Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 24 de Maig de 2013
Política
23/04/2012
00:00
23/04/2012
“Mònica Terribas ni salva TV3 ni salva Catalunya”
Pilar Rahola (Barcelona, 1958) és una de les analistes més incisives del periodisme català. Avui parlem amb ella sobre com veu la sortida de Mònica Terribas de TV3. Rahola afirma que la televisió nacional no s’ensorrarà perquè marxi l'actual directora. Augura que Artur Mas haurà de convocar eleccions anticipades perquè arribarà un moment que la relació amb el PP serà insostenible. També, ens confessa que encara guarda afecte per alguns dirigents d’ERC i creu que el seu ex-partit està reflotant. Creu que, en aquests moments, és l’ERC de Macià, i no té cap dubte que ell hagués pactat amb Convergència.
Li agradaria tornar un dia a la política?
No. Ja li ho vaig dir en el seu moment a Artur Mas. No hi vull tornar de cap de les maneres. Crec que ja he trobat el meu lloc al món, i és l’àgora pública. Vull poder opinar lliurement per a la gent que m’interessa. Això vol dir poder tenir una complicitat i estima amb Mas, però després un dia renyar-lo perquè no m’ha agradat alguna cosa. I n’he fet de molt dures. Vaig sortir molt ferida de la política, no vull tornar a la caça major.

Què no va portar bé de la política Pilar Rahola?
Tinc una mirada cap al passat molt tendra. En aquest sentit sóc molt positiva. De la política vaig extreure amb una certa honestedat i valentia, poder defensar unes idees. Com per exemple el sentiment república, o la voluntat de tenir Estat propi… El pitjor que vaig viure de la política va ser la lluita pel poder, la guillotina tallant colls, els dossiers personals, la guerra bruta… Però ara que m’ho miro amb perspectiva, tinc un gran afecte per la gent d’ERC. Però no per tota, òbviament.

La política professional és una professió de risc, és massa dura?
No. Segurament, jo no era bona per a la política. Potser sóc un animal salvatge que cavalca de manera lliure i solitària, que pot crear molts problemes.

Quin és el món de la Pilar, la política o el periodisme?
El món de Pilar Rahola és el del seu temps i el seu moment. Hi cap tot. Sóc una persona que no té futur ni té passat. És a dir, tinc passat però el deixo al calaix. Mai planifico el què passarà. Jo visc instal•lada al present. Per això adoro la vida i sóc incapaç de pensar en la mort. Per tant, el meu món és el meu país que ha aguantat situacions molt complicades, i fa molts anys que el volen abatre. Som com grans elefants amb memòria, i encara ningú ens ha disparat a la cara. No és la primera vegada que els Borbons ho han intentat fer. Les misèries de Catalunya van començar amb Felip V, i potser, acabaran amb Felip VI.

Diuen que Artur Mas li va oferir la conselleria de Cultura i la va rebutjar. Vostè va proposar a Mònica Terribas pel càrrec de directora de TV3?
Jo estic segura que Artur Mas sempre va tenir al cap a Mònica Terribas per a aquest càrrec.

Què li sembla la seva marxa de TV3?

Mònica Terribas és una gran professional, però que a vegades s’ha equivocat molt. No m’agrada el discurs victimista que té. No acabo d’entendre aquesta mena d’afer religiós que alguns fan respecte a ella. Aixequen la bandera com si s’enfonsés el país. Terribas ni salva TV3 ni salva Catalunya. Quan Josep Cuní va marxar de la televisió nacional, ella va dir que grans professionals de la casa havien marxat i no havia passat res. Doncs el mateix va per ella.

Ara l'opció a la qual vostè se sent més propera és CiU?
És aquella opció que encapsa la majoria social per portar-nos cap a la independència. Si ho fa CiU l’aplaudiré, i si no la renyaré. Ha arribat un moment en què he superat el debat d’esquerra i dreta. El que m’interessa és el procés nacional del país. En aquests moments, CDC està en una fase de superació del vell pujolisme, que era molt més espantadís i servil. Ara estan dient coses que no s’havien dit mai en el partit…

Què li ha semblat el canvi de rumb sobiranista del passat congrés de CDC a Reus?
Si CDC traís tot el que va dir el congrés de Reus, ho haurem de dir. I li ho hauré de dir a algú que m’estimo… Artur Mas ha fet una cosa terrible, ha dit públicament que s’ha compromès amb el somni d’Ítaca. I no el pot trair perquè no li ho perdonarem.

Però, tot i així, no s’acaben de definir…
No ho sé. Sincerament, crec que Convergència té tactisme, per anar sobrevivint el dia a dia, i estratègia, que és el congrés de Reus. Ha de ser compatible una cosa amb l’altra, però no sé si sempre ho seran… Estic convençuda que Artur Mas haurà d’anar inevitablement a eleccions avançades. El PP cada vegada serà més centralista, i Mas per la dinàmica del país serà cada vegada més sobiranista. I arribarà un dia en què la contradicció serà insostenible.

I tornaria a guanyar CiU?
Sí, i amb millors resultats. També crec que ERC pujaria. El PSC està desconcertat i això no m’agrada. Crec que és un partit molt important i que hauria de trobar el seu eix. I els altres m’interessen poc.

Quina relació té amb Artur Mas?
Amb el president de la Generalitat tinc la menys relació possible. Jo vull observar els polítics de lluny. Amb un senyor que es diu Artur Mas, tinc una relació personal el més emocional possible perquè és algú que m’estimo. Però intento mantenir-me molt al marge del polític perquè vull ser molt lliure en l’opinió.

Sortirà alguna cosa positiva de la relació entre Mas i Oriol Junqueras?
Junqueras ha de mantenir el seu discurs i CIU el seu. El canvi de rumb d’ERC és molt important pel país. Esquerra en els darrers anys ha comés errors gravíssims… Però ara sembla que revifa. Torna als orígens, torna l’Esquerra de Macià. I Macià hagués pactat amb Convergència, no en tinc cap dubte.

Digui'm. Veurà Pilar Rahola la independència de Catalunya?
Si jo no la veig, no la tindrem en moltes generacions. Ara s’està obrint una escletxa. I venen anys molt intensos i interessants. I si no som independents en els propers anys, tardarem deu dècades més a plantejar-ho. Per tant, sí que estic convençuda que és només cosa d’anys…

Com s'imagina Catalunya d’aquí deu anys?

Espero que en ple procés independentista…

Som dèbils?
Sí. Som espantadissos i servils. Hem estat colonitzats, i tenim aquesta mentalitat. Però alhora som durs, i ens hem aixecat moltes vegades. Catalunya és aquesta contradicció, el seny i la rauxa. Per nosaltres, els Borbons han estat nefastos, però estic convençuda que hi haurà un dia que ens ho traurem de sobre.

Pateix per la llengua catalana o ja ho tenim embastat?

Sí. Sóc moderadament optimista pel que fa al català. S’ha creat una dinàmica de castellanoparlants que aflaqueixen l’idioma. De totes maneres, estic convençuda que això la independència ho resoldria. El camí de Catalunya no és Irlanda: Estat propi i l’anglès d’idioma oficial. El nostre és Israel: Estat propi amb la recuperació d’una llengua que feia dos mil anys que no parlaven.

Com s’ho fa per estar sempre en contradicció amb algú?
En contradicció no, en combat. Jo hi ha enemics que me’ls busco i els vull tenir. I quan no em fan cas els emprenyo. I cada vegada que em diguin una cosa que em molesta, ho diré. No m’importa que em diguin el que vulguin. Quan algun dels meus enemics es comença a fer amic, em neguitejo perquè vol dir que m’he equivocat en alguna cosa.

Com acabarà la història amb Àlvaro de Marichalar, a qui vostè li va dedicar un article per les crítiques que va llançar contra un estand de Catalunya a Moscou?
No m’interessa gens. És una anècdota pesada en la meva vida, com una puça. Li fa molta il•lusió barallar-se amb mi. Aquest senyor estava avorrit i ara es promociona a costa meva. Però no ho farà més. No té discurs ni res a dir. Si el que vol és fer propaganda del seu partit (UPyD), prefereixo barallar-me amb Rosa Díez perquè té més nivell intel•lectual.

Creu que li queda poc a la monarquia per caure, després de l'accident del rei a Botswana?
Jo crec que li queda poc a Juan Carlos I. No sé si li queda poc a la monarquia. Des de la perspectiva de ser rei està abatut institucionalment com els animals que ell mata. I no només és això, sinó mantenir una vida paral•lela matrimonial, pagar-li a l’amant la casa en la qual viu, tenir-la de representant dels seu afers, i deixar-se pagar per grans empresaris saudites… Arriba un moment que hi ha tantes preguntes sobre la taula, que és impossible que aquest senyor pugui seguir representant la institució.

Ara el soci d’Urdangarin acusa al rei… Com creu que acabarà tot plegat?

Fa molts anys, Jesús Cacho va fer un llibre titulat “Los negocios del Rei” però se li va fer poc cas perquè era una època molt cortesana. Ara surt en la portada de El País i de El Mundo que el rei va propiciar alguns dels beneficis de Nóos. Si vol salvar la monarquia haurà d’abdicar en el fill ràpidament. Però el pas de Juan Carlos I a Felip VI, si no es fa per un referèndum sobre república o monarquia, passaran coses.

Vostè és ara l'analista tot terreny més potent. Premsa, ràdio, televisió i llibres. No li fa respecte, no té vertigen?
Vertigen en tinc cada dia, en les decisions personals, professionals… Em bellugo molt bé en el món de la comunicació i m’agraden diferents registres. Quan escrius un article no utilitzes el mateix estil que quan parles a la televisió. Aquesta idea de reinventar el mitjà, em sembla una de les meravelles de l’època en què vivim. A mi, el que m’interessa és arribar a la gent.

D'on treu el temps?
El temps és la meva gran baralla quotidiana. És l’única cosa inestable en la meva vida. L’omplo massa i sempre me’n falta. M’aixeco molt aviat i me’n vaig al llit tard. Però sempre trobo la manera que aquesta hiperactivitat periodística tingui el seu espai en el meu dia a dia.

Es pot tenir criteri de tot?
Llegeixo molt. Sóc una lletra ferida en el sentit més obsessiu del terme. A l’estiu m’agrada molt llegir els clàssics i a la resta de l’any, em miro les últimes novetats que m’interessen. El que ja no faig és continuar un llibre si no m’agrada. A vegades sóc molt promiscua perquè puc tenir davant meu llibres molt diversos. Sempre tinc més dels que puc.

Quin diaris llegeix?
Cada dia llegeixo premsa estrangera. Ho faig a primera hora del matí, així si el dia no va bé, ja ho tinc fet. És l’única cosa que no sacrifico. Em serveix per tenir una mirada que em permet mirar més a l’interior. El diari Haaretz el miro diàriament perquè m’interessa molt el tema d’Orient Mitjà. Normalment, també faig una ullada als diaris nord-americans The New York Times i The Washington Post. I després, els d’Anglaterra. I d’aquí, els miro més o menys tots.
Pilar Rahola
(47 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
per el de 8 tv
08/05/2012 23:49
Per cert, la ignorància no es te, o s'en es o no s'en es.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
02/05/2012 00:30
Ignorància supina es no saber que es el respecte vers a les altres persones. No es ignorància es divergència d'opinions, i si no t'agraden, no cal faltar al respecte. Demano disculpes per escriure incorrectament benefici. No a tots ens varen ensenyar el català a les escoles, faig un esforç per parlar-lo i escriure'l correctament, però hi ha persones que tenim seriosos problemes per aprendre llengües, però no per això s'ens ha de faltar el respecte o no l'hem d'utilitzar.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
01/05/2012 19:11
Al que taxa als demés d'ignorants. Es ben cert que la Rahola es ven per diners. Penses que quan en Colom va parar la mà al Palau ella no hi va tenir res a veure? Tu estas segur que a 8TV fan el que volen? A quins amics a col·locat?, encara no t'has adonat que qui col·loca els amics es el partit polític de torn? Per cert alguns molt més que d'altres. Tu saps quina era la plantilla de Tv3 abans que entres ella a ocupar el seu càrrec? A banda de que per a tu es insuportable, no tens cap altre argument objectiu per defensar els teus arguments en contra d'aquesta noia? Es correcte que es canvii la directora de Tv3 després d'un quants anys i amb més raó si ha canviat el partit polític al govern, no cal desprestigiar-la per a justificar-ho. Poder el que passa es que els que teniu interessos privats us posa molt nerviosos una persona que planta cara i a demés es noble, al tripartit els hi passava el mateix, el que passa que amb el desgavell que els acompanyava, i lo incapaços que eren, altres feines tenien. També segurament els mitjans de comunicació públics en català, per al PSC, mentre no tinguessin reminiscències de CiU, no eren Sants de la seva devoció. Per acabar penso que es vergonyós que es posi de director de la televisió catalana una persona provinent d'un mitja privat que ha fet mans i mànigues per desprestigiar-la i acabar amb ella, o si més no de reduir-la a la mínima expressió.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
26/04/2012 08:20
Aquest últim comentari titulat "no ens enganyis" és l´exemple de la ignorància supina que tenen alguns. Per cert, "benefici" va amb b de babau. Mira, la Rahola està molt ben situada, i va estar encantada d´anar amb el Cuní a 8tv, on fan el que volen. Però això de la Mònica és de jutjat de guàrdia, ha col.locat als amics, té una plantilla de 1.800 persones, la meitat de la producció la fan productes amigues seves de fora, va de màrtir i salvapàtries. ÉS INSUPORTABLE. També el Villatoro era un gran director, i no va fer el número d´aquesta manera. Que se´n vagi. Estarem més tranquils tots.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
No ens enganyis
25/04/2012 22:14
Aquesta dona es molt intel·ligent i te un nas increïble per arribar al fons de la qüestió. Peró i ha un aspecte que la perd, es l'ambició, i això es tradueix en espectacles tant lamentables com els que ha protagonitzar a telecinco, o la seva actitud ostil contra tv3 i també contra Monica Terribas, que son un obstacle a superar, per tal de que el grup godo (8Tv) tingui mes beneficis. Ara mateix amb la complicitat de CiU, el grup Godo preten quedar-se amb l'espai que ocupa Tv3 per augmentar els seus veneficis, pero, cal no oblidar, que les inversions a Tv3, son en venefici de la qualitat en defensa de la llengua catalana, al contrari al grup Godo els veneficis van a les butxaques d'uns quants. Monica Terribas, potser dona una imatge de victimisme, pero poder es fruit de les urpes ocultes d'aquests poders mediatics i politics amb interesos comuns.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cati
25/04/2012 19:49
És una persona que admiro, però en certs moments m'ha decebut molt. Tinc un record meravellós de ella, de fa molts anys, en una escola d'estiu crec que a Lloret. Varen fer una taula rodona amb en Cullell, tots dos joves i clarament INDEPENDENTISTES. Va ser una passada, amb una admósfera que es podia tallar. Crec que el tercer ponent era una persona de Madrid, de les més obertes, però va ser molt fort tot plegat. ¿Hem avançat? Crec que nacionalmnt els catalans si que n'estem més convençuts. En aquell moment era com una transgressió, ara es pot dir clarament, però ens ha de quedar clar que sense UNITAT no tindrem res a fer, i això vol dir menys populisme i més humilitat per part sobre tot dels partits que tenen el suport de menys votants, però ens volen fer creure que son la repera.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
J. Serra
25/04/2012 12:25
Quin greu et va saber, Pilar Rahola, no seguir sucant de TV3 al costat de l'ensucrat Cuní !. Enhorabona per haver-vos situat ahir en el primer lloc de les llistes de venda de llibres de Sant Jordi. Sou un duet de comediants irressistible. Els vostres èxits carrinclons no tene límit.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
M. Dolors
25/04/2012 12:18
ja era hora de foti el camp la Terribas, a sigur un desastre total. abans que espliqui a tothon al que cobrava, barbaritats. fora la gententa del tris partit que van ensorrar Catalunya. ya està bé de tantes collonades, desperteu d'una vegada
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Fart d´antisemites
25/04/2012 08:14
Utilitzar un nom clàssic dels jueus (per cert, clàssics de moltes dones jueves mortes als camps d´extermini) per dir barbaritats contra el poble jueu, és una maldat més d´aquests pijoprogres ignoratns, que no tenen idea de res, i que repeteixen com lloros les consignes contra Israel. sou patètics, i sort en tenim que la més lúcida de Catalunya no us fa ni cas. Apa, a viure amb Hamàs, o amb Hezbollah, que són germanetes de la caritat. Són tan lliures, pacífics i democràtics, que t´estan esperant. Però deixa el nom de les RACHEL en pau, que no tens vergonya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Rachel
24/04/2012 18:45
Demanar-vos que no sigueu TAN assassins és ser antiisraelita?... no us fan mal als ulls, sicaris, les imatges de fa pocs dies, amb els vostres coronels mercenaris jueus, amb el gorrito de David, trencant les dents amb les culates metàliques de les metralletes a un grup de pacifistes danesos?...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Esther
24/04/2012 17:13
Juncosa, tes el paradigma de l'antiisraelisme papanates i ignorant. Patètica!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JosepM.
24/04/2012 17:11
Montserrat Juncosa, la ignorància es cura viatjant i llegint, a poder ser, no llegir pamflets islamistes. I l'odi als jueus es cura sent bona persona.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Montse Juncosa
24/04/2012 13:31
Sí, Josep Maria, a La Vanguardia Española li hauríeu de posar La Vanguardia Española i Israelita, com tu i com la teva Rahola... una pregunta, no sabeu parlar d'una altra cosa que no sigui Israel?... però com es que no mencioneu mai el Mur de la Vergonya Sionista de 800 quilòmetres per robar cases i terres, ni les bombes de fòsfor que llenceu damunt poblacions civils, o l'apartheid que practiqueu amb les vostres pròpies dones, a les sinagogues i als autobusos?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JosepM.
24/04/2012 10:13
Quanta raó tens, Pilar, quanta! I avui, en l´article sobre la intervenció de catalunya, has anat molt fina. Estàs en un gran moment i et felicito. Per cert, els POCS (per sort) comentaris d´odi als jueus que he llegit per aquí. Encara em refermem més en catalunya, en Israel i en la Pilar.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
narcisa
23/04/2012 18:47
no res, això és la rabieta de la israelita la Rahola perquè el seu partit PPciu ha triat un de La Vanguardia Española per dirigir l'españolada de la te-ven3 que no és ella.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
23/04/2012 17:43
Com és molt fort del que està passant a tv3, encara vull donant-li més voltes sobre la nostra televisió i de la resta de mitjans de la corporació. Nomes afegir que qui pateixen més l'intervenció dels comissaris del PPSOE són els informatius que són infectes. Són els qui pateixen més l'intervenció d'aquests comissaris polítics. Feu la prova comprovant com qualsevol noticia positiva que pugui aixecar la moral i dignitat del país, com de manera automàtica i per quota política és contrarestada amb l'intervenció forçada i artificial d'un lacai de l'espanyolisme sigui de casa nostra o de la capital de l'imperi. I al damunt, amb més minutatge!!!..Per desgracia aquesta caspa espanyolista encara va a més. Fins no fa molt, els únics programes que estaven fora de perill de l'intervenció d'aquesta pesta eren els deports. També això s'acabat, han transformat la clàssica rivalitat entre barça i espanyol que sempre era en clau Catalana, per espanyolitzar-la imitant de la manera més barroera els programes de les cavernes amb madridistes fins a la sopa..No cal dir que tot això esta passant també amb els programes culturals de debat com Millenium, un programa que els comissaris no van tenir prou collons per liquidar-lo gracies al seu antic prestigi. Peró sí l'han desnaturalitzat fins l'extrem de que en l'actualitat està absolutament castrat i desactivat per complir la missió per la que va ser creat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
sergi
23/04/2012 17:17
Totalment d´acord amb tot el que diu , falta gent intel.ligent i valenta com la Rahola a Catalunya
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/04/2012 17:16
La campanya de CiU contra la Terribas és la cosa més fastigosa que he vist en molt de temps. Tiren la pedra i amaguen la má. Cap dirigent obra la boca, però per sota fan còrrer tota mena de calúmnies i mentides. Una prova: l'acusen d'afavorir el tripartit però en Cuní i la Rahola van tenir via lliure i tots el matins de cada dia per fer campanya en contra. La recompensa: un pessebre a can Godó. És repugnant que per justificar que volen ficar la grapa a TV3 hagin de crucificar una persona. I ara, a sobre, la Rahola! Ja està tot dit!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pere
23/04/2012 15:50
Gràcies Sra. Rahola per deixar clar que encara creu en una Catalunya israelita amb Murs de la Vergonya Sionista per robar cases i terres, en sinagogues (i autobusos) que practiquen l'apartheid amb les dones i en soldats amb gorrito amb bombes de fòsfor, tancs i metrelletes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pau
23/04/2012 15:16
Gràcies Sra. Rahola per deixar clar que encara creu en una Catalunya Independent i lliure i que busqui l'excel.lencia. Estic d'acord ERC ho està fent bé i CiU ens resulta molt molt lenta. A molts ens agradaria sentir aquest discurs cada dia i sobretot a T5. Gràcies per la dura feina animalista. Gràcies per recordar-nos un estat com el d'Israel poble que van voler aniquiliar i encara alguns obtusos ho volen i que com els catalans porten el desig d'esser a la sang. Per cert el PSCPSOE continua perdut entre la seva anima caciquil espanyolai la seva veritable anima d'esquerres i catalana.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
23/04/2012 14:59
És més, tots els sociates, comunistes i tercermundistes que pul.lulen per TV3, tots, des del Roura a la Marqueta, i des del Salvat al Sanjuan, els va nomenar el M.H, Espanol del Ano i el seu escuder Prenafeta el 1983. Dieu-me si no és bonic tenir un PPciu tan ben avingut, des de fa tants i tants anys.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
23/04/2012 13:47
Els set anys de Tripartit, TV3 no només va deixar de tenir intenció nacional sinó que també va deixar de ser democràtica. Va accentuar les inèrcies progres més encara. Va baixar el llistó de qualitat a nivells de Xavi Coral i els gags de Crackòvia o Polònia. I probablement va batre més d'un récord guinness en corrupció però això últim no ho sabrem fins el moment que ERC trenqui realment amb la sucursal del PSOE i abandoni tota patologia caïnita vers CiU. Només llavors, la Fiscalia començarà a interessar-s'hi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
23/04/2012 12:57
Respecte de tv3, penso que és un cas perdut..Nomes durant els anys de majoria absoluta dels “malignes” convergents és quan es va intentar construir nació..Quan van arribar els inútils del tripartit, i en particular, els encara més inútils de l'antiga direcció de ERC que podent-ho evitar, ho van permetre, es quan es va donar entrada a la fastigosa quota política de partits enemics mortals de Catalunya que encara patim avui. Resulta que aquests inútils, ho van permetre en nom del pluralisme dins d'un país on el monopoli dels mitjans espanyols són aclaparadors. És penós veure com els debats en clau catalana han desaparegut, perquè els hi tenien terror. Ara, nomes hi han uns succedanis molt ben controlats per la fastigosa quota política. Uns succedanis on sempre hi ha un gos al servei de l'espanyolisme, encarregat per rebentar qualsevol reflexió reposada del diàleg..Amb això vull dir, que hi hagi la senyora Terribas o qualsevol altre persona, això no és lo rellevant. Lo rellevant, seria fotre fora la fastigosa quota política al servei de l'espanyolisme.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
23/04/2012 12:47
Potser sigui una opinió lliure però en qualsevol cas és una opinió falsa. TV3 mai no havia estat tan poc independent com amb el PSOE manant a la Generalitat. Que, amb el PSOE, TV3 perdria en termes nacionals era més que previsible. Que també perdria en termes de pluralitat estava més que cantat: només calia tenir present la COM, BTV o TVE-Sant Cugat. Però, a més, TV3 també ha perdut en termes de qualitat i això té mèrit perquè el nivell ja no era el dels primers anys perquè en bona mesura el Tripartit ja hi havia desembarcat abans i tot de formar-se oficialment.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Proudhon
23/04/2012 12:23
Rahola estàs fatal!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep
23/04/2012 12:02
Indigeta, l'anterior director de TV3 havia estat nomenat a dit pel partit del govern, mentre que Terribas va ser triada per consens de tots els partit polítics.Aquesta ja és una garantia d'independència. Un altre tema és que no t'agradi que la televisió pública sigui plural, que amb Terribas ho ha estat més que mai. Et semblarà una bajanada, però és una opinió lliure i demano respecte. M'he limitat a expressar-me i, fixa-t'hi, no he faltat a ningú.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Núria Molló
23/04/2012 12:01
a Catalunya robem cases i terres, com els jueus?... a Catalunya llencem bombes de fòsfor contra poblacions civils?... a Catalunya construim Murs de la Vergonaya Sionista de 800 quilòmetres de llarg?... a Catalunya practiquem l'apartheid fins i tot a l'autobus amb les nostres dones?... doncs què s'empatolla aquesta facinerosa israelita de la Rahola que Catalunya ha de ser com Israel?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Indigeta
23/04/2012 11:39
Als comentaris de noticies d'Internet es llegeixen tota classe de bagenades, ximpleries i retòriques propagandistiques, però potser la més gran que he llegit és una que diu que amb la Terribas, la "televisió pùblica" catalana ha estat "independent". Per cert, que l'anterior director de Tv3, també era un bon professional i fer-lo fora fou el primer que va fer el tripartit en arribar als despatxos de la Generalitat, no fotem!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep
23/04/2012 11:06
Amb Terribas la televisió pública ha estat independent. La sospita és que qui la substitueixi escombrarà cap a can CiU. I el que anomeneu victimisme en Terribas és, en realitat, defensa d'un model de producció que garanteix el servei públic, fita difícil en un context de sagnants retallades del pressupost i pèrdua d'ingressos publicitaris.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
m. dolors
23/04/2012 09:50
Pilar tens tota la raó. ja fa temps que tenia d'haver dimitit, quan el trispartit no va guanya les eleccions, que esperes noia
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/04/2012 09:29
Molt bé Rahola!, Més gent llesta com tu ens fan falta a Catalunya. Ànims, i si borden és que caminem.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Torsimany
23/04/2012 09:29
Oimés, Miquel, d'un detergent en diuen fins el mareig "el que més cundeix"
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anselm
23/04/2012 09:20
La Rahola m'encanta, sobretot quan diu el que molts pensem i ningú no DIU. PROU AL VICTIMISME de la Terribas!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Toniet
23/04/2012 09:18
Veritats com catedrals.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
DMiA
23/04/2012 09:17
Efectivament la Terribas no salvarà Catalunya però la qüestió no és aquesta, la qüestió és si treure una bona professional del seu càrrec només per interessos partidistes no ens hauria d'allunyar a tots els no-partidistes una mica més de la política
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Arnau
23/04/2012 09:17
Veig que els acòlits de la Terribes, que són com una nova religió, ja han començat a atacar la Pilar. Ara, és magnífic com una simple (i magnífica)entrevista de la Pilar, els posa tan histèrics. M'encanta.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
23/04/2012 08:48
No té cap lògica política ser catalanista i estar preocupat pel mal moment que passa el PSC. Si ets catalanista, si vols la normalització del català, si vols la llibertat de Catalunya, el que tindria sentit és preocupar-se si el PSC sortís del pou. Jo només li trobo tres possibles explicacions a aquest absurd en el que cau Pilar Rahola: 1. Raons psicològiques (la perpetuació social del manicomi antifranquista duu a haver de tenir la sucursal del PSOE entre 'els nostres' facin les cabronades que facin). 2. Raons econòmiques (a les tertúlies espanyoles ella ha de fer d'una progre sociata més). 3. Raons maquiavèliques (en realitat Rahola pretendria l'abraçada de l'ós, amb perdó).
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Amadeu
23/04/2012 08:20
Esplèndid! Gran entrevista!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Felicitats!!*!!
23/04/2012 08:09
De tenir a Catalunya més persones com Na Pilar Rahola ja fa temps que disposaríem del nostre propi estat!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Miquel
23/04/2012 02:34
La senyora Rahola es veu que no te padrins. L'auto-bombo que es fa arriba a ser vomitiu. Catalunya mai haria de ser com Israel, aquesta terra és nostra no robada als Palestins. Fàstic , mania i tot el que es pugui dir d'un "fantasma" com aquesta dona "lliure" que ensabona al conde de Gogó i li llepa tot el que sigui. Fàstic, repeteixo. Puag!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
23/04/2012 02:08
Res a dir ( o millor dit, sense comentaris!)!, cadascú es guanya la vida com pot ..! PD: el problema n'és de qui necessiti pensin per ell! Nota: d'acord en el paral·lelisme amb Israel pel que fa a poder ser allò que som .. catalans a ca pròpia!, que no pas de qüestions de pa sucat amb oli d'allò més morboses o ' relacions i/ o renyines de coixí ' .. no hi té res a veure amb acomplir obligacions institucionals ( o tanta democràcia/ llibertat posant l'ésser humà per davant de tot, per acabar sent .. escarceller àdhuc botxí moral de proïsme qui fos?)! Anotació al marge: tant de bo, mes compatriotes no s'hi deixin dur pel caràcter de barriada espanyol o tafaner -' arruïnador '/ anihilador .. no som espanyols, ni de bon tros del nacionalcatolicisme ( sinó poseu-hi estatues de càrrecs ..!)!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Miquel
23/04/2012 01:35
Amb la Mònica Terribas, a TV3 hi ha més espanyol i catanyol que mai. A l'anunci (en català!) del cotxe Subaru XV, l'anomenen "EQUIS UVE", així, amb tota la barra. Dels anuncis de testimonis només en doblen la veu en "off" del final, fent veure que els catalans som éssers irreals i incapaços de comprar detergent o de posar un rentaplats. I el nivell de català de presentadors i tertulians és lamentable. Ja sé que els caganers de CiU no solucionaran res d'això, però com a mínim evidencio que ni CiU ni Esquerra no són solució de res.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Trinxaire
23/04/2012 01:18
Pilar, maca, dius que potser ests com un animal salvatge que camina lliure i solitària, que maco t'ha quedat això. Però la realitat és que seria més oportú dir que ets com una bestiola domesticada que camina per còmodes dresseres.I que consti que no em caus malament i procuro sempre escoltar-te però se't veu tant el llautó. El que hauries de fer és denunciar el perquè la teva estimada CiU es rebaixa fins a extrems indignes acceptant una simple declaració d'ntencions per donar suport al PP. Hauries de denunciar que CiU no vol la independencia, només diu el que diu pèrquè els esdeveniments l'obliguen i tè por que li passin pel damunt dons molta gent ha començat a obrir el ulls i el camí es farà amb ells o sense tot i que evidentment amb ells es podrà fer molta més força. Si de veritat ets sens tan lliure, demostre-ho i denuncia d'una punyetera vegada que el principal obstacle per a conseguir un estat propi el tenim a casa i no a fora.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi Risques
23/04/2012 00:30
NO!!! ERC tornant al camí de Macià?? Per favor, Pilar, com pot dir-ho això? Que no s'ha posat les llentilles avui? ERC està en la via de la prebenda i dels mil.lionaris crèdits amb la caixa i altres bancs, amb la menjadora i amb una executiva clavada a l'anterior.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/04/2012 00:29
Molt interessant. I d'acord que Terribas no és una religió
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Laura Bethancourt
23/04/2012 00:27
Que torna l'ERC de Macià??? Però què diu la Pilar Rahola. Sé que diu coses estrambòtiques de vegades, però a ERC no se li està veient cap mena de canvi sensible. Al contrari, està fent política clarament autonomista en vendre la xocolata del lloco del pacte fiscal. ERC no fa política independentista amb Junqueras. És més puigcercosisme disfressat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Veri
23/04/2012 00:26
No treuria ni una coma. Totalment d'acord, sobretot amb el tema Terribes. Va de mártir i ni és màrtir, ni santa. Què pesada!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Creus que una Catalunya independent hauria d'estar a la UE?
Creus que una Catalunya independent hauria d'estar a la UE?
4 %
9 %
86 %
265 vots
Tres 14: A Noruega, o a Suissa, per citar algun exemple, els h...
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida