Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Opinió
Opinió.
30/06/2012
Què votarien els de la Roja?
"Avui, fer uns quintos poden fer més per la independència que d’altres fórmules elitistes i xiruqueres"
Aquest dies torno a voltar pels bars. M’assec a la barra. Demano un quinto amb l’etiqueta estripada i quatre cacauets destorrats. Miro la tele fixament. Entre glop i glop faig veure que caic del tamboret mentre crido: “Aiiiiiiiii!!!”; “Eeeeee!!!!” o “Uiiiiiii!!!!” Duc posada la samarreta que he comprat, la de la roja.
 
Observo infiltrat, com una arengada a l’adossada de llauna, els aficionats de la roja. Al primer quinto arribo a la conclusió que són criatures molt diverses: adolescents; matrimonis a la quarantena; jubilats... Molts duen samarretes, pantalonets, o tangues amb els colors espanyols. Pateixen, estan nerviosos, mentre beuen cervesa. Assortiment de “Aiiiiiiii!!!” “Ehhhhh”” i algunes paraules difícils de desxifrar perquè estan dites des de la inconsciència del que parla sol.
 
Segon quinto. He establert connexió amb algun company tèxtil. Ha estat un: “És què...!” Amb la complicitat de la mirada patriòtica m’ha respost aixecant els braços: “Vamos, no me jodas!” Tot va en augment: també les cerveses. Diria que ja vaig pel tercer, o el quart? No ho sé, però no importa. Ara ja xerrem a banda i banda. La cosa està animada. N’hi ha un que diu que el que ha de fer l’equip és primer jugar pel centre, després per la banda, tornar al mig camp, passar-la a l’altra banda i així s’arriba fàcilment a porta. Claríssim. Un altre parla amb els jugadors com si es fotés cada dia al llit amb ells. Com que servidora va jugar mols anys a futbol (això ho explicaré al primer volum de les meves memòries: Història de com passar per la vida i no comprendre res de res) foto quatre paraulotes d’aquestes d’entrenador de xandall de centre comercial de cap de setmana. Dic allò de: “Home! Amb un 4-3-3 se’ns fotran vius!”, o “El lateral és un defensa avançat que està en potència de xutar quan hi ha forats a la gespa”.
 
Quants quintos portem fillets? És igual. Ja sec per les taules com al sofà de casa. Un paio amb barba de pirata de Pernambuco m’ofereix invertir en una fàbrica de piruletes de ratolins caramel·litzats; una jubilada –amb bona pensió- em tira la canya amb mosca.... Tothom està eufòric. M’han petonejat lo que no m’havien petonejat en ma vida. M’han pagat tants quintos que ja no sé sumar, ni multiplicar. I jo, pobre criatura dèbil com un pa de pessic tret del forn solar, em desfaig i hi ha un moment que crido: “Visca Catalunya!” La resta de criatures em miren totes de cop. I una em diu:
 
-Tu estás por eso de la independencia?
 
Què votaria el querubí tenyit de cervesa? De quin grup forma part? Segons la darrera enquesta del Centre d’Estudis d’Opinió un 51% dels catalans votaria sí a la independència si demà es fes un referèndum; un 21,1% en contra i un altre 21,1% s'abstindria. No m’hi jugaria un confit, perquè no tinc clar a qui votaria ell i la resta de rojos. Hi ha molt espavilat que ara dirà que ho sap del cert. Ah sí? Mira. Es veu que el 29,1% dels votants del PSC votaria que sí a la independència; de Ciutadans un 15,3% i del PP un 8,8%. Però és que aquests amics del bar també podrien ser votants de CIU (64,5%); ERC (53,2%) o Iniciativa (53,2%), o Solidaritat (99,1%) no? 
El país és complex, divers i sostinc des de fa temps que ningú té el termòmetre. És difícil avui conèixer i reconèixer el país. Ara, hi ha una cosa molt clara: la balança de la independència està més en aquest vintena per cent de contraris i abstencions. Per una raó senzilla: Espanya apel·larà a ells.

La manera més bèstia que tindrà Espanya de frenar la independència serà atiar els espanyols de Catalunya. Espanya mentirà: dirà que amb la independència seran ciutadans de segona, que no podran parlar castellà, que serà la seva ruïna... Mil i una mentides i ja cal que ens preparem perquè n’hi haurà de dures i mortíferament fantasioses. El meu somni humit? Senzill. Poder fer una portada a l’'ABC', 'La Razón', o obrir un informatiu de TVE o Tele Madrid amb desenes de criatures amb la roja cridant independència o xisclant: “Yo estoy por la independencia!” És la imatge del coitus interruptus. Si Espanya no té cap senyal a Catalunya no podrà fer res. Serà com un telèfon comunicant. Clar i català. De la mateixa manera que durant la Guerra molta gent es va salvar merament per una qüestió de coneixences i amistats, avui, fer uns quintos poden fer més per la independència que d’altres fórmules elitistes i xiruqueres que fa anys que no donen cap resultat. Per què? Senzill. Tothom necessita amor. O per què us penseu que miren el futbol? Tots estem sols com mussols. All you need is love. I l’amor és la resposta.
(19 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
02/07/2012 19:23
Bon article i excel·lent conclusió. Diria que molts d'aquests anticatalans que corren per Catalunya ho són per tocar la pera, però en el fons el que més voldrien és poder parlar català amb accent de Vic. Fins i tot n'hi ha que es passen el dia llegint diaris digitals en català. Cal mantenir-los connectats amb Catalunya tan com es pugui.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
02/07/2012 01:53
Que per aconseguir la indepndència hem de tenir-hi a favor els seguidors de 'la roja'? De cap manera. El que hem de fer és que d'aquests seguidors n'hi hagi cada vegada menys. Venim d'un silenci antic i molt llarg. Venim d'uns temps que, si eres nacionalista català consqüent i per tant desitjaves que Espanya perdés, quasi que no podies ni dir-ho però no per por a les autoritats franquistes sinó perquè la gent ni ho entenia. Es creia que feies broma. Que no ho deies de veres. O com a molt, que el que passava és que volies que jugués el Fusté i no el Velázquez. Venim d'un sillenci antic i molt llarg. Però és un silenci que la gent ha romput: a la mesa de TV3 de Divendres, un programa per a tietes, un tertulià va fer notar l'esquizofrènia que viurien aquella tarda molts catalans havnt d'anar a favor de l'equip de Pepe i Cristiano Ronaldo i en contra d'un altre equip amb moltíssims jugadors del Barça i que practica el joc del Barça. I tothom va trobar normal, correcta i encertada la postil·la. Aquest és el camí. Ara el que hauria de fer TV3 és escollir amb cura les imatges de ls celbracions pel títol. Quants més tricornis torejant automòbils amb la bandera espanyola, millor. Que les imatges generin rebuig en qualssevol català. Anem pel bon camí.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
M.Cinta
01/07/2012 21:53
Votarien no tindre la necesitat i dependencia de nosaltres.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Algun independència
01/07/2012 14:05
com que hi ha gent per tot, en conec un parell, molt forofos del futbol, que desacomplexadament anaven amb la roja i que votaríen independència. Son catalans de cognoms nostrats, però ells matexos reconèixen que el fútbol els hi hes mes fort que qualsevol altre passió, i el sol fet de tenir jugadors del Barça, o veure la cara desencaixada del Ronaldo ja els ha estat excusa suficient per deixar-se portar per les passions...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
01/07/2012 13:29
Ras i curt: d'espanya ens ho podem esperar tot .. sigui el mardid ' paradigma ' de son modus actuandi, ço és, honor, dignitat i consciència brillaran per la seva absència i, damunt, posaran el mal (sa perversitat) en alt grau! PD: de què hi ha viscut sempre aquest estat sinó de la ignorància i analfabetisme i ara interessos de sos habitants! Nota: tots plegats són simples imperialistes de baixa estofa que se'n diuen espanyols quan volen dir castellans broixos i de nosaltres no voler-ho ser perque no volem deixar d'ésser el que som .. catalans! Anotació al marge: si sa bandera no ens hi representa gens ni mica, a més, no fan res perquè ens hi pugués representar, ans al contrari, fan cas omís de nostra existència (excepció feta de teni'ns-hi de ninot de pim, pam, pum) .. què busquen que no sapiguem de segles?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ramon terres ebre
01/07/2012 00:34
Com molt bé dius: el país es complex i per tan puc pensar que hi ha gent que va amb la roja i pot votar independència. La independència és i sera serà transversal i amb de compta amb tothom.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el del 4rt segona
30/06/2012 23:55
Aquestes persones que no votarien independència perquè es senten espanyols i no catalans, malgrat haver nascut aquí, i que diuen "estamos en España" , etc, etc, no són conscients que l´expoli fiscal, la mancança d´inversions en infraestructures i tot el rosari de mals que pateix Catalunya, a ells TAMBÉ ELS AFECTA, però sembla que no se n´adonen... o potser és que són més " masoques" que nosaltres mateixos.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pere
30/06/2012 23:28
No cal que t'hi esforcis la majoria de gent i particulatment seguidors de la roja, s'aboquen al futbol pensant que els hi solucionarà els problemes, ja amb emps de Franco els distreien aixis.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
30/06/2012 21:32
Què votarien els de la roja? No ho sé...Peró sí els hi diria en Castellà: ja que us enterraran aquí i sereu igual de putejats que els indígenes que parlem Català, doncs que seria més intel·ligent per vosaltres i per nosaltres anar cap a la independència.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
lluis
30/06/2012 21:19
Molt bo. Realment molt bo! Ho hem de tenir molt present. Si volem la independència, necessitem, com a mínim, no tenir els seguidors de la Roja en contra
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JoMateix
30/06/2012 14:29
És interessant el comentari del Jaume sobre la necessitat de tenir, també, un independentisme de caire més popular, inclús populatxero. Aniria encara més enllà, el catalanisme, els catalans en general, hauríem de desfer-nos d'un residu d'elitisme rencorós. D'aquell aire de superioitat cultura construït única i exclusivament com a diferenciació cap als espanyols però que, tot sovint, fa el ridícul davant d'una país relament civilitzat. La Catalunya popular ha existit, i encra existeix. Ens la van explicar Pitarra i Vallmitjana, aquest últim en la seva vessant més precària. I axtualment segueix existint, però solapada, amagada per un discurs oficial massa benpensant. El mateix passa amb el català. Una mostra de fortalesa del país seria incorporar o simplement reflectir to l'espectre, fins i tot aquelles facetes m,enys glamuroses de nostre país. Ras i curt: La motard independentista que va sortir a l'infecte programa "Me cambio de familia" també forma part de l'independentisme. I potser té més valor que molts dels nostres polítics, malgrat la seva falta de mà esquerra.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
JoMateix
30/06/2012 14:07
Parteixo de la base que el fons de l'article és seriós i, per tant, et felicito. Ara bé, si tens tan clar que entre aquests afeccionats hi ha un bon grapat de potencials votants del sí (jo també ho penso encara que no sigui una tasca fàcil -com res que valgui la pena a la vida-) perquè et passes la vida insultant-los, parlant dels quinquis, dels ignominiosos, etc? AIxò és el que no entenc, la missió és vàlid cada dia de l'any, no només durant l'Eurocopa on, a més, els ànims estan tan exaltats que el més fàcil és acabar a mastegots. PD: Per cert, la propera vegada que realtizis expedicions d'aquesta mena grava-les amb una càmera. La situació descrita mereix, com a mínim, el quinto de la producció audiovisual. És a dir, un curt.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume bis
30/06/2012 13:52
Dos comentaris que recordo, ampliant el que he dit abans. Amb un que vaig quedar fa temps li vaig insinuar la politització del futbol i em va dir: "Yo paso de ostias de esas. Soy español y punto". Un altre em va dir "yo te respeto, todo es respetable, pero estamos en España". Ara mateix són dues frases gairebé literals que em vénen al cap sobre el tema. També cal dir que en general l'he intentat evitar.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume
30/06/2012 13:42
Jo com que sóc homosexual i els homosexuals quedem amb molta gent del xat, he quedat amb molta gent fan de la "roja". En general, cap d'ells votaria a favor de la independència, encara que hi ha graus. Alguns hi estan radicalment en contra (potser un 30%), altres no ho veuen amb simpatia però et respecten (un 50%) i la resta ni s'ho planteja, diuen que passa de política. ÉS infantil pensar que aquesta gent votarà que sí; n'hi pot haver uns quants que sí, però en tot cas per fer-los passar al sí no és amb raonaments econòmics o polítics -que no entenen- sinó molt més senzillets i emotius, com el futbol. El catalanisme ha oblidat aquest vessant popular i d'argument primari. D'altra banda, al meu entendre el que cal és fe el referèndum ràpid i tampoc no ens hem de preocupar si d'aquests rojos només en pesquem un 10%. Anar esperant a eixamplar el sí ens portarà a perdre un temps preciós, atès que la propera Eurocopa tot Catalunya ja serà una bandera espanyola.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
eduard
30/06/2012 12:59
Segur que ja fa temps que els espanyols treballen per atiar l'enemic intern. Quans membres dels serveis secrets espanyols deuen haver infiltrats entre els violents que cremen aparadors i els que, fent-se passar per anarquistes, intenten posar en evidència els mossos? I quants n'hi deu haver dintre mateix del cos de policia catalana? Espero que nosaltres també tinguem uns bons serveis d'intel"ligència.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
30/06/2012 12:22
M'ha agradat molt. I a sobre teniu raó.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
indepe....
30/06/2012 12:17
1ª-els catalano espanyols son majoritariament sociatas ( la majoria passa d´anar a votar )amb la independència votaran i votaran socialisme 2º-no es tant clar que els espanyols no dessitgin la independència de catalunya ( cada dia n´hi ha més que volen que marxem) conclussió: tindrem un país sociata i els espanyols ja no tindran catalans a qui criticar,els perjudicats ? valencians,mallorquins i vascos
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan R.
30/06/2012 11:21
He viscut molt de temps a les Espanyes i conec bastant bé la seva forma de raonar i actuar. MAI acceptaran de bon grat que Catalunya pugui ser un estat independent, per tant, una de les accions que hem d´esperar dels espanyols, per tal de ficar pals a les rodes en el procés d´independencia catalana, serà la vasquització de la societat. Es a dir, polaritzar Catalunya entre catalans i espanyols. Per això, no dubtarà d´utilitzar tots el mitjans al seu abast, ya sigui via comunicació (la brunete informativa), els quintacoluministes polítics (PP-C´s-PSC), i aparells de l´estat (Tribunals Constitucional/ Supremo, Corts, CNI, etc) Per cert, aquests últims pagats pels impostos dels catalans
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Salvador
30/06/2012 09:47
Molt bo.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
1 %
0 %
236 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida