Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Política
03/05/2012
08:34
03/05/2012
Mas-Colell dóna lliçons a Rajoy davant el BCE
El conseller d’Economia proposa que les rendes més altes paguin el 100% dels medicaments, que cobrin 5 euros per dia d’hospitalització i s’apliqui l’eurovinyeta
Just quan els membres del consell del Banc Central Europeu es troben reunits a Barcelona i just l’endemà de ser acollits amb tots els honors pel president de la Generalitat, Artur Mas, el conseller d’Economia, Andreu Mas-Colell, publica avui a El País un article - "Una polítca insuficiente"- en què pressiona i dóna lliçons d’austeritat econòmica al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, qualificant les seves polítiques econòmiques “de curtes" i "d’insuficients”.

“Des d’una autonomia que porta dos anys implantant programes d’austeritat difícils i severs (inclòs aquest mateix any una retallada dels sous públics)” – el conseller recorda que el líder popular no s’ha atrevit a fer aquest pas- “vull dir-li al Govern, alt i clar, que les mesures es queden molt curtes i que així no s’ajuda suficientment. Amb quina autoritat moral pretén després exigir les autonomies?”, escriu Mas-Colell en aquest article que busca preservar el prestigi de l’economia catalana davant la davallada espanyola.

En aquesta línia, el conseller proposa al president govern espanyol tres coses per millorar el dèficit espanyol. En primer lloc, que les rendes més altes paguin el 100% dels medicaments i no el 60% com a estipulat el govern o es paguin 5 euros per dia d’hospitalització. Mas-Colell recorda que el copagament sanitari existeix en països com Alemanya i apunta que “a curt termini” aquesta és la única forma de mantenir les prestacions. I, respecte aquestes mesures, insisteix: “En les circumstàncies actuals ens sembla poc valent no haver-les aplicat ja”.

Finalment, la tercera proposta que el conseller ofereix al president espanyol és l’aplicació de l’euovinyeta, “una iniciativa europea, ja introduïda a diversos països, que grava amb una taxada l’ús de les infraestructures per parts dels vehicles de gran tonatge”.
Mas-Colell cara
(32 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
04/05/2012 14:19
Ni cas, heu de deixar que la gossada que posa el cul gratuïtament al servei de l'espanyolisme, s'esbravi una mica.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
joandetarragona
04/05/2012 12:53
el que vol el bidell de Harvard no és un COpagament, és un REpagament d'allò que ja hem pagat per avançat, com els peatges de CiU i la seva CiA de la Caixa i Abertis.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
04/05/2012 12:49
joandereus has d'entendre que jo escric com llegeixo, a bulto i a euro, en favor del PPciu. Per això haig d'escriure tant que no em dóna temps a mirar-m'ho. Perdona altre cop.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 23:59
Joandereus, tens tota la raó, la culpa és meva, no m'havia llegit amb prou atenció el teu comentari.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
joandereus
03/05/2012 22:30
Ferran, estic completament d'acord amb el teus arguments mes que evidents. les desqualificacions i els insults son dels que els critiquen sense explicar cap motiu.Potser abans no m'he expresat com volia.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
03/05/2012 21:50
No us enfadeu amb el ferran. Darrerament es dedica a fer de "tonto útil" de CiU i no pot suportar que es critiquin els seus amics convergents. El que diu sobre el decreixement te molta raó, però això no serveix per intentar amagar un fet incontestable com és fet que CiU és la dreta de Catalunya que ha dut a terme els més ferotges atacs contra l'estat del benestar i el serveis públics en 30 anys de democràcia.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 21:42
Joandereus, Insults? on..Arguments? llegeix els meus comentaris anteriors, n'està ple..Bé, no perdem el temps, tens arguments per rebatre les meves denuncies anteriors, sobre l'espoli que patim els Catalans per part d'un estat, representat pel PPSOE?.. Sis-plau, si em surts amb les quatre xorradetes de manual, sobre el papus Ciu, no cal que ho facis.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon
03/05/2012 21:38
Perdona, ferran, no m'has entès, jo no t'he dit ruc. T'he dit burro, burro espanyol del PPciu, que és una cosa completament diferent. Tu saps multiplicar?. Doncs, vinga, burro, multiplica: 24 anys i mig per 22.000 milions anuals que el teu PPciu ens ha fotut als catalans per lliurar-los a Ecscaña. I ara multiplica la mateixa quantitat pels 7 anys i mig de PSOEpscercicv. Et dóna el mateix resultat, burro?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 21:12
Ramon, llevat de fer comparacions de la meva persona amb un ésser tan intel·ligent i noble com és el ruc, cosa que t'he agraeixo, més les quatre xorradetes de rigor de Ciu, més la de manual d'indignat d'esquerres, tens arguments més sòlids?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
joandereus
03/05/2012 21:10
La lògica del arguments del Ferran cau pel seu propi pes. A falta d'arguments vàlid per respondre'l només hi ha desqualificacions i insults. Les formes retraten els qui hi ha al darrere.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi (de Manresa)
03/05/2012 19:50
Tot plegat patètic, i comença a fotre pena això de que demanem un pacte fiscal, però mentrestant, aprofitem l'excusa de la crisi per aniquiliar els serveis públics i putejar els treballadors públics. En qualsevol cas ja s'ho trobarà el Mas, un covard que no és capaç de plantar cara a Madrid i que treu els diners i els serveis a les persones més febles. I per dir això no significa que siguis cap becari del tripartit, que ni ganes que tornin a manar aquests tampoc.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon
03/05/2012 19:36
ferran, per burro que siguis, i ho ets molt, no pots ignorar que dels 32 anys de "democràcia formal" que Ecscaña ens roba 22.000 milions anuals, durant 24 anys i mig aquests calés han estat recaptats pels intermediaris deñ teu PPciu. Però en una cosa tens raó, llepes: els altres 7 i mig la feina bruta la va fer PSOEciu a Madrid i el PSOEpscercicv a Barcelona.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 19:03
BS, JP, macos. Qui són els ignorants extremistes?. Els que gosem denunciar als sicaris d'un l'imperi colonial, que ens està robant de 16.000 - 20.000 milions anuals des de fa trenta anys?..O potser els que defensen que tot segueixi igual..Ho agrairia amb arguments. Encara que pensant-ho millor, potser que ho deixeu. Seria massa per vosaltres, ja que llevat de les clàssiques xorradetes del papus Ciu, el vostre cervellet no dóna per més.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JP
03/05/2012 18:40
Dir-li ignorant al bidell de Harvard, ho demostra a diari. Però qualificar-lo "d'extemista", BS, em sembla que et passes... encara que ben pensat potser sí que tens raó: el Rajoy, i su Mas, i su subMas-Colell, estan fent retallades extremes que sols serveixen per enfonsar, encara més, Catalunya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
BS
03/05/2012 18:22
Quan ignorant extremista que corre per aquí.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 18:20
Magda, andrea. Deixant de banda el manual de partit PPSOE, em podeu donar arguments personals, perquè no esteu conformes amb la proposta de que les rentes més altes paguin el 100% dels medicaments? No ho entenc..De totes formes no patiu, des de l'imperi ja han dit que res de res. Ells volen seguir aplicant per tots, el molt espanyol “caldo gordo”
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
andrea
03/05/2012 15:33
el bidell de Harvard és un geni: ens augmenta l'IRPF, l'IVA, els 4,8 cèntims del cèntim sanitari, el 40% dels medicaments, l'euro de les receptes, la mútua de ídem, més, ara, el 100% dels medicaments, els 5 euros per dia... ah, i la vinyeta, a més a més dels peatges de la Caixa de CiU i su CiA de Conveniència i Abertis... en resum que amb tots aquests genis de les finances et juro que no entenc com Jordi Pujol va fer-s'ho per enfonsar Banca Catalana.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Magda
03/05/2012 15:15
No critiqueu el PPciu que el ferran es posa dels nervis.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 15:06
Cada dia hi ha més farsants espanyolistes disfressats d'esquerres. Si voleu fer polítiques autènticament revolucionaries i d'esquerres, denuncieu la farsa del creixement irracional del PIB, origen de tots els desastres que patim avui i anem cap el “decreixement econòmic sostenible”, però esclar, d'això vosaltres no teniu ni puta idea..Perquè no denuncieu el nostre criminal model econòmic, basat en la ma d'obra il·legal que justifica un gegantesc sector serveis que dona la coartada perfecta perquè l'estat ens hagi convertit en un magatzem d'il·legals, que és, una de les causes del col·lapse dels nostres serveis públics?..Perquè no denuncieu que com conseqüència del tracte colonial que patim, Catalunya ha hagut d'abandonar el sector industrial i agrícola que la va fer gran, per prostituir-se amb el turisme per saturació?..Peró no, vosaltres us és més còmode, carregar-ho tot a les esquenes d'una simple oficina política anomenada CiU que no te cap competència de res. Ni amb immigració, ni amb la fiscalitat ni absolutament de res. Peró calleu com uns morts, davant de les DRETES espanyoles anomenades PP-PSOE-IU que són els autèntics lladres que ens han robat 16.000-20.000 milions anuals des de fa trenta anys. Els mateixos que donen permisos i papers als il·legals que entren a la península, per més tard, traslladar-los a les colònies de la mediterrània: Catalunya. València i Balears. Com absolutament tots els partits polítics espanyols, sou uns farsants de DRETES!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pep
03/05/2012 14:38
Sr. Mas-Colell: sap que te una administració sobredimensionada i que normalitzant-la no li calen retallades a la sanitat???????????????????????????
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ignorant 2.0
03/05/2012 14:26
Hi han una serie de comentaris, de jutjat de guàrida. Pero en fi, es el que hi ha. Antidretà, si us plau, a veure si amb les teves acusacions encara descobrimem que confons l'estat del benestar, amb el sindicato vertical o el teu suposat antidretanisme amb la democracia orgánica. Vaja, que si dir que pagar per receptes qui s'ho pugui pagar, es ultraliberal, dir el contrari es falangisme. Posats a dir bestieses, els suposats governs "d'esquerres" que han precdit els de CiU o els del PP, resulta que van baixar els impostos als rics, van regalar 400 euros a tutti quanti i van fer polítiques, no ultraliberals, sino d'imbècils. Així, que canvia't el nom, perque em desorientes. Estic amb el ferran.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
03/05/2012 13:17
És clar que retallant dràsticament els serveis públics es vol afavorir un trasvàs de persones cap el sector privat i iniciar processos encoberts de privatització. Les rentes altes no paguen receptes a la SS perque van a la Mútua privada i porten els fills a escoles de l'Opus per ser "bons cristians".
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
03/05/2012 13:10
Mas-Colell és d'esquerres com Rajoy és català, aquest ferran del PPciu cada dia pixa més fora de test.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
03/05/2012 13:09
Mas Collell és un ultraliberal de la Fundació Catalunya Oberta, com Sala Martín, i és clar que en el seu programa de retallades hi ha un fort component ideològic neoliberal que preten reduïr dràsticament l'Estat del Benestar i obrir-lo a interessos privats. Aquesta Convergència neoliberal fa fàstic.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
03/05/2012 13:05
Hi ha qui s'autoanomena d'esquerres i està protestant per una iniciativa consistent en que les RENTES més ALTES paguin el 100% dels medicaments. Això és Increïble!!!..Protesten, simplement perquè aquesta iniciativa la proposa el senyor Mas-Colell de la maligna CiU. Lo més collonut, és que aquests mateixos farsants autoanomenats d'esquerres, estarien lloant la mateixa iniciativa com a progressista, si aquesta, partís d'un partit estatista, lladre i espanyol, com és el PPSOE. S'ha de ser ruc, collons.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi (de Manresa)
03/05/2012 12:48
Jo penso que si s'aniquilés totes les persones malaltes, encara reduïriem el dèficit. Al govern dels covards li queden 2 anys com a màxim. Només els votaran els 4 hooligans convergents.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
endavant el PPciu !!
03/05/2012 12:45
concurs de retallades a càrrec del bidell de Harvard i el gallego de La Coruña.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
03/05/2012 12:18
El sr Mas Collell pertany a la fundació Catalunya Oberta, el lobby ultraliberal de Convergència, i entre els seus estatuts figura la "reforma inequívoca de l'Estat del Benestar", eufemisme que es refereix a futures retallades de caire neoliberal que apareixien al diari d'aquesta fundació molt abans de la crisi. Que sigui economista no vol dir res. Hi ha molts economistes que actuen de propagandistes del neoliberalisme, com el sr Sala Martín, que pertany a la mateixa fundació. I això que CiU no és de dretes ni esquerres no s'ho creuen ni ells: sempre han representat els interessos de la dreta catalana.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
economista
03/05/2012 12:12
Cal ser estupid clasificar a CiU d'esquerres o dretes no te res a veure i menys el professor Andreu Mas Colell que es distingueix per la seva dedicació a la ciencia i cap dedicació política pero de joseps i asses n'hi han a totes les cases.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon
03/05/2012 12:06
Restituint el treball infantil a mines i fàbriques també aconseguirem retallar el dèficit i descongestionar l'ensenyament. Crec que valdria la pena estudiar-ho.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pasbort
03/05/2012 11:01
Escolteu POLITICS DE PACOTILLA, jo sé que existeixen meinys de mil persones que tenen més diners que TOTA, TOTA la resta d´ecspanya MALAÏTS POLITICS QUE TRAIEU EL PA DEL POBRE QUE DEMANA ALMOINA!!!!(m´ha surtit!!) PERO EL BOBO BORREGO ES EL POBRE QUE US VOTA!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
03/05/2012 10:59
Sí, CiU dóna lliçons al PP sobre com retallar més i ser més de dretes que ells, cosa aquesta que saben fer molt bé, perque CiU és el partit de la dreta pura i dura i el thatcherisme antisocial local de casa nostra. Qui ho hauria de dir que "el pal de paller" acabaria per ser més de dretes i ultraliberal que el propi PP!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
97 %
3 %
0 %
37 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida