vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
11 %
80 %
9 %
45 vots
Fart d'escanya: Quedar en evidència és dur i fan de víctimes ...
Dimecres, 23 de Maig de 2012
09/02/2012
00:00  h.

La tortuga de l'Ateneu

Compartir el projecte independentista
"Estem parlant d’augmentar l’eficiència de tanta gent que treballa pel futur lliure del seu país"
Durant el darrer mes, m’he reunit, successivament, amb representants de tres entitats independentistes per tractar del mateix tema: trobar una manera de col·laborar conjuntament, de compartir interessos, experiències i accions.

Compartir, tanmateix, és un estat d’ànim arriscat, acostumats a les confortables batalles internes, territori en el que moltes vegades hem convertit l’espai independentista català. De fet, ha arribat a semblar que en aquest entorn, aquesta voluntat ni hi sigui ni se l’esperi. Error. En aquests moments, repeteixo, tres entitats s’estan plantejant que existeixen altres models possibles per a treballar per a la independència.

Fins ara s’ha vingut criticant l’atomització política independentista, avui ens cal ser també molt autocrítics amb l’atomització de l’independentisme civil (reconeixent tota la passió i bona fe que té). On ens porta la dinàmica actual? Podem permetre’ns seguir treballant autistament, uns dels altres? No ha arribat l’hora de desenvolupar, entre tots, un relat de la complexitat del projecte independentista que ens permeti accedir-hi de manera intel·ligible i ens proporcioni algunes eines per a l’èxit col·lectiu? Hem d’ampliar la base, hem d’aconseguir més ressò, hem d’arribar on no hem arribat encara, hem de voler guanyar.

La solució, al meu entendre, no passa pas per cap nova entitat que pretengui “aglutinar” les existents, sinó per ser capaços de generar espais i moments per a la trobada personal, un entorn comú que generi confiança, que posi a disposició del projecte els nostres millors talents, que permeti un espai per a l’optimisme -no il·lús, però sí il·lusionant. En definitiva, compartir projecte.

En termes managerials, estem parlant senzillament d’augmentar l’eficiència de tanta gent que dedica el seu temps, les seves hores i la seva esperança a treballar pel futur lliure del seu país. En aquests moments, l’independentisme civil s’agrupa en tres grans àmbits: el primer, format per l’Associació de Municipis per a la Independència; el segon, per l’Assemblea Nacional Catalana; i el tercer, per les desenes d’entitats que es mouen d’alguna manera en l’espai independentista (des d’Òmnium al Col·lectiu Emma, per entendre’ns ràpid). És raonable que totes aquestes entitats funcionin de manera aïllada? No som capaços d’alinear estratègicament organitzacions i persones, tot respectant l’autonomia de cada entitat? Hem de seguir assistint a duplicitats i malbarataments de tants esforços?

Si la resposta és que cal fer alguna cosa, aleshores aquesta podria anar per: 1) comunicar, 2) fomentar la col·laboració, 3) reconèixer i superar barreres, i 4) celebrar els èxits. Em conformaria si fóssim capaços, inicialment, de generar un intercanvi obert d'informació; de fixar uns objectius marcs de col·laboració, potser en un començament centrats en subprojectes, clarament identificats i assumibles per tots, que ens permetessin anar generant confiança; de ser conscients de les dificultats d’ordre personal que la nostra petita història condiciona, però que, ara que vénen uns anys sense eleccions, podríem superar si ens obsessionem que la victòria només es pot aconseguir si treballem junts; de celebrar com a èxits propis, qualsevol fita que assoleixi la resta d’entitats.

No n’hi ha prou a declarar-se independent, cal construir un estat; no n’hi ha prou a declarar-se independentista, cal construir un projecte. I compartir-lo.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
25Veure i/o afegir comentaris
ariadna:Felicitats Quim! fa uns mesos vaig tenir aquesta mateixa idea, ...
Comentaris (25 en total)
ariadna
13/02/2012 21:09
Felicitats Quim! fa uns mesos vaig tenir aquesta mateixa idea, que expresses molt clarament en el teu article. Vaig estar a punt de contactar amb els caps d'algunes de les associacions que comentes, però abans vaig comentar la meva idea a alguna gent i m'ho van treure del cap. Si tu ho aconsegueixes tirar endavant, Chapeau!
atlasac
11/02/2012 11:24
V I S C A ! ! El teu VOT, VISCA !!!, Si avancs trapitjavem MERDA ara nadem en ELLA !!!, tot gracies al teu VOT DISFRUTES MIRAN COM DONEN PEL.....als pobres CATALANS OI? DEMANEM QUE DEMA MATEIX ELS NOSTRES REPRESENTANTS DE LA GENERALITAT DEMANEN EN VEU ALTA LA INDEPENDENCIA i.... que els ciutadans tinguem constancia d´això!!!. SABEU L`ACTE CRIMINAL QUE VAREU FER VOTANT A FAVOR DELS POLTRONEROS??????? PODEU AGUANTAR UN DIA MES LA MERDA QUE VAU DEMANAR??????? DEMA DEMA MATEIX UNA DEMANDA A LA GENERALITAT PER A QUE US RETORNEN EL VOT I QUE QUEDE CONSTANCIA D´AIXO. SI..... CANVIEU LA MENTALITAT I PUGEU A LA NOVA AMB UN MES, SOLS UN MES i amb el SOCIALISME (no confongau amb els sociolistos i les seves POLTRONES) deixarien d´existir les angusties que AVUI PER AVUI PATEIXEN QUASSI EL 90% DE LA POBLACIO....ara NO FEU CAS::::DE RES DEL QUE DIEM SI AIXO JA US VA BE.......
ferran
10/02/2012 15:05
Nomes afegir, que el punt feble de la proposta de Quim Torra és el punt 1r , per insuficient i poc ambiciós. Hem de fer un salt més per aconseguir que les entitats i grups que amb prou feines van més enllà dels que ja ESTEM CONVENÇUTS, tinguin la suficient massa critica per arribar a totes les capes de la nostra societat. Això nomes es pot aconseguir amb un altaveu prou potent que necessàriament l'hem de pagar de la NOSTRA BUTXACA....L'estat porta anys permetent la guerra bruta dels mitjans de la caverna donant doctrina feixista contra Catalunya, i l'únic que aconseguit és augmentar l'independentisme. Us imagineu un mitja Català al servei del nostre alliberament?...Estic convençut que amb menys d'una dècima part dels mitjans de les cavernes, aconseguiríem la massa critica per alliberar-nos.
JoMAteix
10/02/2012 05:17
Em sumo a la proposta. I recomano a tothom que tingui cura del seu llenguatge quan es dirigeixi cap a altres capes de la socetat catalana. Especialment per aquelles que formen part dle projecte indepndentista o bé que ho poden ser potencialment. Cal ser tan ferms com intel·Ligents.
ferran
10/02/2012 03:16
Hi han opinions, també la meva, que per superar l'atomització independentista i aconseguir la unitat que sembla impossible per poder vestir un projecte amb garanties, nomes és possible: a) Amb un moviment liderat per gent d'indiscutible prestigi social i moral, sempre fora dels partits..b) Recursos suficients per finançar mitjans de comunicació propis en Català, Castellà i si convé, en suahili..c) La força de la gravetat faria la resta, ja que l'espoli serà tan insostenible, que fins i tot partits ara moderats (encara que imprescindibles) es sumarien a la causa per la independència........Sí, ja sé que lo més difícil és com finançar aquest moviment, i sobre tot, les enormes sumes per uns mitjans audiovisuals. Peró aquests últims, són absolutament imprescindibles per arribar amb garanties a la nostra societat i desemmascarar: Els infiltrats i als farsants disfressats d'esquerres, d'indignats o inclús d'independentistes..Creieu-me, d'aquests farsants, n'està PLE!!!..........Penso que si la nostra societat, no és capaç de crear un moviment independentista que sigui complementari dels partits polítics, seguirem donant voltes a la sínia.
Joan C.
09/02/2012 22:48
Quim, no t'hi esforcis.
Narcís
09/02/2012 19:41
Per què no comencem fent dels partits independentistes declarats ( àdhuc, tant de bo, dels no confessats!) que ens hi representen al Parlament .. un acord/ causa comú? PD: sinó .. sempre igual ( respecte a aquella ' demanda ' .. quin suport polític- professional així simplement de preocupats per tant de vassallatge forçat o invasor espanyol, rebé?)! Nota: òbviament, crec ser més senzill, força més senzill .. qui doni la cara, tot dient, ' majoria absoluta ' i ens n'anem ( car menys possibilitats de sabotatge .. talps d'allò més anihiladors!)! Anotació al marge: tanmateix, és fàcil, molt fàcil, adonar-se'n de la pleballa moral que no ens en deixa tirar endavant!
el nom
09/02/2012 18:45
A veure, no ens enganyem, no vivim en un país normal. Vivim en un país on la majoria d'independentistes encara voten un partit profundament espanyol, com es CiU. Cada cop que hi ha una "unió" o un "apropament" independentista, qui acaba remenant les cireres són els grups afins a CiU (Omnium, la Plataforma pel Dret a Decidir), que l'única cosa que diuen és que cal ampliar la base social de l'independengtime abans de poder moure fitxa. En definitiva, l'única cosa que aconsegueixen és actuar com un cert bàlsam dels emprenyats menys mobilitzats (la majoria) dels independentistes, que a mig termini segueixen votant CiU, que tira com ha fet sempre d'eufemismes i de discursos buits de contingut i sense cap grau de compromís independentista. Mentrestan, qui hi surt guanyant són els de sempre, el lobby del puente aéreo, o la santa alianza -tant se val com se l'anomeni-, que són els amos de CiU. Aquest fenómen s'està donant molt clarament en l'ANC, i també en els Municipis per la Independència. A tall d'exemple, només cal veure que el Sr Vila d'Abadal, alcalde de Vic, diputat al Parlament i impulsor de MxI, com a diputat es va abstenir com la resta del grup de CiU en la votació de les esmenes a la totalitat de PP, PSC i C's contra la proposició de llei de declaració d'independència presentada per SI, el proppassat 13 d'abril (només TRES dies després de la consulta sobiranista a Barcelona). No cal unitat, senyors, cal obrir els ulls i denunciar TOTS els que d'una manera o una altra estan impedint el nostre alliberament nacional, començant pels hereus dels burgesos falangistes catalans de CiU. El què cal és molt menys "seny" i una mica de mala llet... i agafar el lliri que molts duen a la mà, i ficar-los-hi pel cul. VISCA CATALUNYA LLIURE
ferran
09/02/2012 18:14
...(L'OCELLAIRE 11:18)....Molt encertadament, ens recorda que hi han uns serveis d'intel·ligència que treballen per la nostra divisió.. Lo dramàtic és que la gent ni s'en adona, perquè el nostre cervell ho processa com si fos una part del paisatge, inhibint qualsevol resposta d'alerta com conseqüència de gairebé tres-cents anys d'ocupació.. I encara més dramàtiques, són les seqüeles en forma de virus D'AUTO-ODI que amb tanta fruïció conreen els nostre enemics.. L'auto-odi és la matèria primera per excel·lència, lo mateix que la policia utilitza tota mena de confidents, l'auto-odi és l'eina més eficaç d'aquests serveis d'intel·ligència. Nomes cal observar l'indecent espectacle d'aquests últims dies protagonitzats per destacats membres de sucursals espanyoles a Catalunya: “Uñas y Dientes” i “Voy a vetar el Catalan en Europa”.....Després, hi han unes actuacions més visibles per la gent, però, no menys barroeres: Sabotatge de Spanair, Asfixia econòmica planificada (rodalies, sanitat, serveis públics) , Sindicats que boicotegen un congres d'alta tecnologia Mobile World Congress, Sindicats que boicotegen el traspas de rodalies. Tot això, mentre els mateixos sindicats, beneeixen el femer low-cost, el turisme de borratxera, la casa de putes més gran d'Europa instal·lada en el nostre territori, més un trafic d'il·legals a plena llum del dia. Model econòmic mortal de necessitat per Catalunya...Finalment, hi ha un tipus de gent que actuant moltes vegades de bona fe (però no menys perillosos) són utilitzats sense cap escrúpol per aquests serveis. Jo els anomeno: Tontos útils.
Savalls
09/02/2012 16:30
Obama va assolir la presidència amb el suport de multitut d'associacions i grupúscles. Metges pel canvi, pagesos per Obama, artistes yes we can. Però no es treien els ulls els uns als altres. Cal seny i en Quim Torra té tota la raó del món. Parem de criticar-nos uns als altres, en tant en quan l'independentisme civil, i entre tots apretem per una única alternativa electoral transversal per la independència. Si us plau.
tafanera
09/02/2012 15:17
plenament d'acord amb OCELLAIRE. Tanta història amb la nostra covardia i vinga a tirar-nos pedres... Només mentre serveixi per fer-nos conscients que sovint fracassem perquè la confusió que generen els agents de boicot és màxima i per tant l'esforç d'aclariment, cohesió i valentia ha de ser suprem, i no ha de passar tant per l'autopsicoanàlisi i culpabilització sinó per identificar els qui ens envaeixen i ajuden a la difusió de tot allò que ens fa mal.
Pepsabater
09/02/2012 14:49
No crec que s'hagi entès prou bé el que en Quim Torra vol dir, no demana la unicitat de l'independentisme, demana que tothom que hi treballa es relacioni amb els altres per intercanviar idees, formes de fer i objectius intermedis -que el final el sabem tots-, per abastar-ne més i millorar-ne els rendiments d'aquest treball, treure'n més profit de la feina. Hi han molts fronts oberts, moltes idees, i ens trepitgem l'espai, hi ha per tothom, si hi posem una mica d'ordre, i hi sortirem guanyant tots... i anirem més depresa!
Salvadó
09/02/2012 13:25
Molt bo,
samataopaco
09/02/2012 12:48
Estic molt d'acord amb l'article. De fet, crec que seria molt útil concretar una data per fer una gran manifestació i treballar conjuntament, al marge dels partits polítics majoritàris que ens governen. Si treballesin conjuntament estic segur que seria tot un éxit i un fort cop a la classe política que encara ens vol enganyar amb el seu autonomisme.
Manel Bargalló
09/02/2012 12:40
Sense dubte que si que cal, de fet es impresindible si volem un dia guanyar. Però cada grup pot anar pel seu cami mentre tinguin clar quin és el lloc d'arrivada. El que cal és un mínim de coordianció entre ells per així augmentar els beneficis que cadascuna dels grup té pensat fer
Montse
09/02/2012 12:36
es molt senzill, fem un referendum, aqui tots ens unimrem per dir SI o NO. Despres ja votarem qui volem que ens governi no?
el nom
09/02/2012 11:45
Estic d´acord Quim amb tu, això es el que caldria, sempre hi quan no ens féssim trampes al sol.litari....., perquè sempre surten els mes llestos i s´aprofiten dels de bona fe pel seu propi interès. Va haver una frase d´un independentista....que deia, Unir-nos tots els independentistes si, però amb els bons independentistes...., a les hores no ho vaig entendre, però cada vegada s´em fa mes clar el que volia dir. ( no tothom treballa pel be comú ..) i aquí ho deixo ...
el nom
09/02/2012 11:37
Aquesta idea és molt romàntica per la societat actual, en la que prima més el reconeixement personal que col·lectiu. Fora genial que totes les entitats, associacions, i partits polítics independentistes funcionessin a nivell individual, però a la mateixa hora a nivell col·lectiu creant una comissió que aglutines els caps d'aquestes entitats,per treballar en conjunt en tots els actes i esdeveniments. Ningú pedreria la seva identitat, i tots treballaríem pel mateix objectiu. Salut i independència.
OCELLAIRE
09/02/2012 11:18
Mireu, l'independentisme està atomitzat. Però el primer que cal saber és que no és ben bé culpa nostra. Hi ha un servei d'intel.ligència espanyol que té gent per tot arreu, treballant per la nostra divisió. Hem de ser conscients d'això i treure'ns de sobre el complex que tenim. Cadascú en el seu àmbit ha de veure qui paralitza, qui divideix, qui atia enfrontaments. Ja tindrem molt de guanyat si sabem amb qui no podem contar i a partir d'aquí, ENDAVANT!!!
el nom
09/02/2012 09:41
No necessitem amabilitat, Albert... sinó eficiència. Tenim un objectiu: Ser un país normal, aixó és, amb infrastructura d'estat. Quan el tinguem, podrem ser amables i transigents amb tot el que vulguis.
general guisan
09/02/2012 09:34
Quim: ets tan patriota com ingenu. Aquest és un país de tribus. Només cal llegir els comentaris del Singular. 95% som independentistes, i malgrat això no ens posem d'acord. Però segueix fent de gota malaia: n'hi va haver un que, fent-ne, va arribar a ser President de la Generalitat!
Oriol
09/02/2012 09:05
Exacte. O l'independentisme alça una veu que soni forta i compacta, o ens seguirem barallant en el gueto
LA BOINA
09/02/2012 08:40
No cal agrupar-nos tant. Només cal votar un partit que et digui que, un cop al parlament, el primer que farà serà posar-se a treballar per un estat propi. Si tothom fa aixó, votant a qui vulgui, el PRLAMENT DE LA SEÑORITA PEPIS ja tindrà majoria independentiste. Fixa't els espanyols: uns voten psoe, els altres PP. Per ells es diferent, PERÒ VAN TOTS A UNA ¡¡¡ carregar-se Catalunya. Deixa company Quim que tothom foti el que vulgui. Si vols, junts millor i quan siguem un estat propi, ja ens tornarem a separar. Però crec que es tracta de votar aixó. A la manifestació del 10 J vaig veure molta gent amb gorres de CiU. Vaig pensar: cagada ¡¡¡ aixó no servirà per rés.
Reagrupat
09/02/2012 08:23
El cami del projecte és ben clar. Diàfan: 1) Declarar la independència al Parlament per majoria. 2) Govern de Concentració Nacional pel Perìode Constituent. 3) El Referendem d'Auto determinació del 53 % (organitzat pel govern per gaunyar-lo). 4) Traspàs de poders i confecció de les Lleis marcs constituents. 5) Eleccions per elegir el color del Parlament i el Govern.Ho acceptarien totes les parts implicades ?.
Albert Q
09/02/2012 01:29
Per començar jo faria desapareixer a aquests friquis que avui només representen una minoria i incorporaria a gent més transversal que tinguin una actitut més transigent i amable.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida