vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
417 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
03/01/2012
00:00  h.
Amb criteri
El ‘nou’ PSOE de Catalunya
"Per poder saber on vas, primer has de saber qui ets. I els socialistes catalans tenen un gravíssim problema d’identitat"
Cal escoltar les declaracions que fan els diferents representants del PSOE de Catalunya als mitjans de comunicació, especialment ara que han celebrat l’operació dermoestètica del seu dotzè congrés, per comprovar la immensa incapacitat d’aquesta secció regional del partit a l’hora de connectar amb la realitat. De fet, ja fa anys que davallen sense que ningú no tingui el coratge d’aprofundir en les raons. Només cal veure el rebuig que van rebre les al·legacions que proposaven la separació del PSOE i com va triomfar la subordinació a la direcció central de Madrid. Però, ben mirat, potser no es pot esperar res més d’una formació els dirigents de la qual es declaren incompetents fins i tot per pronunciar correctament el seu nom. Fixem-nos, concretament, en la manera espanyolitzada que tenen tots de pronunciar la C de PSC i en la imatge de menyspreu per la llengua que transmeten un diputat o un alcalde amb aquesta actitud. I és que de la llengua, malauradament, només se’n preocupen aquells que defensen les llibertats nacionals de Catalunya. Els qui les rebutgen, en el millor dels casos, no hi tenen el més mínim interès.

Per això és ben normal que el dotzè congrés socialista s’hagi tancat en fals. Per poder saber on vas, primer has de saber qui ets. I els socialistes catalans tenen un gravíssim problema d’identitat. No sols no saben qui són, sinó que són percebuts per bona part de la societat catalana com un partit netament espanyolista, un partit que quan diu “aquest país” sempre es refereix a Espanya, un partit que menysprea la figura del president de Catalunya fins a degradar-la per sota de la de senador espanyol, un partit que vota sempre al costat del PP a Madrid en contra dels interessos nacionals de Catalunya, un partit que impedeix l’equiparació de la llengua catalana amb l’espanyola en les institucions de l’Estat i de la Unió Europea, un partit que prohibeix la participació de les seleccions nacionals catalanes en les competicions internacionals, un partit que ha marxat del govern espanyol sense complir els seus compromisos financers amb Catalunya, un partit que ha deixat un forat de 8.400 milions d’euros en els comptes públics de la Generalitat, un partit que s’ha negat a retornar a Catalunya el patrimoni documental que li fou robat pel franquisme i que es troba emmagatzemat a Salamanca, un partit, en definitiva, que afavoreix la persistent espoliació de Catalunya xifrada en 22.000 milions d’euros anuals, 12.000 euros per família, 3.000 euros per persona.

No és estrany que amb aquest historial tots els caps visibles del PSOE de Catalunya es vegin obligats a dir que són “catalanistes”. Però com més ho diuen més hilaritat provoquen. D’una banda, perquè demostren que tenen la cua de palla; i de l’altra, perquè només es diu catalanista aquell que no ho és. Quan una evidència salta a la vista no cal explicitar-la. Llevat, és clar, que la suposada evidència no sigui res més que un vestit transparent sota el qual salta a la vista el defecte que es pretenia amagar.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
13Veure i/o afegir comentaris
joan:llavors, ERC es va estimar mes pactar amb un partit politic espany...
Comentaris (13 en total)
joan
04/01/2012 12:36
llavors, ERC es va estimar mes pactar amb un partit politic espanyol que no pas defensar el interessos de catalunya. Ja mes clar no ho podem tenir. Referent a l'espanyolitat del PSC, es mes que evident que el seu horitzo no es catalunya
Ramon
03/01/2012 20:23
Èinstein, pares perquí? Diu que hi ha una passa de satrapisme?
cati
03/01/2012 19:54
Res en contra del seu article. Només afirmar que és lamentable que no hi hagi un veritable partit socialista només català.
Un patriota
03/01/2012 18:30
Victor, aquest cop has fet curt, els del PSOE tenen molt clar el que fan i el que volen, per ells el mateix que en Franco, el seu internacionalisme de classe és només espanyol. Aquests elements són l'avançada espanyola i ens la van clavar al Baix Llobregat, fen el gueto espanyol, ells han fet possible la espanyolització del País Valencià i de les Illes, ara encara continuen treballan per fer-ho a Catalunya, ha¡, i sempre de la mà del PP.
Xavi
03/01/2012 15:34
En Joan Guerra està encantat que el deixin anar amb passamuntanyes, i per això, agraït, defensa els censors que no deixen anar amb passamuntanyes...els altres, naturalment. És el paradigma del censor.
Narcís
03/01/2012 14:51
Un PSOE del nord-est que se'n diu de Catalunya, quan n'és incapaç de dir-se'n català (així de llengua/ idioma/ llenguatge, cultura i història, i per descomptat, territori català), ço és, ' nacional de Catalunya ', així, defendre-ho defora, a terres castellanes, terres d'on ens van entrar a mata-degolla fins encara avui, ara i ací (i després de tot el que hem fet, damunt, per aquest fumut i forçat estat) . . qui n'espera res? PD: dir-ne PSOE així com PP equival a ' manca d'agraïment, reconeixença i valoració ', i el que és pitjor, ' holocaust ' o sacrifici de tot un univers d'ànima mil·lenària, d'ànima catalana! Nota: com poden permetre els d'ací ser tractats com simple comarca, regió castellana .. quan som catalans, de la nació catalana .. amb tot allò que implica? Anotació al marge: però si els mateixos espanyols o saquejadors- anihiladors .. saben de que no som ells, ni som sa terra així aquest maltracte fora mida en tots els ordres!
Josep Miquel
03/01/2012 14:09
Té raó quan diu que quasi bé tots els dirigents del PSC pronuncien la "C" castellana, la qual cosa palesa la seva sensibilitat amb la qüestió. Però, Déu n'hi do de convergents que no els van darrera amb aquesta qüestió.
GerardPacs
03/01/2012 12:06
A part de perdre un munt de votants, ara estan començant a perdre militants amb carnet. Vegeu notícia de Vilafranca del Penedès. Els socialistes de Catalunya, fa anys que no tenen representació.
Maite
03/01/2012 11:38
Eni Bosch. El PSC no és ni català no d'esquerres.
Joan Guerra
03/01/2012 11:37
El Pau està empipat perquè li agrada anar amb passamuntanyes per la vida i hi ha gent que no el deixa. He, he.
Joan.
03/01/2012 10:52
Visca La Unió Socialista de Cataunya, visca Campalans.
Pau
03/01/2012 09:49
I la censura, Alexandre, et descuides la censura. Que en això ets un mestre i germà bessó del PSOE català.
eni bosch
03/01/2012 09:23
Les esquerres catalanes tenen que fer pinya , si no es així , ens portaran , o ja ens estan portan a un pur nacisme altre vegada
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida