vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
11 %
78 %
11 %
64 vots
Fart d'escanya: Quedar en evidència és dur i fan de víctimes ...
Dimecres, 23 de Maig de 2012
09/02/2012
00:00  h.
Seda salvatge
Mascarell no és líquid
"Aquesta setmana ha tingut el coratge de dir en veu alta el que pensaven molts"
En un moment en què les ideologies de dretes o esquerres tendeixen a difuminar-se camí del centre, els valors annexos a una determinada opció política o a un determinat lideratge poden esdevenir claus davant la ciutadania. De fet, així passa. I els estic parlant ara dels partits grans, d'aquells que aspiren a governar, a pilotar el poder. De fet, qui em digui que Tony Blair o ZP eren presidents d’esquerres ja pot anar deixant de llegir aquest article perquè no ens entendrem.

Parlo dels valors no líquids, no d’aquells d'inconsistents que Zygmund Baumann diria que s’esmunyen entre els dits d’una mà. Els que serveixen de referència per a la ciutadania que encara no passa totalment dels seus governants. Això, si es té, suma. I d’aquí l’estat de gràcia que la majoria d’enquestes reconeixen a Artur Mas. A la seva figura com a president. Perquè s’estarà o no d’acord amb les seves decisions concretes i amb les prioritats que marca per mirar de fer front a la crisi de cavall que tenim al damunt, però traspua convicció en allò que fa i una certa autoritat moral.

És obvi a ulls de tothom que la major part d’allò que està tirant endavant des del Govern no és plat del seu gust. Tot apunta que durant els llargs anys de desert a l’oposició poc podia imaginar-se que hauria de dedicar-se a tasques tan poc lluïdes en un govern asfixiat pels deutes i per la crisi econòmica. Però s’hi va posar des del minut u, i hi persisteix. Això, d’esdevenir crònic durant tota la legislatura pot ser sinònim de final prematur d’una carrera política. Si pel contrari en un termini raonable de temps s’albira llum a l’horitzó, potser recull premi. Només potser.

Però la seva manera de fer ja va trobant qui la repliqui, i aquest és el cas del conseller de Cultura, Ferran Mascarell. Aquesta setmana ha tingut el coratge de dir en veu alta el que pensaven molts. Va veure una barroera gala dels Premis Gaudí, amb un guió malgirbat que no posava en valor l’esforç de molts (no només de cineastes i actors) en favor de l’escena catalana en temps molts complicats, i així ho va descriure a la cara dels senyors actors i responsables de la cosa. S’ha de tenir força nervis d’acer, coratge i força convicció en allò que es defensa i que s’està fent per atrevir-se a tant en un país on el políticament correcte el marquen massa sovint uns "no polítics" acostumats a fer de la incorrecció més vulgar un modus vivendi. Això és valor i defensar uns valors. Uns de no banals. Uns d’aquells que marquen la diferència. Que hi romanen. Que no són líquids però que calen fins els ossos i gairebé sense que ens n'adonem. Si es guanya aquesta batalla davant la ciutadania, hi ha molts números per guanyar també la política.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
18Veure i/o afegir comentaris
ramir:em sembla que la nostra Academia de cine hauria de fixar-se en el...
Comentaris (18 en total)
ramir
09/02/2012 21:10
em sembla que la nostra Academia de cine hauria de fixar-se en els festivals europeus de cine en lloc d'imitar els shows de Hollywod. És pot exercir la crítica amb intel·ligència, com la que mostren Polònia i Crakòvia.
Jo ERC
09/02/2012 20:48
Molt millor defensar la Camacho i el Rajoy. De fet l´ensabonada que els i esteu fent als del PP, és de campionat.
Pep
09/02/2012 19:48
JO ERC, veure els d'ERC defensant el Montilla, tio del PSOE de tota la vida, va tenir una gràcia durant set anys que us va posar a lloc en les últimes eleccions...
JO ERC
09/02/2012 18:48
Veure a tots els convergents defensant a un tio que ha estat 30 anys militant socialista és molt bonic.
Voltaire
09/02/2012 16:57
Doncs a mi em sembla que en Mascarell no està fent RES per la nostra LLENGUA i lo que es va dir a la Gala sobre percentagge de cinema en castellà (90%) i castellà, per no parlar de l'etiquetatge de productes, era molt encertat.
Joan (actor)
09/02/2012 15:13
Un actor és una persona que l'únic que ha de fer és interpretar correctament un text seguint les ordres d'un director. En principi, no se li exigeix que sigui ni progressista, ni d'esquerres, ni crític amb els polítics. Simplement ha de ser un professional que fa correctament la seva feina, no cal que sigui intel·lectual ni erudit. De fet, que jo sàpiga, a l'Institut del Teatre no hi ha cap assignatura relacionada amb la política.
Conxita
09/02/2012 13:22
S'els note el llautó, de la seva politica, critiquen als politics, i ells son els primers de politizar(la gala).
Pere
09/02/2012 13:20
Quan no s'acaben les gracietes fan com els nen petits, aquestes persones s'han quedat amb una edad i no creixen ni endavant ni enrere, (Joel Joan i Cia.)
Raimon-Mataró
09/02/2012 13:14
Si, senyor, amb un parell. Ja està be d'agunatar a aquesta colla de vividors que amb xantatge per bandera pretenen viure de les subvencions a un productes mediocres. I que a mes es permeten insultar als que s'estan deixant la pell per tirar el pais endavant. Subvencions, les justes i si es retalla en medecina encara s'ha de retallar mes en productes destinats al espectacle. O els fan de prou qualitat per atraure als espectadors o que es dediquin a una altre cosa. O poden fer dierectament com el Boadella, es clar
M
09/02/2012 13:14
Què deu entendre en Martí per arts escèniques? quina banalització del llenguatge, si allò d'art no en tenia res i d'escenic ben poca cosa.
Salvador
09/02/2012 13:10
Felicitats Mascarell, fora la gent barroera.
Bernd
09/02/2012 12:56
No crec que sigui correcte fer servir el verb "replicar" per dir que el sr Mascarell fa ús de valors sòlids com el sr Mas. Tal com queda escrit sembla que el sr Mascarell contradigui el sr Mas. I és ben bé el revés.
Jordi (de Manresa)
09/02/2012 12:53
Primera, no sé perquè els polítics han d'anar a aquesta mena d'actes, si no els hi agrada, que no hi vagin i llestos, on s'ha escrit que hi hagin d'anar? Segona, el nivell general va ser una mica llastimós, però no treu que no es puguin fer crítiques als polítics, o és que hem d'instaurar la censura proconvergent? Tots aplaudiu les retallades, fins que algun dia, us tocarà a la butxaca directament, i llavors ja no sereu tan contents.
mini
09/02/2012 11:44
Estic totalment d'acord amb Ferran Mascarell. Vaig començar a veure i escoltar la Gala dels premis Gaudí i vaig haver de caviar de canal. El que estava veient i escoltant dels senyors presentadors, amb donava vergonya aliena. Ho trobava de tan mal gust que vaig ser incapaç de seguir escoltant! Uns premis tan importants a Catalunya, no mereixen aquella "paxanga". Sí us plau, semblava que estàvem amb un circ. Es van lluir! que no havien fet assaig! Gràcies, Sr. Joel Joan! ens ha empastifat a tots i principalment a la CATEGORIA DELS PREMIS GAUDÍ!DE VERGONYA! Gràcies Sr. Mascarell per la seva sinceritat!
iona
09/02/2012 11:40
En Joel es un ninot en mans de quatre xelabrats, que ben mirat son els que ens han portat a la puta miseria, aquets actors sempre es pensen que fan teatre i com que en el cas del joel tenen un bon sou, es creuen que es poden fotre fins i tot de la ma que mengen, amb una mica de dignitat(que no en te pas) ara meteix tindria de dimitir.
Fidel Costant
09/02/2012 10:57
Ja n'hi ha prou de prensament fluix, gràcies Mascarell pel teu pensament fort i expressat en el lloc i moment més adient.
Martí
09/02/2012 10:23
Si tant cou la crítica i la sàtira de la gestió que es fa de la crisi, que l'any vinent no hi vagin i punt. Ningú els obliga a acudir-hi. Si les arts escèniques han de ser imperativament de l'agrat dels governants, els cineastes haurien de tornar a filmar i exhibir el NODO. Per cert, no crec que molesti tant la crítica feta en la gala dels Gaudí, com el fet que l'esdeveniment va ser transmès en directe al gran públic per TV3
Baucarell
09/02/2012 09:25
Mascarell, un 10! Ja m'estava preguntant si algú tenia la fermesa i valor moral de dir les coses com són als arrogants nens de la faràndula, que es creuen en possessió de la veritat i utilitzen sovint la sagrada llibertat d'expressió per soscavar la reputació de tanta gent honrada (però que no són de la seva corda).
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida