vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
7 %
85 %
7 %
27 vots
Dimecres, 23 de Maig de 2012
17/01/2012
00:00  h.
Amb criteri
L’atac dels Mossos a la llengua catalana
"El deteriorament és tan accelerat, amb una galopant espanyolització, que sembla obvi que està promogut des de dins mateix del cos"
Ja fa molts anys que el cos de Mossos d’Esquadra no té res a veure amb els seus principis fundacionals. Res en absolut. Així ho diuen, a més, algunes de les persones que es dediquen a la seva formació. No és estrany que la simpatia amb què se’ls va acollir inicialment i les diferències notables que hom podia percebre entre ells i els cossos de seguretat espanyols s’hagin esvaït. Hi ha agents, fins i tot, que no entenen les raons d’aquest distanciament. Però, de debò no les entenen? Ja es va veure a la plaça de Catalunya de Barcelona els extrems a què arriba el comportament demencial dels antiavalots contra persones que es limiten a practicar la resistència passiva. I la prova és que el cas s’està dirimint als tribunals. Però hi ha altres qüestions que no tenen res a veure amb això i que també deterioren la imatge dels Mossos. De fet, el deteriorament és tan accelerat, amb una galopant espanyolització, que sembla obvi que està promogut des de dins mateix del cos. El conseller Puig tindrà feina a foragitar-ne els talps.

La mostra més recent la trobem en l’atac a la llengua catalana que els Mossos han perpetrat, segons diuen, per defensar les seves demandes laborals. Es veu que per demanar cotxes i armilles s’ha d’atacar la llengua catalana, perquè la llengua, com sap tothom, és la culpable de tot el que passa a Catalunya. Val a dir, però, que els Mossos i el seu sindicat SPC no estan sols en aquesta qüestió. Al darrere hi ha els sindicats nacionalistes espanyols UGT i CCOO. Dos sindicats amb el centre neuràlgic a Madrid que, al costat d’SPC, s’expressen en aquests termes:

  • “Com que a Interior li fa mal la llengua, doncs anem contra la llengua”.
  • “Hem pres la decisió de canviar al castellà en les comunicacions amb la premsa, perquè ens empara el fet que hi ha dues llengües cooficials. Som una policia autonòmica i podem fer servir tant el català com el castellà. I com que sembla que li importa tant a aquest govern nacionalista de CiU la qüestió de la llengua hem pres aquesta mesura”.
  • “La Constitució [espanyola] diu que hi ha dues llengües cooficials, i nosaltres estem obligats a treballar amb totes dues. Ara decidim que en farem servir una. És una mesura més, com l’ocupació de la comissaria. No hi ha cap reivindicació política al darrere”.
  • “És fàcil de portar a terme, és legal, posarà dels nervis al govern, agradarà als opositors al govern i és totalment compatible amb qualsevol altra mesura”.

Realment cal estar molt amarat d’autofòbia per caure tan avall. D’autofòbia i d’espanyolisme. Però d’SPC, UGT i CCOO es pot esperar qualsevol cosa. Recordem que UGT i CCOO estan visceralment en contra que el 50% de les còpies de les pel·lícules que es projecten a Catalunya estiguin doblades al català i que l’1 de febrer de 2010 van donar suport al boicot dels exhibidors. Per això, amb la seva mesura d’escopir sobre la llengua catalana, pretenen que Catalunya es mostri al món com la viva imatge de l’esclau que té tan interioritzada la seva condició que, a més del menyspreu de l’amo, necessita menysprear-se ell mateix. I com que és masoquista fins al moll de l’os, res no li produeix més plaer que fustigar-se una de les parts del cos més nafrades: la llengua.

Tanmateix, analitzant els arguments d’aquests sindicats, veurem que no hi ha delator més inclement que el llenguatge. Diuen que van “contra la llengua” perquè “a Interior li fa mal la llengua”. O, dit d’una altra manera, com que la conselleria s’estima la llengua catalana han decidit parlar en espanyol per fer-li mal. Queda clar, doncs, que ells, a més de no estimar la llengua catalana, experimenten plaer anorreant-la. Un altre dels seus arguments és definir-se com a “policia autonòmica” nacionalment espanyola, perquè per a ells Catalunya no és una nació ni és res de res. Quatre províncies perifèriques a tot estirar. I com que no és res de res, els Mossos d’Esquadra no són la policia nacional de Catalunya. Són simplement això: agents “autonòmics” d’una nació que es diu Espanya. Aquesta sí que la veneren.

Té gràcia, per altra banda, que gosin dir que ells no fan política i que alhora justifiquin el seu atac a la llengua catalana en la voluntat de fer mal al “govern nacionalista de CiU”. Realment curiós, perquè, si la llengua no és una eina política, com és que la utilitzen políticament contra el govern? Perquè és un govern nacionalista català? I què entenen ells, per nacionalista? Defensar la llengua pròpia és ser nacionalista? Aleshores com n’hem de dir, del Partit Popular i del Partit Socialista, que no sols defensen la llengua espanyola sinó que la imposen a nacions que en tenen una altra? Imposar l’espanyol no és ser nacionalista, però defensar el català sí que ho és? Francament, només un nacional-no-nacionalista espanyol pot dir una cosa així.

Un punt hilarant, malgrat la gravetat de la situació, és el que recolza en l’afirmació que els Mossos “estan obligats” a treballar en llengua catalana i en llengua espanyola i que, consegüentment, han decidit “fer servir només una”. I quina és aquesta “una”? Doncs l’espanyol, naturalment. L’espanyol, com la ciència ha explicat un munt de vegades, no és una llengua nacionalista. I ara! L’espanyol és una llengua franca, innòcua i apolítica. El català, en canvi, és una llengua connotada, nociva i fastigosament política. I, és clar, deixar de parlar-la és un descans. És tan odiós això d’haver de parlar català per guanyar-se la vida. Oh, quin fàstic! Sort que de tant en tant els nacionals-no-nacionalistes poden fer vaga de català.

En tot cas resulta molt il·lustratiu que diguin que ataquen la llengua catalana perquè es tracta d’una mesura que “és fàcil de portar a terme” –demostren la seva valentia atacant la llengua feble– i que “agradarà als opositors al govern”, cosa que vol dir que consideren que l’oposició és espanyolista i que, per tant, se solidaritzarà amb ells. El que crida l’atenció és que no s’adonin que dient això es retraten també a si mateixos com a nacionalistes espanyols. Aquesta és la raó per la qual UGT i CCOO, en les seves múltiples reivindicacions laborals, mai no han pressionat el govern espanyol deixant de parlar espanyol. En quina llengua parlarien, aleshores? És el problema que té ser nacional-no-nacionalista espanyol, que quan no pots parlar en espanyol et quedes incomunicat.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
38Veure i/o afegir comentaris
disgustat:S'han de fer públiques les mesures que determini la Conseller...
Comentaris (38 en total)
disgustat
22/01/2012 21:25
S'han de fer públiques les mesures que determini la Conselleria d'Interior, relacionades amb els Mossos que han provocat aquest incident absolutament inaceptable i, sí és necessari, expulsar del Cos els que hi han participat directament, ja que no fer-ho, ens exposem a que cada dos per tres hi tornin. A qualsevol feina és necessària la disciplina, i més encara a un Cos que que té al seu càrrec la seguretat de tots els habitants de Catalunya. Esperem que la decisions de Conselleria d'Interior siguin exemplars i ràpides.
MARIETA
22/01/2012 10:46
vergonyosos. Aquests Mossos poc instruïts poca formació posen la Institució de Catalunya en rídicul-Els Mossos cobren 50.000 E mentre el Guardia Civil 30.000. Els catalans hem perdum amb aquesta gent. PAGABVA LA PENA QUEDAR-NOS AMB EL TRICORNI.
Armengol
18/01/2012 22:52
Ramon- La Ràpita (17/01/2012 22:34) Com és que no saps el que faran CC.OO. y UGT quan Catalunya esdevingui independent? Ho sap thotom, Ramon. Faràn el que fan ara, el que han fet sempre des de que fòren legalitzats després de la mort del General Franco;: Posar la mà i amorrarse a la mamella nutrìcia dels diners pùblics; i continuaràn mamant per sempre.
jovi
18/01/2012 16:50
Els mossos s'han identificat correctament: funcionaris i espanyols, binomi que dóna com a resultat sllò tan típic de"hacer la siesta y cobrar por hacerla" Quan me'ls trobi pel meu carrer o carreteres ja sé quina estima tenen
desobediència civil
18/01/2012 14:46
¿I no tenim nosaltres, tots el dret de que ens parlin ells mossos en català?: proposta: no atendre cap ordre en castellà i reiterar repetidament que ens parlin en català, i no moure'ns fins que ho facin, anant repetint:" li prego que em parli en català" i no atenent fins que ho faci
Ramon- La Ràpita
17/01/2012 22:34
Fantàstic article Victor. Quan Catalunya esdevingui independent que faran els d'UGT i CCOO?
JCP
17/01/2012 21:44
Podem fer articles, quixar-nos...però la trista realitat és el nul poder que tenim a la nostra pròpia Catalunya, ¿algú pensa que canviarà alguna cosa en aquest cos? ¿rodarà algun cap? ¿canviarà la seva política? ¿s'esborrarà algú d'aquests sindicats?
Seb
17/01/2012 21:38
Això que ha passat, no és altra cosa que un intent de cop de Estat, per part de uns guardies civils reconvertits, que per raons fosques s'han introduït en el Cos dels Mossos d'Esquadra per torpedinar-lo. En fi uns quinta columnistes!
Ciutadà dels PP.CC.
17/01/2012 19:47
Dins del cos dels Mossos, s´hi han infiltrat gentussa espanyola, i fins que no els fotem fora, ens faran molt de mal.
Ciutadà
17/01/2012 19:42
Caram amb la iaia, en Joan i en Narcís. Això no és nacionalisme ni catalanisme. Es tracta del més pur feixisme, totalitarisme isme isme isme isme.....No paga la pena contestar-vos. L'article, a més a més de patétic ha estat capaç de treure dels fetges els pijors sentiments de determinats ciutadans catalans, els que es van creure que són diferents, que hi tenen una altra naturalesa humana... i pura sang o sang pura. No puc legir més sense voler vomitar, al menys les pretensions de iaies i d'altres ciutadans.
Narcís
17/01/2012 19:20
una iaia. , així és!, no valoren res, no reconeixen res, no agraeixen res .. pitjor que taca d'oli! PD: per què no van fer front a sos latifundistes, a sos terratinents, a sos ' señoritos ', a sos cacics .. amb sos latifundis, ses finques, ses hisendes, ses ' cortijos '? Nota: per què no es fumen amb tots llurs fàctics provinents de madrid o propis graduats per mateixa vila, sia politicastres, sia militars, sia folrats d'aquella manera, sia .. i ses ' àrees privades de caça '? Anotació al marge: aneu-se'n a ' españoles por el mundo ' .. i deixeu Catalunya en pau, indignes!
lector
17/01/2012 19:08
Quin article més fluix i previsible. No m'agrada el que han fet els mossos ni m'agraden els mossos, però encara m'agrada menys el que aquest govern de dretes està fent amb el sector públic; cosa de la que el sr Alexandre, com era d'esperar, no diu ni un mot.
Nació catalana
17/01/2012 19:08
Ciutadà, no ens faràs espanyols ni en somnis. Una nacionalitat imposada té el mateix valor que el fum. Serem catalans fins a la mort encara que ens omplis la casa de paperots nacionalistes.
Joan
17/01/2012 19:08
Els mossos han perdut tot recolzament del poble i s'han quedat sols. Això que han fet no ho hem de perdonar mai. Jo del govern els posaria el sou de policia espanyol tant que ho volen ser i en faria neteja. Uns quants al carrer i aquests fums s'acabarien. Han demostrat molt poc respecte. Al cos n'hi ha que son catalans hi s'hi haurien de desmarcar de manera contundent. No senyorets mossos, no anem bé.
una iaia .
17/01/2012 18:59
(tornant a llegir l'article) clar, només han canviat el color de l'uniforme , del gris al blau, però la mateixa mala conciència i mala llet. Per què no demanen plaça a la policia ecspanyola ,posem per exemple Madriz i Extremadura? i així tindran més opcion de glorificar a aquell pais que els va fer fora de casa seva per fer-los venir quasi de genollons a ca nostra?Això és Catalunya mossos (o gossos, per allò de la lleialtat?)i aqui es parla en català.
una iaia .
17/01/2012 18:51
No sé on viviu , però el lloc on es maltracta amb més menyspreu el català, és al baix llobregat, des de l'hospitalent fins...més santa Coloma de gramanet, Badalona,es com si fossim a l'estranger.Tot ho encomanen, és com una taca d'oli de las que rentis com la rentis no marxa i acabes llençant la roba.
Narcís
17/01/2012 18:46
Sembla mentida .. quan algú dirà clar i català ser Catalunya/ PPCC nació extorsionada en el sentit ampli del mot, i no pas per grup terrorista sinó pel mateix estat espanyol, estat castellà, estat forà? PD: perquè aquests espanyols no se'n van a viure o fer manetes amb sos congèneres d'Amèrica del Sud o Central o de mateixes barriades d'hispans del sud d'USA o del nord-oest d'Àfrica o àdhuc de les Filipines .. i ens deixen estar de son primitivisme, pitjor, perversitat? Nota: i tota la santa vida xerrant amb inútils sortits cames ajudeu-me de terres on n'eren tractats com .. sense comentaris? Anotació al marge: pensar que si no és per existir Catalunya/ PPCC, tot aquest esparracat èxode d'espanyols serien lluny d'allò més de sa espanya ( per no parlar de qui s'hi va quedar d'on era subvencionat/ mantingut amb nostre espoli!) ..!
una iaia .
17/01/2012 18:42
Pel que es veu tota aquesta colla de mors de gana (ells i els seus avantpassats) han oblidad quí els paga el menjar del plat, que per si no ho recorden, els diré que ho fem la gent catalana amb els nostres impostos , resultants del nostre esforç.Feien el mateix els empresaris o senyoritos de les terres "estimades" d'on van venir ,per cert en péssima situació?
Ciutadà
17/01/2012 18:23
Per cert, com s'anomenen els que hi tenen la nacionalitat espanyola????? Jo crec que s'ha d'esfullar el llenguatge o tots serem fenicis i cartaginesos a la vegada. Jo no, gràcies. Se qui soc, d'on vinc i, sobretot, on vaig. A cap lloc on m'indiquin els polítics.
MoZos, NO.
17/01/2012 16:14
La Constitución española salvaguarda la unidad de España, gracies al Ejército Español. Darrera del que s'emparen aquests quintacolumnistes... Teniu la raó de la força, no la força de la raó... Potser vencereu, però mai convencereu... El que no tindreu MAI és el nostre respecte...
Seguem arran
17/01/2012 15:54
"El nom", parla per tu, quan diguis que ets espanyol, i deixa els altres en pau.
el nom
17/01/2012 15:31
Peps: article 3.1 de la Constitució Espanyola: El castellà és la llengüa oficial de l'Estat. 3.2: les demés llengües "espanyoles" seran també oficials en les respectives CCAA d'acord amb els seus Estatuts. Naturalment, jo son un ciutadà espanyol, com tu i com tothom que té la nacionalitat espanyola, la qual és imprescindible per a poguer ser funcionari de la Generalitat de la Comunitat Autónoma de Catalunya. El fet de considerar aquestes realitats jurídiques, reials i legals com a un escàndol o provocació per part de qui diu aquestes grans obvietats és un veritable probleme de percepció i d'ubicació. No soc de cap lloc partidista ni tinc ganes de fer-ho donada la gran ignorància interessada que domina la societat.
Peps
17/01/2012 14:48
Ciutada: La llengua oficial és l'espanyol, i cooficial, el català. això si que es demostrar ignorància, ja em diras en quina llei diu això i potser et convindria una mica d'estudis per entendre el prefix "co"
Català
17/01/2012 14:04
Ciutadà, es nota que ets un autèntic Ciudadano, com el portaveu dels Mossos de CCOO: Antoni Castejón. Que ja ha estat identificat per diversos mitjans i que diu el mateix que tu. Ves quina casualitat, he, he, he...
Guillem
17/01/2012 13:47
Ciutadà de bestiesa res de res. D'això que han fet aquests moZos a allò que a fer en Gómez Alba nomès hi ha un pas
Pep
17/01/2012 13:34
Tens més raó que un sant, Carles de les 10:23, però hi ha gent fanatitzada incapaç de pensar per ella mateixa. La música fa més de 30 anys que dura, i el flautista ha estat majoritariament convergent. Pactar amb el PP ara es veu que és patriòtic
Ciutadà
17/01/2012 13:19
Quina bestiesa d'article. La llengua oficial és l'espanyol, i cooficial, el català, en Catalunya. L'utilització de les dues llengües és legal, normal i constitucional per a uns funcionaris què, per poguer accedir al corps de mossos, HAN DE TENIR LA NACIONALITAT ESPANYOLA, com requisit imprescindible per a opositar. Aqusta realitat legal és la que ha estat vulnerada constantment pels polítics de turn. Fa falta una gran ignorància o una molt mala intenció per tractar aquest tema com es tracta al article. Em quedo amb la primera opció per això de salvar l'intenció de les persones encara que no sembla que ho faci l'article amb els mossos que parlen en espanyol.
CLB.
17/01/2012 13:04
És legal que la policia vulgui fer mal al Govern? Pensen fer alguna cosa els mossos que no hi estan d'acord? O dient que se'n desmarquen es pensen que ja han complert?
MoZos, NO.
17/01/2012 12:43
Ara em fan molta por i els he perdut tot el respecte.
el nom
17/01/2012 10:40
Crec que cal batejar d'alguna manera aquests grup de quintacolumnistes que hi ha dins de la policia CATALANA. Que tal La quintacolumna Gómez Alba? Sr, Alexandre parli d'aquest paio.
Carles
17/01/2012 10:23
En Joan Vila ens treu la cançó atrotinada que "la culpa és del tripartit". És una excusa ben suada. Els mossos, tal com só ara mateix, han estat un producte dels governs Pujol. Fins i tot en Saura va mantenir com a cap polític del cos la mateixa persona que hi havia amb CiU (i que ha estat destituida pel conseller Puig). Va ser CiU qui va fer entrar policies nacionals i guàrdies civils al cos ( en això l'ex-votant d'ERC falseja la realitat) Segurament els Mossos han fet moltes coses bé, però hi havia i encar hi ha greus problemes que el tripartit i en Saura van intentar corregir com ara maltractaments a detinguts, autoritarisme, excesos dels antiavalots, etc. CiU i el grup Godó en va fer una arma política d'això i van abonar les actituds mes corporativistes i fatxes. Van defensar els torturadors (hi ha diverses sentències judicials que certifiquen els abusos), es van oposar a les càmeres a les comissaries, van rebutjar el codi ètic, etc. I ara es troben que aquests mateixos sectors els fan botifarra. "Cria cuervos" que diuen en castellà. Ara resulta que ja no és un conte de bons i dolents o bé han canviat els papers. Ara els pobrets mossos maltractats pels comunistes són el fatxes anticatalanistes. Ni una cosa ni l'altra. I en Puig ara calla com un mort.
Joan Vila
17/01/2012 09:56
Espero que això ho arreglin dins del propi cos, sense fer soroll, però amb efectivitat.Ja van començar el govern Montilla a destrossar el que s´havia construït. El juny del 2005, CiU va acusar la nova consellera Tura de preparar una depuració política dels Mossos d'Esquadra arran de l'aparició d'un informe anomenat "Actuacions dels 100 primers dies" on assenyalava fins a 26 comandaments per ser apartats. Tura va admetre que coneixia l'existència del document però que no li donava crèdit ni sabia qui l'havia fet. Això era el principi de la descatalanització del cos dels Mossos. S´ens hi ha posat el pugó, i l´hem d´exterminar de forma adient.
el nom
17/01/2012 09:22
Això no neix de tres o quatre sindicalistes sense gaires llums, això és una situació molt pensada als despatxos de PP i/o C's. Desgraciadament no crec que CyU faci res per fotre fora del cos als energúmens. Tots saben que hi ha moltes maneres per fer que una persona a l'administració o deixi la feina, o quedi totalment arraconada per exemple fotocopiant expedients. Com diu l'Ignasi, i el govern que coi fa?
Ramon.cat
17/01/2012 09:08
D'acord amb en Víctor i també amb l'Ignasi. Cal esperar quin serà el castic - i espero que exemplar - per aquests talps traïdors i destructors de qui els sosté, que en definitiva no és el govern sinó els catalans amb el seus Impostos. També crec fermament que només és una petita part del cos, que això sí ha fet molt de soroll.
Evarist
17/01/2012 08:48
Artur Mas és l'Oncle Oleguer del conte "La Societat Consumida" i el Conseller Puig amb la seva mania de felicitar als mossos per atonyinar catalans i callar com un mort ara, és la viva reencarnació d'en Pere Anton Veciana. Dissolució mossos i creació del cos nacional de policia, el demés és Berlanga, Torrente i folklore espanyolista.
Josep M.
17/01/2012 08:32
La inconsciència del sindicaleros de los mozos porta a que ara en lloc de respecte, molts dels ciutadans catalans els hi tinguem més por que altre cosa. Per sort han sortit veus discordants dels veritables moços. Cal una depuració urgent del cos.
Ex votant d'ERC
17/01/2012 08:21
Potser algú es pensaba que lliurar les institucions politiques de Catalunya als espaÑÑolistes de la delegació del P$O€ a Catalunya sortiria de franc. Donç ja es va veient que no, que el fet de que la "catalanista" Montserrat Tura omplis el cos de mossos de policies nacionals i guardies civils te consequencies, grapalluts d'ERC. Potser mai pasareu per un jutjat per aquesta alta traició a la Patria, però la història si que us jutjarà amb severitat.
ignasi
17/01/2012 07:50
Entenc el teu comentari, Víctor. Però a mi em fa mes ràbia veure que està fent el govern que no el cas que et duu afer aquest escrit. Pensa-hi.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida