vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
417 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
27/01/2012
00:00  h.
El millor dels núvols
El paper de l’Església
"No ens ha de sorprendre que els referents morals de la ciutadania siguin els entrenadors de futbol"
Potser fins i tot jo aniria a l’església. Crec que en tota persona hi ha una ànsia d’espiritualitat —de ganes de sentir-se en contacte amb reductes d’absolut—, i, per altra banda, el missatge moral que ofereix el cristianisme és absolutament defensable; m’agrada, hi simpatitzo, m’emociona en molts del seus arguments, i Jesús em sembla, fins a on l’arribo a entendre, un tipus admirable, tot i que no crec que en morir-me vagi al cel —ni a l’infern—, i ni que torni a veure els meus avis morts, ni tan sols crec que vegi res de res, ni colors ni animalons ni nans amb barba, ni cap mena d’espera eterna, cap paradís climatitzat, la buidor més esfereïdora en tacar els ulls, definitivament. Il gorgo, que diu el poeta. Tot i això, em cauen bé certs cristians, els enraonats, els matisadament moralistes, els que no van perseguint infidels ni creient-se superiors perquè ells sí que han vist aquesta llum que a mi em passa desapercebuda —què hi farem—, cristians que respecten els altres en les seves descreences, en les seves fes de signe invers, o amb les seves idolatries de saldo.

Si l’església fos un lloc on marcar-nos un propòsit de bondat i d’amor, de perdó i de convivència, més enllà de contes inaferrables sobre altres mons, potser jo aniria l’església, sí, i m’agradaria sentir parlar un capellà —algun home admirable i de mirada franca, i no aquests buròcrates de l’esperit— de tots aquests problemes: de la misericòrdia, de la gratitud, de la puresa, de la generositat i la justícia, de la compassió i la bona fe. Tot això estaria molt bé, i reitero que m’agradaria simpatitzar amb aquesta voluntat, potser aniria dos o tres cops a l’any al temple, amb la mateixa mescla de curiositat i humor entreviat d’espant en què m’apropo de tant en tant al camp de Barça. A veure què fan. A veure què diuen. No ens ha de sorprendre que els referents morals de la ciutadania siguin els entrenadors de futbol amb un bon despertador: ¿I com podria ser d’una altra manera?

Explico tot això perquè l’Església catòlica em sembla que comet molts errors. Necessita amb urgència un nou Concili que aparqui poca-soltades —com la infal·libilitat del papa!— o que aprovi netejar els Evangelis d’acusacions antisemites (així, Marc 15, 6.15; Lluc 4, 28-30; o Mateu 3,7, on es diu que els jueus són ‘una raça d’escurçons’, entre moltes altres perles), les quals podrien ser acceptables en un text literari però no en un escrit que diu pretendre ser una guia per a la vida de milions de persones. A mi em sembla que tot això és més greu, més espantós, més immoral i vomitiu que no l’homosexualitat —o la pràctica del felching o la divertida klismafília. Algun periodista li hauria de demanar al cardenal de Barcelona què és pitjor, si la difamació en massa i la condemna a l’infern pels infidels o bé el bukkake amb noies sense estudis superiors.

Tot això ho esmento després de les declaracions de monsenyor Jaume Pujol a TV3, perquè sé que toca que alguns extremats treguin totes les torxes i ens demostrin que ells són els meravellosos, i que els capellans són tots uns cafres i que els hem d’expulsar de la festa. Aquest anticlericalisme de lladres i serenos, que ens dóna esbarjo un parell de vegades a l’any. Hi ha una forma de dogmatisme tan poca-solta i tan groller com el del propi capellà Pujol: és la mateixa estupidesa flamejant; si el capellà carrega intolerant contra homosexuals i contra la igualtat entre sexes —la dona com a mestressa de casa, i mai com a ministra de la fe, abnegada al seu home, ‘el menut de la casa’, etc.—, ara toca carregar contra els capellans i les seves anacròniques inclinacions mantegoses, reproduint el vici que es diu calumniar.

I així s’acaba fent de capellà però de la desesperança, inquisidor amb un codi materialista, intransigent amb els intransigents, com si aquest capellanet inofensiu no fos més aviat una criatura irrisòria i digna de llàstima —un pobre senyoret fadrí sense solta ni volta, que s’ha deixat enganyar per la bellesa d’unes quantes metàfores— que no un Torquemada arnat, disposat a tornar per perseguir els desviats. Mereix més la riallada i la ironia que no que se’l pengi per no acabar d’entendre, no només a quin món viu —a la seva edat!—, sinó també què són i què fan les persones, com si la sexualitat de tots nosaltres fos un assumpte en el qual ell, i els seus amiguets de la sotana, hi tinguessin alguna cosa a dir (com si la seva feina fos controlar on entren i d’on surten les nostres crestes; cobradors d’un peatge a l’entrecuix, fiscals de “les parts pudentes”, inquisidors de les alcoves, pastors de fetus, etc.).

I això que, segons el seu Catecisme, tenen prohibit ‘aixecar falsos testimonis’ (art. 2476 del Catecisme), cosa de la qual en són, però, professionals, sobretot aquells senyors de barba blanca que van difamant de tot i tothom mentre paren la mà devers l’arquebisbat i es fan d’or escopint a la pròpia sopa.

Deixem-ho córrer.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
6Veure i/o afegir comentaris
Mnk:Com sempre, treure les paraules del context es una cosa fàcil per c...
Comentaris (6 en total)
Mnk
29/01/2012 15:59
Com sempre, treure les paraules del context es una cosa fàcil per criticar. Si coneguéssis al Mn Pujol no opineries el mateix....
Narcís
29/01/2012 11:16
Aleix: 1. Per a mi religió és consciència pel que fa al proïsme a més d'agraïment pel que fa al ' Sóc Qui Sóc '! 2. Et prends el mot religió com simple producte material/ tòtem .. quan és saviesa així simple ' simbiosi ' ( estimeu-vos els uns als altres!)! 3. Tanmateix, si no tinguéssim uns principis o valors propis resultat d'una Realitat Suprema .. n'hi hauria prou amb la confiança en l'ésser humà? 4. D'altra banda, com protagonistes que som de nostra llibertat i racionalitat així ' lliure albir '.. tothom visqui i deixi viure/ faci i deixi fer! 5. Ser religiós o procurar actuar com cristià ( per a mi, repeteixo, és tenir consciència .. sense més contemplacions!) no et dóna obligacions ni deures tan sols aspira a una ' reconeixença '! PD: òbviament, les persones som, això, persones (tant se me'n fum el gènere)!, però si tu vols sigui ella qui piqui pedra o carregui-descarregui i tu ser ' mestre de casa ' .. ho trobo d'allò més millor! Nota: el que ha dit l'arquebisbe és dit per l'arquebisbe sense més ( no l'he escoltat, malgrat el bon detall de la col·lega comentarista roser) .. però si grates te n'adonaràs de no ser pas una ' xanxa '! Anotació al marge: de l'escrit d'en Comes .. qualsevol podria pensar ser fet per un reprimit fora mida sinó per individu amb poc seny ( què compon tant de ' mot cafre ' amb el diàleg/ entrevista o manifestació de pensament d'aquest monsenyor?)!
Aleix
29/01/2012 03:47
@Narcís com sempre intentant confondre les persones amb els teus comentaris. Les religions NO són i NO contenten filosofia sinó dogmes sobre mites. La dona no té l'obligació de servir ningú i hauria de ser igual en tot. Qui es delata ets tu amb aquest estil de prosa pretensiós i arnat, defensant postures indefensables per persones intel·ligents.
Narcís
28/01/2012 20:19
Només dir, quin escrit més de .. barriada? I d'allò dit vers ' el menut de la casa ' hi té raó si gratem un xic o reflexionem que no pas romandre'ns en l'extern de la idea, ço és, si la dona ben tracta l'home .. fa unió, fa força i aquest conjunt d'ambdós engoleix els fills i alhora aquests són atrets devers ells fent-hi un tot àdhuc d'un sol element (qualsevulla cosa contrària .. qui tingui orelles que hi senti!)! PD: òbviament serveix per als dos cònjuges .. però n'estem parlant en cas de treball dur, molt dur, arriscat i perillós per a guanyar-s'hi/ fer front a la vida! Nota: pel que fa a la dona .. és una religió ( potser pura filosofia o pura realitat així única religió)! Anotació al marge: què compon aquest munt de ' cafrades ' .. amb, sia la fe, sia el pensament, sia la lògica, sia la natura, sia la consciència, sia el que fos d'un ésser lliure i, no diguem-ne, clergue ( no t'ha hauràs delatat amb tant de mot .. no passa pas res!)!
Roger Plaza
27/01/2012 11:51
Un article molt ben vestit. Aqui ens dones una bona lliço de lliberalisme sensat.
roser
27/01/2012 11:32
Melcior, casi sempre estic molt d'acord amb tu, però avui no. El millor sempre és la versió original i opinar per un mateix. Mn Jaume Pujol és una persona encantadora. http://www.tv3.cat/videos/3914230/Pujol-Balcells-Es-molt-trist-que-hi-hagi-hagut-casos-de-pederastia-i-hem-de-ser-capacos-de-demanar-perdo
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida