em va fer vergonya la innocència amb la que s'han portat totes les negociacions. Hi ha hagut ZERO ESTRATÈGIA i ZERO PICARDIA, i a sobre es queixaven que els espanyols sí que en van tenir, com si la culpa fos d'això. El problema no és el joc brut d'espanya, el problema és no estar preparat pel joc brut!
Boi
10/01/2012 11:29
La llei d'esports espanyola, és única a Europa, penalitza per llei a perpetuitat a qualsevol professional de qualsevol esport que és negui anar-hi a la crida del seleccionador de torn. Com sempre Espanya fa nacionalistes espanyols amb l'imposició i el càstig, mai per voluntat personal. Arribat el cas la pela és la pela, i pot ser entenible. Oleguers, en surten d'en tant en tant
en Víctor
10/01/2012 10:55
Catalunya està espanyolitzada, qui la desespanyolitzarà? El desespanyolitzador que la desespanyolitzi, bon desespanyolitzador serà!
MARC-SABATES.COM
10/01/2012 10:43
UNA NACIO , UNA SELECCIO , CATALUNYA COM ESCOCIA SOM UNA NACIO //*//
Reagrupat
10/01/2012 08:37
Son els "collons" del brau més primari enfront d'un ase atemorit. Mentrestant els electors quan van a votat ho fan amb un flabiol sonant i sense la dignitat de resposta que la qüestió exigeix
Jordi Romaguera
10/01/2012 00:47
Sempre surt la cançó de l´enfadós. Si no tenim estat català no tenim res. Ara els catalans, que em perdonin, però més dún ja vam escriure -no dir-, escriure, que les votacions es guanyarien als despatxos. I ja s´ha vist. No he vist el documental però deu estar ben fet, i aldria fer-lo per TV3 o Canal 33. Com diu molt bé en Víctor Alexandre, els futbolistes d´elit no es van voler comprometre´s. I després surten amb la bandera catalana com si volguessin destacar que "també" són d´aquí. Avui mateix a TV3 hem sentit a Xavi Hernandez que estava orgullós de defensar "la roja i separatista". Aleshores amb aquests esportistes què podem fer?. S´ha d´haver viscut a uns quants països ocupats per entendre que és la dignitat. Aquí, ja no se´n gasta d´això!. Jordi Romaguera L´Hospitalet de Llobregat
ja ho deia jo!
10/01/2012 00:23
Amb la independència les pedres es convertiran en pans i veurem la nova vinguda del Messies a la terra. Prou hispanocentrisme i autoodi!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida