Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Política
15/06/2012
18:16
15/06/2012
Ferran Torrent retreu a Anna Simó els errors del catalanisme
L'escriptor valencià dóna suport a Duran en el seu consell de no utilitzar l'expressió "Països Catalans"
L'escriptor de Sedaví Ferran Torrent ha retret aquesta tarda a la portaveu parlamentària d'ERC, Anna Simó, els errors que el catalanisme ha tingut al País Valencià, i que al seu entendre perjudicat les posicions valencianistes. Tot ha començat quan Torrent ha donat suport al líder d'Unió, Josep Antoni Duran, en el seu consell de no utilitzar l'expressió "Països Catalans".

"Com a valencià que coneix la seua societat, jo també aconselle no utilitzar el terme "Països Catalans" amb firvolitat", ha escrit l'escriptor al twitter, responent a una crítica que Simó havia escrit contra Duran. La portaveu parlamentària d'ERC, però, s'ha mostrat disconforme amb Torrent, i ha considerat que "Països Catalans" s'ha d'utilitzar com una expressió pedagògica. "Si fa 30 anys l'independentisme no hagués utilitzat amb normalitat 'independència', per a la societat avui no seria normal parlar-ne", ha argumentat.

Però Torrent ha donat a entendre que algunes visions simplistes del catalanisme sobre el País Valencià en realitat fan mal, perquè la societat no les entén. I amb to cordial, però amb un clar retret, ha acabat dient a Simó: "Et convide a baixar a València per a que et faces una idea del mal que ens ha fet als valencianistes, el catalanisme", ha deixat anar. La dirigent d'ERC no s'ha mostrat d'acord amb l'afirmació, i ha assegurat que el mal no l'ha fet el catalanisme, sense més arguments.

En l'origen d'aquesta discussió està el fet que Esquerra es va desplegar al País Valencià als anys 90, sota la denominació ERPV, i que això va ser acollit amb visible recel pel Bloc i altres formacions valencianistes històriques.
Ferran Torrent
(29 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Socarrat
19/06/2012 19:13
Vaja, vaja! Doncs res: Oblidem el terme PPCC perquè ens ho diu l'escriptor de l'Albufera. Assumim el suposat mal que ens ha fet el catalanisme d'enllà de la Sénia i som permissius amb l'espanyolisme que patim de ponent. Deixem que al català de la Franja se l'anomene "Aragonès Oriental", amaguem el terme País Valencià i deixem d'utilitzar el .cat a Internet... i voilà! Regionalismo bien entendido del BLOC-COMPROMIS-Q i la mare que el va p... a tots!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Vicent Terol
19/06/2012 10:47
hi ha intel·lectuals, hi ha líders polítics, hi ha grans escriptors... i hi ha qui ven novel·les. és curiós que els qui utilitzem PPCC fem molt de mal al PV i a rengló seguit som 4 gats que no alcem un gat pel "rabo". Quins 4 gats més ben parits! però el que més em fascina és la beateria d'aquests progres, de dir-li al personal com ha de parlar i quines coses pot o no pot dir. Torrent, el Bloc i tutti quanti ja han desertat dels Països Catalans: volen per la País Valencià una magnífica comunitat autònoma espanyola. Molt bé. Que us aprofite! podem els independentistes que volem la nostra nació lliure, seguir treballant? ens dóna permís el senyor Torrent? i el Bloc? gràcies.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Alcoi
19/06/2012 01:18
Qui ha fet mal al catalanisme del PV és l'espanyolisme. No el catalanisme del Principat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
de Crevillent
18/06/2012 23:05
Ja m'agradaria que alguns fóreu tan bel·ligerants quan ens diuen Levante o levantinos. No ens fa mal això? Mireu, políticament, hi ha valencians de nació espanyola, valencians de nació catalana i valencians de nació valenciana. Des d'un punt de vista electoral no veig jo que els segons hagen restat mai, i dic mai, molts vots als primers i tercers... No es demostra electoralment el retret. Quin problema té Torrent? quines frustracions i complexes que apunta l'enemic equivocat? quina mena de traïció és eixa? t'agrada l'ACV? Respecte de Simó, jo l'he vista sovint en actes celebrats al PV, no puc dir el mateix de Duran. Que alguns voleu posar fronteres a la Sènia,... trobareu molts espanyols per ajudar-vos. Vosaltres síq eu feu mal al País Valencià i encara no us heu adonat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
j.m.b.
17/06/2012 20:22
"El Magnate" confirma el que dic en el post immediatament anterior: es enorme la destrossa que s'ha fet en les relacions entre els nostres dos pobles germans per culpa dels maleits PPCC. Es urgent que parem d'actuar com castellans unitaristes i homogeneitzadors i que recuperem el nostre tarannà històric, respectuós i federalista amb els nostres països germans de València, Aragó i Les Illes. Per cert: això dels Països Catalans es tan bestia com a concepte, i tant estúpid el seu us, que alguns fins i tot l'apliquen al nord del nostre pròpi país, quan aquest es autèntica Catalunya per molt que avui no comparteixi estat amb la major part de la resta.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
17/06/2012 19:23
Si el bo del rei en Jaume I aixequés el cap!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
elMagnate
17/06/2012 13:35
Sí sabéreu llegir, voríeu que el mal al VALENCIANISME l'ha fet el PANCATALANISME, i el mal a VALÈNCIA l'ha fet l'ESPANYOLISME. Per als que parlen de complex d'inferioritat, i de que tots som espanyols, i de que votem al PP tot lo món... Ja sabem lo que som per a vosaltres els "principatins". Si no som catalans, hem de ser per força espanyols. La possibilitat d'una identitat pròpia i diferenciada ni es contempla. Collonut.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
j.m.b.
17/06/2012 10:23
A França es parla de "Pays Francophones" i no de "Pays Français" quan es refereixen a la Walonie o a la Suisse Romande. Si mai s'els hi acudís de fer-ho, provocaríen un conflicte internacional de kollons!!! O es que nosaltres també volem anar de "Madre Patria"??? Deixem l'imperialisme homogeneitzador i assassí de particularitats pels castellans. Aquesta es la SEVA manera de fer, i no la nostra. Els nostres germans valencians ens ho agraïran... si es que la destrossa que hem fet en 50 anys de PPCC encara té remei, que ho dubto.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Frank
17/06/2012 09:45
Totalment d'acord amb Pep de Tona, però acabaria el comentaria a "ha fet molt mal al Pais".
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JoMateix
17/06/2012 03:21
El mal no l'ha fet el catalanisme, però si s'han comès errors importants i, el que és pitjor, no s'han rectificat. Recomano la trobada a l'Espai VIlaweb amb Mònica OLtra, on explica molt bé quina és la situació i perquè és millor centrar-se en objectius realistes i anar avançant.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Del sud
16/06/2012 22:03
Els valencians de València i voltants son molt donats a donar aquestes lliçons de noms i sentiments ofesos, mentre es dediquen a imposar a tot el territori que "compartixen" nom, bandera, himne, entre altres coses, pot ser fins i tot concepte, sense el més mínim mirament. És en aquest apartat on el seu complexe d'inferioritat queda plenament evidenciat, "a mi ningú m'imposa res, per que per a imposar jo soc el millor". Pot ser en altres indrets d'aquest País dit Valencià "en honor i lloança a l'excelsa capital" com que aquestes coses dels noms i les imposicions ja n'estem més posats, tenim menys problemes amb altres noms i ens preocupa més la capacitat de consens i l'enemic comú. Ben cert que diu que el terme "Països Catalans" no és majoritari ni institucional, però tampoc ho és el terme País Valencià i no per això el deixem d'usar i defendre.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
16/06/2012 21:29
“Països Catalans” s'ha d'entendre's com una denominació que agruparia la llengua. Parlars dels territoris que utilitzant la pròpia manera d'expressar-se, fa que aquesta no sigui un problema per a ser entenedora sense gaire esforç per a la resta de parlants dels territoris veïns, en tenir el mateix origen filològic. Les llengües guarden algunes diferències segons les contrades on hom parlen i moltes paraules son exactes o similars a les d'altres veïns. La història explica que la ocupació del territori es produí de nord a sud i no a la inversa. La llengua evolucionà en el temps i encare que sorgís d'una mateixa branca cada poble li ha donat personalitat pròpia segons les seves costums. Fora d'aquestos països podem trobar paraules exactes o similars a les nostres en l'occità “occitan”, en l'aragonès “aragonés”, fins i tot en el mateix castellà “castellano”, la pronunciació els fa diferents en especial quan s'utilitza la lletra “a” que a casa nostra quan cal accentuar-la, porta sempre accent greu i mai ha d'ésser agut. Per altre banda l'accent greu existent també en l'occità, es inexistent en aragonès i castellà.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joanto
16/06/2012 21:20
@ V : si la condició per obtenir la independència dels Països Catalans fos que els catalans de Catalunya ens declaréssim valencians, estic segur que la inmensa majoria dels independentistes ho acceptariem amb molt de gust.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Rosa
16/06/2012 19:34
De fet jo tampoc estic d´acord amb aquest terme de Paisos Catalans, a part de que la majoria son peperos, l`embolic que tenen ells solets entre les tres provicincies...deu nido.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Cartanya
16/06/2012 18:42
No mes Catalunya pon aconseguir la independència (sempre que no trigui massa), i llavors quan alguns primmirats que ara volen que siguem nosaltres, els conqueridors de Valencia, i Aragon(aquet per una renuncia), els que ens posem el nom dels conquerits; i vexin com ens en sortim força millor que amb l`Espanya intervinguda, segurament voldran fer el mateix, i inclòs ens demanaran ajuda o consell, consell que si no fos per alguns germans Valencians o Aragonesos, jo no els i donaria.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
V
16/06/2012 17:16
O siga, si els valencians no ens declarem catalans (països catalans = països dels catalans) és que tenim complex d'inferioritat. Perque no us declareu vosaltres valenciaans? I ho diu un independentista que no se sent espanyol gens ni mica.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joanot
16/06/2012 15:30
Potser l'independentisme català hauria de deixar de banda el terme de "Països Catalans" i deixar els valencians, els quals en la gran majoria voten partits espanyolistes a les eleccions, que s'espabilin. I potser el catalanisme haura de deixar de protestar pel tancament de TV3 o el retrocès del català, ups ! perdò volia dir "la llengua del pais"... Si hi ha un lloc al món on les coses no es poden dir pel seu nom, aquest sembla que es troba al sud de la Sènia. En aquest terreny, definitivament Espanya ha guanyat la batalla.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
El fil d'Ariadna
16/06/2012 13:35
És notori també el complex d'inferioritat que mostren molts valencians en relació a Catalunya i que els porta a comentaris com aquests del Torrent. En comptes de sumar, aquesta actitud divideix, adduint la suposada prepotència dels catalans i exculpant-se de la responsabilitat que els propis valencians tenen de la sea situació. Si tots els responsables són els altres, els de fora (catalans, espanyols o de Sebastopol), no se'n sortiran.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
16/06/2012 13:16
jo també penso que el terme països catalans és inequívoc i penso que és degut a filolegs i canta-autors per tenir un mercat més gran. s'hauria d'haver fet servir el terme corona d'aragó que si és històric apart que a més de tenir rebotats als valencians també tenim els aragonesos.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
16/06/2012 10:30
Simó té raó i Torrent s'equivoca: el mal no l'ha fet el catalanisme. El mal l'ha fet Espanya i molt preferentment el partit socialista al que el partit d'Anna Simó va regalar-li la Generalitat. El noranta per cent del mal va fer-lo el PSOE. Però el mal és un fet. El mal està fet. I encara que en el seu moment potser no es veia així, ara sí que és d'una evidència total que l'ús de l'expressió Països Catalans ens fa més mal que bé. No només al País Valencià. També a Catalunya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Gràcia
16/06/2012 07:55
Compartint, en línies generals, l'opinió de Ferran Torrent, des d'Alacant estant, la insignificància d'ERC és tal pel sud del sud, que no ens ha fet ni mal. Els nostres problemes són altres, la nostra identitat no és ja ni valenciana del tot... També el "cap i casal" es mira el melic sota l'ombra d'un arbre d'un bosc ignorat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
16/06/2012 07:09
Collons que ignorants que sou! Qui ha fet més mal al País Valencià és Espanya. I, si no partiu d'això, a favor de qui esteu?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
16/06/2012 05:55
El terme PPCC s'hauria de referir nomès als territoris que compartim llengua, i res més, i mirar de trobar consens amb les institucions culturals per a tribar un nom que no els molesti, però que realment reivindiqui el que vàrem ser i ens dona nom i raò dins la història d'Europa, el casal d'Aragó i o el Comtat de Barcelona.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Gombau
16/06/2012 00:35
Pot ser si que tens molta raò Pep de Tona, ja que tinc entés que al País Valencià s' han fet obres faraoniques que han estat un fiasc, que s'han carregat tots els bancs de matris valenciana, que han depredat tota la línea de costa etc. I com insinua la teva amigueta Carmeta han fet -els d'ERC- el mateix a Grecia, Portugal Irlanda i a mig mon. I encara hi han torrecullons que diuen que ERC no te força. Ja en plan serios soc militant d'aquest partit i no estic d'acord en utilitzar la expresió Paisos Catalans ja que han demostrat sobradament que la majoria es consideren espanyolistes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi Romaguera
16/06/2012 00:14
No tinc res de comú -almenys fins ara-, amb en Duran i Lleida, però el que diu en Ferran Torrent té tota la raó. ERC, quan encara servaven el nom de Catalunya, no havia d´haver entrat al País Valencià. Ja se´n parlà prou i massa. La interpretació de la gent era que un partit català s´introduïa en un terrer on ja n´hi havien de valencians. El mateix Joan Ballester va deixar dit: Deixeu que els valencians siguin com més valencians millor. Com més valencians més a la vora nostra estaran. Però si els volem "fer catalans" en detriment de València, ens costarà molt més reconduir la situació. Efectivament, anys després es veu com l´actual i la de no fa massa temps, d´ERC, va malmetre molt la situació valenciana. Ara fa temps que no baixo, però abans als Premis Octubre gairebé no hi fallava. I conec un xic, d´almenys de com no s´haurien d´haver fet les coses. Per exemple, s´hagués pogut presentar amb altres partits valencians però amb un altre nom. Per bones intencions que un hom porti, cal saber com les interpretarà la gent, no pas com a un li sembla. Quant a l´Anna Simó, és difícil que pugui debatre les de Ferran Torrent, perquè quan van fer ministre espanyol el que feia d´alcalde a l´Hospitalet, en C. Corbacho, no se li va ocórrer altre cosa que felicitar-lo i desitjar-li sort!!. Però com una persona que vol ser independentista encoratja un colonitzador!. Doncs si així va anar aquella vegada per què hauríem d´esperar que intentés entendre en Ferran Torrent, que en sap un niu més que ella sobre el País Valencià?. Jordi Romaguera i Cubedo L´Hospitalet de Llobregat
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
eyrikur
15/06/2012 23:32
Dir països catalans desde catalunya s'interpreta com la pretensió de tenir títol de propietat sobre València, ja pots anar explicant,... no es això, no es això...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carmeta
15/06/2012 22:49
Només al País Valencià?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
15/06/2012 22:43
Al meu temps corría la brama, (potser era simplement una llegenda urbana) de que, en unes eleccions valencianes, Esquerra va voler aprofitar els posters excedents d'unes eleccions anteriors a Catalunya. I es veu que el slogan feia més o menys: "Volem que els impostos que paguem es quedin a Catalunya". Valencia es un dels poquíssims paisos del mon amb partida de naixement documentada, amb data, definició de límits i denominació. I els catalans no som ningú per a discutir-los-hi per molt que una part important (que no tot) d'aquell país comparteixi la nostra cultura i llengua.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pep de Tona
15/06/2012 20:46
Jo crec que en Duran i el Ferran Torrent tenen tota la raó? ERC ha fet molt mal al País Valencià.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
2 %
0 %
91 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida