Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Opinió
Opinió.
22/04/2012
ELECCIONS ANTICIPADES
"Artur Mas ha de fer eleccions anticipades perquè Catalunya no ha de sobreviure, ha de viure"
Hi ha tensió al Parlament. La geometria variable on tothom quedava content ja no és el que era abans. L’intercanvi de favors deixa ara un gust amarg. Les reunions es fan amb desgana, ningú somriu, ni tan sols els que estan governant. I la culpa la tenen uns pactes polítics que fan que aquesta legislatura estigui passant sense pena ni glòria. Pactes que es fan perquè no queda més remei, però pactes que no condueixen enlloc al cap i a la fi. Papers mullats, com és diu popularment.

Mentre a l’Estat espanyol a el Partit Popular està actuant sense tenir en compte els interessos de Catalunya, a Catalunya CiU sotmet les seves accions al beneplàcit del Partit Popular. Un partit que, alhora que governa aquí, també ha de tenir contents els seus cabdills a Madrid. És una situació que no té ni cap ni peus. Un viver de desencís social. Una agonia lenta que retarda tant la sortida de la crisi com la transició nacional. Un escenari, en definitiva, que pot fer molt mal.

La lliçó més important que ens va deixar el tripartit és que els matrimonis de conveniència no acaben bé. No es pot governar en contra del que un és i del que un sent. Artur Mas ha de fer eleccions anticipades perquè Catalunya no ha de sobreviure, ha de viure. I si aquest procés no es produeix aviat, Catalunya arribarà al 2014 amb les de perdre, sense haver sortit de la crisi i de bracet d’un país jacobí al que li esperen anys de recessió al compàs d’Europa.

La teoria política ens diu que les majories no són desitjables, però la ciència política sap que una majoria només es pot combatre amb una altra majoria. Els catalans podem entendre que calgui retallar, però pactar amb l’enemic ja són figues d’un altre paner. No va agradar al seu dia i no agrada ara. En clau de partit, s’està lapidant el futur de l’Oriol, o de qui pogués agafar el relleu de Mas. I en clau nacional, s’està desaprofitant l’ocasió perfecta per erigir l’estat propi.
(8 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
23/04/2012 22:59
Tot n'és clavat a la pura realitat ..aquesta terra castellana és nacionalista fora mida!, d'ací el tractament als PPCC de sempre.. fins exhaurir son nucli/ matriu Catalunya, tot plegat els nacionals de Catalunya !; i procurar-nos-en la pervivència, la supervivència així la defensa pròpia, a més, recuperar-hi la sobirania i enlaira'ns com catalans ho denominen nacionalista, catalanista ( quan, damunt, n'és casa nostra que no pas d'altri!), això és, sempre girant la paiella/ el mitjó/ la truita! i amb un cinisme sinó enteniment que hi deixa molt a desitjar quasi primitiu! PD: Marc Perelló no dius bé ..i si passegessis per ses terres te'n donaries d'ésser ells no sentir-se afins a nosaltres àdhuc 'anihila'ns`del tot ( i tenen la barra de di'ns espanyols?)! Nota: un de fora pot dir a ca nostra n'ésser espanyol perquè el castellà hi és a tot arreu ..però com poden dir ho és un català, si a ses terres n'és tallat/ extirpat/ amputat totalment i absoluta de sa societat, de sa sociologia ..a més de rebutjat ( a banda del crim que fan amb Catalunya!)?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
23/04/2012 21:16
Catalunya/ PPCC no n'és una comarca espanyola/ castellana broixa així llur Govern ha d'ésser lliure .. català! PD: per tant, no pot ser subjectada/ subjugada/ subordinada .. sia ' majoritàriament absoluta ', sia amb majoria absoluta! Nota: llavors, per què tantes galindaines .. anem per feina tots a l'hora! Anotació al marge: guaiti's els navarresos amb sos diners àdhuc fent posar ' Reyno de Navarra ' al Sadar, o mateix Euskadi .. on ambdós PPSOE són orgullosos de sos Concerts/ Amilloraments!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
23/04/2012 20:32
Aquest text sembla fet per ERC car :A)CiU són com nostra religió( si volem la religió o l'única o la nostra )on allò que en prima és l'esperit i aquest no té gènere amb sa organització, son ordre i son concert ,així modus operandi quin sigui !,llavors a què ve el punt i seguit que diu 'la primera, dependentista, és lletja en qualsevol àmbit de la vida.. ' ?Per ventura, i això que és el món son terrenal , n'has parlat de la existència d'ovelleres o femateres o netejadores de clavegueres..o no diguem-ne ,de treballs durs/molt durs/arriscats/munt d'hores/a destall/sense lleure ni per refer-se-ne en..cal desglossar mena de treballs forçats/inqüisitorials amb conseqüencies dramàtiques/tràgiques desenvolupats per homes ?,deixa't de ses punyetes..i més envers la religió doncs com molt bé dius( i et contradius )'tant els uns com els altres tenen el cinisme de dir-se “catalanistes”' !iB)n'ocupa't/preocupa't-en de tots els 'esbiaixats', 'esgaiats',' tallats' i 'anul·lats' articles d'Estatut ( tant al Congrés com al ' TOP' o TC )sortit de na sobirania popular catalana de qui n'emanen els 'poders dels catalans' mitjançant ses representants per mor d' Autonomia ,això és , d'autogoverna'ns ,d'autolegisla'ns ,de regin's ,d'administra'ns i gestiona'ns !..doncs no diu com a dada ésser l'advocada de nostre Govern/Generalitat davant d'aquest tc( minúscula merescuda fora mida )?PD avans la nota :així doncs deixem-nos de camàndules com la dita'.. uns valors que molts no anyorem..' ( per això ja hi ha son organitzacions, associacions d'àdhuc òrgans oficials d'allò més així ses mitjans econòmics públics per a professionalitzar-se de ple/viure-hi d'això al llarg de ses vides.. )i correspongui als emoluments de ses contribuients..contribuients catalans !Nota despres de la posdata :sempre òbviament tot dit sense cap agror vers vós..però fart de la pèrdua de nostra Catalunya en pro de xamplaries com aquella d'ús exclusiu de mos interessos bastards
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
CDC es España?
23/04/2012 09:28
Per retallar no cal un govern, nomes un comptable i una llibreta; el govern d'en Mas es sobrer, com tot l'autonomisme del Duran.es.españa; CDC ha de fer.se gran i deixar la remora espanyolista d'UDC amb el PP-ARRIBA-FRANCO; no hi ha res mes; continuar marejant la perdiu el sinistre Artur es un exemple de com esfonsar Catalunya i els Catalans dins la tercermundista i miserable España del Duran.es
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el talp venjador
23/04/2012 09:16
i que n'esperaven aquests brétols de Ciu del PP?? però, en el fons, els va de conya peer retallar i pulir-se l'estat del benestar a Catalunya, no veiue que estan en mans del neo-liberals d'unió??
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carles
23/04/2012 00:58
Molt bon anàlisi, llàstima que la política arriba a tal punt que ni miren pel país ni pel seu partit, miren per ells mateixos i guardar la cadira.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/04/2012 00:38
Molt encertat, d'espanya nomes ens vindra deficit, retallades i disgustos. Cal un parlament valent per pendre decisions i prou de pactes amb els nostres enemics. Si Mas no pot fer-ho que s'hi posi un altre.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Xevi
22/04/2012 18:46
Totalment d'acord. No es pot amagar més que el problema que tenim és d'ESP vs CAT. Què ha de passar més per a que hi hagi un front català vs l'espanyol???. Diuen que no volen dividir la societat però aquesta ja viu dividida tant a nivell econòmic com social. A qui volen enganyar?. S'acaba el temps per a que tot foti un pet com un aglar.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
1 %
1 %
292 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida