Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Política
17/04/2012
22:25
17/04/2012
Pujol: “Cal actuar com si fóssim independents”
Terribas modera l'acte, que pot ser el darrer com a directora de TV3
L’expresident de la Generalitat Jordi Pujol ha admès avui que “la independència de Catalunya és tremendament difícil, de fet, si li volen dir impossible li poden dir”, tot i que ha assegurat que el cal és comportar-se “com si ho fóssim”, doncs l’altra sortida que Espanya deixa a Catalunya “la d’anar fent, tampoc ens permeten dur-la a terme”.

Per aquest motiu l’expresident ha explicat que el que “ens queda és la capacitat de resistir i refer-se. Cal fer això. Potser no serem independents, però cal actuar amb aquesta mentalitat”.

Pujol ha fet aquestes afirmacions en la presentació de la tercera part de les seves “Memòries” (Editorial Proa), on ha estat acompanyat del que va ser secretari general de CDC Miquel Roca i Junyent. Tots dos han estat moderats per l’encara directora de TV3, Mònica Terribas, que ha volgut deixar constància, amb un to humorístic, que ni Roca ni Pujol “contesten cap de les meves preguntes”.

Aquest podria ser el darrer acte de Terribas com a directora de la televisió catalana, doncs el consell d'administració de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals es reunirà la setmana vinent i segurament escollirà el nou director de TV3.

A la presentació també hi han assistit el secretari general adjunt de CDC, Oriol Pujol; la dirigent d'UDC i presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert; el vicesecretari general d'estratègia de CDC, Francesc Homs; la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder i el portaveu de CiU al Parlament, Jordi Turull, entre altres membre de la federació.

Catalunya, "anomalia incòmode" per a Espanya

L’expresident ha explicat que tant en Miquel Roca com ell han “lluitat durant molt de temps per aconseguir un reconeixement clar de Catalunya com a país i societat amb les seves característiques pròpies, i que aquesta Catalunya amb força la poguéssim tenir dintre de l’estat espanyol”, tot i que ha afegit que “després de molts anys lluitant en aquesta línia, hem vist que això no va, està absolutament bloquejat”.

Pujol no ha escatimat en afirmar i criticar que “a nivell espanyol hi ha una recuperació de la intenció de residualitzar i treure importància a Catalunya”, doncs segons l’expresident “en la mentalitat espanyola hi ha la idea de que Catalunya és una anomalia incòmode”.

La recuperació d'Espanya no és possible sense Catalunya, segons Roca

Roca s’ha dirigit al govern espanyol assegurant que aquest cal que “entengui que no té sortida de la crisi si no es recupera Catalunya. Cal que ho aprenguin i ho interioritzin, i apliquin una política de sentit comú. Tot el que facin en contra de Catalunya els perjudica a ells”.

Pujol ha assegurat però veure la situació “amb confiança, perquè tenim recursos, tenim país. En Roca té confiança en què Espanya entendrà certes coses, i jo en tinc poca. No sóc tant optimista”. L’exsecretari general de CDC ha respost a l’expresident assegurant que a ell el que li passa és que li “costa molt ser pessimista. Jo segueixo creient que tenim una gran Constitució, però no tenim ningú que la interpreti com la vam voler fer”.

Roca ha volgut remarcar que la principal responsabilitat de qualsevol partit, “però fonamentalment d’un partit nacionalista, és mirar de tant en tant enrere per veure qui el segueix. Cal estar molt pendents d’avançar en aquesta línea de noves fites d’ambició per Catalunya, però sobretot cohesionar molt el país. Si trenqués la seva cohesió seria dramàtic”.

La successió

Pujol ha afirmat que el seu “continuador natural era en Roca, però quan es va plantejar aquest tema jo tenia uns 60 anys, i creia que podria fer encara una bona feina, tenia confiança en mi mateix”.

En aquest sentit, Roca ha assegurat que “el president i jo no vam parlar mai de successió”.

El concert econòmic

L’expresident ha justificat algunes de les crítiques actuals que asseguren que la culpa de que Catalunya no tingui un model de concert econòmic és seva, i ha afirmat que “l’ambient intel•lectual que hi havia a Catalunya en aquell moment rebutjava el concert, sobretot l’ambient acadèmic”.

Per la seva banda, Miquel Roca ha assegurat que “nosaltres teníem molt clar que qui havia de fer l’estatut era el poble de Catalunya, i ell va dir ‘no’ al concert. En les eleccions del juny de 1977 Catalunya va configurar una majoria no nacionalista, que es va oposar fermament al concert”.

La defensa d’Artur Mas

Pujol ha insistit molt en la figura de l’actual president de la Generalitat, Artur Mas, assegurant que és un polític “que no enganya”, doncs està fent, juntament amb el Govern, “un exercici d’honestedat, de sinceritat i d’actuació antidemagògica”.

Per la seva banda, Roca ha afirmat que “el govern d’Artur Mas intenta arreglar el que altres han creat. Som monges benedictines, perquè ens han deixat un país fet un desastre!” // Nerea Rodríguez
Pujol_Terribas
(27 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
M.H. Espanol del Ano
19/04/2012 14:23
I tu que ho diguis, virei espanol durant 23 anos.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Artemi Banyeras
19/04/2012 11:31
La desunió catalanista es un fet i així estem donant peixet als castellans i quintacolumnistas. Aixó es pitjor que els regnes de Taifas. L´independencia de Catalunya será dificil mentres siguem tant derrotistas de qualsevol grup destecat per liderar, com avui pot ser CiU i Artur Mas.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Magda.
18/04/2012 17:02
Aquí, el problema, és l´atomització dels partits independentistes. Si no uneixen voluntats i encaren l´objectiu comú a les pròximes eleccions, sempre serem al ma mateix lloc. La unió fa la força, i el dia que decideixin avançar per aquest camí, el futur serà nostre. Altrament, Catalunya, restarà cada cop més empobrida i no tant sols econòmicamnet.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
18/04/2012 14:30
Roca, sis plau. No vull escoltar-te més frases estúpides tipus discurs dels vuitanta. Com allò de: espanya no s'en ensortirà sense Catalunya o que hem de ser locomotora d'espanya. Prou!..Prou!..Prou!......Aquesta política nomes ha servit per donar més glories i diners a l'espanya profunda durant els últims trenta-cinc anys, mentre la nostre nació s'estava convertint en un femer i en el prostibulari favorit del complex mafiós: totxo/turisme/traficants...Més intel·ligent, és la postura del senyor Pujol quan diu que hem d'actuar com si fóssim independents. Doncs bé, ben aviat tindrem la prova del coto, veurem si els nostres polítics agafen el camí fàcil de la prostitució del país amb el femer “las Vegas” que és mortal de necessitat per Catalunya com a nació, o el rebutgen. Tant de bo escolleixen el camí patriòtic com és el retorn cap a la industria pròpia que ens va fer grans, però aquesta vegada projectant-la cap el mon.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
18/04/2012 14:21
Aquest reguitzell de comentaris en contra del sr Pujol són legítims tot i que profundament injustos i, en algun cas, d'una ignorància que tomba d'esquena. Si voleu la independència, haurien de ser una mica més exigents... amb vosaltres mateixos, esclar.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
18/04/2012 12:05
Sr. Pujol mai Vostè crearà cap empresa, ni faria anar endavant a cap. Perquè el que fa falta per fer anar endavant una empresa, sobre tot es VALOR i Vostè no en té. I Catalunya en certa aspectes es una empresa i quan una empresa està al cantell de la desaparició es tenen que fer els possibles i encara mes els impossibles per salvar-la. Catalunya el que ara necessita es algú amb VALOR i DETERMINACIÓ al seu cap davant, perquè la gent ja està disposada a seguir-lo. I sobre el que diu "fer com si fóssim independents" mai havia escoltat de Vostè una bajanada tant gran. En aquest mon s'és o no s'és i no es que això sigui un dilema, es que no hi ha volta de full.escoltat de Vostè una bajanada tant gran. En aquest mon s'és o no s'és i no es que sigui un dilema, es que no hi ha volta de full
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
MARIA
18/04/2012 11:51
JORDI, ARA CAL , que no eres valent quan eres president, ? et feia por españa para los españoles
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pasbort
18/04/2012 10:59
Fa anys que sóc INDEPENDENT, i ja he VOTAT INDEPENDENCIS 3 o més vegades...i com veieu actuo com a tal. Pero que voleu que fatgen els ciutadans....70 anys maxacanlos el cervell TOTS ELS MITJANS DE COMUNICACIO ! ! ! el que es rar que encara en queden alguns amb MIG CERVELLET ! ! ! estan TOTS TOTS ELS FRANQUISTES DE SEMPRE MANANT...encara que alguns diuen que s´han llavat la cara ! ! ! ME VEO EN LA CALLE, Pidiéndome una LIMOSNA a mí ! ! !? me veo en la calle, me veo en la calle, me veo en la calle dices eso después que VOTASTES A FAVOR DE TUS VERDUGOS? NO SERA QUE NO TE ADVERTI ! ! ! "COME LA MIERDA QUE VOTASTES ! ! ! .... Perquè tants espanyols CABREJATS amb la Cristina Fernández, quan aquí en ecspanya hi ha MILERS i MILERS que han fet igual igualet que ella!!! TÚ FORA D¨AQUI (a la puñetera calle ! ! (si, si, ja se, ja se, NO ANTENS RES ! ! ! ho comprenc, ho comprenc), anem a veure....TÚ fora d´aquesta EMPRESA...al carrer ! !, fot al camp,.....ho antens ARA? i....tots, tots, CALLADETS almenys fins que tinguin les lleis fetes per CASTIGAR als que PROTESTEN ! ! !, donals, donals temps per a que ho tinguin PREPARAT ! ! ! ! (ajudels Sr. MAS i....CIA.) (AJUDEU-LOS ! ! !)
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Indepe Covard
18/04/2012 10:51
Que Catalunya no sigui independent poca culpa te COVARDIA y UNION, ni VALENTIA Y TRIPARTIT, ni cap altra excusa amb que es vullgueu enganyar o enganyar-nos. És més fàcil: ha Catalunya no hi haguem (suficients) independentistes, i els que som, som COVARDIA Y DESUNION.El dia que aixó canvii, Catalunya podrà ser independent, a despit de qui mani, doncs el qui mani tindrà que portar al poble cap on ell vullgui anar, o sera apartat per la turba. Mentre tant fulles que deia Josep-Lluis. VISCA CATALUNYA LLIURE!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martina
18/04/2012 09:58
COVARDIA Y UNIÓN, no mereixen el mínim respecte!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Màrius
18/04/2012 09:18
Ja veieu on ens han portat aquests senyors durant tants anys tocant poder: a un carreró sense sortida. Que no s'espolsin les puces que alguna responsabilitat en deuen tenir.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anna
18/04/2012 09:12
COVARDS. I ho dic sense llegir el resum de l'article. M'equivoco amb el qualificatiu que he utilitzat? Jo crec que fins que no desapareguin aquests personatges sinistres i afamats de poder de les nostres vides, Catalunya no aixecarà el vol.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Almogaver
18/04/2012 08:37
La independència de catalunya és molt fàcil, que no us enganyin 23 anys més! Això si ningú ens la vindrà a donar ens l'hem d'agafar nosaltres! voteu els que la volgueu a les CUP o SI hi ha prou per escollir!, els altres partits viuen de la independència però no per a la independència com deia Victor Alexandre. INDEPENDÈNCIA JA! que com més temps passi pitjor ho tindrem i estem en un moment històric molt propici especialment si intervenen escanya
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Reagrupat
18/04/2012 08:26
Amb amics que ens aconsellen tenir por com aquests no cal escoltar l'adversari
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Vicenç Ramoneda
18/04/2012 08:19
“la independència de Catalunya és tremendament difícil". Mentre hi hagi covards al Parlament, com covardia i unió, segur! La llibertat i ser estat és molt fàcil. Cal estimar Catalunya, però! Només s'ha de declarar l'estat català de forma unilateral i prou! Molt senzill però, massa difícil pel govern, clar! Visca la llibertat! Visca Catalunya estat!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Almogaver
18/04/2012 08:17
Li hem d'agraïr haver perdut 23 anys? potser són els escanyols que l'hi haurien d'agraïr haver anestessiat el poble català. Li reconec la capacitat pol.lítica, si aquest home hagués sigut independentista ja faria temps que seriem independents, és més si em cregués que s'ha tornat independentista estaria molt tranquil perquè segur que ens portava a la llibertat, desgraciadament no és així i ell mateix diu que no ho és, diu que ara votaria que si a la independència però que més endavant no. Pur tacticisme per fer del seu fill el próxim president de la generalitat, i els catalans som tan rucs que acabarem no amb una monarquia sino amb dues. El què dic un animal pol.lític formidable llàstima que el tinguem en contra dels nostres anhels de llibertat
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume de Segarra
18/04/2012 07:57
L'acte d'ahir va estar correcte, però com sol passar no va transmetre cap dels dos intervinenta il.lusió per construir un Estat propi per Catalunya. Perquè ningú va citar la feina que està fent l'ANC ?. Per cert algú va veure el Sr. Francesc Homs ? al lloc que li corresponia amb la Sra. Rigau, Sr. Oriol Pujol o Sr. Recoder ?. Mala consciència ?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Bruch
18/04/2012 06:55
Tot i que no m'agrada el que diu, dissortadament té raó. L'independència és gariebé impossible, al menys mentre els catalans estiguem dividits en capelles i capelletes, no siguem capaços de fer pinya i haguem canviat el que abans en deien els c...., per un diàleg de sords.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
NO POT SER
18/04/2012 01:29
JO, SINCERAMENT JA CREC QUE HI HA UNA BIPOLARITAT MANIFESTA EN AQUESTES DECLARACIONS AMBIVALENTS, JA N'HI HA PROU.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
18/04/2012 01:27
Pujol va ser positiu pel país els seus primers deu o dotze anys, quant calia reconstruïr nacionalment el país després dels desastre franquista, després s'hauria d'haver retirat a Queralbs perque els seus darrers deu anys, marcats per la col-laboració permanent amb la dreta espanyola i la dretanització, varen ser nefastos pel país. En quant el seu partit, està clar que el "pal de paller" representa bàsicament els interessos de la dreta catalana i en aquest aspecte ja no enganyen avui a ningú que no es vulgui deixar enganyar.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Maria
18/04/2012 00:45
El món acadèmic i els socialistes estaven en contra del concert econòmic i així ens ha anat que aquesta gent remenés les cireres. Els socialistes han enfonsat Catalunya i els acadèmics, covards com la majoria d'acadèmics, no sortiran dient "jo sóc un dels que vaig estar en contra del concert. Jo sóc un dels culpables de la misèria actual de Catalunya i de la seva espoliació. Sóc un botifler fins al moll de l'os".
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
18/04/2012 00:19
Estic realment contenta d'aquestes cròniques que feu últimament! Endavant, i gràcies per informar-nos amb tanta claredat!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
comuna
18/04/2012 00:13
Sigueu agraïts i reconegueu el valor del president Pujol per aquest país.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Blai
17/04/2012 23:40
Si a les properes eleccions votem majoritàriament partits clarament independentistes, veureu com CIU ho veu menys impossible i s'hi apunten corrents. Apa, CIU a pastar fang. Que ja ens heu fet perdrer prou anys amb els vostres sinònims i ambigüitats!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anem de festa
17/04/2012 23:10
Si Catalunya no pot ser independent, aleshores pleguem. Els catalans hem fet un miracle econòmic i social perquè creiem que un dia seriem lliures, si això no pot ser, doncs au a jeure i a viure de la festa, com a Andalusia. Pujol i companyia dieu als vostres amics espanyols que vagin a demanar els diners a la Merkel que la vaca catalana ja està esgotada.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Trinxaire
17/04/2012 23:03
Blah,blah,blah,blah,blah,blah i més blah,blah,bLah. "Som monges benedictines perquè ens han deixat un país fet un desastre."Aquesta gent se'n enfoten de tots nosaltres. Defensen l'estatu quo que té segrestat aquest país i s'hi pensen aferrar amb ungles i dents. El principal enemic el tenim a casa no ens enganyem
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
17/04/2012 23:00
No deu haver-hi politic mes covard i botilfer que Roca. El bon negret que ajuda a l'amo a recuperar-se pq li pugui seguir fotent fuetades. Roca, cada cop que obres la boca, fas el ridicul.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
99 %
1 %
0 %
175 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida