Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dimecres, 19 de Juny de 2013
13/04/2012
14:02
13/04/2012
Catalunya, Euskadi, Navarra, Galícia i prou
Duran reclama acabar amb les comunitats "artificials" perquè els sobren les competències que manquen a les "naturals"
El president del comitè de govern d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, aposta per una revisió de l'Estat de les autonomies que mantingui l'autonomia només a Catalunya, Euskadi, Navarra i Galícia. Segons que ha explicat en la carta web setmanal dirigida als militants d'Unió, Duran aposta per la resta de territoris de l'Estat un "grau de descentralització eficaç".

A partir de les declaracions de la presidenta de la comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, en què demanava que les comunitats retornin les seves competències, Duran conclou que l'actual Estat de les autonomies no és útil per a ningú perquè "a les artificials els sobren competències i, a les naturals, ens en falten". A més, ha afegit que l'actual sistema és "econòmicament car i políticament inviable".

Duran n'ha responsabilitzat Manuel Clavero Arévalo -exministre i líder d'UCD a Andalusia- i els socialistes andalusos "amb l'aplaudiment de certs sectors del franquisme, els qui van començar amb l'homogeneïtzació i l'emulació".

El resultat d'aquest 'cafè per a tots' és "multiplicació d'institucions sempre per 17, televisions autonòmiques en llengües castellana només com a instrument de poder i no com a normalització d'una llengua diferent i un llarg etcètera".
Josep Antoni Duran i Lleida
(17 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anaïs
14/04/2012 13:37
Tens tota la raó Marti, el Pais Basc, van a la seva, sempre en mirat per a ells i no han tingut mai miraments per nosaltres, si per treure benefici han hagut de perjudicar-nos nohan mostrat la mes minima consideració, no fa gaire el seu president, va dir que el concert econòmic per a nosaltres ni parlar-ne ,que si que ens expolien pero de concert res de res. Hem de procurar per Catalunya (Catalunya Nord tambè) i prou,si no ho fem nosaltres, ningu ho farà, al contrari ens faran la punyeta tant com puguin, qui vulgui peix que es mulli el cul, encara diran que ens fiquem alla on no ens demanen, i si València i Balears volen afegir-se que surti d'ells
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Guerau
14/04/2012 13:26
La únca nacionalitat històrica és la catalana ço és Catalunya, València i Balears, la resta tot són Les Castelles
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Manuel Caireta
14/04/2012 11:38
No veig quina necesitat tenia el Sr. Duran de fer aquestes declaracions Ni ho ha de fer ni hi té res a dir. Resoecta a les illes i al pais Valencià, no volen la nostre intervenciò, quan nosaltres tinguem la nostra llibertat, si volen que s'hi afeixegin. Catalunya Nord es tota un altre qüestiò, només hem d'acompanyar-los i ells sols aniran entrant.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ot
13/04/2012 22:37
S'ha deixat les Illes i el Pais Valencia!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
del sud
13/04/2012 22:14
Veig que els ciuetes, continuen fotent als valencians, els dirigents i els comentaristes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pere IV
13/04/2012 19:21
Sr. Duran, amb la feina que te a casa i vosté anant marejant la perdiu. Però clar, quan parlem de "casa", he de recordar que vosté en té una i de molt "grande y libre". Perquè no ens treiem ja la careta i anem amb la veritat pel davant?. A vosté no l'interessa la llibertat de Catalunya ni del seu poble. A vosté l'interessa la "pela" i el seu estatus de privilegi que té amb els nostres expoliadors i conqueridors. D'això sen diu a "casa meva" ser un boti........
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
How Sharmtd
13/04/2012 18:42
Tu no ets ningú, Duran, per dir que han de ser o deixar de ser les altres comunitats autònomes. De la mateixa manera que elles no poden dir el que has de ser tu. Dedica't al que és nostre i treballa pel benestar dels catalans. La única manera de fer-ho és col·laborant amb el projecte independentista, clar. Prou ja de reformar Espanya, ja son grandets. I nosaltres també.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
13/04/2012 18:40
Catalunya Nord és Catalunya. Però malament rai si condicionem la sobirania catalana a la unitat de tot el país. El millor que podem fer per les comarques nordpirinenques és que les sudpirinenques tinguin estat propi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
josep-pepet grill
13/04/2012 17:40
Navarra? Perquè? Perquè hi ha l'hospital de l'Opus? ---------------------------------------------- Navarra en la CE es regeix per l'art. 143; el de les "regiones", encara que tingui el "fuero de amejoramiento". I no és ni ha estat mai nació ni nacionalitat en la Història Contemporània. Altra cosa és que fos un "Reino" durant l'Edat Mitjana, annexat a Castella (Alta Navarra) per Ferran II de Catalunya-Aragó el 1515 i reduït a les lleis de Castella, mentre que Catalunya seguia essent un Estat sobirà amb les seves pròpies lleis i Constitucions.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Voltaire
13/04/2012 15:29
Discrepo: a Galícia ningú vol ser autònom perque la mamella i el manà el tene o vé de Madrid. Tothom té germans, cosins i tiets a madrid. Tothom hi fa carrera ja sigui com a militar, com a funcionari, etc. Hi tenen molt bons contactes (només cal veure com són els polítics gallecs qui "salven" sempre Espanya: Montero rios, Franco, Manuel Fraga, Rajoy,...Són més espanyolistes que els andalusos i no volen conservar ni parlar el gallec, que el consideren un patués. té més vocació de nació Andalusia que Galícia.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Toni
13/04/2012 15:17
Navarra si i no el PV o ses illes ??? Aquests convergents cada di es superen més, quina vergonya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
13/04/2012 15:14
Que els bombin? Però si ja van bombar-los! Bombes a llibreries i a cases particulars al País Valencià i bombes a repetidors de TV3 a les Illes. Insinues, Ricard, que Catalunya hauria d'anar al pas del País Valencià i les Illes? Doncs ja et dic jo que si la resposta és sí, anem llestos perquè ells ja tenen el mapa polític al que ens podia haver dut el Tripartit. Tal com desgraciadament està la cosa tant el País Valencià com a les Illes perquè els socialistes s'hi han sortit bastant amb la seva, penso que el millor que podríem fer és sortir-nos-en nosaltres i llavors, des de la sobirania i des de l'estat propi ajudar amb més possibilitats i menys interferències la llengua i la cultura que ens uneix a tots tres països. I he escrit 'socialistes' expressament malgrat saber que l'enemic és tant el PSOE com el PP per compensar aquesta puta tendència a considerar només el PP com l'enemic malgrat que en aquest tema i en tants d'altres han estat els sociates els que més mal ens han fet. Ahir mateix, Polònia atribuïa exclusivament al PP l'anticatalanisme fomentat per Espanya als dos països germans. O cosins. O amics. O bons veïns. O socis, o socis, perquè les nostres economies es complementarien de puta mare. Deixem que escullin ells el parentesc o la relació.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Vicenç Ramoneda
13/04/2012 15:11
El natural és que Catalunya sigui lliure i estat, nen! Això de ser una "comunitat" sona a voles continuar sent esclau!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ricard Lleó i Riera
13/04/2012 14:20
Molt bé !! I el País Valencià, i Ses Illes que els "bombin" no?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JoMateix
13/04/2012 14:15
PD: De fet, si molt m'apureu, treuria Galícia d'aquesta llista (tret de la minoria del BNG són dels més espanyolistes de la Península) i la canviaria per Andalusia. En qualsevol cas, nosaltres ens hauríem d'ocupar del que ens és més proper. Estic d'acord amb en Mas en aquest tema, sense que serveixi de precedent: Si volen recentralitzar doncs que Múrcia, La RIoja, Cantàbria la COmunidad de Madrid o les Castelles retornin les competències. Deixaria massa en vidència el mapa de les nacionalitats ibèriques? Mala sort.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
13/04/2012 14:12
Ara t'escolto, Duran. Amb un únic matís: res d'Euskadi i Navarra. Si de cas Euskadi AMB Navarra perquè Navarra ÉS País Basc. O sigui que Galícia, País Basc i Catalunya. I per no dir que País Basc i Catalunya i va que xuta. Encara que, també t'ho dic, nosaltres no hauríem de mirar ni pel País Basc. O com a mínim no hauríem de mirar-hi tant. Que potser miren ells gaire per nosaltres?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JoMateix
13/04/2012 14:11
Només un espanyolista com en Duran podia incloure Navarra a la llistra i oblidar-se de València i Balears (encara que ara mateix no hi tinguem un clima favorable). Els bascos no només van aconseguir el concert econòmic sinó una clàusula a la Constitució segons la qual Navarra pot incorporar-se a Euskadi si així ho decideix democràticament (per això els espanyolistes allarguen tant com poden el procés de pau). Els catalans en canvi, res de res. Es parla molt del concert però ens oblidem d'aquest altre tema. En Duran (suposadament) vol un estat confederal? Molt bé, però amb l'opció d'anar federats amb la resta de territoris amb cultura d'arrel catalana. Per anar per separats, independència i ja vindran si volen. Si no, prou de romanços i encaixisme de fireta.
S'està parlant...
Enquesta
Què et sembla que el PSC boicotegi la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir?
Què et sembla que el PSC boicotegi la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir?
93 %
5 %
1 %
135 vots
Montse Verdeny: El PSC val mes que tregui la C hi possi una O ...
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida