Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Opinió
Opinió. Víctor Alexandre
29/05/2012
100.000 vats d’impotència
"Si els espanyols xiulen l’himne de Catalunya, no ens farà ni fred ni calor"
Si els grans mitjans de comunicació catalans dediquessin a l’independentisme la mateixa projecció mediàtica que han donat aquests dies a Esperanza Aguirre, presidenta d’una província espanyola, altrament coneguda com a Comunidad de Madrid, la consciència nacional catalana creixeria espectacularment i el país seria imparable. Bàsicament perquè en un país amb alta autoestima, les declaracions franquistes d’una figureta espanyola d’extrema dreta com la senyora Aguirre, sobre la final de la Copa del Rei entre el Barça i l’Athletic de Bilbao a l’estadi Vicente Calderón de Madrid, tindrien el mateix efecte que les pessigolles d’un infant. Malauradament no ha estat així i tot l’aparell mediàtic català s’ha dedicat a debatre l’estirabot com si es tractés d’un pilar de la saviesa. De fet, com d’habitud, hi ha predominat l’hispanocentrisme i han estat moltes les veus que han rebut les esmentades declaracions com una benedicció del cel. I no pas perquè compartissin el parer d’Esperanza Aguirre, sinó perquè gràcies a ella han pogut fer veure que són progressistes de pedra picada.

Les manifestacions d’Aguirre van ser aquestes: “Els ultratges a la bandera o a l’himne són delicte en el Codi Penal; no s’han de consentir i, per tant, la meva opinió és que cal suspendre el partit i celebrar-lo a porta tancada en un altre lloc”. I és clar, només assabentar-se’n, les veus progressistes o políticament correctes catalanes es van afanyar a dir-nos que elles no xiulen l’himne espanyol per respecte a les persones que el senten seu, però que, davant d’unes declaracions tan reaccionàries, gairebé no els quedava més remei que fer-ho. D’aquesta manera, la portentosa xiulada de catalans i bascos a l’himne espanyol abans del partit ens ha estat presentada com “una reacció a les declaracions d’Esperanza Aguirre” en lloc del que realment va ser: un rebuig explícit a Espanya per part de tot el públic de l’estadi.

Aguirre, tanmateix, convençuda d’haver trobat l’argument màgic per “exigir” respecte per l’himne espanyol, ens adreçava aquesta pregunta retòrica: “Què passaria si en la final del Campionat de Catalunya comença a sonar ‘Els Segadors’ i es produeix una xiulada monumental? Ho deixo aquí per a la reflexió de la gent”. Doncs, francament, no cal reflexionar. Si els espanyols xiulen l’himne de Catalunya, no ens farà ni fred ni calor per dues raons. D’una banda, perquè la nostra cultura democràtica inclou la llibertat d’expressió. I de l’altra, perquè una xiulada a l’himne nacional de Catalunya seria un cant dels ocells si la comparem, per exemple, amb els 512 euros per segon que Espanya ens roba sistemàticament o amb el projecte espanyol d’anorreament de la llengua catalana.

En tot cas, el passat 25 de maig, Espanya va demostrar una bona colla de coses. Requisant xiulets i estelades –objectes que no constitueixen cap perill per a la seguretat pública–, va demostrar que sent una profunda aversió per la llibertat d’expressió; expulsant espectadors que duien una estelada –una bandera perfectament legal–, va demostrar la seva falta de respecte pels símbols aliens; estripant entrades per evitar que alguns espectadors poguessin tornar a entrar, va demostrar que necessita amagar una realitat que li cou i que la desborda; aïllant i agredint persones amb puntades de peu policials, pel sol fet de dur una estelada, va demostrar la seva ràbia, el seu primitivisme i el caràcter violent de la seva naturalesa; escurçant l’audició de l’himne espanyol a vint-i-set segons, va demostrar la vergonya que li fa que el món vegi que la nació espanyola no és més que un bluf. Quant a les galdoses excuses del rei d’Espanya i d’Esperanza Aguirre per no assistir al partit tot eludint la responsabilitat dels seus càrrecs, va quedar ben palesa la covardia de tots dos. Res a veure, en sentit contrari, amb la imatge de profunda estimació entre catalans i bascos que el món també va veure quan els primers, després de la victòria, van corejar afectuosament el nom de l’equip dels segons.

Jo no sóc partidari de reduir la humanitat a un sol poble. Aquest és un camí que ens portaria al pensament únic. Jo sóc partidari de respectar tots els pobles de la humanitat. I això significa respectar tots els himnes i totes les banderes. Tanmateix, el respecte no és cap dret. El respecte és una consideració que un poble es guanya amb el seu comportament. Per tant, si Espanya vol guanyar-se el respecte de Catalunya, el primer que ha de fer és deixar d’espoliar-la, deixar d’agredir la seva llengua, deixar d’impedir que la seva selecció pugui competir internacionalment i deixar, en definitiva, d’oposar-se al seu dret a gaudir de la mateixa llibertat i de la mateixa independència de què gaudeixen les altres nacions lliures i independents del món. Mentre no ho faci, mentre es burli de Catalunya, el rebuig al seu himne serà cada cop més fort. Blasmar els símbols del país que t’oprimeix no sols és un dret, és també una obligació com a expressió de dignitat. Per això els 100.000 vats de potència que Espanya va utilitzar per intentar amagar aquest rebuig són en realitat la prova més fefaent de la seva impotència.
Víctor Alexandre
Víctor Alexandre Escriptor i periodista. Ha estat director i presentador de programes a Ràdio 4 i corresponsal a Alemanya per al diari Avui, el setmanari El Temps i la Cadena SER. Entre els seus llibres hi trobem Jo no sóc espanyol (1999), Despullant Espanya (2001), El cas Carod (2004), El somriure de Burt Lancaster (2005), La paraula contra el mur (2006), TV3 a traïció. Televisió de Catalunya o d’Espanya? (2006), Nosaltres, els catalans (2008) Set dones i un home sol (2009), premi Mercè Rodoreda, Trifulkes de la KatalanaTribu (2009) i Una història immoral (2010). Aquest any ha publicat Cor de brau.
Seguir l'autor
@valex_cat http://www.victoralexandre.cat
(25 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
tour of paris
13/03/2013 11:04
Hola Valenti; .Soc en Joan d’aqui de Manresa es clar que em coneixes com Striper, m’ha comentat la Núri Aupi. que habies demanat per mi , si vols contactar ja tens el meu mail, i de pas t’informare si no ho coneixes sobre la bagesfera. .Salutaciof Joan.
Escorts Moscow
05/03/2013 20:18
Pensau companys Mallorquins i Mallorquines, que quan voltros anau de viatge lo primer que mirau (millor dit lo primer que vos mostren a l’agencia de viatges)es una guia turistica d’un touroperador, i vos decantau quasibé sempre (com me passa a jo mateix)per l’hotel al qual vos allotjareu, i sabeu a on deixareu els Euros, idò jo vos ho diré: Estadisticament es podria comprovar que la major part de les despeses es farien al poble mes proper de l’hotel que esteis hospedats… i en aquest cas a Campos. Una altra cosa jo voldria remarcar, ningú s’ha demanat que qualque campaner li agrada jugar al golf, i perque se n’ha d’anar massa lluny (com per exemple a Llucmajor) no el practica, ni de manera eventual per riure un poc i fer el ridicul amb els amics el cap de setmana…
Testosterone enanthate 250 mg
16/02/2013 08:38
Crec que altres propietaris han de prendre aquest lloc web com un model, tipus d'usuari molt neta i excel · lent ambient i disseny, i molt menys el contingut. Vostè és un expert en aquest tema!
dubai escort marina
01/02/2013 16:03
Finalment, vaig aconseguir el que estava buscant! Sens dubte gaudint cada trosset d'ella. M'alegro d'haver ensopegat amb aquest article! somriure Jo els he salvat de veure coses noves el que escrius.
el nom
30/05/2012 18:44
En Basquet descarrega tota la seva impotència catalana contra els bascos. L'últim que faltava. Vinga Basquet, plora com a país emmanillat el que no has sabut defensar com a poble lliure i deixa els bascos en pau.
Basquet
30/05/2012 16:52
Ara resultarà que els bascos són generosos. Perdoneu, els únics generosos i tontos d'aquest Estat som els catalans. Només cal ensabonar-nos una mica i ens desfem de gust. I, per cert, quan ens donàven la Copa, els generosos i pobrets bascos ens xiulàven -no tant com a la Espe però ens xiulàven- Jo també hi era. Estàven destrossats i no podien reaccionar, pobrets. Aquí fa 300 anys que ens destrossen i encara som vius!
Ignasi
30/05/2012 15:09
Pel que diu "El Bon", sembla que els vascos haurien de renunciar al seu concert econòmic per solidaritzar-se amb nosaltres (!!!!!!). Brutal. O sigui que el tonto (els catalans) vol que tothom sigui tan tonto com ell. Així sembla menys tonto, he, he. Senyors, si no tenim el concert no és per culpa dels bascos sinó dels catalans, que no el vam voler. NO EL VAM VOLER. I ara anem plorant per la vida i envejant els bascos.
el nom
30/05/2012 13:28
Al·lucino amb alguns comentaris que hi ha aquí. Ara resulta que no és el Barça, el millor equip del món, qui ha de ser generós amb els equips petits, sinó que han de ser els petits com l'Athletic els qui han de ser generosos amb el millor equip del món. Una actitud molt generosa, sí senyor.
Imma
30/05/2012 00:43
Es va veure ben clar que el rei d'Espanya i la Esperanza Aguirre no van tenir valor d'anar al camp. Es van amagar a casa seva com a covards que són.
antoni
29/05/2012 23:08
Es la tipica idionsincràcia de la caverna espanyola. Per un costat fer enrenou per aconsseguir aliats de manera que la població espanyola, en ple, rebutgi la Catalana. I per altre banda alló de: "si no es para mi... que no sea para nadie". Es l'actitut de l'escorpí en la fàula. Fent un silogisme..., la caverna espanyola son una colla d'escorpins
Narcís
29/05/2012 21:20
Gairebé d'acord amb tot així com molt ben dit/ explicat el darrer pàragraf, però pel que fa a bona entesa amb els bascs, malauradament, ho dubto (recordi's d'un Acord amb ells del segle no recordo quin en cas d'invasió castellana que no compliren)! PD: ' el respecte, de bell antuvi, sempre n'és/ n'ha d'ésser un dret .. que es perd quan el destinatari n'és d'allò més indigne ( d'altra banda reconegut pel mateix autor en les primeres línees d'aquell) '! Nota: si verament passà tot aquest abús o ultrapassada dels policies .. on són, si no denúncies, sia per indemnitzacions, per raons àdhuc lògiques, nostres representants polítics, tantes d'associacions o organitzacions o Plataformes o Fundacions, tantes de pro Drets Humans? Anotació al marge: pel que fa a la ' pa de munició ' .. política (!) ' made in Spain '!
el bon
29/05/2012 14:37
Bonissim article, impresionant la claretet d'idees, a i Koldo els Vascos a lo vostre "a cara Perro" o sigui Kortatu, el concierto Vasco, i la vostra avitual feresteguessa, i no t'ofenguis sempre heu sigut així
Carles Viñals Casado
29/05/2012 14:07
Magnífic article. El respecte no s'imposa; el respecte es guanya. Espanya podría haver-se guanyat el nostre, tots nosaltres sabem com. Però també cal que nosaltres ens guanyem el respecte d'Espanya, tot guanyant-nos el respecte per nosaltres mateixos. Aspirem -amb tota la raó del món- a la independència política, però no l'assolirem sense haver guanyat abans la primera de totes les independències; la independència espiritual. Quan l'haurem guanyada, la segona independència -la independència política- caurà per sí sola.
Miquela
29/05/2012 13:21
El fet espontani del públic català al camp a favor de l'Athletic, té un gran valor. Si es tractava de demanar contrapartides com demana algú aquí queda en res.
el nom
29/05/2012 12:57
Molt bon article sel senyor Victor Alexandre, la veritat és que no em perdo cap article seu. Soc un fan.
Pere
29/05/2012 12:53
Sí, sí, tot el que dius és correcte, però hi ha una realitat que s'imposa, i és que els catalans continuen insistint a deixar-se sodomitzar pel poble primitiu espanyol que descrius, cosa que diu molt poc dels catalans, de fet encara menys que dels espanyols. I una altra cosa: m'agradaria saber quants bascos es van embolcallar amb la senyera, s més no en comparació amb els catalans que es van embolcallar amb la ikurriña. I això que hi havia mot més bascos que catalans a l'estadi! Ho dic més que res, perquè tot em fa sospitar que una vegada més els catalans van ser els babaus de torn.
Koldo
29/05/2012 11:49
Goirigoooolzarri, no juzgues a los vascos por no obedecer tus ordenes. Para nosotros, ganar la copa era mucho más importante que para vosotros, los catalanes. Por eso la gente del campo estaba destrozada. No tenías más que ver sus caras. Eran incapaces de reaccionar. Y cuando uno está destrozado está como ausente. Sin embargo es extraño que acuses a los vascos de pensar sólo en ellos y de ir "a su bola", cuando tú, con tu reproche, demuestras que piensas mucho en ti y muy poco en los demás.
Goirigoooolzarri
29/05/2012 10:47
Estic d'acord amb tot excepte amb una cosa. Jo vaig ser al camp i també vaig "corejar afectuosament el nom de l’equip" rival. Però ho vaig fer una sola vegada, perquè els "amics" bascos no van ser capaços de "corejar" el nom del Barça, i no només no van aplaudir l'entrega de la Copa sinó que mentre la rebiem ells seguien dient "Athleti, Athleti". Ni un sol gest d'afecte o cortesia. I això és el que nosaltres els catalans no hem sapigut veure mai: el país basc no té res a veure amb Catalunya, va a la seva bola sempre i pacta i fa el que l'interessa sempre per damunt de qulsevol consideració fins i tot esportiva. A veure si se'ns cau la bena dels ulls i n'aprenem! Ningú no ens "ajudarà" mai, estem sols i hem de mossegar peti qui peti, es diguin bascos o castellans.
pasbort
29/05/2012 10:36
Quí POT TRAGAR EL DRAP DE FRANCO? sino els FRANQUISTES!!! i que direm del Himne....com si la lletra desaparegués del cervell!!! UF QUIN FASTIG TOT PLEGAT I.... els NOSTRES JUDES VOTANT UNA I ALTRA VEGADA A FAVOR D´ELLS!!!
atlasac
29/05/2012 10:30
Doncs jo crec que sols el Partit únic el SOCIALISME (no confondre amb el SOCIOLISTO) podrà salvar el Món del DILUVI DE FOC FINAL, vosaltres mateix....segur que jo NO ESTARE!!!. La meva c/c es la terra catalana junt amb la llengua i com em cabretja que em diguen que tenen TOT EL DRET A ENTRAR els que tenen les seves c/c barrades i sellades s´atreveixen a dir-me XENOFOB-RACISTA.FACISTA? ----I que els que tenen més perill de MORIR de fam els donin el VOT a favor dels seus BOTXINS? QUI ES EL CRIMINAL QUE A FET QUE AQUESTA REPUGNANT COSA LA FATGEN? VOS?
el nom
29/05/2012 08:32
"Castilla, miserable. Ayer dominadora. Envuelta en tus andrajos. Desprecias cuanto ignoras" Antonio Machado Coplas a orillas del Duero
Maria Lleonart
29/05/2012 01:11
Víctor: llegeixo la millor anàlisi dels fets que he vist des que va engegar l'esperpent. Comparteixo tot el que dius -detalls inclosos- i t'agraeixo la claredat i contundència en l'exposició.
el del 4rt segona
29/05/2012 00:13
A Espanya hi ha una Democràcia de curta volada, de fet, ni tant sols se la pot denominar Democràcia. Continúa vigent l´Espanya de l´esperpento i en el dia del partit del Calderón, va quedar , un cop més, ben demostrat.
manel xic
29/05/2012 00:05
EspaÑa (PP+psoE de Cagaluña) condemnen Arnaldo Otegi per delicte d'opinió a 20 anys de presó. Al lladre Narcís Serra i al lladre de Bankia, no els passa res. A Tejero, per un cop d'estat li va sortir per 2 anyets. Aquesta és la EspaÑa del PP-PSc-psoE
En Víctor
29/05/2012 00:01
Catalunya serà monotemàtica o no serà!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
1 %
0 %
230 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida