vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
7 %
85 %
7 %
27 vots
Dimecres, 23 de Maig de 2012
06/01/2012
00:00  h.
Des de fora
¿«FINIS CATALONIÆ»?
"Cal que el Govern adopti una posició ofensiva davant el nou desafiament espanyol"
Ni el sol desembasta la boirina ni, tampoc, han arribat encara els diumenges de febrer. No obstant això, els derrotistes afirmen haver sentit l’eco de la darrera canonada sobre la terra catalana: el PP pretén impulsar una LOAPA financera i, de facto, suprimir el migrat autogovern català.

Els enemics de la llibertat catalana, tot descrivint la ineluctable monotonia de la història, s’entesten a defensar els mots del traspassat Carlos Sentís. Segons els espanyolistes, la “Cataluña real” ha de romandre isolada pels Pirineus, sotmesa a les perverses dinàmiques hispàniques dels darrers 297 anys; els catalans, no obstant, no ens ho podem permetre.

Cal que el Govern de la Generalitat adopti una posició ofensiva, no pas defensiva, davant el nou desafiament espanyol. Tenint en compte les dificultats logístiques per fer efectiu un tancament de caixes –donades les funcions recaptadores de l’Agència Tributària Espanyola al Principat– i malgrat reconèixer la posició de força del govern de Madrid per avalar el deute emès per les Comunitat Autònomes, proposo el següent decàleg de mesures:

1) Desautoritzar públicament Luis de Guindos, ministre d’Economia, per haver formulat una suposada proposta legislativa quan, en realitat, la seva iniciativa comportaria una profunda reforma constitucional –amb majories qualificades fora de l’abast “popular” al Parlament espanyol. És exigible el rigor jurídic a un ministre del govern central quan allibera globus sonda en matèria de modificació de l’estructura política de l’Estat espanyol;

2) Desafiar el PP a atrevir-se a proposar la modificació efectiva de l’ordenament constitucional. En aquest cas –i si el PP fos capaç de rebre el suport del PSC-PSOE– caldria que el govern de la Generalitat evités recórrer al Tribunal Constitucional –en mans espanyolistes– i es declarés exclòs del Pacte Constitucional. Després de la sectària sentència contra l’Estatut, fóra absurd confiar en les resolucions d’una institució desacreditada i mancada de legitimitat;

3) Convidar les Comunitats autònomes inicialment conformes amb la submissió fiscal proposada per de Guindos a renunciar, oficialment, al seu autogovern polític i respectius Estatuts d’Autonomia tot acceptant la dissolució dels seus parlaments i la seva reconfiguració en simples ens administratius descentralitzats del govern central. L’acceptació frívola de la mutilació política proposada per de Guindos hauria de tenir un impacte real a tots els efectes;

4) Condemnar amb vehemència, novament, la voluntat manifesta del Govern central per centrifugar el seu dèficit: donada la seva presumpta condició de “patriotes constitucionals”, els “populars” han de pagar immediatament el deutes contrets segons la legislació vigent, incloent la disposició addicional tercera de l’Estatut;

5) Exigir nivells comparables d’austeritat al govern central com els implementats a la Generalitat. Actualment, l’executiu de Rajoy no té credibilitat ni autoritat moral davant el govern català en matèria de disciplina fiscal ja que proposa incrementar els ingressos tot evitant un paquet de retallades substancial. Catalunya no necessita la tutela d’un govern malgastador per complir amb els compromisos internacionals en matèria de deute, no pas com altres comunitats autònomes governades pels mateixos “populars”;

6) Crear un mecanisme permanent de rodes informatives entre el Govern de Catalunya i els periodistes internacionals dels principals mèdia globals acreditats a Madrid i Barcelona. Catalunya ha de fer arribar els seus missatges sense les distorsions intencionades dels grups de poder madrilenys i, per exemple, no pot ser acceptat que 1.1 milions d’Euros en la necessària despesa de manteniment de la xarxa de representació política internacional catalana, eclipsin els més de 16 miliards d’Euros (16.000 milions) de l’espoli fiscal català a mans espanyoles;

7) Atraure els votants catalans de PP i PSC-PSOE amb campanyes informatives, explicant-los que el seu benestar milloraria si s’evités la fuga dels impostos pagats pels catalans a finançar un estat central sobredimensionat, una política de defensa guiada per la megalomania hispànica i el subsidi permanent de les ineficiències territorials espanyoles. El votant català de PP i PSC-PSOE ha d’entendre que té més en comú amb un votant català de CiU o ERC que no pas amb un votant andalús o madrileny de PP o PSOE;

8) Cercar l’apropament entre CiU i ERC al Parlament de Catalunya i anunciar, en el termini més curt possible, un acord pels pressupostos de la Generalitat d’enguany entre les dues forces principals del catalanisme polític. Les hostilitats espanyoles justifiquen el seu apropament estratègic i l’oblit dels ressentiments passats;

9) Publicar els principis irrenunciables del “pacte fiscal” proposat pel Govern català, incloent el topall efectiu i decreixent de la mal anomenada “solidaritat” en termes de PIB anual. Cal dissenyar un argumentari, un calendari i una sòlida política comunicativa per concretar un concepte polític massa abstracte fins el moment present; i

10) Explicitar les conseqüències de l’hostil iniciativa constitucional de De Guindos i del possible rebuig del PP al “pacte fiscal”, és a dir, posar el nom “Independència” al Pla B de l’executiu català.

Euskadi i Catalunya tenen un nacionalisme majoritari, justificador del seu autogovern i voluntat d’autodeterminació. Cal plantar cara a les forces centralistes i la seva política deslleial i intimidatòria. President Mas, per dignitat i sense dilacions, cal que faci visible l’itinerari del dret a decidir.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
31Veure i/o afegir comentaris
pasbort:Com sóc un ignorant NO HE POGUT volia demanar-vos permís per ti...
Comentaris (31 en total)
pasbort
26/01/2012 11:28
Com sóc un ignorant NO HE POGUT volia demanar-vos permís per tirar desde un avió uns dos milions de copies desde la primera línea fins la ultima...NO HE POGUT COPIAR-HO quan sàpiga i puga ho faré si algú NO vol que m´ho fatja saber....
atlasac
26/01/2012 11:13
Em de cridar ben fort que hi ha MOLTA SORDERA!!!! JO, HO VEIG AIXIS Convertir l´ONU en un GOVERN MUNDIAL....TREBALL una societat SOCIALISTA ( no comunista....) IDIOMA... si....NO s´acepta l´ESPERANTO que els ORDINADORS en confeccionen un de NOU,MUNDIAL, REPRESIONS.- convertir les PRESONS en cases d´ACOLLIDA....una sola PENA la de MORT (muerto el perro se acabó la RABIA....) para!!!..... que acumulen "AVISOS" 2....10....20.....100 o més si es vol, però quan es diga PROU!!! coll tallat i s´ha acabat ( teniu en conte en l´immensa quantitat de VIDES d´inocents que es salvarien amb el que costen els PRESONERS?) en concret VIURE AMB LLIBERTAT,... ara que si preferiu..... GADAFIS NO FEU CAS DE RES DEL QUE DIC!!!!!. ----hi molts que treballen per a fer-nos CALLAR DE NOU!!!!
DavidCatalunyaLliure
19/01/2012 13:09
Un article fantàstic. A dia d'avui, CIU ja ha pactat amb PP. Políticament, es pot propugnar tots els decàlegs que volguem, però el primer dels passos, és que al poble se li ha d'aplicar tota la pedagogia per veure el tema de l'espoli. El 99% dels que hem llegit això, ja ho tenim clar, però a Catalunya encara som una minoria. Hi molta gent "catalana" (resident i treballant a Catalunya des del naixament) que se li enfot la independència. Això s'ha de canviar. No podem demanar a la gent que entengui el sentiment Català, però el tema de la pela, s'ha d'explicar molt, i molt bé! I s'ha de mostrar un INDEPENDENTISME SERIÓS! Els no independentistes, es pixen de riure al veure actituds com les d'en Laporta... Per assolir l'èxit, abans de fer qualsevol moviment polític, a les enquestes hauria de sortir un 70-80% de gent que votaria per la Independència, i no el 48-52 que surt ara...
T. Pi
07/01/2012 21:04
D'aquest article em quedo amb el paràgraf: Cal que el Govern de la Generalitat adopti una posició OFENSIVA, no pas DEFENSIVA, davant el nou desafiament espanyol.
Carles Viñals Casado
07/01/2012 21:00
L'enfrontament amb l'estat, en les mil i una formes de practicar-lo, és inevitable, a més de ser l'única vía que ens queda. És només qüestió de voluntat política per part dels nostres governants, però és ja evident fins i tot per a un cec que el govern actual de Catalunya no mourà un dit per trencar amb Espanya. Raó per la qual és imprescindible i urgent que el poble català assoleixi d'una vegada per totes el coratge necessari per votar els homes capaços i desitjosos d'endegar aquest procés. I per favor, no em vingueu amb la suada cançoneta que aquests homes no hi són. Hi són, i els seus noms estàn en la ment de tots. Recordeu que qui sacrifica la seva llibertat i dignitat per una minsa seguretat està condemnat a perdre llibertat, dignitat i seguretat. Què més ens queda per perdre, catalans?
Moragues
07/01/2012 19:52
Genial i perfecta descripció la que ens fa l'Agustí Bordas en el seu article. El problema es que potser no hi ha allò que s'ha de tenir per plantejar el divorci CiU - PP.
Serv de La Gleva
07/01/2012 12:39
Princeps Namque!!!
Jaume
07/01/2012 03:35
però com voleu que actuiï contra Espanya un partit com CYU que és espanyolista?
Pere
07/01/2012 01:29
L'alternativa és Solidaritat.
Salvador Farell
06/01/2012 21:51
Sr. President Mas, m’agradaria molt que Vostè tingués oportunitat de llegir l’article del Sr. Agustí Bordas. Sóc conscient de que el que exposa en els seus deu punts, és un programa molt valent i molt difícil de posar a la pràctica, però tant Vostè com el seu equip de govern, estan sobradament preparats per intentar gestionar aquestes propostes. Com a votant i simpatitzant de Convergència, no dubto de que totes les persones que pensen com jo en cadascun del seus àmbits, el recolzarem en aquesta difícil tasca. Catalunya és com el suro, des de Espanya ens volen ensorrar, abans, ara i sempre, però no podran. Visca Catalunya Lliure!! Moltes Gràcies Sr. Mas.
Rosa Llonch
06/01/2012 21:22
Dels partits espanyolistes, els catalans ja hauríem de saber de sobres que no en podem esperar res de bo per Catalunya. Jo em pregunto, després de tots aquests anys de democràcia, com és possible que el poble català no hagi escarmentat després de que tant el PSOE com el PP ens hagin enganyat tantes vegades? Com pot ser que molta gent es cregui tot el que diuen en campanya electoral aquests espanyols que sempre han mirat de perjudicar-nos? Que esperen CIU i ERC per fer pinya i plantar cara a qui ens vol esborrar del mapa. Que més a de passar perquè els catalans deixem de semblar tots plegats una colla de curts de gambals?. Crec que ja ni ha prou, voldria pensar i penso amb la INDEPENDÈNCIA, però, o els politics que tenim canvien un cent per cent de manera de fer, o per desgràcia, no anirem gaire lluny.
el nom
06/01/2012 21:05
Si governar és controlar, és evident que CiU no governa. Quan els qui tenen la missió de governar no saben, no poden o no volen fer-ho, la situació acaba podrint-se, fins que el poble , per a bé o per a mal, pren a les seves mans les regnes del propi destí. Llavors, la natural i desitjable evolució és substituída per la indesitjada però inevitable revolució que sempre, sempre, ve acompanyada de sang. Lluís XVI (1789) i la noblesa francesa ho pagaren amb la vida; la inacció i ceguesa de Nicolau II (1917) comportà, a més, l'inici del període més sagnant viscut per una nació durant els setanta anys següents. Els homes que el poble català ha posat al seu capdavant faríen bé de considerar que fins i tot un poble tan pacient com el nostre pot arribar al seu límit.
El Mas no farà res
06/01/2012 20:41
No és l´home. Senzillament no té carisma, ni tampoc ha estat mai nacionalista. Es va canviar el nom a Artur quan va entrar a CiU i fins ben gran parlava amb tothom en castellà. No proclamarà la independència. Més aviat ens conduirà a una altra derrota (una més). Però té una excusa: els catalans el varen votar. Ara que no plorin.
Josep Maria
06/01/2012 20:09
Òndia, Agustí!!! Tant bé que anavem, i just al darrer paràgraf la cagues!!! Una de les bestieses, i grosses, del catalanisme sentimental i polític ha estat el voler trobar paralelismes entre el multisecular problema castellà amb la zona geogràfica del seu bressol, per una banda, i el conflicte històric que l'expansionisme de tota mena de castellans, vascos inclosos, ha comportat a casa nostra en forma d'invasió anorreadora de la nostra cultura i dels nostres drets nacionals. Es aquest darrer el nostre únic problema. L'altre mai ha estat rès mes que un problema intern d'ells. Ni tant sols centenars de morts han fet que la Castella meridional tracti als seus germans del nord amb el menyspreu amb el que ens tracta a nosaltres
Mas de lo Mismo
06/01/2012 18:26
Qui es el tap? Mas, ets tu el gran tap que impedeix, avui dia, que Catalunya deixi aquesta miserable i ridicula Espanya? Nom i cognoms del Tap!!! cada dia que passa, es una ajuda´a aquesta Espanya que es mort inevitablement, i si ens caça a dins, morirem amb ella; Mas, passaras a la història com el president que va deixar que Catalunya s'esfonses a la miseria d'Espanya? Mas, esser president i remenar el cul, et dona plaer?
Oriol (Montreux)
06/01/2012 17:44
Malhauradament les vies que proposa en Bordas són per a gent valenta i coratjosa. Només cal llegir el que diuen els polítics catalans qualsevol dia de l'any per adonar-se que no hi ha res a fer amb aquesta gent ni amb la que els vota, que encara és pitjor. Començo a sentir vergonya d'haver nascut Català. Quina nació de miserables !
Carles
06/01/2012 17:08
Estic d'acord amb el punt 7 i part del 8. Cal cercar una apropament entre E(RC) i UiC per fer eleccions anticipades. La independència passaria a estar dins del programa electoral i com a pla A (i no B). Essent maltractat i insultat, no en tinc prou en que deixin de maltractar-me. L'estat propi, no és un camí, sinó el camí.
Voltaire
06/01/2012 15:31
EL REMEÏ: VOTEU SI
Narcís
06/01/2012 14:38
Ben pensat!, però la mesura 2 .. com l'última o la primera ( si n'és aquesta .. exceptuant la 6 la resta n'és sobrera!)? PD: n'és del tot impossible viure- conviure amb primitius ( com serà d'haver programes esportius de ràdio a madrid per tot l'estat, i quan parla Guardiola en català tanquen connexió .. havent-hi naturals per poder traduir a ses emissores ' provincials '!)! Nota: n'és obvi que hem de sortir disparats .. per ells espanya és madrid i provincies/ perifèria! Anotació al marge: quan tota la punyetera vida no n'han fet més que ' pispar, furtar, robar, atracar, plagiar, usurpar, difamar ' i matar .. tot sigui per substituir/ reemplaçar la realitat del que som que no són ells!
ROSA MARIA
06/01/2012 13:24
Ës encoratjadorllegir articles com aquest, però tenen un PERÒ. I es que això m'agradaria sentir-ho dir al nostre Govern. I trobo interessantíssim per demés, que tenint-ho tot prou clar, hi ha d'haver, sí o sí, aquestes rodes informatives de la Generalitat amb els periodistes intenacionals acreditats aquí i a Madrid, perque és bàsic que internazionalitzem la situació. CiU, poseu-vos a fer els deures i deixeu de fer la Puta ic la Ramoneta amb els pressupostos. Ës igual ja, quedar bé o malament amb Madrid. Sigui com sigui, sempre jugaran contra nostre. Així és que nosaltres a la nostra i a deixar de fer el passarell
Roser
06/01/2012 12:40
Bravo
Virgínia
06/01/2012 11:33
A solidaritat Catalana per la Independència l'estem fent fa un any aquest full de ruta . Ja prevèiem que passaria això i ens diuen que som freaks.
Un patriota.
06/01/2012 10:59
És més senzill company, el que ha de fer Convergència és convocar eleccions, amb un programa polític on el primer punt sigui la proclamació unilateral de la independència, la resta de forçes independentistas segur que seguirien i la majoria, més de 68 diputats està garantida, ara en tenim 76. Las eleccions `són l'expresió màxima d'un referendum, per tant, aquest és el camí, la resta mareja la perdiu.
almogàver
06/01/2012 10:26
Estem fins el capdemunt d'España. Ens roba, ens maltracta econòmicament i cultural. Ens considera vassalls, amb tot el que comporta negativament aquesta qualificació. Ja hem aguantat prou i massa. Necessitem, com el pa que mengem, decidir i executar el que volem que sigui el nostre país, lliurament i democràticament, ja que contrariament, només seguirem essent esclaus de les nefastes decisions "españoles", ho millor dit, castellanes. Qualsevol persona que conegui poc o molt la història, inclosos els dits sudamericans, els quals venen a Catalunya considerant que som també la "madre pàtria", s'equivoquen de mig a mig, i, em pregunto, què és per ells i que fou, aquesta "madre pàtria"?. És que no tenen ni el mínim coneixement del què els representà la colonització "española" o castellana?. Catalunya, i consegüentment els catalans, neecessitem inexorablement decidir el nostre dia a dia i el nostre futur, econòmic, polític, cultural, snese perdre, no un dia, ni un minut ni un segon. Compatriotes, inclonent-hi l'actual govern català, actuem ja, pacíficament, però fermament, envers la independència de Catalunya i dels catalans. Així siigui!.
Montserrat Piferrer
06/01/2012 09:34
Hem de tenir nosaltres la iniciativa. D´aquesta manera sempre aniran a remolc nostre.
R
06/01/2012 09:15
Un programa que molts suscriuríem gairebé fil per randa
Joan
06/01/2012 06:52
Moltes gràcies Sr. Bordas, la seva proposta crec fermament que és encertada, ara a veure i esperar que CiU es tregui definitivament la careta. Molt aviat veurem si estimen el país o fan guignol.
From USA
06/01/2012 03:17
Estic d'acord qu'hem de reduir despeses, però les que causen el PP / PSOE, i reduir el Govern però el del PP/PSOE, i reduir institucions, però les espanyoles incluent-hi la Monarquia. Quina oportunitat la història està presentant al Sr. Mas, a CIU i al poble català, espero que els nostres representants al Parlament estiguin a la alçada i tinguin la saviesa, la maduresa, d'iniciar la independència al Parlament. El Sr. Mas deuria donar llibertat de vot als seus diputats, està en les mans de CIU. Prou ambiguitats, hem tingut 30 anys de practica.
independència
06/01/2012 02:07
Ja en tenim prou i massa d'España.Sempre pretenen que els catalans siguem els seus vassalls i acceptem les decisions sense fonament, amb les quals pretenen i ho estan assolint, de destruir la nostra cultura i la nostra economia. Hem de dir d'una vegada per totes, el poble i el nostre Govern, prou per sempre. Només hi ha una solució, INDEPENDÈNCIA JA!. Volem decidir, nosaltres els catalans, el que volem per Catalunya i els catalans, sense interferències de cap mena. DE CAP MENA, que resti ben clar i català. ADÉU ESPAÑA, PER SEMPRE MÉS.
Reaagrupat
06/01/2012 01:11
Tant de bo Mas i Convergència ho tinguessin tant clar com ho te l'autor
el nom
06/01/2012 00:47
Molt gran Agusti. Tan de bo algu tingui el teu decaleg en compte
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida