Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 17 de Maig de 2013
Política
02/08/2012
10:27
02/08/2012
Arcadi Espada : "No hi ha centralisme, és una mentida"
El periodista assegura que “el nacionalisme és una pèrdua de temps”
El periodista, polemista i escriptor, Arcadi Espada, militant del PSUC i després fundador de Ciutadans, assegura avui en una entrevista al diari Ara que a l’Estat espanyol “no hi ha centralisme, és una mentida”, de fet, segons ell Espanya seria un dels “Estats més descentralitzadors del món”.

Espada també afirma que el “nacionalisme és una pèrdua de temps” ja que “la màxima llibertat de Catalunya”, en referència al moment actual, “ha coincidit amb la seva màxima mediocritat”. “I als nacionalistes catalans això els fa mal”, afirma.

Preguntat sobre l’esperit de la Transició, el periodista assegura que aquest no perviu a causa dels nacionalistes, perquè van ser “deslleials” amb el pacte. “Si aquí es fes un museu de la Guerra, vindrien els nacionalistes catalans i dirien: "Això va ser una guerra contra Catalunya!”. Però hi ha uns fets, com que el senyor Pla va treballar a favor de Franco, o que el líder de la Lliga va finançar la Guerra Civil”, argumenta.
Arcadi Espada
(19 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
03/08/2012 21:50
A veure aquests bordegasos .. cantin amb mi ' som i serem gent catalana tant si es vol com si no es vol ' o ' Catalunya, triomfant, tornarà a ser rica i plena ' . . . . . PD: sinó que seria dels espanyols .. fer el paper real d'en Landa a ' los santos inocentes ' o vente p'alemania, pepe? Nota: som catalans i respectem tothom, així doncs, amb més raó ens hi hauria de respectar espanya .. amb la gana que sempre els hi hem tret del damunt! Anotació al marge: cadascú a ca seva i Déu a la de tothom .. teniu molt planeta on desenvolupar-vos com espanyols ( quasi península, Amèrica del Sud, Amèrica Central àdhuc barriades del sur d'USA .. mateix nord-oest africà o Rio Muni, Fernando Poo, Guinea Equatorial, Sàhara o mateixes Filipines!)!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ciutadà
03/08/2012 13:32
Espanya ho ha inventat tot des de la seva existència. Ha inventat la convevència de pobles molt diferents encara que rucs catalans vulguin destruïr-la
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
J
03/08/2012 09:21
El nacionalisme Español si que es una perdua de temps, porta a la miseria, la ignorancia, el sectarisme, la intolerancia etc,,, Que ha inventat España a part de la Santa Inquisición?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ramon
03/08/2012 02:24
encara es tenyeix el cabell?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
02/08/2012 22:30
O sigui, que perque Petain li va fer el joc als alemanys resulta que els francesos no lluitaven contra els nazis. O perque el Helmut Schmidt o la "Rote Kapelle" estaven contra els nazis Alemania no va envair Europa. Aquest segur que diu que la culpa de la 2a Guerra Mundial va ser de França i el Regne Unit que van ser qui van declarar la guerra a Alemania.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
02/08/2012 22:25
Si, el centralisme es mentida. I Franco tambe.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Osonenc
02/08/2012 20:16
Té raó: El nacionalisme és una pèrdua de temps. Cal anar directament cap a l'independència.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
02/08/2012 19:08
Però qui és aquest .. què hi pinta aquest .. què hi fum aquest .. a diari que procura ser reflexiu/ pro coneixement que no pas jocós o buf? PD: bon paradigma de l'espanyol broix (castellà pelat) .. usant-nos-hi, abusant-nos-en! Nota: si us plau, qualsevol pagès .. el faria ballar com una baldufa intel·lectualment parlant! Anotació al marge: hi aparegui a mitjans espanyols, ço és, on n'és fàcil ' passejà'ls-e ' ( excuses, torejar-los!)!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cesse
02/08/2012 17:31
te rao ,cuan diu que personatjes que tenim com herois,eran uns traidors,com amb el pla,dali cambo,samaranch etc....
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
taradellenc
02/08/2012 13:36
Aquest home és un genocida i, per tant, una mala persona. La seva mirada mesquina no enganya.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Inteligència
02/08/2012 13:35
Ondia! El mil-homes, perdona-vides, encantat de conèixer's, intel.lectual de marges espanyolitzants, set-ciències d'arrabal de serie B, especialista exclussiu i sobretot únic, de J.Pla, capellà de capellans amb ínfules liberals que fan olor a sofre, especialista en estàtues de sal i en utilitzar les pors col.lectives en profit propi, torna a parlar. Torna a parlar El Arcadio! Aparteu les criatures! i de pas, tothom que s'atreveixi a contradir la paraula de un Deu! La de Deu Mateix!. Feta l'introducció, vaig a llegir un anunci de cites, d'aquells de la Vanguardia, segur que son més interessants.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
PereH
02/08/2012 13:29
A més d'un impresentable amb cara de cínic, ets un mentider amb ganes de protagonisme!!! "Chico, TU SOBRAS"
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
02/08/2012 12:49
Ja hem superat el centralisme xato, ara estem en l'avantsala del feixisme sobre Catalunya. No més cal escoltar els mitjans de comunicació espanyols per comprovar-ho.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Reagrupat
02/08/2012 12:12
No és centralisme, és pura i recentralització de la més dura. Ens nega l'existència com poble, nega els nostres drets històrics i l'autodeterminació. ENS NEGA LA POSSIBILOITAT D'EXISTIR, DECIDIR I OPINAR. On veu Espada que som el país més descentralitzat. Defensa una Democràcia que si no és de pandereta - i mai tan ben dit - es un pur Despotisme Il·lustrat. Si no el cegués no ´se quin ressentiment ell també ho reconeixeria
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
02/08/2012 11:42
Aquest partidet de pela-cañas dels c's en el fons no són més que uns xupasous publics, poca cosa més. a viure portant la contraria i venent-se com a llibertaris. feu una pena que se us nota tan la pudor a feixisme que no es pot ni suportar. esteu podrits abans de que ni us voti ningu, fracassatas, nomes a parlotejar i enganyar a la gent, paletos i neurotics perduts. marxeu a castilla, catetos
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Descentralitzador ??
02/08/2012 11:37
Si utilitza els paràmetres constitucionals de la URSS (que sembla que ha de conèixer prou bé), segur que Espanya és un estat molt descentralitzat. Si utilitza els paràmetres de la RFA o d'altres democràcies (reals) avançades, la comparació no se sosté per enlloc. Però clar, els mestres de la demagògia....
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
02/08/2012 11:27
Realment, no sé per què donem tanta importància a personatges posseïts per un grapat de prejudicis, encara que tinguin la carrera de periodista i siguin capaços d'expressar-se amb brillantor. Hitler també era un brillant orador.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Fart d'escanya
02/08/2012 11:16
Ens divertirem molt veien aquesta gent(?) des de l'estat propi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi Romaguera
02/08/2012 10:45
Té tota la raó. No hi ha centralisme. Nosaltres els catalans patim un imperialisme. Precisament d´Espanya. És per això que, com el Sr. Espada (quina casualitat de cognom, eh?), també coincideixo que el nacionalisme és una pèrdua de temps. Sempre, però, he dit que era antinacionalista perquè són antiespanyol. Sense el nacionalisme espanyol no caldria defensar-nos de les agressions d´aquell país. Per això, sempre m´he declarat independentista de la nació catalana. Jordi Romaguera. L´Hospitalet de Llobregat
S'està parlant...
consulta
Enquesta
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
Estàs d'acord amb la imposició de l'escola en castellà, com diu Wert?
98 %
1 %
1 %
287 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida