Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dilluns, 20 de Maig de 2013
Política
10/06/2012
09:57
10/06/2012
CiU resisteix, els socialistes a la baixa i ERC puja
El PP cau dos escons i Solidaritat queda entre 1 i 3 i obté representació, segons una enquesta de 'La Vanguardia'
La crisi econòmica passa factura als governs, però ho fa de manera desigual. Aquesta és una de les principals conclusions del sondeig de Feedback EIS, realitzat per al diari La Vanguardia entre el 30 de maig i el 7 de juny. El sondeig mostra que CiU acusa desgast, però amb un descens electoral lleu. Sobretot si es compara amb el que pateix el PP. La gestió de la crisi des del govern espanyol suposa als populars un visible càstig.

I no és l'oposició socialista la que capitalitza el desgast de CiU i PP, sinó els grups més petits. Esquerra, que passaria de 10 a 15 escons al Parlament, i ICV, que sumaria fins a tres diputats a seus 10 actuals. Els republicans obtindrien dos escons més a Barcelona i en sumarien un més a Girona, Lleida i Tarragona, respectivament. I pel que fa a ICV, els seus guanys es concentrarien a Barcelona (dos diputats) i Tarragona (un més).
 
Pel que fa a CiU, les pèrdues oscil·len entre dos i quatre escons sobre els 62 que va obtenir en les catalanes del 2010, encara que el seu retrocés en quota de vot seria mínim: amb prou feines mig punt. Els nacionalistes podrien cedir un diputat a cadascuna de les quatre províncies catalanes, encara que la probabilitat és menor a Barcelona i Girona. Per la seva banda, el PP cediria sis dècimes, i això li suposaria una pèrdua de fins a dos escons (un a Barcelona i un altre a Tarragona).

Els socialistes, tot i estar a l'oposició, podrien perdre fins a dos diputats sobre els 28 que van obtenir el 2010, ja que cedeixen gairebé un punt en quota de vot. Els dos escons del PSC en perill corresponen a les províncies de Barcelona i Girona. Tornaria a ser el seu pitjor resultat històric.
 
Ciutadans mantindria pràcticament intactes la seva quota de vot i la seva representació parlamentària, i en canvi Solidaritat podria patir pèrdues sensibles. En concret, i fins i tot mantenint un suport electoral similar al del 2010, SI podria perdre fins al 75% dels seus escons, bàsicament a causa de l'avanç d'ERC i ICV, però obté representació, segons el sondeig.
Sense títol
(23 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
15/06/2012 19:23
Si la Vanguardia atorga 3 diputats a SI, vol dir que aquest partit s'està consolidant i que el resultat serà molt millor del que diuen. Sempre La Vanguardia ha estat jugant al joc de desmobilitzar a l'independentisme. Les enquestes les fan per influir i no per informar. Jo votaré a SI que estan fent una feina imprescindible.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
12/06/2012 17:45
Estic molt content perquè SI és la primera bona notícia que ha tingut el catalanisme en força anys. És una manera de fer, de pensar i d'actuar que segurament és incòmode per als altres, però que es va fen forat. La més grana legria del món seria que SI tragués 25 diputats. Fa ràbia perquè jo ho veig claríssim. Però serà lent això. I crec que els de SI no són dels que es blinquen.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Laura Genís
12/06/2012 17:41
SI serà la gran sorpresa del les properes eleccions. Feu-me cas.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
un català de bcn
12/06/2012 14:27
El del 14:13, quanta raó que tens. Els trabucaires de SI només serveixen per contentar els Víctor Alexandre o Jaume Clotet de torn. De fonamentalistes a la societat catalana afortunadament n'hi ha poquets. I són, sí, però a l'hora de recollir vots no acostumen a passar dels 5 o 4 diputats.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
J.I.
12/06/2012 14:23
L'antiespanyolisme és tant patètic com l'anticatalanisme.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
12/06/2012 14:13
Els antiespanyols,els anti-Tot,els que insulten des del mateix Parlament als que no pensen com ells,els fatxes,ténen un mercat.Petit,però existeix. SI pot treure 1 ó 2 diputats.I pinta alguna cosa? Res.Només orgasmes per quatre fanàtics i la vergonya de la majoria.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
12/06/2012 08:49
Dubto que cap votant de Solidaritat estigui desenganyat, ans al contrari.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Paula O
11/06/2012 19:41
Si l´enquesta és de La Vanguardia, ja està tot dit. Els de la Santa Aliança a qui poden témer? A CIU? A ERC? SI fa bona feina, tot i el buit mediàtic. No em crec aquests resultats.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
11/06/2012 19:38
Jo vaig votar SI i tornaré a votar-los, si no és que ERC s´arremanga molt més que fins ara i s´hi posa de veritat. Votaré estratègicament, com sempre. Però, en aquest moment, votaria SI. No veig gens clara aquesta "predicció" perquè conec força gent contenta de l´actuació de SI
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
11/06/2012 18:33
A veure si els de SI us adoneu que insultant a la resta de catalanistes i partits (sobretot a CiU) no es rasquen vots, mes aviat se'n perden, per antipàtics. Solidaritat podria patir pèrdues sensibles. En concret, i fins i tot mantenint un suport electoral similar al del 2010, SI podria perdre fins al 75% dels seus escons, bàsicament a causa de l'avanç d'ERC i ICV, però obté representació, segons el sondeig.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
11/06/2012 18:15
Immobilista: no consta enlloc que els de SI hagin convençut ni a 1 persona entre 7 milions que la independència és necessària.El que ha fet SI és radicalitzar a alguns convençuts i -sobretot- allunyar de l'independentisme a bones persones que quan senten els insults i les males maneres de SI prefereixen quedar-se a Espanya... Si et pica la veritat,grata't
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
primera vegada
11/06/2012 10:34
Estic molt d'acord amb els primers comentaris, SI, pujarà molt més del que diuen les enquestes, en el meu entorn ja som varis que no els vàrem votar a les últimes elleccions i que ho farem per primer cop a les properes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom fa la cosa
10/06/2012 19:22
Aquest tipus de SI que signa com "el nom" acabarà guanyant el record mundial de proferir tòpics.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
10/06/2012 18:47
La partitocràcia postfranquista segueix fidel als seus amos del "puente aereo". Per cert el primer enemic de catalunya son els botiflers que perpetuen el status quo. D'aquesta manera com voleu fer entendre en els espanyols que viuen a catalunya que una catalunya catalana seria millor per ells i els seus desendents. Quin fàstic. Per sort ara ja tenim l'economia del be comú.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
siso
10/06/2012 17:55
Estic d'acord amb el patriota,la força la timdrem només amb una unió de independentistes , jo els sondeixos de la vanguardia no me'ls crec mai sempre son esbiaixats.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Albert
10/06/2012 17:42
·Doncs encara anem força malament! T.T -Ens cal una candidatura unitària, com ara "Amaiur", si volem assolir la independència. ERC/Reagrupament/CAT.Sí/CUP/SI Cal fer fora Ciutadans del Govern (prou partits feixistes), talment com aprimar el nombre d'escons "PP, PSC/PSOE i CiU" força més que no pas 2 o 4 escons ¬¬" i cal que tota la gent que no vota, HO FACI! Voteu partits independentistes, no pas unionistes!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
10/06/2012 15:53
Es evident que lenta però inexorablement, els Catalans cada vegada més i en més claredat, rebutjaran les sucursals espanyoles del ppsoe i de les seves excrescències anomenades ciudadanos, parlin Català, Castellà o Suahili. Els Catalans estan comprenent per fi i d'una puta vegada, que per sobreviure amb dignitat hem de deixar de ser una colònia espanyola i tenir veu pròpia dins de l'Europa que ens ve al damunt..Per això, és imprescindible la unitat independentista disgregada miserablement per l'estúpida lluita entre esquerres i dretes, que segurament està controlada pels serveis d'intel·ligència..Avui, els serveis d'intel·ligència ens tenen dividits amb el futbol de la roja i per l'estúpida lluita de classes que com la tinta del calamar, amaga l'espoli espanyol que patim. Per tant, unitat, unitat i més unitat independentista. Després ja ens organitzarem socialment i d'una manera més justa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Un de centre
10/06/2012 14:48
Alerta, Ciu, la sociovergència ja us ha portat prou disgustos anteriorment. I sempre vigilants amb els del pp! Erc només fent bon costat a Ciu (majoria àmplia) podem avançar. Bon costat no significa dir que sí a qualsevol cosa, però sí deixar el ressentiment desaforat per Ciu i fer-hi amistat quan pertoca.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Fart d'immobilistes
10/06/2012 13:41
Heu vist què fa l'AVUI? Heu vist la pàgina publicitària signada per Marc Bataller que gairebé cada dia dedica a Esquerra fent notícia d'on no n'hi ha i partint només d'unes simples declaracions? Es nota la campanya que han muntat per fer passar Esquerra com a partit independentista (quan ja s'ha vist que és igual que CiU i PSC) i per fer fora Solidaritat del Parlament, perquè és el partit que incomoda la resta de partits perquè no s'agenolla com ells. Quina barra, Esquerra, ara critica CyU per tenir penjada una bandera espanyola i el primer que va fer Puigcercós (que és qui mana al partit mentre Junqueras i Bosch li fan de tapdora perquè quatre incauts s'empassin la collonada de "la nova Esquerra") va ser penjar la bandera espanyola a Governació. L'Avui és un diari conservador disfressat de "catalanista" que ignora o menysprea Solidaritat perquè és "massa" catalanista, per al seu gust.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
10/06/2012 13:06
SÍ que al principi semblava una força antipàtica i outsider, ara s'acosta a la centralitat. Mentre que els partits tradicionalment centrats van quedant escorats poc a poc i retratats per la merda que es destapa dia sí dia també. No vaig votar Sí, però ara probablement ho faria.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Un patriota.
10/06/2012 13:01
Si ERC, Solidaritat i Reagrupament anem a una treurem un mínim de 40 Diputats, a les hores CiU no tindrà cap més remei que decantar-se d'una vegada per la independència. Tot depend del Junqueres, Tena i Carretero, Catalunya és mereix aquest esforç patriotic.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Català emprenyat
10/06/2012 12:28
Que SI apareixi vol dir que realment està entorn els 6 diputats. Quan deien que NO sortiriem en vam treure 4, i ara que sortim vol dir que pujem. BON SENYAL!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
2012
10/06/2012 11:09
Vaja, ara La Vanguardia (Española) ja no diu que Solidaritat desapareix, com deia sempre. Senyal que la bona feina de SI comença a fer forat. Cap partit no explica la realitat de manera tan clara i crua com ells. La resta són els polítics professionals que a còpia de negar la nostra trista situació (tot penjant-se medalles de cartró) ens han portat fins aquí. Recordem que CiU va aplaudir el finançament de l'Estafatut, i Esquerra va fer el mateix l'any 2008. Endavant, SI!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
PSC i Pacte Decidir
Per què creus que el PSC no s'ha afegit per ara al Pacte Nacional pel Dret a Decidir?
11 %
82 %
8 %
93 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida