Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Opinió
Opinió. Víctor Alexandre
19/06/2012
Vividors de la dependència
"El drama d’Espanya és que, amb crisi o sense crisi, necessita el robatori per viure"
És molt il•lustrativa l’alternança de declaracions per part de membres destacats del Partit Popular i del PSOE de Catalunya amb relació a la independència del nostre país, ja que denota el profund nerviosisme amb què aquests dos partits estan vivint el despertar de la consciència nacional catalana, el creixement imparable de l’independentisme i la propera constitució d’un Estat propi. Dic que és il·lustrativa, perquè tant populars com socialistes prediquen exactament el mateix, la qual cosa els defineix, encara més, com a grans partits nacionalistes espanyols amb idèntics interessos i objectius. Repassem-ho:

• 7/abril/2012, María de los Llanos de Luna, delegada del govern espanyol a Catalunya: “La independència suposaria per a Catalunya un empobriment terrible. De ser una de les comunitats més riques d’Espanya passaria a ser un dels països més pobres d’Europa.”

• 21/maig/2012, Pere Navarro, primer secretari del PSOE de Catalunya: “Catalunya sola seria un país més petit i més pobre. Tancant-nos en nosaltres mateixos no solucionarem els problemes.”

• 12/juny/2012: Alícia Sánchez-Camacho, presidenta del PP de Catalunya: “La balança comercial de Catalunya seria deficitària sense Espanya. Catalunya no pot sortir de la crisi sense Espanya ni Espanya sense Catalunya.”

Es veu que cada mes li toca el torn a un dels dos partits. Ara es possible que agafin el relleu Laia Bonet o Rocío Martínez-Sampere, portaveu adjunta i secretària econòmica del PSOE de Catalunya, respectivament. Es tracta de repetir la mateixa mentida amb l’esperança que quatre incauts s’empassin l’ham. És el problema que té viure a costa de la dependència del teu país, que no et queda més remei que mentir dia rere dia per tal que aquesta dependència perduri com més temps millor. És com el cuiner deshonest d’un restaurant que, per por de quedar-se sense feina, no sols amaga a la clientela que l’amo l’obliga a cuinar deixalles sinó que, en qualitat de còmplice, continua cantant-ne les excel•lències sense adonar-se que tard o d’hora se sabrà la veritat i no trobarà lloc on amagar-se.

Recomano a Llanos de Luna, Navarro i Sánchez-Camacho que tinguin en compte que les barbaritats que diuen queden enregistrades i seran reproduïdes en un futur immediat com a mostra dels extrems a què pot arribar la manca de sentit del ridícul a canvi de conservar una cadira. Seran declaracions que provocaran la mateixa hilaritat que ara provoquen les que va fer Aldolfo Suárez quan era president del govern espanyol sobre la pretesa “pobresa” de la llengua catalana: “És impossible ensenyar física nuclear en català”.

D’entrada caldria remarcar que hi ha una diferència notable entre l’espoliació que pateix Catalunya per part d’Espanya i la seva balança comercial amb aquell país. L’espoliació, com la mateixa paraula indica, és un robatori, un saqueig. La balança comercial, en canvi, és lliure i voluntària. En altres paraules, mentre Espanya saqueja Catalunya, Catalunya no obliga Espanya a comprar els seus productes. Això significa que si Espanya compra productes catalans no és pas perquè siguin catalans, sinó perquè són bons. I la prova és que la transversalitat de la catalanofòbia espanyola és tan gran que alguns productes catalans procuren amagar la seva identitat per por de ser rebutjats. Per sort, però, el mercat espanyol només representa una tercera part de les exportacions catalanes ja que, cada dia més, els nostres productes viatgen arreu del món. I tampoc no cal patir pel probable boicot espanyol. És obvi que n’hi hauria els primers mesos, però seria molt feble i tan poc efectiu com va ser-ho el boicot al cava. A més, és ridícul pensar que Catalunya no boicotejaria els productes d’Espanya. I tant que ho faria! El boicot català tindria unes proporcions tan espectaculars que, ves per on, serien els mateixos empresaris espanyols els qui pressionarien Madrid perquè fes les paus davant la davallada d’ingressos.

Finalment, pel que fa a la frase de la senyora Sánchez-Camacho –“Catalunya no pot sortir de la crisi sense Espanya, ni Espanya sense Catalunya”– cal aclarir que només és certa en la seva segona meitat. I és que el drama d’Espanya no és únicament que necessiti seguir robant als catalans per sortir de la crisi. El drama d’Espanya és que, amb crisi o sense crisi, necessita el robatori per viure. Necessita que el robatori continuï per poder mantenir el seu irracional tren de vida, per poder alimentar el seu caspós sistema judicial, per poder finançar les seves obres faraòniques, per poder construir trens, autovies i aeroports absolutament inútils, per poder atribuir-se com a propi el talent científic i el patrimoni cultural i artístic catalans i, entre un milió de coses més, per poder participar en competicions esportives internacionals que li permetin fer passar per medalles espanyoles el que en realitat són medalles catalanes. Catalunya, per tant, no necessita Espanya per sortir de la crisi. Catalunya necessita treure’s Espanya del damunt per sortir del pou i per salvar la pròpia vida.
Víctor Alexandre
Víctor Alexandre Escriptor i periodista. Ha estat director i presentador de programes a Ràdio 4 i corresponsal a Alemanya per al diari Avui, el setmanari El Temps i la Cadena SER. Entre els seus llibres hi trobem Jo no sóc espanyol (1999), Despullant Espanya (2001), El cas Carod (2004), El somriure de Burt Lancaster (2005), La paraula contra el mur (2006), TV3 a traïció. Televisió de Catalunya o d’Espanya? (2006), Nosaltres, els catalans (2008) Set dones i un home sol (2009), premi Mercè Rodoreda, Trifulkes de la KatalanaTribu (2009) i Una història immoral (2010). Aquest any ha publicat Cor de brau.
Seguir l'autor
@valex_cat http://www.victoralexandre.cat
(33 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Cartanya
24/06/2012 13:24
El Espanya ens roba, sembla una paraula mol greu (inclús la Presidenta del parlament la valia prohibir al hemicicle). Resulta que . . . si teniu la molèstia,de llegir el llibre d`en Lluis Mª Mandado i Rosell “El Quixote que esborrar el Quixot”, os en donareu compta de la veritat de aquesta paraula, i que no es aplicabla solament ara per els milers de milions re caudats i no tornats, si no de mol mes, de la nostre literatura furtada, en benefici de la castellana, del prestigi d`una literatura anomenada del “SIGLO DEORO” que en mols casos els escrits demostrant que de castellana no en te res. Li asseguro a tot aquell que el llegeixi que no quedarà enganyat, si no que quedarà esgarrifat de tot el robo que Espanya porta fen a Catalunya des de fa segles. Una mostra: Per que coneixen com coneixem als castellans, la bandera de Espanya, no porta cap castell ni cap lleó, si no una copia de les nostres quatre barres. Llegiu llegui. No pretenc(en contra del que sembli) fer-li propaganda al escriptor (que es de la escola del Jordi Bilbeny)( no conec personalment a cap del dos), ven al contrari el que si pretenc es que cada català estigui ben informat de com han arribat a on a arribat Castella. No hi podrem fer res però si o em de conèixer, per actuar amb aquets coneixements de robatoris diguem-ne “consentits” quan toqui.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Maria Montes
20/06/2012 23:00
"Els saldos comercials no tenen res a veure amb els saldos fiscals (...) de fet, en la balança de pagaments d’un país els saldos comercials figuren en la balança comercial mentre que els saldos fiscals figuren en la balança de transferències. Els saldos comercials sempre presenten contrapartida, segons l’habitual esquema comptable de la partida doble (entrada contra sortida, el famós “deure contra l’haver” del llibre diari inventat pel monjo benedictí Luca Pacciolo al segle XIV), mentre que els saldos fiscals no suposen cap contrapartida. Si per exemple, s’exporta un cotxe des de Martorell a Madrid, entren diners a Catalunya perquè al mateix temps ha sortit una mercaderia cap a la capital. Quan una ONG de Barcelona, en canvi, fa una transferència de diners a un país africà, surten diners sense que entri res a canvi." “Si els espanyols no tinguessin diners no ens comprarien productes”. I això és ben cert. El que no és cert, però, és que això vulgui dir que a nosaltres ens interessi donar-los diners (a canvi de res) per tal que ens puguin comprar mercaderies: a cap botiguer català no li interessa sortir al carrer a regalar diners perquè la gent entri tot seguit a comprar productes amb aquests diners. ¿A un botiguer li interessa regalar 100 euros a canvi que la persona que els rep se’ls gasti a la seva botiga, per exemple comprant uns pantalons? Clarament no, ja que abans de la donació i de la venda el botiguer té 100 euros i uns pantalons; al final del dia el botiguer només té 100 euros, per la qual cosa no només no ha guanyat res, sinó que a més ha perdut els pantalons. Qui ha sortit clarament beneficiat és el receptor dels diners: no tenia ni diners ni pantalons i al final del dia disposa d’uns pantalons... que no li han costat res. El dèficit fiscal català, en tant que flux de diners que surt del nostre territori cap a la resta de l’Estat sense contrapartida, no es compensa amb el superàvit comercial que encara presenta avui Catalunya amb Espanya.i. ( R. Tremosa, 'Balança fiscal i balança comercial', Avui, 19 i 26 de març del 2005)
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Maria
20/06/2012 16:56
Excellent,fantastic,no ting més paraules.Gràcies Victor.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carles
20/06/2012 13:56
Excel·lent article, soc un fan del senyor Víctor Alexandre.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
atlasac
20/06/2012 10:39
D´ara endavant les passaran PUTES!!! PROPOSSICIO NO DE LLEI.- Us proposem a TOTS que d´ara endavant de NO usar el terme de DRETES o d´ESQUERRES sino d´antics i moderns els moderns que volem implantar al MON el SOCIALISME (res a veure amb el SOCIOLISTO) o sia res de NOBLES i VASSALLS, d´AMOS i TREBALLADORS amb diferències NORMALS i amb relacions NORMALS etc. TOT HO TINDREU QUE FER.....BE si us abellís....si el que voleu son PIDOLAIRES i GADAFIS ja us podeu posar a fer la migdiada!!!. APUNTAT A HON T´ABELLISCA!!!....també a DIRIGIR-HO!!! la llibertat per al BE a d´èsser TOTAL el BE de la persona humana TAMBE!!!..
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antoni josep ferrero
20/06/2012 02:17
Victor tu ets un català cibernètic, pots enrieret'en del paper.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
19/06/2012 20:41
El drama de Catalunya és que, amb una Espanya arruïnada o no, és incapaç d'alliberar-se'n.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
19/06/2012 19:52
1. Òbviament d'ésser ben escrit/ explicat, però .. quin mèrit té ' polemitzar ' amb aquells quan l'únic CI puntuable .. n'és el del compte corrent i estatus, n'és el de prendre'ns nostre territori com extensió d'un d'estrany, n'és el de fer ' memòria ' dels seus perjudicant la víctima i innocent o nostra, n'és no estimar res ni ningú (perquè si estimessin llur espanyol entendrien català estimés el seu .. a ca pròpia amb tot allò que implica)? 2. Així mateix, aquest anhel pro la ' llibertat ' d'un Poble a territori propi o Independència, no ho oblidem, ha estat ( continua sent) potenciat vilment per les mentides, enganys, falsedats, infàmies, difamacions, injúries i calúmnies, tant per munt de comediants de mass media com de fàctics-mafiosos maquillats de polítics, ambdós generalment espanyols, ço és, els hi devem que nostre gent, que nostra nació d'una punyetera vegada se n'adoni que tan sols busquen nostre anihilament com part de la humanitat i, no diguem-ne, pel que fa a espolià'ns-e fora mida! PD: què hi esperem per dir-ne prou .. majoria absoluta i sortir com llampecs? Nota: per què tots els partits pro sobirans, fos-hi tan sols per ' defensa pròpia ' .. no van tots a l'una? Anotació al marge: fins quan xerrar d'aquests no ningú, d'espanyols, d'espanya, mentres que morim d'inanició de tot ordre d'allò més ràpid .. sense que tot l'independentisme faci pinya pro la supervivència, pervivència i vivència de nostra nació catalana?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Francesc
19/06/2012 18:53
Jo insisteixo en una referència històrica: Els meus abans passats van esperar 450 anys en adonar-se de que mai farien cap moviment que afavorir Andalusia. Conseqüència: Més de dos milions de ciutadans foren obligats a emigrar en totes les direccions. Diàspopra, dispersió d'un grup ètnic, religiós o cultural fora del seu lloc originari, per poder viure.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
sarete - Catalunya
19/06/2012 18:33
quanta raó! cal seguir la lluita. I sortir-nos-en d'una vegada.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
19/06/2012 17:50
VICTOR: SAVE CATALONIA!! Vols dir que tindrem forces per anorrear tant de mediocre? Tu i molts com tu (permetem dir-te que també jo) tenim un límit físic, Victor!! Es tant cansat....tant dur...... Si ara paréssim, tindriem el perdó DIVÍ. Ens mereixem un descans. N´estic fins la nàusea de tant dirigent acovardit i llepa. Una forta encauxada FRANK DUBÉ
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
19/06/2012 17:22
"El drama d’Espanya és que, amb crisi o sense crisi, necessita el robatori per viure"...Sí, senyor V. Alexandre, molt ben dit. Peró el drama de Catalunya, és que el nostre govern posi el cul gratuïtament amb el projecte eurovegas. Paradigma del capitalisme més pestilent i corrupte al servei del blanqueig de diners dels mateixos que ens han portat cap el desastre. I encara més dramàtic, serà comprovar com els astronòmics beneficis de la prostitució del nostre país, aniran a parar cap a l'espanya profunda i cap el capitalisme madrileny via impostos. Sí, dels mateixos que ens escupen a la cara..Tot això, mentre nosaltres ens quedarem la merda, la delinqüència i el col·lapse dels nostres serveis públics, com conseqüència dels centenars de milers d'il·legals i famílies, per la construcció i manteniment del femer eurovegas.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Miquel
19/06/2012 15:59
Si teniu Twitter, us recomano seguir en Víctor Alexandre: http://twitter.com/valex_cat
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Heather Hayes
19/06/2012 15:49
Ja començo a tastar aquell cava del brindis del dia de la independència
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Carles Viñals Casado
19/06/2012 15:44
Tian, (12:26). La principal preocupació de la classe política catalana col.laboracionista és i serà amagar al poble català el pensament dels nostres autèntics patriotes, ja siguin vius com el Víctor Alexandre o morts com Josep Mª Batista i Roca, Manuel de Pedrolo, Lluís Mª Xirinacs o... Josep Armengou. Si esperem que siguin els polítics catalans els qui ens els descobreixin, podem esperar asseguts. És el poble català qui ha de descobrir-los per sí mateix, o no arribarà mai a adquirir els tresors de coneixements i saviesa que li calen per a assolir la llibertat. Tian: Busca al teu cercador "Josep Armengou." Hi trobaràs una entrada, "Obra de Josep Armengou, Unitat Nacional Catalana." Entra-hi. No és una recomanació; és un prec que faig extensiu a tothom que llegeixi aquest comentari. No te'n penediràs.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
!!*!!
19/06/2012 15:27
Com sempre, BRILLANT! Moltes gràcies, Víctor!!*!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep
19/06/2012 15:10
Al comentari d'en Xavier de les 00:13 tan sols afegir un nom al costat del de Barnils: en Jordi Vendrell, silenciat en el seu moment i que se li va tancar un programa i condemnar a l'ostracisme per donar via lliure a la llibertat d'expressió.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Fart d'espanya
19/06/2012 14:39
Bravooo !!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
19/06/2012 14:19
Totalment d'acord amb l'article. I una petita correcció: Adolfo Suárez parlà de "química nuclear", i no pas física nuclear, que seria el correcte. I ho digué en un context un tant ambigu, més o menys, "el català s'ha de promocionar, però amb les limitacions lògiques; per exemple, no es pot pretendre ensenyar química nuclear en català". Si fa no fa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Montserrat
19/06/2012 14:04
Sempre és un gran plaer llegir el que diu en Víctor. I estic completament d'acord amb en Xavier. Quina ràbia em fan tots aquests catalans que es caguen a les calces!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Cedre
19/06/2012 13:21
Continua escrivint Víctor, els teus artícles fan una gran tasca per l'independentisme.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Sebastià
19/06/2012 12:27
Felicitats pel títol, "Vividors de la depèndencia" Es per enmarcar-lo.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Tian
19/06/2012 12:26
Conec en Víctor Alexandre des del llibre "Jo no sóc espanyol" (1999). Ja aleshores deia les mateixes coses que ara, però les patums de casa nostra el titllaven de "purista", "radical" o "maximalista". Ara que totes aquestes patums (que apostaven per la via fracassada de l'entesa amb Espanya) han pujat al carro de l'independentisme, en Víctor no obté el reconeixement que es mereix i continua tan vetat com sempre. Personalment considero que la difusió del pensament d'en aquest senyor és essencial per al país. Els mitjans que es diuen catalanistes com l'Ara, El Punt Avui, RAC1... haurien de permetre que gaudíssim de les seves opinions.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon Torramilans Ro
19/06/2012 12:05
Tan sols cal afegir-me als termes generals del teu artícle plè de raó,
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Miquel
19/06/2012 12:04
Gracies a polítics "catalans" com els anomenats que, l'únic que els interessa es sumar vots per el partit, primer, i per els seus interessos personals, després, Catalunya segueix sotmesa colonial-ment a un espanyolisme prepotent, egocèntric i folklòric sense gaire més capacitat productiva per si mateix,que la pilleria i l'engany. I com a principal missatge engrescador per la sempre "l'intel·ligent" massa, el discurs patrioter per excel-lència. Penós de veritat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Xavier Pinell
19/06/2012 11:32
Quin troç d'escriptor, la Verge
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Miquel Simon
19/06/2012 11:24
Hola Victor, una vegada mes....i van un fotime, las clavada.Començo a pensar que els nostres veins espanyosl, estan cagansa de por de veure com va crexent l'independentisme a Catalunya. Aixo els que tenen cervell per pensar-hi, els demes esperonan a la ROJA.-
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
19/06/2012 10:29
Ben cert, benvoilgut Victor. Com també ho és que en qualsevol colònia, a banda de colons estrangers, sempre hi ha els aborígens que hi col.laboren per interés propi, que en aquest cas són els dirigents de CiU. Els hi dic aborígens en to una mica ambigu, per què si no fos pel respecte que sento pel blog del Victor Alexandre, faria servir el mateix apel.latiu amb el qual ens va titllar el cap de premsa del MHP Mas al que estem tips de seguir afartant paràsits com Abertis.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Raquel
19/06/2012 10:12
Excel·lent.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep País Valenci``
19/06/2012 09:47
Les economies grega, portuguesa i irlandesa supossen la meitat de l'economia espanyola. L'economia catalunyesa supossa el 20% del total de l'estat, la valenciana el 16% i la balear l'11%; total Països Catalans 47% de l'economia estatal. A això cal afegir el dèficit, l'espoli i el nivell de deute a què ens obliga l'estat per a funcionar i seguir robant-nos. Si nosaltres junts sumem el total de Grècia, Irlanda i Portugal, per què ells són viables i nosaltres no?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Un patriota.
19/06/2012 09:10
Excelent Victor, com sempre. El nostre moment és ha prop. Ara cal conscienciar als catalans que tenim un poder real, el del VOT, i que si l'exercim responssablement, obtindrem premi, la independència de Catalunya. És hora de dir que la sol.lució és politica i legitima i les eleccions són el moment i triar l'urna independentista la nostra llibertat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon.cat
19/06/2012 09:00
Víctor d'acord en tot, però discrepo en que tot i enregistrar el que diu aquesta gent, s'avergonyesquin en un futur, al contrari, cercaran qualsevol justificació per seguir sent el què son uns vividors. Hem vist gent passar d'una banda a l'altre sense cap mena de penediment o humilitat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Xavier
19/06/2012 00:13
Quin article tan espectacular! Però tranquils, que no llegireu en Víctor Alexandre al diari Ara, ni a El Punt Avui, ni l'escoltareu a RAC1 ni a Catalunya Ràdio/TV3. En Víctor Alexandre és una veu lliure i això en aquest país fa pànic. Si tots aquests mitjans, avui poguessin comptar amb els Pedrolo, Fuster o Barnils, també els silenciarien.
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
97 %
2 %
1 %
352 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida