Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Política
30/04/2012
00:00
30/04/2012
“El PSC no s'ha de tornar més catalanista”
Joan Ferran (Barcelona, 1951) és diputat al Parlament pel PSC. Conegut per usar l'expressió pejorativa “crosta nacionalista” referint-se als mitjans de comunicació públics catalans, ens dóna la seva opinió sobre el nou director de TV3, Eugeni Sallent. Ferran també valora les recents declaracions de Pere Navarro criticant el grup parlamentari del PSC. El diputat replica que no es fan massa faristols, sinó els necessaris, però hi veu un toc d’atenció a la política en general. Assegura que al PSC li va fer mal pactar amb ERC perquè una part de l’electorat no ho va entendre.
Què li sembla Eugeni Sallent com a director de TV3?
És un bon professional, i té un perfil de gestor interessant. Però l’hem de jutjar quan expliqui què vol fer i com ho vol aplicar. Li hem de donar un cert temps per veure com reacciona.

Al seu entendre la cap d'informatius, Rosa Marqueta, hauria de continuar?
És una persona que porta molts anys, i mai n’he tingut cap queixa. És una bona professional que ha estat sempre a les ordres de qui l'ha manada. Per tant, de la seva feina i la seva tasca no hi ha cap objecció.

A TV3 hi ha ara més "crosta nacionalista", com vostè diu, que durant el tripartit?
El que jo volia dir amb la “crosta nacionalista” és que després de 23 anys s’havia construït una estructura que s’havia anat sedimentant al llarg dels anys, ja que tots els directors eren nomenats governamentalment. I, en aquest sentit, el canvi de model que es va fer va suposar desembussar una dinàmica de treball instal•lada durant molt temps.

Què els passa als diputats del PSC al Parlament que Pere Navarro els renya?

No crec que ens renyés. Ell va fer un discurs perquè a vegades nosaltres ens entretenim amb qüestions que són més metafísiques. Ens feia una crida a tocar de peus a terra perquè la gent en aquests moments està neguitosa.

Es veritat que fan massa faristols i trepitgen poc el càrrec?
No; fem els faristols necessaris. Cada espai d’intervenció política té uns mòdus operandi. Sense faristols no hi hauria comunicació de l’activitat parlamentària. Ara bé, aniríem malament si els faristols que fem no corresponguessin a les preocupacions del carrer. Per tant, és un toc d’atenció a la política en general.

Que li diria vostè al seu primer secretari?
Doncs que hem de ser pacients i saber detectar realment quines són les preocupacions que té la ciutadania. Hem d’emmarcar la política catalana dins l’espanyola, i aquesta dins l’europea. No s’hi val fer política local, en el sentit de país, perquè tot el que està passant és fruit d’una correlació de forces i un cicle determinat a Europa. També li diria que hem de mirar amb optimisme la situació francesa.

Han analitzat aquestes crítiques de Navarro al si del grup parlamentari?
No, perquè no hi ha hagut cap tipus de reunió, ni temps. La majoria s’ho ha pres com una crida a revitalitzar la política en el sentit de la proximitat de la gent i de les seves preocupacions.

Vostè ha dit al seu bloc que el PSC no hauria de desfer-se dels dirigents amb més trajectòria en nom de la renovació…
Sí. La transmissió dels coneixements no només és escrita, sinó també oral. Cap formació política es pot desprendre d’una generació, sinó que les ha de combinar totes. Siguin joves o no.

A qui es refereix?
Miquel Iceta té una capacitat intel•lectual notable. Afortunadament, és una persona que està en el grup parlamentari. Però també em refereixo a d’altres. Considero que no ens podem despendre d’aquest magatzem de coneixements i d’experiència.

I Montserrat Tura i Ernest Maragall?

El no ser a la direcció, no vol dir que no puguem dirigir el PSC. Ells dos i jo, estem a la direcció del grup parlamentari. I podem dir les coses. Amb els mitjans de comunicació tenim la mateixa relació que teníem quan érem a l’executiva. És impossible que tanta gent tingui tant protagonisme.

El congrés que va celebrar el PSC no va anar bé? No ha estat suficient per trobar el nou rumb?

Sí, però encara és aviat per a veure com es van desenvolupant els fets. També he de dir que no va ser un congrés que es mogués en una atmosfera normal. No hi havia ni estabilitat política ni rutines. Això marca un partit polític, ja que a vegades ha de prendre decisions que poden ser dubtoses.

Què li semblaria la candidatura de Montserrat Tura a les primàries per a la presidència de la Generalitat?
Em sembla una persona que té coses a dir i a aportar. Encara és jove. Representa una determinada sensibilitat, i es mou en uns paràmetres d’esquerres.

I Àngel Ros?
Considero que no és del mateix tarannà que la Montserrat. Però també es legítim que es presenti. Són diferents. Tura es mou en uns paràmetres més d’esquerra, i l’Àngel Ros és més de centre esquerra…

És més socialista Tura que Ros?
Sí, bastant més…

En què va fallar el PSC per perdre la Generalitat, l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona?
Molts anys de desgast polític. Una situació econòmica i social molt complexa. Són cicles i ens tocava el final. Un dels errors podria ser que no vam acabar de definir clarament el projecte polític en benefici de la governabilitat i de la gestió. Però ara en comença un altre. Es veu a França. El nostre repte és construir alternatives a aquí…

Ara tenen les esperances dipositades en François Hollande?
No. Cada país és diferent, però sí que és una injecció d’optimisme veure el que està passant a França. Ja que portaven anys de desfeta socialista. Per tant, si això prospera tindrà un efecte boomerang.

Pactar amb ERC els va fer mal?

Crec que a ERC li va fer mal, i a nosaltres també. Una part de l’electorat del PSC no ho entenia, i els d’Esquerra igual. Malgrat això, la resultant en obra de govern va ser interessant. Però crec que la història d’aquí a uns anys ens farà justícia.

Com veu Pere Navarro com a nou líder?

Tot just està començant, i se li ha de donar temps. No estem en una situació normal. Hem de veure com es consolida ell i la seva direcció política. I veure com respon als reptes que li cauen sobre la taula. Per exemple, amb tota la polèmica amb el pacte fiscal. Aquestes decisions són les que marquen el perfil d’un dirigent polític…

Per ser l’alternativa a CiU, el PSC s’ha de tornar més catalanista?
No. El que ha de fer el PSC és perfilar clarament quina és la seva direcció. Jo crec que és prou catalanista, i ho ha estat sempre. Però a dins del partit hi ha companys que hi posen més l’accent. Sempre hem cregut que la nostra és una opció de no trencament de l’Estat, però sí amb quotes d’autogovern molt altes.

Vostè acaba d'escriure "Destapando a Duran". Per què li té tanta mania?
No li tinc mania. A més, no el conec personalment suficient. Duran considera que és plusquanperfecte, però no ho és. En el seu mateix partit hi ha gent que ho pensa, però no s’atreveixen a dir-ho. Les valoracions tan bones que tenia en els enquestes, em van fer pensar que només era aparença i ficció. Durant les últimes eleccions es va posar molt neguitós perquè pensava que perdia. Tenia por. I es va destapar, encara que ara intenti tapar-ho…
Joan Ferran
(23 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pere IV
30/04/2012 20:26
Aquest personatge, que cada cop trobo que s'assembla més al Boadella, hauria d'apostatar públicament com a català. A més de botifler, i ho dic amb el plé sentit de la seva paraula, és un personatge tan mediocre i gris com el seu company ex-M.H.José Montilla, gràcies als independentistes d'ERC, Carods, Benachs i CíA (Convergència i Abertis). Només tinc tres paraules per a ells: descansin en pau!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el almogaver Luis
30/04/2012 18:12
Sí senyora, i el PPciu, doncs, deu ser el cavall de troia dels regonalistes catalans de la Caixa als peatges espanyols, pagant-los nosaltres, oi, ruc?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Almogaver
30/04/2012 16:30
psoeNE=cavall de troia dels escanyols a Catalunya
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Visitant del museu
30/04/2012 16:26
Aquest home sembla tret d'un museu de cera. De cera desfeta.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Luis
30/04/2012 15:22
Visca Visca el PPSOE del pan i xorizos !!!! El PPSOE de la cacida. Que s'assembla més a un ESP d'esquerres un ESP de dretes per tant res de parlar de catalanisme que ells estan perque els hi paguem les seves cacicades !!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anapïs
30/04/2012 15:21
En canvi CiU és molt catalana i no li llepa gens el cul al PP, no, no i no, ni tan sols quan voten junts al Parlamento ecscañol de Madrid, i el Parlament de fireta de Barcelona, i tornen a votar, i tornen a votar, i tornen a votar plegats.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anaïs
30/04/2012 14:17
El PSC te de catalaniste el mateix que te el KU-KUS-KLAN de antiracista,sou tan inutils que feu joc als que en estan expolian i ofegant, per cert, a vosaltres tambe, no teniu rebaixa,LLEPACULS ESPANYOLISTES
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
30/04/2012 14:12
Aquest paio, és com el vidal quadras dels sociatas.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
EL CROSTA PURULENTA
30/04/2012 13:54
EM SEMBLA PERFECTE QUE SEGUEIXIS AL PASOE FERNANDO, TU I LA TEVA CROSTA QUEDAREU BEN INCRUSTATS EN EL FORAT MENTAL I D'AQUI QUATRE DIES UNA BONA PATADA AL CUL, I A MADRID QUE ALLA SEGUR QUE US DONEN FEINA DE FREGAWATERS.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon
30/04/2012 13:35
El Trallero o els sicaris del Triangle encara podran recol·locar-se en menjadores del PP per continuar regurgitant bilis antipujolista (sempre que espavilin perquè hi haurà demanda que oferta de tites, tites). Però el Serafini ni aquesta escapatòria tindrà. Massa connotat. Que maco tot.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ramon
30/04/2012 13:16
I la crosta Pujol, Millet, Alavedra i Prenafeta, que són, Teresa?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Teresa
30/04/2012 12:26
Ai la nostra crosta nacionalista ... española (Iceta, Ferran, Montilla, Zaragoza...) tots ben col·locadets... Quin mal heu fet a Catalunya! Encara no us adoneu que vau portar el país a la ruïna (així els del baix Llobregat es van passar al PP) i vau perdre els socialistes catalanistes (que es van passar a CIU) No enteneu res. Ara trobeu massa catalanista el Navarro? Per favor... Molt bé per la informació de Vicenç Ramoneda. Ai Nadal, Nadal (i dels terrenys del túnel de Bracons què...)
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
PePona Duran
30/04/2012 12:07
Conveniencia y Unión som molt catalanistes, en canvi, eh, oi que sí?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
30/04/2012 11:36
Enzes com aquest Ferran exemplifiquen a la perfecció el fracàs i la incompetència de l'esquerra catalana per oferir una alternativa amb cara i ulls a la dretona de CiU. Amb gent com aquest personatge tenim CiU per estona.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Que vagin fent...
30/04/2012 10:53
Ara aquest vol fer-lis la competència a Ciudadanos i PP en espanyolitat. Ja s'ho trobarà... el PSC tant sols va ser bò en acaparar poder i acumular mediocritat. Com deia aquell, "quan baixa la marea es quan es veu qui portava banyador"... amb el daltabaix de Catalunya, s'ha demostrat que aquests tantsols teníen càrrecs i soibresous... res mes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Vicenç Ramoneda
30/04/2012 10:50
Un mal conveni impulsat per l’ex Conseller Nadal atorga 35 milions a ABERTIS L’ampliació de l’autopista del Maresme li costarà a la Generalitat milions d’euros, que acabaran a les butxaques d’ABERTIS El conveni signat pel Conseller Joaquim Nadal i ABERTIS per ampliar l’autopista del Maresme per damunt del riu Tordera garantia a la concessionària compensacions en cas de reducció del pas de cotxes. Segons publica ABERTIS ( http://www.abertis.com/dyndata/Evolucion_Negocios_1T2012_ES_FINAL.pdf pagina 7 del document, part inferior) el conveni li representa per l’any 2011 uns ingressos addicionals de 35 milions d’euros. Fins al final de la concessió la xifra pot ser espectacular. Recordem que aquest conveni és semblant al que va signar el Ministeri de Foment per l’ampliació de l’AP-7 amb un cost de 2.000 milions denunciat pel directe!cat (http://www.directe.cat/noticia/191958/foment-i-la-generalitat-enterren-milions-deuros-en-un-conveni-abusiu-amb-abertis ). Excessos com aquests han comportat la revolta dels peatges Un cop més es demostra que las grans corporacions acaben guanyat la partida als governs, o tenen més informació o millors advocats, o els governants dormen a la palla, perquè sinó no s’entén com és poden signar convenis tants costosos per l’erari públic. Seria de justícia que els seus responsables polítics demanessin disculpes, o encaixessin el cost dels seus errors. Joaquin Nadal va fer un article al diari el Punt-Avui “el greuge incessant” (http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/7-vista/8-articles/521525-el-greuge-incessant.html ) on tant sols recordava el conveni entre l’Estat i Abertis, però amagava el conveni que ell com a conseller va signar a l’any 2009 per ampliar l’autopista del Maresme, malgrat que en aquell moment ja es començava a saber el resultat negatiu del conveni de l’AP-7, recordem que a l’any 2008 el saldo de compensació de Foment a ABERTIS ja va ser de més de 50M€. Avui ja sabem que aquell conveni ens costarà molts milions, de moment 35 milions d’euros en un any. Mentrestant el PSC és contrari al #novullpagar (http://www.directe.cat/noticia/196796/el-psc-contra-el-novullpagar ).
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
TERANYINA
30/04/2012 10:44
iQuan veic els diners que guanya aquest personatge fent el que fa no puc evitar pensar que tenim espoliadors a casa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
kim
30/04/2012 10:08
És curiós com aquest paio porta molts anys de diputat i mai se li ha vist cap intervenció, com a diputat, important. Simplement surt a la premsa per questions que ell mateix provoca per sortir, ja que com a polític no sortiria.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pere
30/04/2012 09:27
Es el que hi ha.La impotència dels ciutadans per acomiadar a certs personatges
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Miquel de Molins de
30/04/2012 08:58
Aquest senyor té un problema. Pateix urticària. Li toca viure en un país que li causa picor i va en sentit contrari per l'autopista. Que observi els espanyols, que se senten bé essent espanyols: no volen pas ser catalans. Doncs ell que faci un pas i busqui la felicitat al país del costat. Se li acabarà la migranya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
david, sant feliu p.
30/04/2012 07:16
Només una paraula: patètic
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
scolanus
30/04/2012 03:36
veig que aquestes hores ningu a fet comentaris es a dir O ,i es que no cal fer-ne no es donen compte del cambi a la societat que els envolte i continuan amb la seve dependencia amb españa ,en resum foten pena.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
jordi pagés
30/04/2012 00:58
un home com aquet que fa un llibre contra un seu rival, només vol fir que no val res. No soc de convergència ni d'unió
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
2 %
1 %
360 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida