Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dijous, 23 de Maig de 2013
Societat
23/07/2012
13:13
23/07/2012
El foc a l’Empordà atia la catalanofòbia
Les xarxes socials s’omplen de missatges anticatalans aprofitant la desgràcia que afecta el país
Per l'anticatalà qualsevol ocasió és bona per mostrar-se sense embuts. L’incendi de l’Empordà, malgrat les seves tràgiques dimensions, tampoc n’està essent una excepció. A twitter, espai predilecte pels difusors de la catalanofòbia, els missatges xenòfobs no paren de produir-se amb total impunitat, essent fins i tot aplaudits i reenviats per centenars d’internautes.

El fet que els catalans expressin la seva tristor en la llengua del país no agrada a usuaris com Enrique Hernández (@EnriqueHG2), qui escriu en els següents termes: “Es crema Catalunya i demanen ajuda en català. Doncs la seva p... mare els ajudarà per burros”. L’usuari @srdador és del mateix parer: “O tuitejeu l’incendi en espanyol o no us enviem ni un got d’aigua”, adverteix. Juan Fran Valecillo opina que piular en català fa que no “s’assabenti de res” i desitja que, ja que els catalans no empren el castellà, “s’ho facin sols” per apagar l’incendi.

Suposats delictes

Encara que sembli mentida hi ha usuaris que van més enllà i fan, ras i curt, apologia del genocidi. L’usuari de twitter @currello proposa que “es cremi Catalunya sencera i els catalans”. Així, diagnostica, “Espanya seria un lloc millor on viure”. José Ramon Hidalgo (@joserhidalgo7) creu que l’incendi es podria apagar “llançant catalans des dels hidroavions”. ‘Koke’ Campos desitja una conseqüència a la suposada supèrbia dels catalans: “Mort a tots ells”, sentencia. Juan Vicente Santacreu afirma que “el foc purifica” i que per això cal enviar “bidons de benzina” a Catalunya enlloc d’aigua. Aquests tuits podrien ser delicte.

També des dels mitjans de comunicació

Molts comentaris que els lectors fan de les versions digitals dels diaris espanyols van en el mateix sentit. Els usuaris culpen la Generalitat dels incendis per “gastar en identitat” en comptes de reforçar els cossos de seguretat. D’altres no tenen cap pietat i proposen canviar l’himne de Catalunya per ‘la barbacoa’ de Georgie Dann o acusen Catalunya d’aprofitar-se d’Espanya demanant el suport del seu exèrcit i bombers.

La fotografia que publiquem que mostra com algunes persones baixen pel pedregar de la Punta de Santa Rosa de Portbou en direcció a la platja del Pi, ens l'ha facilitada a El Singular la periodista Clara Sánchez-Castro.
Sense títol
(37 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Bernat Tallaferro
25/07/2012 08:56
Opinions d'aquesta mena, n'hi haura sempre; l'estat ep.panyol atia la gent a la xenofóbia pèr aconseguir poder, inclús destruint la seva princuipal font de riquesa que es Catalunya. El que hauriem de fer tots, es no comprar cap diari i ni veure cap televisió relacionada amb ells: son el princuipal instrument feixista, ja que permeten aquesta mena de comentaris sense cap moderador (o potser es el mateix moderador qui els posa). No tenim cap més sortida: INDEPENDÈNCIA!!!!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ricard
25/07/2012 07:18
No se a qué esperem a delarar la Independència, estar clar que nomé ens vòlen per els diners. Mas!!!!! declara Catalunya estat lliure i sobirà!!!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antoni
25/07/2012 00:07
Sigui com sigui... no podran amb noslatres. Primer (ja fa uns quants anys) ens enssaboanven dient bo i be de Catalunya. Com que varen veure que amb aquesta 'fórmula' no tragavem... Ara apliquen un altre sistema. La destrucció (per la destrucció) sistemàtica de l'enemic. De totes maneres aquest pobres ignorants no en tenen, tota, la culpa. La culpa es del mitjans que l'únic que fan es llencar merda a tort i a dret. I... alguna esquitxadeta recullen aquells ignorants.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
24/07/2012 17:40
Si realment penses que tots els nacionalismes són una merda ho tens fomut perquè, no sé si ho saps, però aquí al planeta Terra estem organitzats en base a estats que es vertebren a partir del nacionalisme. Vagis on vagis t'hi trobaràs. Llevat que siguis d'aquells hipòcrites que en realitat el que els rebenta és el nacionalisme català.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
fart
24/07/2012 17:18
tots els nacionalismes són una merda
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
catalunya independen
24/07/2012 15:13
No ho entenc espanyols, sempre digeu que catalunya és Espanya i ara que ha passat aquesta desgràcia ens digeu que Catalunya es crema, no feieu que catalunya era espanya? PENA.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
24/07/2012 14:59
Hi han comentaris del tipus caverna feixista madrilenya, que em reafirmen encara més amb la necessitat de la independència de Catalunya. No li doneu més voltes, no hi ha res a fer, l'entesa amb els espanyols és impossible amb termes d'igualtat i de respecte. Per tant, la supervivència de Catalunya i de la seva cultura, passa inexorablement per la seva independència. A més, hi han de 16.000-20.000 milions de raons anuals per la independència.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
eftwo
24/07/2012 14:28
Em jugu el que vulguis que qui va tirar la burilla fou alicia sanchez camacho
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
24/07/2012 13:35
solainos 24/07/2012 12:49. El que dius no es veritat! El 15M molts varen plorar i donar sang! No vaig trobar ni un sol català i menys un independentista que s'alegres tot el contrari. No menteixis per justificar l'injustificable! Vareu ser vosaltres els que vareu criminalitzar les victimes del 15M i la Sra. Manchon deixant el mon i als catalans avergonyits i astorats! Fins i tot una TV sueca crec va fer un documental d'aquest fet tan absolutament inaceptable! I tot perquè no eren victimes de ETA! Ja n'hi ha prou! Tenim memòria!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
solainos
24/07/2012 12:49
Soc madrilenya de naixement, visco a lleida fa 10 anys, i "la oveja no es de donde nace, sino de donde pace". Ignorants tots!!!!! Al govern no mès l'interessa tenir al poble dividit. No mès aclarir una cosa, quan l'atemptat d'atocha, vaig sentir dels catalans la mateixa rialla i els materixos insults. !!!!! HEM DE DIR PROU !!!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
24/07/2012 11:50
A més dels insults procedents d'espanya, tenim de 16.000-20.000 milions de raons anuals per declarar la independència unilateral, Ja!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Bruch
24/07/2012 09:06
Hi ha una cosa molt clara: només els fills de mala mare s'alegren de les desgracies alienes. A més, ¿què es pot esperar d'una gent tan mancade de cultura, que no pot entendre que una llengua defineix un poble, i que tots els pobles tenen el dret de ser lliures?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
claricatalà
23/07/2012 23:57
Si en Gasol fós català de veritat, no faria d'abanderat amb la bandera "española".
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Pagés Cardedeu
23/07/2012 22:58
Els Ajuntaments de Catalunya Tots timdrien que tenir la Bandera catalana a media asta y lazo negro en señal de respecta i dol duelo per les 4 victimes Caldria eliminar PROHIBIR LES FESTES MAYORS i consevol altra festa EN Respecta per totes les persones mortes i els que pateixen
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Pagés Cardedeu
23/07/2012 22:54
¿ Donde estas RAJOY ? No te escondas , como hiciste con el de Valencia . Ser or una vez un buen Presidente debes estar al lado de la jente que sufre or este enorme incendio . PRINCIPE FELIPE Catalunya en estos momentos le gustaria tu visita VILLAR ,, VICENTE DEL BOSQUE No decis nada por Catalunya
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/07/2012 21:49
Rosa, els criminals s'han de combatre, però no s'han de presentar com la norma. Em sembla obvi que és això que alguns volen, pintar tots els espanyols com a criminals, fer-nos por. Són els demagogs que ara aprofiten el dolor. Diuen que s'ha d'anar a "informar Europa", a posar querella davant del Tribunal Europeu dels Drets Humans, perquè cap tribunal espanyol no faria res. Però mai i de cap manera van i usen l'article 510 del Codi Penal, i mira que hi és... Perquè serà? Molt més por tinc d'aquests demagogs que dels imbècils xenòfobs.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Rosa
23/07/2012 21:40
Al nom 20:28; Tens tota la raó, pero que els comentaris siguin solidaris, crec que ha de ser el normal, s'asenyalen els xenofobs especialment perque tots ens assabentem i no passin desapercebuts.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
23/07/2012 20:54
L'energia no s'ha de malbaratar reaccionant a les provocacions d'aquests animals salvatges, sinó dissenyant la millor manera de ser un estat a curt-mig termini. Quan siguem un estat, els lladrucs de tota aquesta escòria no ens afectaran perquè no podran travessar la frontera catalana. Aquesta gent no interessa a Catalunya, la bona gent espanyola, com sempre, trobarà en els catalans un país d'aliats, sempre, és clar, que se'ns respecti.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Julieta
23/07/2012 20:31
Res, molt millor que vagin dient tot el que diuen, com que queda resgistrat, copiem totes aquestes manifestacions anticatalanistes i, encara pitjor, que porten cap a la violència i a la revolta social. Poques es trovaran dels catalans cap a ells, al contrari, quan tenen alguna desgràcia, com el terratrèmol, incendis i demés, sempre ens solidaritzem. Copieu i envieu al mitjans europeus el que diuen i fan de la nostra terra i dels que hi vivim aquí, portser ens començaran a entendre.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/07/2012 20:28
https://twitter.com/Acostem demostra la solidaritat dels espanyols. I són moltíssims més que a @apuntem.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
sebastià
23/07/2012 20:02
Us demanarem ajuda en castellà, quan vosaltres ens demaneu els diners en català.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Elisenda
23/07/2012 18:23
Al noi que portatval'estelada que posava"llibertat" el van multar amb 3000E amb acusacions estupides isense sentit, "Xenofobia, incitaciòn al odio"que crec que no va insultar ni agredir a ningu.S'hauria d'enviar copies deaquestos correus al govern, aixo si que es incitació al odi, terrorisme i xenofobia,per aquestos malparits, res de multes, 5 anys de presó com aa minim.Te rao el nom, denunciar-ho tambe a Europa, que xsàpiguen en qui tracten.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
H.R.C.
23/07/2012 17:41
Perquè no es publica en els mitjans convencionals això?. TV3, RAC1, CatRàdio, 8TV i d´altres emissores i diaris d´aquí. Aquestes actituds les ha de conèixer tothom. No val a dir que no se n´ha de fer cas; al contrari, s´ha de saber arreu, sobretot, a Europa!!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Rosa
23/07/2012 17:31
Reagrupat, mirat @Apuntem
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ara toca estat propi
23/07/2012 16:37
Els moderadors perquè publiquen animalades ?. La llibertad d'expressió està per sobre de la dignitat, de la veritat, de la justicia ?. Als maleducats no s'els ha de donar micròfon ni púlpit. Fora hooligans de les tertúlies i dels mitjans !!!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi Romaguera
23/07/2012 15:45
A mi em passa igual, però al revés. Quan van dir que segurament havia estat una burilla de cigarreta la possible causant del foc, tot seguit vaig pensar que algun espanyol, l´havia llençada. No sé per què, però m´estranyaria que una persona que estimés Catalunya no faria res per provocar un incendi. Ans el contrari, si pogués l´evitaria. Doncs, com que avui mateix s´ha sentit a la ràdio que als túnels de St. Cugat han tornat ha tirar una burilla encesa, -sense que ningú no hagi agafat la matrícula del piròman-, doncs, tinc aquest convenciment que res és gratuït. Però això, crec que encara farà reaccionar més els catalans. Ja n´hi ha prou d´Espanya!. Hem de caminar cap a la llibertat del país. Per cert, no surten ecologistes espanyols, ni que facin veure que els sap greu perquè es crema un tros "d´Espanya"?. Doncs, fins ara, no. No és estrany que tingui companys que quan es crem Espanya, també estiguin com sabates noves. Això sol ja demostra que som dues nacions diferents. L´una contra l´altra. No hi ha dretes i esquerres. Els espanyols s´ajunten davant l´anticatalanisme , anàlogament com amb l´antisemitisme, i tant se val com pensin, si és que això fos possible. En canvi, els catalans, sempre posen la seva parcel.la particular, ja sigui la dreta o bé ja sigui l´esquerra, per davant dels interessos nacionals. Per això Espanya és lliure i Catalunya, no. Encara hi som a temps. Sabrem reconduir-ho?. Jordi Romaguera L´Hospitalet de Llobregat
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
23/07/2012 15:12
Reagrupat, i tu ho preguntes? .. si tot aquest reguitzell contra nostra, contra Catalunya, contra els catalans no ho recullen-im partits diàfanament independentistes, llavors qui? PD: si totes aquestes animalades fossin dites per catalans pel que fa a espanya .. compte que quelcom passaria! Nota: això no ´´es apologia al homicidi, al genocidi, al etnocidi, a l'assassinat, a l'extermini, a l'holocaust de la nació catalana .. per la via directa ( també hi ha la indirecta via política espanyola)? Anotació al marge: una cosa és la ' pluralitat i la tolerància sinó no hi hauria democràcia ' i una d'altra .. provocar i lloar la mort àdhuc el patiment i la tortura d'individu/ societat quina fos ( on és la Fiscalia, el mateix Fiscal Gral. de l'estat?)!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
spanish default
23/07/2012 15:11
el gasol fara veure que no ho ha sentit
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pere
23/07/2012 14:53
Fart dels que ho justifiquen al.legant que són 4 gats! Fart dels que ho justifiquen al.legant que els independentistes catalans som iguals! Nosaltres lluitem per posar urnes és lluiten per impedir-ho i s'amaguen darrera els seus tanks i l'espoli! Fart dels que ho justifiquen al.legant que no té importància. La té hi molt i tenim un anecdotari ple per explicar els mals moments amb que ens han regalat pel sol fet de ser catalans! Fart de que és justifiqui l'injustificable quan tenim un estat ESP que cada dia ens demostra que la nostra llengua no és tan important com la seva! Fart dels que continuen al.legant que això no té importància i veiem com la Justicia ESP no és cega és bornia i no podem expresar-nos en català perquè hi ha jutges als que no els hi agrada! Fart de que es justifiqui l'injustificable! La catalanofòbia és molt greu i és un fet l'hem patit tot i la patim cada dia vingui de l'estat ESP o de qualsevol espanyol o català que encara ho justifica! Ja n'hi ha prou de justificar l'injustificable! Tenim tota una hmeroteca i l'anecdotari ple per demostrar que Sí té importància. Al primer català que em digui que hi ha espanyols als que els hi ha sapigut greu només dir-li que la normalitat hauria de ser aquesta i que no els hi penso donar les gràcies per comportar-se com persones i no com a cafres! Això només passa quan de la anormalitat és fa la norma! Fart això ja fa molt temps que dura!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Cinta
23/07/2012 14:02
I en Gasol durà la bandera d'aquests salvatges...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Reagrupat
23/07/2012 13:59
Algu fa un recull que algun dia pot ser motiu de pova davant d'un tribunal internacional ?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Júlia
23/07/2012 13:58
Denunciem aquest gran estat feixista i xenòfob que es diu Espanya davant del món. ASSASSINS.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Julián Juan Lacasa
23/07/2012 13:56
Si n'hi ha un incendi a la Serra de Navacerrada (Madrid), la conec i és un indret molt bonic, no en faria cap acudit de mal gust ni tampoc els diria "Que s'ho apaguin ells mateixos". Quan l'11-M, tot Catalunya es va solidaritzar amb els madrilenys, o el Barça va suspendre la celebració de la Lliga del 1993 per un atemptat d'ETA a Madrid. Per tant, els twitters que digueu a l'article son constitutius de delicte, i a països com Alemanya serien condemnables.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pau
23/07/2012 13:46
No enshompoden dir mes clar. MARXEM O ENS PELEN !!!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
23/07/2012 13:39
Denunciem-ho a Europa, al menys que tan d'odi serveixi per alguna cosa. Que vegin a Europa qui són aquests Celtibers.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Com Grècia
23/07/2012 13:32
Com a Grècia primer reunió del Club Bilderberg i desprès abans de ser intervinguda, primer la van cremar ben cremada. Nois mala peça tenim al taler.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Laura
23/07/2012 13:31
Voldrien tancar tots els catalans en una cambra de gas. Ens declarem independents ja o ens eliminaran!
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Creus que Aznar tornarà a la política?
Creus que Aznar tornarà a la política?
54 %
12 %
33 %
90 vots
Laia Carrera: Completament d'acord amb el Víctor.Ara som al mo...
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida