Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dilluns, 20 de Maig de 2013
Política
23/05/2012
00:00
23/05/2012
“Jo treballo per a la independència, però sumant”
Èric Bertran (Barcelona, 4 de abril de 1990) va ser notícia a l’edat de catorze anys quan l’Audiència Nacional li va demanar 8 anys de reformatori per haver exigit l’etiquetatge en català a unes empreses, amb un innocent Exèrcit del Fènix inspirat en Harry Potter. Actualment, és el president de Nouscatalans.joves, un dels projectes de la fundació Nous Catalans, vinculada a CDC. Bertran assegura que no podem construir un país marginant un 17% de la població, i que des de la fundació lluiten perquè la nova immigració defensi la independència de Catalunya.
Què en queda d’aquell jove Èric Bertran de L'Exèrcit del Fènix?
Una persona que continua treballant per la independència de Catalunya. Però sempre amb el mateix objectiu, el de sumar. No em volia quedar només amb l’Exèrcit del Fènix, la gent ha d’anar evolucionant. Estic molt orgullós d’aquella etapa.

Ara vostè treballa a Nous Catalans. Què és això?

La fundació Nous Catalans substitueix la secretaria d’immigració de Convergència i engloba diferents projectes permanents que són: Nouscatalans.joves, Espai Latino, Espai catalano-marroquí, Espai Àsia, Espai Europa i Espai Afro-català.

I quin objectiu tenen?
Volem arribar al milió i mig de persones noves que han arribat en els últims anys a Catalunya, implicar-les i demanar-los que siguin protagonistes de la situació que està vivint el país en aquests moments. No podem construir un país secundant un 17% de la població.

I vostè què hi fa exactament?
Coordinar les activitats que es fan des de la fundació i presidir Nouscatalans.joves, un moviment juvenil que porta molts catalans nouvinguts a arreu de Catalunya. Intentem fer país amb ells i que s’hi impliquin. Precisament ara, estem preparant el segon congrés nacional, on durant tot un cap de setmana tres-cents cinquanta joves ens reunirem per parlar del futur nacional de Catalunya i els explicarem la importància que siguin actors actius a favor de la independència.

És fàcil integrar-se a Catalunya?

Globalment, sí. És més fàcil que a d’altres països. Ara bé, en aquest moment és més complicat que fa uns anys, perquè si un no té solucionada la part econòmica no s’implica en altres temes de país.

Quin és el col•lectiu immigrant que s'integra més ràpid a Catalunya?

Depèn de la persona i la seva situació, no pas dels països d’origen.

Els immigrants entenen que el català és la llengua de Catalunya?

Alguns sí, alguns no. Depèn on vagin a viure. El problema és que nosaltres sovint no els expliquem prou que el català és la llengua de Catalunya.

Però són reticents a aprendre el català?

No, però a vegades els problemes econòmics dificulten fer-ho. A més, falten molts cursos de català i també voluntariat lingüístic. El català s’ha d’aprendre, però també s’ha de parlar. Es fan coses, però encara en manquen més.

Però el català és important per assimilar el discurs catalanista...

Té un paper molt important, però no és imprescindible. Hi ha moltes persones que són independentistes i no parlen català.

Hauria de ser obligatori l’aprenentatge del català?

Sí. Perquè a qualsevol país del món per accedir a la nacionalitat has de passar unes proves. Que obtinguis la nacionalitat només per haver estat aquí cinc o deu anys no té sentit. S’hauria d’atorgar segons el grau d’integració.

Que Catalunya no gaudeixi de totes les competències en immigració dificulta les coses?
Ho dificulta molt. L’objectiu és tenir la nacionalitat catalana d’aquí poc temps, i poder marcar els criteris mínims des de la Generalitat.

Ara hi ha un efecte retorn a causa de la crisi, oi?
Han marxat un quants, però tampoc molts. Els que tenen fills aquí no se’n van. Fan com els catalans de sempre, s’ajuden entre ells. Una persona que ha viscut deu anys a Catalunya és difícil que marxi perquè ja ha creat vincles en aquest país.

Vostè és partidari d'expulsar els líders de bandes llatines que provoquen violència. Per què?

És molt important poder cohesionar el país i la joventut. I per a poder-ho fer no poden haver-hi persones que des d’un cert altar puguin predicar valors que no siguin compatibles amb Catalunya. Aquest és un tema que ens preocupa molt. Hi ha molts joves que se senten atrets per aquestes bandes. Per tant, necessitem que els líders siguin expulsats. També es pot aplicar a d’altres àmbits. Un nen de 14 anys no mata per gust, hi ha algú perillós al darrera.

I els imams que han fet proclames radicals també?

Catalunya ha de poder expulsar a qualsevol persona que prediqui l’odi a la dona. I també a aquells que vagin en contra dels valors d'aquest país i dels drets humans. Ara bé, també és cert que Catalunya hauria de poder formar moltes d’aquestes persones. Hi ha gent que diu coses per ignorància i no pas per mala fe.

Qui ha de construir les mesquites de Catalunya?
Si es construeixen s’han de pagar des de la pròpia iniciativa personal. La Generalitat no ha de donar diners per finançar-les, però també s’ha de controlar d’on arriben aquests diners. Si venen des d’un país democràtic cap problema, però si arriben des de zones on el salafisme és molt majoritari, llavors no.

La independència és a prop?
Sí. Per aquest motiu hem estat treballant molt aquests últims anys. Ens queda feina puntual a fer, i una d’elles és el que estem fent aquí: que la nova immigració defensi la independència d’aquest país, i, quan toqui, que votin a favor de la independència en un referèndum.

Vostè creu que si es fes un referèndum guanyaria el sí?

Sí. Però aquest ‘sí’ l’hem de consolidar, perquè quan es faci el puguem guanyar. Nosaltres ara estem fent molta campanya perquè no ens podem oblidar de poblacions on l’independentisme no és tan majoritari. No podem perdre aquesta oportunitat, perquè potser no en tindrem cap altra.

El fet que tinguem tanta immigració és un perill perquè la balança es decanti cap el ‘no’?

No. La immigració és gent valenta. Ara bé, cal que vegin que amb la seva valentia, el seu major benestar i la seva dignitat com a catalans, poden lluitar per la independència. No en són reticents, al contrari.

I els immigrants entenen el pacte fiscal, que Catalunya recapti tots els impostos?

Sí. L’entenen. I si algú no l’entén és perquè encara no se li ho ha explicat. No és molt difícil explicar que és la hisenda pròpia. Saben que cada any se’ls en van molts diners. I veuen que els seus fills no tenen ordinadors a les aules, que han de pagar peatges... Ho veuen tot.

Com veu Catalunya d’aquí deu anys?
Ja serà un país independent. Ja haurem tingut temps de consolidar aquesta independència. I serà, altre cop, un país d’oportunitats. Catalunya serà un referent al món i continuarà aportant molt a Europa i al mediterrani en general. I també amb grans iniciatives de pau i coneixement per a tot el món.

Eric Bertran
(20 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
tites-tites-garrofes
25/05/2012 15:53
sí, aquest Viñas és tan espavilat que diu que ell tindria prou amb la mil.lèsima part del pinso de la menjadora d'aquests que ell ha anomenat (per cert, s'ha descuidat del seu amic Sanchíz)... "coni de Conyveniència -que li respondria la meva agüela- no et fot, ell i tothom".
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Almogaver
25/05/2012 15:20
Eric la gran majoria et donem les gràcies per la feina que fas, amb gent com tú és que s'aguanta la nació catalana, i jo no soc votant de ciu però això no vol dir que no agraeixi tot esforç que es faci a favor de la nació i cultura catalanes i aquesta feina que feu a nouscatalans és molt valuosa. No facis cas dels que van a sou d'un partit i critiquen tot el què sigui d'un altre amb raó o sense.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carles Viñals Casado
25/05/2012 14:26
Sí, evidentment, molts comentaristes no saben, no poden o no volen anar més enllà de la desqualificació pura i simple. Poques persones desconfíen més que jo de CiU, considerada globalment, però... Cal distingir entre els partits i la gent que hi milita. Sempre he cregut que un partit qualsevol val exactament el que valen les persones que l'integren. Per això em guardaré molt bé d'identificar CiU (partit) amb persones com Miquel Calçada, Joaquim Mª Puyal o, en aquest cas, Éric Bertran. Al capdavall, si CiU no ha respost fins ara a les expectatives dels catalans independentistes és bàsicament perquè hi manquen persones com les abans esmentades.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Amb il.l.l.l.l.lusió
25/05/2012 13:25
Ell treballa per la independència d'Escaña sumant PP i CiU, com l'Arturu i tota la trepa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
25/05/2012 12:09
Gràcies Éric. Tu fes feina. No tinguis rancúnia per les crítiques. Molt infiltrat treballa per Espanya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Gironella
25/05/2012 10:53
Nois, noies...llegiu-vos els vostres comentaris de nou, i reflexioneu sobre quin favor esteu fent a la societat criticant tot allò que es mou. Potser és que teniu por de la vostra incapacitat de fer les coses? l'Èric estarà a la plataforma que vulgui, però no se li pot discutir la feina que fa, l'èxit que està tenint i que està lluitant per la independència. Dubtar això és tenir la ment tancada i no fer-se cap favor personal ni social ni de país.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume -les Corts-
25/05/2012 08:31
Hi ha qui vol tenir la exclusiva del seu ideari independentista. Aquest independentisme impacient sap que llur objectiu tàctic és aconseguir esgarrapar vots per a la propera legislatura. I mentre se'ls hi escapa la força per la boca; d'altres com el mateix Êric i molts altres NousCatalans treballen en favor de la Catalunya d'avui i la de demà. Sense escarafalls i sumant esforços. Preneu exemple companyes i companys.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
P. Vendrell
24/05/2012 22:43
Perdona que et tregui del teu somni tardo-adolescent, des de les files de CiU on has decidit militar voluntàriament, podràs lluitar contra el poble al costat de Felip Puig, però mai, en aquesta vida, podràs lluitar per la independència des de les files de CiU? Algú t'ho havia de dir.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
24/05/2012 20:14
Sí, ara despista. Encara resultarà que el PPciu l'hem inventat nosaltres, i no vosaltres, els del PPciu.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
J.
24/05/2012 18:35
Manel: Hi ha comentaris fets a pinyó fixe. Sigui el tema que sigui, repeteixen la mateixa consigna. Pel que fa la tasca de NousCatalans.cat, és ingent; mentre tota aquesta colla toca el violí.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
dos pobles i mig
24/05/2012 14:55
sumant CiU amb PP, el famós PPciu per els amigos.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Manel
24/05/2012 14:39
Jo em pensava que l'espai era per opinar sobre el que ha dit l'Èric Bertran en l'entrevista... veig alguns comentaris que es passen tres pobles! M'agrada la feina patriòtica que feu, Èric i companyia per integrar a Catalunya els immigrants... per a que sigui catalans.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
atlasac
24/05/2012 11:11
GRACIES MOLTES GRACIES TRENCAMOTLLES per l´oportunitat d´escoltar aquest discurs del PUYAL, la rabia que em fà, perquè jo no podré dir les coses TAN BE i TANT BONIQUES?....però em sento ORGULLOS d´escoltar-les, GRACIES PUYAL, aixís se les fessiu vostres TÚ., TÚ, TÚ, i AVUI MATEIX EXIGIREU L´INDEPENDENCIA sense esperar el 3000.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Aleix
24/05/2012 10:58
Aquest noi s'ha engreixat a base de bé i ja té cadira pròpia. És tot un convergent. Sí senyor, felicitats.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume -les Corts-
24/05/2012 10:49
Jessica: Li sugereixo llegir regularment el web de nouscatalans.cat. Desprès, valori amb objectivitat la tasca feta de fa anys en favor de la Catalunya del futur. Cordialment.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jessica Molins
24/05/2012 10:09
Aquest "però sumant" el trobo sospitós. Vol dir, penso, que trobo aixopluc en un grup més majoritari, còmode, que no mourà un dit per la independència. Però que se sent legitimat a fer d'ocupa de l'escenari politic catalanista. No sé si les tasques de gent d'indubtable patriotisme com l'Èric reforcen l'independetisme, o el debiliten, perquè treuen pressió i legitimen. Un independentista ha d'estar, això, a l'indepedentisme. No al conglomerat de l'autonomismeabertisendesamentiendoconelPPisme.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume -les Corts-
24/05/2012 08:24
Enhorabona Èric. Els qui hem seguit la tasca dels NousCatalans.joves sabem de la importància i trascendència per al futur de Catalunya. La vostra feina en positiu, i des del realisme, és imprescindible.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Vicenç Ramoneda
24/05/2012 08:09
“Jo treballo per a la independència, però sumant”. I que hi fas a un partit que ni vol la llibertat de Catalunya ni ser estat?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep_7491
24/05/2012 06:53
Xicot, hi ha temes que ho tens clar (el de certes expulsions i averiguacions son perfectes, pero impossibles: es necesiten pebrots per a fer-ho, i aquí no en tenim), i quan a la resta, n'hi alguna que no en tens ni idea. Salut
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Àlex
24/05/2012 01:05
Felicitats Èric! Tu dius les coses pel seu nom!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
PSC i Pacte Decidir
Per què creus que el PSC no s'ha afegit per ara al Pacte Nacional pel Dret a Decidir?
11 %
82 %
8 %
92 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida