Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Opinió
Opinió. Toni Aira
03/05/2012
L’enèsima refundació?
"Si un pol, el sobiranista, pinta que va a l’atac, la lògica marcaria que l’altre, l’unionista, també ho fes"
Diu el PP de Catalunya que aquest cap de setmana es “refunda”. Com a mínim han tingut la delicadesa d’estalviar-nos allò del “gir catalanista” que abans ens anunciaven a cada congrés del seu partit, des dels temps d’Aleix Vidal-Quadras. Casualment? Crec que no.

Ara diuen que es refunden, a seques. I com a mostra ens exposen el cognom “català” que li afegiran a partir d’ara a les sigles PP, així com una senyereta que completarà el logo de la formació. Interessant. I per què? Potser perquè ja fins i tot el PP admet que la marca Espanya no ven i que està en hores baixes? No, això seria sobreinterpretar, que diria l’Umberto Eco. Ja que de fet, amb aquest gest, i passant de “girs catalanistes”, el PP català no fa més que igualar-se a allò que ja es dóna en altres delegacions territorial dels populars.

El PP andalús es diu així i compta amb bandereta (andalusa, és clar). El PP basc es diu així, i compta amb la ikurriña. El PP gallec igual. En el logo del madrileny també hi ha bandereta. Total, que la novetat més aviat era no tenir bandereta al logo. Les altres delegacions populars de nacionalitats històriques (i Andalusia) ja la tenien. D’altra banda, val a apuntar que ara que s’hi han posat, a can PP català ho han fet amb les ratlles en horitzontal (en la disposició que pertoca a la bandera espanyola), no en vertical, com pertoca a la senyera. Coses del subconscient que traeix. No té més.

Però accents i logos a banda, que això és xapa i pintura d’aquella que aporta més aviat poc, sobretot quan del que es tracta és d’autoaplicar-se retocs estètics, hi ha un front que interessa especialment respecte del congrés del PP d’aquest cap de setmana. La “refundació”. Serà l’enèsima? Serà la frase-falca que fa mil d’entre les programades i projectades aquesta setmana pels d’Alícia Sánchez-Camacho? Perquè podria ser que aquest no fos el cas i, així les coses, caldria parar-hi l’orella.

El país viu moments que flairen transcendents. Molts fronts, polítics i socials, van deixant força taques d’oli pertot. S’albira trencament, ni que sigui amb un taulell polític que s’està movent. Ho farà també el PP? Optarà per fer el pas definitiu i, rere la senyereta del seu nou logo, fer l’OPA hostil definitiva a una part important de l’electorat tradicional del PSC, en clau desacomplexadament espanyolista? Si un pol, el sobiranista, pinta que va a l’atac, la lògica marcaria que l’altre, l’unionista, també ho fes. Tot plegat té els seus riscos, però potser és que simplement ha de passar.
Toni Aira
Toni Aira Periodista. Doctor en comunicació per la Universitat Ramon Llull. Professor de Comunicació Política a la UOC i de Periodisme a la URL, ha col·laborat a mitjans com l'Avui, El Temps, Ona Catalana, Comunicació21 i Tribuna Catalana. Ha estat subdirector de la Revista Barça, i actualment col·labora a Catalunya Ràdio i a la revista Sàpiens. És autor del llibre La Veu de l'experiència. Testimonis del passat, pensant en el futur (2007), de Màrqueting polític: L'art de guanyar eleccions. Del cartell a Youtube (Trípodos, 2008) i co-autor del llibre col·lectiu De Pujol a Maragall (Documenta Universitaria). L'últim que ha publicat fins el moment: Els spin doctors. Com mouen els fils els assessors dels líders polítics (Columna, 2009). Ha guanyat el 12è Premi d'Assaig Polític Trias Fargas.
Seguir l'autor
@toniaira https://www.facebook.com/airatoni http://www.toniaira.cat/
(10 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Candide
04/05/2012 09:39
'Nem a veure, Rol: pots dir alguna cosa sobre els fets, o et deshabilites d'aixó ja d'entrada?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Rol
03/05/2012 23:53
I vostè sí, sr Candide......? Quant de petardo presumptuós suelto per internet! Paciència, Aira!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Candide
03/05/2012 20:46
I ara resulta que vostè no coneix ni la bandera del seu propi país, Sr. Aira.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Clar i català
03/05/2012 19:53
CIU=PP=PSOE=ERC=ICV=Unionisme
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
03/05/2012 19:40
En resum, que m'he enrrotllat massa, a vegades és PPciu i a vegades PSOEciu. Ara toca PPciu i sortir de la crisi amb les retallades.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
03/05/2012 17:39
Ni de conya, Pep. CiU ha fet moltíssimes més vegades seguidisme dels sociates que dels populars. I a canvi de bastant menys, tot sigui dit. Les polítiques de CiU serien homologables amb les de qualsevol esquerra europea i amb això no li estic fent cap lloança. I segona, qui es disputa espai electoral amb el PP no és CiU sinó el PSC. Alianza Popular ja va començar a existir a Can Zam. Durant moltíssims anys va ser el segon partit de Can Zam en percentatges sempre a anys llum de la màfia sociata però còmodament per damunt dels partits catalans perquè parlem d'un vot etnicista i només ha estat últimament que han fet l'estirada. Però neixen llavors i creixen ara captant vot sociata perquè el famós 'cinturón rojo' en realitat sempre va ser 'cinturón rojo y gualdo'. No votaven socialisme: votaven Espanya. Una Espanya que tenia una marca i que ara en té dues, cosa que ens va de perles perquè llavors segur que guanyem sempre. Els catalans mai no hem votat PP. Els catalans votàvem els uns CiU o ERC mentre que els catalans progres votaven les esquerres sucursalistes. I també en això últim els sociates estan pringant: els ecopastanagues, rai, perquè mantenen i mantindran de per vida -perquè són una secta- el vot de catalans fills o néts del manicomi que va ser l'antifranquisme. Però, catalans que votin la sucursal del PSOE, cada vegada menys. Si t'hi fixes, el PSC perd vot en absolutament totes les direccions i no em diràs que no és bonic.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pep
03/05/2012 16:53
CiU és el PP a Catalunya. Per això la franquícia amb les sigles "PP" aquí no fot l'estirada.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
03/05/2012 16:07
El PPC és un partit. Un partit català. Una cosa és el PPC i una altra el PP. Ridícul? I tant. Exactament igual de ridícul que pretendre que el PSC és un partit. Un partit català. I que una cosa és el PSC i una altra el PSOE. Ridiculíssim.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
mini
03/05/2012 12:07
Alianza Popular, Fuerza Nueva. caram ! que estic pensant. Vull dir el PP, tan és que posi logo o no. Ells son els centralistes nacionalistes més a la dreta i intransigent que hi ha. Refundació per què, per anar a pitjor! Amb aquesta gent, ni aigua!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
hernan
03/05/2012 08:55
Total Toni, tot igual no cal perdre el temps, amb temas banals.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
99 %
1 %
0 %
204 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida