Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dijous, 23 de Maig de 2013
Política
28/06/2012
21:02
28/06/2012
Tremosa: "A Mas se li perdonaran les retallades, però no que no faci un pas endavant"
L’eurodiputat assegura que els catalans "hem de fer alguna cosa ràpidament o tenim un problema"
L’eurodiputat de CiU i professor d’Economia, Ramon Tremosa, ha dit avui que al president de la Generalitat, Artur Mas, se li perdonaran les retallades, però "potser no que no faci un pas endavant", referint-se al pacte fiscal i, si fracassa, la independència de Catalunya, i ha avisat que "o els catalans fem alguna cosa ràpidament o tenim un problema".

Tremosa ha volgut recalcar que, com va dir Josep Antoni Duran i Lleida, Espanya “ens està arruïnant i enfonsant”, i ha criticat que “el gran Madrid genera governs que no són ni previsibles, ni coherents ni eficaços”.

L’eurodiputat ha criticat que a Espanya no hi ha “ni austeritat ni creixement”, ja que, segons Tremosa, del 2009 al 2011 els països que han estat austers han crescut, i Espanya no ho ha fet, i ha assenyalat que “Rajoy ha perdut tota la credibilitat”.

Tremosa ha explicat també que el president de la Generalitat, Artur Mas, “té dos botons nuclears, un és la declaració unilateral de sobirania des del Parlament, i l’altre són les eleccions anticipades amb un programa electoral que parlés de convocar un referèndum per l’estat propi”.

Tremosa ha fet aquestes declaracions en un taula rodona organitzada per la Fundació CatDem sota el títol: “Els reptes econòmics de la Unió Europea. Com afectarà la nova integració a les comunitats autònomes?”, en la que també han participat la catedràtica del Departament d’Economia i Empresa de la UB, Núria Bosch, el jurista i inspector de les finances de l’Estat, Heribert Padrol, i el secretari general tècnic de la Hisenda Foral de Biskaia, José Rubí.

"Independència fiscal, millor que pacte fiscal"

Per la seva banda, Núria Bosch ha assegurat que és millor parlar “d’independència fiscal”, en comptes de “pacte fiscal”, perquè aquest últim és “molt difícil d’assolir”, però Catalunya “es mereix la independència fiscal”.

Bosch ha donat raons per justificar la necessitat d’aquesta independència fiscal, com l’excessiu dèficit fiscal de Catalunya, la “necessitat d’un sistema de finançament propi o singular, ja que el cafè per tothom perjudica Catalunya”, per raons basades en l’experiència comparada i la teoria del federalisme fiscal, perquè el pacte constitucional del 1978 s’ha trencat després de la sentència sobre l’Estatut, però sobretot perquè el 75% dels catalans dóna suport al pacte fiscal.

La catedràtica d’Economia ha criticat, en relació amb el dèficit fiscal, que “l’estat té una vara de mesurar que posa en una situació molt restringida als governs subcentrals i a ell es dóna un tracte molt més favorable”.

"Cal desmitificar el concert econòmic"

José Rubí, especialista i defensor del concert econòmic, ha assegurat que cal “desmitificar” aquest concert, ja que ha dit que “no assegura cap resultat, només és un instrument”, i que té dues característiques de les quals es parla molt poc: la responsabilitat i la capacitat normativa tributària en matèria de fiscalitat directa.

Rubí ha assenyalat també que al País Basc no hi ha un 75% dels ciutadans que vulguin el concert econòmic, com aquí, sinó que només el vol un 68%, tot i que un 14% dels que no el volen és perquè prefereixen un règim amb més llibertat i independència. A més, ha afirmat que el 50% dels bascos està d’acord en que el concert econòmic s’apliqui a Catalunya.

El secretari general tècnic de la Hisenda Foral de Biskaia ha assegurat que el concert econòmic no va en contra de cap de les lleis europees.

"Espanya no creu en la limitació del poder de Madrid"

Heribert Padrol ha criticat que “la cultura administrativa espanyola no creu en la limitació del poder de Madrid”.

Padrol també ha avisat que en un procés com el del pacte fiscal o el de l’estat propi “sempre és molt important gestionar els temps”, i ha afirmat que sí que hi ha lloc per aquest règim dintre de la normativa europea, “però amb limitacions, òbviament”. // Nerea Rodríguez
Ramon Tremosa
(37 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Fundació CatDem
04/07/2012 10:03
Podeu consultar les intervencions completes de Tremosa, Bosch, Padrol i Rubí durant aquesta taula rodona seguint aquest enllaç: http://www.catdem.org/cat/notices/2012/07/videos-de-la-taula-rodona-els-reptes-de-la-unio-europea-6704.php
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cati ( no Cati)
30/06/2012 11:00
Miri antidretà. Com sempre vostè prejutja les coses segons les seves fantasies. la vida és força comlicada. Som moltíssims el que votem CDC, i som gent molt modesta. Abans els pijoprogres que se suposaba eren "d'esquerres" deien dels votants de CDC que eren botiguers i xirucaires.(per l'amor a la natura) Continuem sent'ho, però també hi ha molts assalariats, petits professionals i en general de tot. Per això tenen tants vots.... L'impost de succecions, el varen treure quasi tot els del tripartit, però quan varen quedar tant en evidència per la seva mala gestió de toits els recurssos, aquest impost va ser la única cosa que tenien per retreure al President Mas. Els que de veritat tenen molts diners, ja s'espabilen per no tenir que pagar.ne gaires. Tenen economistes i advocats que els assesoren, els que priguen amb un impost afegit a sobre dels que ja paguen normalment, son els de la classe mitja. I sàpiga que també va ser el Zapatero qui va treure l'impost sobre el patrimoni, que això si que és gran i ens afecta a tots. Em sembla que ara es tornarà a pagar. A Liechenstein no crec que hi càpiga gran cosa de capitals, de fet, no crec que hi càpiga res. No entenc perquè té aquesta mania . La meva mare q.e.d. sempre deia "No es pot matar tot el que és gras" Una filisofia excellent. Els reconiosos i envidiosos que volen fer tabla rasa com vostè, sense tenir gaire sentit comú, acaban perdent mes que guanyant amb aquestes coses.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antoni
30/06/2012 02:58
Más está entre 'les espases i les parets' (moltes de cada). Per un costat Unió, per l'altre espanya, per altre els ciutadans (els votants), i... per altre els poders fáctics Catalans (Catalans per que són d'origen Català. No pas per que ho sentin ni ho intentin). Com no s'espabili... aquesta intenció de vot tant diferenciada vs el PSC se la endurà Esquerra. Más... es ara o mai (fins i tot per a tu)
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
29/06/2012 19:23
Sí, el Mas es dedica molt a retallar la sanitat i l'ensenyament públic, però de retallades a les butxaques dels que van a fer excursions bancàries a Liechenstein, sra Cati, n'he vist molt poques. Fins hi tot els hi ha regalat la supressió de l'impost de successions. Els plats trencats de la crisi ja se'n carregen de pagar-los les classes populars i els seus serveis.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cati
29/06/2012 19:00
L'article està molt be, i en Tremosa és una persona ponderada. Té raó sobre el President. Si no ens demostra decissió nacional, segurament no li perdonarem... Les retallades, a pesar del que s'escriu aquí, suposo que per part de la mateixa persona reiterativa de sempre, fa molts escrits variant un xic el "dramatisme" de les situacions ficticies; les retallades repeteixo, molts comprenem que son inevitables, encara que ens toquin la butxaca, però la manca de decissió de guiar.nos cap a la independència, no.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
eyrikur
29/06/2012 18:11
Primer la independència, després tot lo altre, es molt semblant a allò dels cavalls i els carros, a devant, el cavall, a darrera, el carro, no es tan complicat....
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
29/06/2012 17:37
Ramon, retallant la sanitat i l'ensenyament públic no es fa altre cosa que afavorir deliberadament el sector privat i afavorir un traspàs d'usuaris cap aquest. Això és d'elemental sentit comú i és el que busquen deliberadament CiU i gent com el Boi Ruiz, aquest personatge provinent de la patronal de les mútues privades. I no te res d'estrany. L'actual CiU neoliberal no creu en els serveis públics (el teu missatge n'és una prova) ni en res que no estigui en mans del sector privat, a l'igual que la seva estimada sra Margaret Thatcher, el polític de referència d'Artur Mas.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon
29/06/2012 17:11
Èinsten, l'angelet que s'enduu les dents de llet i hi deixa regalets a canvi no existeix, els progres porten els fills a escoles concertades perquè ells són els primrs a saber que el sistema educatiu que propugnen -pels demés- és un absolut desastre i els reis són els pares. Com pot ser que amb l'edat que ja tens encara no t'ho hagi dit ningú?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
29/06/2012 14:15
Sr Josep Pagès, poc et faran gaire cas aqui. Molts dels qui voten partits de dretes com CiU són gent que no acostumen a tenir problemes per arribar a finals de mes o que tant se'ls fa els serveis públics perque ells ja poden pagar-se l'escola de l'Opus o la mútua privada. Aquesta és la Catalunya que està construïnt avui CiU. No tota la gent però que vota CiU tenen comptes bancàries a Liechenstein ni són gent de dreta pura i dura, segur que també hi ha gent de bona fe que s'ha deixat embaucar pel discurs de la "casa gran" i que espero que obrin d'una vegada els ulls i s'adonin del què és i representa CiU.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Pagés Cardedeu
29/06/2012 13:14
Mireu nomes doc las gracias per qué no sen fa Censura i es publica la meva opinió . No tots poden esta a FAVOR DE RETALLADES Molt meix cuan ortes molt temps al atur tes tres criatures dos Disminuidos VOLEU Sapiguer que fa el GOVERN Català per les persones grans DISMINUIDES ,, Jo hudire RES DE RES Els treuen la BECA DE MENJADOR I LA DE TRASPORT PUBLIC Sel tenen que pagar hosigui els PARES AL ATUR Tenin que pagar . Mentres els Rics reben ajudes LAS GUARDERIAS PRIVADES Ara es faran molt ricas al tanca les Guarderias publicas
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jaume
29/06/2012 12:13
Al Jordi -de Manresa-. Parli per vós. La majoria de funcionaris comprenen perfectament el motiu dels sacrificis. Més aviat sembla que parleu com a militant d'un partit que ha passat a l'oposició. Oi ?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
manel
29/06/2012 11:52
Espanya sempre tindra un problema,quees diu Castella. Casrella vol manar pero no sap gobernar. Ni en sabra mai si no es capac de tornar al autentic pacte fundacional de l.estat espanyol i que es aquell : tanto monta monta tanto......
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carrer Còrsega
29/06/2012 11:35
El Santi deu ser un treballador públic de la seu de CDC.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Santi
29/06/2012 11:19
Jo sóc treballador públic. Sí, dels retallats. I puc perdonar les retallades perquè considero que són una mesura temporal. El que no perdonaré és que el Govern de Mas no sigui valent i faci el pas cap a la sobirania. Ara és el moment.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
@ Jordi...
29/06/2012 10:27
Doncs mira, que us bombin als treballadors públics... encara teniu la santa cara de queixar-vos per "retallades" quan la resta de mortals, (que som els que realment us paguem el sou) estem al carrer i sense feina. Mentre teníeu privilegis per ser uns "intocables", tant us en donava que es fotessin eros de centenars de persones a l'empresa privada... doncs mira, ara us ha tocat a vosaltres i ja no queda ningú que us defensi, us heu quedat sols.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Xavier Pinell
29/06/2012 10:24
Aguanta Mas i fes pedagogia de la inutilitat dels veins. Aquest novembre els catalans i l'immigració que vulgui prosperar a Catalunya serà el nostre moment històric. No ens han acabat de respectar i estimar i així no es pot anar per el món. Per separat es coneixeran més i podran ser competitius aquest espanyols dilapidadors de recursos i de cultures que haurien de protegir.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
29/06/2012 10:17
El papanates neoliberal de l'Artur Mas ja ho ha deixat ben clar. Aquest és un govern "bussines friendly", o el que és el mateix, un govern que vol afavorir el sector privat en detriment del sector públic. Mai a Catalunya haviem tingut un govern tant beligerant amb els serveis públic ni socialment tant retrògrad com aquest govern ultraliberal i antisocial de Convergència i Unió. I no te res d'estrany. CiU és la dreta de Catalunya i avui els referents de la dreta són el neoliberalisme i el model nordamericà. El fet de que hi hagi de conseller de sanitat un individu provinent de la patronal de les mútues privades ja és tota una declaració d'intencions. I és clar que amb aquest programa de retallades s'està afeblint de forma deliberada els serveis públics perque la gent se'n vagi cap el negoci de la sanitat i l'ensenyament privat. Això sí que és ser "bussines friendly".
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pasbort
29/06/2012 10:15
Siguem clars, els NOSTRES? d´ells!!! Polítics sols tenen una obcessió....ARRIBAR A LES PROXIMES ELECCIONS PER TORNAR A EMBAUCAR A AQUESTS .....QUE ELS TORNEN A VOTAR aquesta i sols aquesta és TOTA LA SEVA POLITICA ....i anar atesorant DINERS i MES DINERS a costa dels BOBOS POBRES
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi (de Manresa)
29/06/2012 09:08
Doncs no, senyor Tremosa, tots els treballadors públics tindrem molt present aquesta retallada, i tots votarem en contra de Mas, i som més de 200mil.... No tots som eurodiputats amb sous estratosfèrics.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
J.Mureda de Pàrdac
29/06/2012 08:42
Jo no dubto que CiU hi ha un sr.X del sector La Caixa-Abertis, l'objectiu del qual és aconseguir un pactet fiscalet i peix al cove i tot això. I que aquest sr.X ha organitzat una campanya (CEO, Nebreda, Tremosa, ...) per acollonir els ecspanyols i poder pactar-hi el pactet. La intenció del sr.X és fer marxa enrere i començar una campanya de por a la independència en el moment que els ecspanyols es posin bé per signar el pactet. El sr.X està rient ara mateix al seu despatx, pensant: "Mira com s'il·lusionen tots aquests pardillos". Si, pardillos i no passerells, perquè al pputo sector La Caixa-Abertis de CiU la catalanitat i el catalanisme són instruments i no finalitats. El que hem d'aconseguir és que això els desbordi, que se'ls en vagi de les mans (és català això, o és una traducció? m'estan assimilant, el tema ja és urgent) i que la següent campanya de por: "què passarà amb les pensions", "quants llocs de feina que es perdran", "no tindrem on col·locar els productes catalans" ens agafi tant cremats que ens la passem per l'Arc de Triomf, convençuts que serà el millor per als nostres fills i germans (Agno, Jenn, Max, Hermes, Josef, Theodor, Micurà, Ilse, Erica, Katharina, Gretchen, Mathilde, Bettina). Joachim Mureda de Pàrdac
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
29/06/2012 07:04
Exacte, Tremosa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
29/06/2012 04:03
Fa algun temps hi havia gents com jo disposades a deixar de banda i ajornar totes les qüestions socials i votar exclusivament per aquells disposats a lluitar per la independència. No hi va haver cap resposta, fora de crits i alguna manifestació amb l'estelada. Malgrat tot allò que està passant, ara no hi ha hagut ni una sola resposta, per suau que fos, NI del PARLAMENT, NI del GOVERN. Amb això ja s'ha dit tot i s'ha vist quins dirigents tenim. Estem venuts
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep CARDEDEU
29/06/2012 02:41
PENJEU LA ESTALADA ALS BALCONS ho si no LA BANDERA CATALANA Per qué los amigos de C.I.U. EL P.P DE RAJOY ataca la llengua catalana altra cop
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
29/06/2012 00:51
ARTUR MAS Te PACTES amb RAJOY Te pactes amb EL President de ESPAÑA . Aixo no es anar endevant si no enrere
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep CARDEDEU
29/06/2012 00:33
C.I.U. Te Pactes amb el P.P. Aixo es anar enrere no endevant he
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Pagés Cardedeu
29/06/2012 00:31
ARTUR MAS C.I.U. No podra fer cap pas ENDEVANT cuan te de amics als nacionalistes Espanyols de RAJOY Tinguen encara PACTES FETS Amb EL P.P. DE RAJOY HE
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
29/06/2012 00:21
El Josep Pagès de Cardedeu te molta raó. Però em temo que aqui poca gent li farà cas. El model de país que està construïnt avui CiU és una merda perque te com a referents els Estats Units i el liberalisme clàssic, ben lluny d'aquell Pujol dels anys vuitanta que es proclamava "socialdemòcrata" i s'emmirallava en Suècia. El model avui no és Suècia, sino la sra Thatcher, al igual que els seus socis del PP. Estem consolidant una societat dual a on els rics cada vegada ho seran més i les classes mitjanes i populars s'aniran precaritzant i anant a menys. La nova CiU ultraliberal fa fàstic. Amic Josep Pagès, jo tampoc no els podré perdonar mai que ens estiguin portant la merda del model nordamericà i el neoliberalisme a casa nostra.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
29/06/2012 00:05
Quanta raó en Tremosa... Bona crònica, per cert!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carles Viñals Casado
28/06/2012 23:58
I que ho llegeixin els independentiste que l'han votat. Dels que pensen seguir votant-lo, no n'espero res.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carles Viñals Casado
28/06/2012 23:55
"A Mas se li perdonaràn les retallades, però no que no faci un pas endavant." Llegiu l'article de Salvador Sostres, convergent de tota la vida, "Catalunya, capital Chicago." Paga la pena.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Pagés Cardedeu
28/06/2012 23:45
lLas familias mes pobres no Perdonen a ARTUR MAS , Les gran retallades Socials No poden perdonarli tenqui Guarderias Publicas , per fer mes Ricas las Guarderias PRIVADES . No fer cap nou HOSPITAL aixo donaria molta feina i tindrien una Sanitat molt millor La Educació Publica esta molt perjudicada itjor desde que manda C.I.U ara un Pobre ja no Podra ana EL SEU FILL mai a una Universitat ara nomes sera per els fills dels rics .
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Trinxaire
28/06/2012 23:43
Aquest silenci des de Madrid envers Catalunya fa tota la flaire d'intervenció al caure al govern de la Generalitat
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Patrícia
28/06/2012 23:34
Tremosa parla clar. Tothom comença a parlar clar. A Madrid no ens escoltaran, és igual. Cal fer feina aquí política exterior ara.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
28/06/2012 23:10
A en Mas li queda molt poc temps. Ha de decidir si fer el joc als del "Puente Aereo" o passar a la història
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Vicenç Ramoneda
28/06/2012 22:51
"o els catalans fem alguna cosa ràpidament o tenim un problema". I el problema es. . . Amb il·lusió!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Evarist
28/06/2012 22:36
En Tremosa m'agrada molt. I el que diu Padrol, chapeau.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
segur
28/06/2012 21:56
Segur que el Duran Lleida hi donarà un cop de mà.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Creus que Aznar tornarà a la política?
Creus que Aznar tornarà a la política?
47 %
11 %
42 %
19 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida