vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
9 %
85 %
5 %
170 vots
President: Ella és la primera que xiula i mira cap una altra b...
Dimecres, 23 de Maig de 2012
20/02/2012
Vesper
Pomada independentista
"Si no es pot parlar de res sense que algú desautoritzi, i proclami com a únic remei la independència, el país s’empobreix cada dia"
L’anomenat periodisme d’opinió s’ha desbocat en els darrers anys. En la premsa convencional –de paper i pagament– la participació dels lectors havia de limitar-se fa només una dècada a la secció denominada Cartes dels lectors o al director. Sovint, més aviat del director. Ara el camp ha perdut totes les portes i tothom hi pot dir la seva a través de les observacions, els comentaris, la participació com a testimoni de qualsevol fet o les xarxes socials. El lector –si és que se’n pot dir així– té molt més espai i protagonisme que el periodista o l’articulista. No és estrany que això hagi tingut com a conseqüència l’amarga queixa corporativa. El gremi de les arts informatives se sent envaït, exclòs i incòmode. Dedica molta tinta i molt de temps a repensar-se. Millor encara: a reivindicar-se. El periodisme pur contra l’intrusisme impur. Ja s’ho faran. L’onada és imparable i ho desborda tot. Les noves tecnologies han portat com a alegre conseqüència que qualsevol pot fer de fotògraf i qualsevol també pot ser informador. La situació té molts avantatges. I algun inconvenient.

Un d’aquests inconvenients és la superficialitat de l’opinió publicada. No hi ha cap conflicte polític o social a Catalunya que no es pugui solucionar amb la irrupció dels comentaristes habituals que apel·len a la independència com a gran remei. La pomada independentista ho cura tot. Des de les crisis econòmiques fins al mal de queixal. I no és que no pugui ser així. Potser sí que mols dels malestars d’aquesta societat serien molt més lleugers sense el ròssec nacional que ha de suportar. Ara, la simplificació pot resultar excessiva i contraproduent. Fins i tot en el cas que Catalunya algun dia hagi de ser, sempre per mèrits propis, independent. Perquè aquell estat polític tampoc serà paradisíac.

L’alegre infanteria que irromp en tots els escrits apel·lant a la independència com a cançó obsessiva ho hauria de tenir en compte. Si Catalunya ho vol, algun dia serà independent. Però, mentrestant, com qualsevol altra societat, solta o lligada, hauria de poder debatre amb una certa solvència els grans problemes que afecten el món. El món lliure i el món esclau. Si no es pot parlar de res sense que algú desautoritzi totes les opinions i proclami com a únic remei la independència, el país s’empobreix cada dia. Reforma laboral? Independència! Nova llei de l’avortament? Independència! TV3 al País Valencià? Independència? Independència? Independència! Marededéusenyor!
Comentaris (35 en total)
Evole
23/02/2012 11:53
Com-patriota. No es aixi, ho interpretes malament. No "volen alhora el corredor i la independencia". Es que si no hi ha corredor, comfirma que ja no te sentit pertanyer a Espanya. Ara, passa una cosa, es que hi ha una sensació de divorci i que cap cosa que "otorguin" el pot arreglar. Els espanyols es preparen per la separació, per si un cas. Perqué jugar a favor d'un territori que potser d'aqui uns anys no controlaràn? Els espanyols s'estàn preparant per la separació millor que nosaltres, aquesta es la veritat. Tenen la paiella pel màneg, esclar, però a més la saben fer servir. Som nosaltres, que no som ben bé concients a on som i quina es la nostra situació.
Evole
23/02/2012 11:38
Per a Ferran. Si molt be, a tu t'agradaria que la premsa fos algo aixi com la conciència del poble, d'acord, però no es aixi ni serà, per que la premsa es una eina amb uns objectius ideològics o partidistes concrets, desde fa almenys un segle. Fes-t'en càrreg, si vols aquest tipus de premsa, ha de jugar també el joc partidista o almenys ideològic. Llegeix el "llibertat.cat", "Mundo obrero", "illacrua" etc.. Això del quart poder i de periodistes independents i amb consciencia (que els donin feina) es propi de paisos més avançats, desgraciadament no ho som, aqui i ara.
Un Com-patriota
21/02/2012 20:29
Un patriota (20/02/2012 09'20): Miri, Sr. patriota, voler el corredor mediterrani perque totes les mercaderies de més enllà de l'Ebre, és a dir de la resta de l'Estat espanyol, passin per Cataluya (i de pas s'expropíen a bon preu terrenys avui desvaloritzats), i clamar alhora per la secessió de les terres de mès enllà de l'Ebre, és un oximoron polític, o millor encara, és una estupidessa.
català
21/02/2012 19:28
Ferran: si a Catalunya s'ens foten un "Las Vegas" és perquè als catalans els hi va la marxa. Mai he vist que a Catalunya s'eligeix "seny" y no "tenda". Som aixì, desgraciadament, però es culpa a Espanya, a l'estat central, a Madrid....tot el que sigui menys la crua realitat. Així ens va i pitjor ens hi anirà.
ferran
21/02/2012 15:04
(Pel Gremi, anomenat Quart Poder)...Avui mateix, he llegit a la fulla parroquial dels socialistes a Catalunya, que l'acord de la generalitat amb el femer “Las Vegas” pot ser imminent..Si l'anomenat quart poder fos independent i estes al servei de la gent, faria mesos que la premsa estaria alertant a la gent de que es rebel·les contra un projecte que significa aprofundir encara més, en la prostitució de Catalunya. Peró no!!! Que va!!! El quart poder hi posara vaselina que és millor que la pomada. Els traficants, especuladors i l'estat ja s'estan fregant les mans de satisfacció. Sobre tot aquest últims, veient com els propis indígenes de la colònia els hi fan la feina bruta, suïcidant-se com a nació..A que esteu jugant?
Narcís
21/02/2012 13:57
A) Un periodista ha d'ésser com un minyò, com una minyona del lector pel que fa a la informació .. informació màxima sinó total, ço és, com qui passa la pel·lícula que no pas el protagonista! B) La censura .. sempre que no hi falti a l'honor, la intimitat i pròpia imatge així difami, i no diguem-ne d'injúries i calúmnies .. exercitar-la n'és ' pecat mortal ' ( a més de manca de respecte i consideració no ja pas al comentarista sinó a tots els possibles lectors .. qui és qui per a pensar per un tercer?)! PD: pel que fa al text, no n'és qüestió de pomada, sinó, justament, d'antivirus, d'antibiòtic àdhuc de quimio i de radio i vés a saber si de trasplantació o extirpació .. quan més tard pitjor! Nota: és clar que s'ha d'anar fent-hi coses en l'endemig .. ' però que curin '! Anotació al marge: d'altra banda, deixem-nos-hi de ' classismes ' de baixa qualitat, atès que tota persona, tot ciutadà hi té pensament/ criteri/ idea/ opinió i, de segur el més important, experiència passada que no vol oblidar i present que pugui passar!
ferran
21/02/2012 13:24
(pel company comentarista, Evole)...Nomes he criticat al senyor Sanchis pel seu fàcil recurs de defensar el gremi dels periodistes, donant una puntada al cul del Independentisme..El gruix de la meva critica, simplement ha estat per denunciar aquest gremi en particular. Un gremi, el que pretén defensar el senyor Sanchis, que ha estat corresponsable i còmplice necessari per no denunciar la colossal corrupció que s'ha produït durant els últims quinze anys per tot l'arc mediterrani i en particular Catalunya. I no em refereixo al cas Millet i companyia, que això és calderilla. Em refereixo no haver denunciat el model econòmic que ens ha portat fins el desastre actual i que han practicat amb tanta fruïció: Ajuntaments, Polítics i Financers. No haver denunciat com s'estaven canviant lleis, disposicions i reglamentacions per fer legals la corrupció i els “pelotazos”. Per tant, abans de recórrer a la critica fàcil cap l'independentisme, penso que aquest gremi hauria de fer una forta autocrítica i donar explicacions pel seu silenci còmplice de tants anys.
Testos
21/02/2012 00:42
Sr. Sanchis: Sempre que puc llegeixo els seus articles, m’agrada com s’expressa i les seves opinions. Estic d’acord amb el seu article, però aquest és, ens agradi o no el moment que ens toca viure ara. Segur que per vostè era molt més còmode el model periodístic de paper, però aquest és més ràpid i a nosaltres ens resulta més enriquidor, àgil i participatiu, en definitiva, més modern, molt millor. Sincerament crec que el periodisme clàssic s’acaba i el que està neixent, tal vegada serà menys culte, menys professional, però més viu, més fresc i més social. Fins i tot crec que els mitjans de comunicació estaran cada cop més plens de voluntaris que treballaran per tal de poder manifestar les seves opinions, com ja estem començant a practicar ara. Els comentaris acostumen ja a capgirar aspectes tendenciosos de molts articles i noticies, capgirant l’efecte que fins ara aconseguien els manipuladors de la informació. En quant a la INDEPENDÈNCIA miri, ens cal treballar molt i des de bon matí per aconseguir-la, però amb fermesa, convicció, esforç, tenacitat i a base de fer-nos pesats l’aconseguirem. VISCA CATALUNYA LLIURE, NOU ESTAT D’EUROPA.
Lo palleter
20/02/2012 23:47
Indepedència //*//
Xavier
20/02/2012 22:18
La solució al problema que descrius és com ja et pots imaginar, ni més ni menys que la INDEPENDÈNCIA.
Narcís
20/02/2012 22:04
La resposta ha d'ésser sempre ' independència ' .. perquè si no som lliures, no podem pas ser catalans així actuar en conseqüència! PD: així, de bell antuvi, si una Autonomia pot ser colaboradora àdhuc delegada de l'estat pel que fa a la recaudació, gestió i liquidació dels recursos tributaris d'aquell d'acord amb les lleis i els Estatuts .. per què no ens hi deixen? Nota: Si som sota tota mena de ' lleis marc ', ' lleis de transferències ', ' lleis d'armonització ' .. com vols no diguem Independència? Anotació al marge: on és el Sanchis de ' L'hora de la societat civil ' ( 05-12-2.011) o el mateix d"Implicació total ' (21-03-2.011)?
Evole
20/02/2012 20:33
Ostres Ferran. Potser tens raó, oerò hi ha molta gent que està en un règim corporatiu, amb la conciència amagada. Sindicats, administració, empreses, associacions, ensenyament, sanitat. No sé perque dispares contra els periodistes, només perque no estàs d'acord amb un d'ells? Això es senzillament un atac personal que no ve a cuento.
Ciutadà
20/02/2012 20:00
PER TOTS ELS COMENTARISTES I ARTICULISTE: Jo penso com l'articuliste perquè, si la independència arriba alguna vegada serà després de treballar molt i molt bé. Pels comentaristes, doncs, què dir de totes les rucades que consisteixen en creure que desitjar sense esforç, cervell i treball serveix per alguna cosa que no sigui:RES.
Roser F
20/02/2012 17:47
Si, cada dia que no treballem per l'independència, el pais s'empobreix.
ferran
20/02/2012 15:01
Sanchis maco, allò de la palla i la biga t'ho podries aplicar a tu mateix, i sobre tot al teu gremi..No entenc com encara gosis defensar un gremi format per un periodisme amb tanta obediència canina cap el poder financer..Un gremi que durant tants i tants anys ha fet de còmplice necessari del complex mafiós: totxo/turisme/traficants..Un gremi que lloava aquest complex mafiós mentre silenciava la colossal bombolla especulativa que s'estava formant..Un gremi que ha silenciat la colossal corrupció dins dels departaments d'urbanisme d'uns ajuntaments empastifats de ciment i especulació..Un gremi que ha silenciat la proliferació de màfies procedents de tot el mon com conseqüència d'un model econòmic que tolera dins del nostre territori, el parc prostibulari més gran d'Europa..Un gremi, que encara avui mateix te la cara dura de no denunciar els cants de sirena dels especuladors per excel·lència, com són els del femer “Las Vegas” sobre tot, quan la pròxima bombolla per d'esclatar serà la del fastigós turisme per saturació (no confondre amb un turisme d'escala humana) simplement perquè el seu manteniment basat en la ma d'obra barata il·legal, és insostenible..I davant de tota aquesta pestilència, silenciada tants anys per no molestar l'autentic poder, nomes se t'ocorre criticar els que clamem per la independència?
el nom
20/02/2012 14:51
INDEPENDÈNCIA!
Joni Dimoni
20/02/2012 14:50
INDEPENDÈNCIA!
Joni Dimoni
20/02/2012 14:49
INDEPEND[ENCIA!
J.Garcia Casas
20/02/2012 13:56
Em sembla que alguns us he de preguntar de tant en tant: Es l'independència el nostre objectiu? No, a ixò es un absurd. L'objectiu es un pais ric i ple, l'independencia un mitjà. Imprescindible? Jo crec que si. Però com que no serà demà al matí, hem d'abastir altres objectius parcials que sí son possibles.
el nom
20/02/2012 13:55
Doncs per curar tots els mals que es deriven de l’esclavitud podem discutir moltes qüestions, però al final la que ens interessa es abolir l’esclavitud. A més, a que ve començar parlant dels articles d’opinió i saltar desprès a informadors i periodisme, i doncs, no parlàvem d’opinió?
Joaquim
20/02/2012 12:23
N'hi ha que no han entés res de l'article i continuen amb el disc ratllat. Independència, sí,però intel·ligència, també.
Jan
20/02/2012 11:59
Primer independència. llavors a resoldre els problemes normals de un país lliure. Evidentment que tindrem problemes de tot tipus, pero serà més fàcil intentar resoldrels.
el nom
20/02/2012 11:53
La independencia no es la panacea, pero es molt dificil fer coses (com per exemple, sortir de la crisi) quan el teu propi estat t'expolia el 10% (a mes de no inversions signades i no fetes) del PIB i legisla en contra teu.
jgavaldà
20/02/2012 11:49
Sr. Sanchis, amb els vostres antecedents aquest article seu em descol.loca... De veritat, l'heu escrit Vos?.
Joanot
20/02/2012 11:34
Sembla ser que des de que CyU mana (amb el PP), la independència ja no és una prioritat per al Sr Sanchís...
Carles
20/02/2012 11:28
Sense un parlament que legisli pensant amb els problemes de Catalunya, no hi ha res a fer.
atlasac
20/02/2012 11:23
Mira Sanchís...és veritat el que dius però que Jo,sóc un BURRO i ho reconec, no vaig tenir més remei que tirar-m´hi al "ruedo" perque el MEDITERRANIO i tants d´altres encara estan ABORREGANT més si cap al personal i a l´hora de VOTAR amb Ú ja seria PROU!!! A la CARME No deuria de quedar ningú que NO SABES que NEGARSE A VOTAR INDEPENDENCIA ES PERQUE SE ES UN TIRA INVASOR o un BOTIFLER que hi han molts però encara son MES que per IGNORANCIA perque no els ho diuen ni Periódics ni Revistes ni Radios ni TVs. i.....ells per SI A SOLES NO PODEN CAPTAR-HO VOTEN A FAVOR DELS QUE SOLS BUSQUE TENIR POLTRONA!!! QUANTS SON...? Els MANIFESTANTS que van anar a les MANIFESTACIONS contra AQUESTA PORQUERIA que estem patint que ells mateixos van VOTAR a FAVOR?, seria BO saber aquesta data, i que els mitjans de comunicació no ens l´amaguen com van fer amb els que vam VOTAR INDEPENDENCIA=LLIBERTAT!!!.- segur que encara que NO VULGUEN els que van JURAR "LOS PRINCIPIOS BASICOS DEL MOVIMIENTO O ELS SEUS HEREUS....." franco és MORT!!!.
Flextótil
20/02/2012 10:25
Penseu en un senyor que, arrossegant una cadena i una bola, s'està sentat sense fer res sumiant en la llibertat. No escombra a casa seva tot dient "bah, no val la pena, quan sigui lliure ja escombraré bé". I aixi es passa anys i anys amb la casa cada cop més bruta. No fora més sensat anar arreglant la seva casa tot i amb cadenes, mentre a ratos lliures i dissimuladament va llimant la cadena?
Lexington Sarbot
20/02/2012 10:20
Si no som independents només podem "debatre" els problemes, com vostè reclama. Si, amés, el que vol és solucionar-los, cal poder polític per aplicar lleis que ens duguin cap aquestes solucions. I mentre no tinguem independència no tindrem poder. Ergo: sense independència no hi ha solució. Capisce?
Un patriota
20/02/2012 09:20
Miri Sr. Sanchis, la reforma laboral la fa Madrid, la Generalitat no, les politiques per crear llocs de treball las fa Madrid qu és qui te els diners, la Generalitat no, la llei de la dependencia la fa Madrid, després nosaltres no la podem aplicar perquè no tenim diners, els tenen a Madrid, Madrid ara decideix fer el corredor central, la Generaqlitat no hi pot fer res perqué els diners els tenen a Madrid. el català no és llengua oficial a Europa perquè Madrid així ho decideix, vol que continui. Sr. Sanchis, doncs si la sol.lució és la independència, i per cert mentrestant no ho aconsseguim ningú impedeix que vosti opini del que vulgui, queda entès no?
finès
20/02/2012 08:54
Soc independentista convençut i acabes de dir una gran veritat, però hi aferia més, aquesta simplificació també la trobem cada dia des dels sectors de l'esquerra amb els temes de les retallades, les politiques europees anticrisis i sobretot amd el "diable" recorrent d'israel.
el nom
20/02/2012 07:23
Resulta que per legislar normalment -amb l'excepció de les pujades d'impostos- o ets un país normal, o no legisles una merda. Comprende?
From USA
20/02/2012 06:35
Si te raó el pais s'empobreix cada dia què els politics no treballen per l'independència. El que tenim ara és un desgast, un tiba i arronsa. Ara aconseguim un peixet, ara te'l trec, ara necessito vots doncs t'insulto, ara necessito vots ara t'estimo, necessitem els nostres diners, t'esperas, volem infrastructures?, t'esperes, volem pactes? hem de tancar i reduir... La independència no és un remei, la independència és una responsabilitat que hem de pendre per poguer resoldre problemes, financiar i crear lleis que ens siguin favorables i ens deixin progressar.
el nom
20/02/2012 00:33
En el comentari anterior he oblidat posar el meu nom, el qual és Joan Besora.
el nom
20/02/2012 00:30
No sé si amb l'independència se solucinarien o millorarien els nostres problemes, però el que sí que és segurés que amb l'actual dependencioa anem de mal borràs.I miran-t'ho des de un punt de vista neutral ( em refereixo sense ideologies ) també tot semblen avantatges : només tindriem un sol govern i per tal no valdria l''esxcusa d' aixoplugarse en l'ineficacia del altre .El que tingesim, seria el responsable atsolut del bon o mal governatge que patisim o gaudisim.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida