Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Opinió
Opinió. Tià Torras
11/05/2012
Entre el cinisme i la ignorància amb Catalunya
“El malestar latent dels catalans a causa de la discriminació econòmica va en augment i l’encaix amb la resta de l’Estat resulta cada vegada més difícil”
El cinisme ha esdevingut una actitud habitual dels successius governs espanyols respecte Catalunya. Aquesta mateixa setmana el president de l’Executiu estatal, Mariano Rajoy, ha negat que estiguin “ofegant” el Principat i, en sintonia, la seva vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, ha afirmat que estan “bolcats” amb els catalans. I res més lluny de la realitat.

Els pressupostos de l’Estat per enguany deixen Catalunya com la comunitat amb una reducció més important de les inversions, amb un 45% menys que l’any passat, i tampoc contemplen el pagament dels deutes pendents amb la Generalitat. Tot això, sense tenir en compte que el Principat pateix un dèficit fiscal anual del 8% des del 1986, segons un informe recent del Departament d’Economia. Dit d’altra manera, de cada euro que paguen els catalans, 43 cèntims s’inverteixen fora de Catalunya.

Ara bé, aquest exercici maquiavèl•lic i persistent dels poders de l’Estat resulta efectiu perquè, barrejat amb un greu desconeixement sobre el feixuc greuge comparatiu i l’excessiva solidaritat interterritorial del Principat, el missatge qualla. Gairebé el 60% dels espanyols considera que Catalunya és una de les zones més beneficiades pel repartiment del finançament autonòmic, segons revela l’estudi La crisi i les autonomies, promogut per la Fundació de les caixes d’estalvis (Funcas).

Així doncs, davant d’aquest escenari que pivota entre el cinisme i la ignorància, el malestar latent dels catalans a causa de la discriminació econòmica va en augment. L’última mostra ha estat les protestes contra el pagament dels peatges a les autopistes. Caldrà veure com evoluciona tot plegat, però sembla obvi que l’encaix de Catalunya amb la resta de l’Estat és cada vegada més difícil.
Tià Torras
Tià Torras Periodista (Banyoles, 1986). És redactor de l'agència de comunicació i relacions públiques Mapa Media. Ha treballat a El Singular Digital, on continua col·laborant. Amb anterioritat, també ha col·laborat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), El Temps i Tribuna Catalana.
Seguir l'autor
@torrasribot
(13 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Manresà.
14/05/2012 00:07
Algú entén els macro-comentaris del Sr. Narcís ?. Semblen jeroglifics. Què li costaria de sintetitzar una mica!. Senyor, quina creu!!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Arboleda
13/05/2012 23:33
Creo que no nos estamos entendiendo. Per qué parles tant d'Argentina? Tu ho ets? No era mi intención opinar de cuestiones políticas solo me detuve aquí para puntualizar en lo antiestético de los peyorativos que usas frecuentemente. y de paso dejarte una nota que hallé significativa: "Perqué si es pot dir en poques paraules, molt millor. Com deia l'arquitecte Ludwig Mies van der Rohe, menys es més"
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
13/05/2012 13:27
Però què dius .. per ventura el món amb ses cultures/ religions/ filosofies/ ignoràncies/ analfabetismes/ interessos/ riqueses en demesia/ indigència d'allò més pors/ armes fora mid/, malalts pel menjar químic/ malalts d'inanició/ rebaixadors/ baixistes/ putiners/ explotadors/ rebentats laborals a canvi de res/ censuradors/ repressors via judicia/, poders fàctics o influents .. tot plegat: determinant statu quo amb sa modus superandi, modus actuandi, modus vivendi més el mal arreu de la humanitat .. ho soluciones parlant-hi d'una ideología sudaca la bona i l'altra catalufa la dolenta? Potser és força més senzill!, ço és, n'hi ha dues dretes i dues esquerres! .. unes ' sanes ' i d'altres ' corrompudes ' !, abreujant-hi. 1. la dreta entusista, amb aspiracions de viure miillor i més amb el fonament de la llibertat i el bé, i 2. la dreta esclavista o de l'abús i la injusticia sense fre de cap mena!; talment, 1. l'esquerra que procura fer-hi cara al ' 2 ' de la dreta, i 2. l'esquerra que per gelos/enveja o voler usurpa'ls el lloc fa malviure a l"1 ' de la dreta! PD: deixem-nos-en de punyetes .. parli de Finlàndia o semblants atès que la ' psicologia econòmicasocial d'Argentina ' , bona nit i tapa't! Nota: el món serà un vall de llàgrimes .. però no n'és normal un petit percentatge tingui el màxim d'ídem de la riquesa de lloc on sigui, quina legislació pot permetre aquest ' pecat mortal ' ? Anotació al marge: a més de què nassos xerrem quan Catalunya pateix el que pateix dins d'espanya o .. tu no, Argentina?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Arboleda
12/05/2012 19:52
Pues no sé que significa ser eso, ya que no soy argentina, y el término sudaca sí es despectivo, se usa de manera denigrante como cuando os llaman catalufos. Y con esto doy punto final a mi presencia aquí.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
l'altra andrea
12/05/2012 17:06
ser sudaca és despectiu?... i llavors ser argentí que és?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Arboleda
12/05/2012 14:36
Uno que fuera mas sudaca que yo? Gracias por el término despectivo. Tranquila Andrea! Ni soy "psicoleg ni argentí". Lo que quise aludir es que con menos palabras se logra mas. Eso es todo.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Andrea
12/05/2012 12:45
L'endevines però no l'encertes, Arbreda, al Narcís li caldria un psicòleg argentí, sí. Però no un de qualsevol, no, un que fos encara més sudaca que tu.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Arboleda
12/05/2012 06:05
Ay que pesados son, que pesados! Los comentarios de ciertos catalanes como ese/a que se hace llamar narcís. Que dolor de cabeza intentar entenderle su manía catedrática! ¿Necesitarás un psicólogo castellano?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi macarroni
11/05/2012 20:52
Morgues, no t'hi fiquis a les columnes del Narcís. Totes aquestes columnes de la dreta del Singular estan reservades per la cosa Narcís des de temps immemorial. I ja has vist com es posa la cosa, quan se li fica algú. Vull dir que és tan llest, i escriu, perdó, esborrona tant, que a vegades no sap on ha posat el darrer huevo kinder i s'emprenya amb ell mateix. Per tant, Morgues, estàs avisat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Morgues
11/05/2012 19:52
desitjaria que algú ens expliqui com funcionen això dels percentatges i és que no és el primer cop que veig aquestes dades en una mateixa exposició. l'exploiació fiscal és entre un 8-10% segons les fonts, però alhora ens diu que de cada euro 43 cèntims s'inverteixen fora de Catalunya, no hi entenc gaire de matemàtiques però diria que això és un 43% sisplau que algu ens ho explique o resultarà que el veritable expoli és molt mes gran del que ens diuen
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
11/05/2012 19:39
Al marge d'aquest ' trollet/ bufó/ ppsoer/ nou ric/ espanyol/ baixa estofa ' domèstic d'aquest digital .. només preguntar: quin país, quin Poble, pot deixar-s'hi atracar tant i durant tant de temps sense dir d'una vegada per totes .. s'ha acabat, aneu-se'n a robar vostra mare? PD: com podem permetre que nostra nació romangui la vuitena en ' Renda familiar disponible '? Nota: fins quan qualsevulla persona de bé així catalana o no, ho permetrà? Anotació al marge: de què tantes organitzacions, associacions, plataformes .. si no fan pinya vers la meta comuna de la llibertat àdhuc llibertat d'Espàrtac?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
11/05/2012 18:22
Per curisositat femenina, no nego d'haver-hi gent àdhuc majoritària com la que descriu l'autor ( així d'altres no, ço és, els hi pregunten ' per què ets del Barça si no ets català ' .. i els hi responen ' perquè m'agraden ses colors ' ..) .. però també metges privats/ directors de sucursals/ directors generals de mass media/ promotors de construcció/ funcionaris de cossos alts/ esportistes professionals d'elit, així doncs, per què s'hi fum sempre amb els darrers de la cua sinó més desgraciats? Pel que fa a les autopistes .. on era ERC per a prendre-hi aquesta iniciativa durant son ' tristpartit ' i, per si no fos prou, manant a l'estat el PSOE ( per ventura demanes a CiU i a son PP que, de sobte, proclami la ' independència ' .. sinó que pot fer davant aquest dèficit provocat per aquells ensems amb el que ens deu aquest il·legal/ defraudador estat?)? i quan dic aquesta expressió .. n'és una manera exasperada d'allò més de dir: cal explicar o preguntar així desglossar quelcom tan diàfan/ clar/ transparent/ cristal·lí com, per exemple, seria aquest cas ' per què sempre l'autor es fum amb els més descoberts o indefensos laboralment i econòmica parlant '? Així doncs, procura ser una expressió faceciosa sobre allò que sent obvi .. l'autor de torn amaga/ silencia d'un tema!PD: tant de bo m'hagi explicat prou bé pel que fa als col·legues ( compte que no amics) comentaristes! Nota: així mateix,no n'és pas ' agror ' vers ningú, però l'autor, de temps, parlava de molts de sos compatriotes de ' dròpols ' veient de nassos l'entrada a carretades d'irregulars .. ! Anotació al marge: repassi texts endarrerits .. i te n'adonaràs!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Anton
11/05/2012 12:10
Que no ho teniu clar?? INDEPENDÈNCIA!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
1 %
1 %
303 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida