Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dijous, 20 de Juny de 2013
Cultura
10/08/2012
11:26
10/08/2012
Serra: "No podem anar pel món dient-nos MNAC”
El nou director del museu estudia canviar-li el nom i afegir-hi “Barcelona” per potenciar la imatge a l'exterior
El director del MNAC, Pepe Serra, ha explicat que estan estudiant canviar el nom de l'equipament amb l'objectiu d'"explicar-se millor". "No es pot anar pel món dient-nos MNAC i renunciant a la marca 'Barcelona'", ha precisat Serra en una entrevista a Catalunya Ràdio, posant d'exemple la National Gallery de Londres o de Washington que, sense posar Gran Bretanya o EUA, "tothom sap què són". I ha considerat redundant posar Catalunya perquè el terme 'nacional' ja hi fa referència.

En paral•lel, creu que s'ha explotat poc a nivell internacional les col•leccions de romànic i gòtic. I és que Serra considera que el principal repte del MNAC és "creure-se'l". " No podem dir que tenim la millor col•lecció de romànic del món i no haver-la exportada. Els de Madrid haurien de venir a veure-la aquí i nosaltres exportar-la pel centre d'Europa", ha concretat.

A més, el director considera que ara que baixen les aportacions públiques es fa "més necessari que mai obrir molts més espais gratuïts", com per exemple la sala oval. En paral•lel, el director ha lamentat que quant a les obres d'art, considera que hi ha un "tracte discriminatori cap a Catalunya" més que "de favor a l'Estat". "Tot es diposita a Madrid i, en aquesta línia, tenim molta feina per fer", ha criticat.

L'Ajuntament de Barcelona en contra

La idea del director del museu, però, no ha agradat gens a l’Ajuntament de Barcelona. El tinent d'alcalde de Cultura de Barcelona, Jaume Ciurana (CiU), ha valorat avui que si s'acaba canviant el nom al MNAC "no fa falta amagar la nació que representa".

En declaracions a VilaWeb, ha dit que "si a la marca MNAC se li ha d'afegir Barcelona i això suposa sumar, perfecte, però en cap cas cal amagar la nació a la qual l'art del museu representa". I ha afegit que "si es vol guanyar visibilitat internacional el que cal canviar és l'estatus de Catalunya, no el nom del Museu Nacional".

(24 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Som-hi ja
14/08/2012 08:29
Dimissió ja del "Pepe" o destitució immediata. Qui el va fer Director del MNAC?. El Conseller actual de Cultura?. Si és així, el Conseller també hauria de dimitir ho destituir-lo. Recordem que aquest és del PSC?, millor dit PSOE.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
qualsevol
13/08/2012 09:44
Ja, sense esperar més. DIMISSIÓ O DESTITUCIÓ d'aquest espanyolista, anomenat Pepe. Fora ja!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
12/08/2012 14:06
Els que intenten esborrar Catalunya del MNAC, son els mateixos que volen esborrar País Valencià de Xàtiva. La diferencia està, en que els primers ho fan sota la mascara del cosmopolitisme amb falses raons econòmiques, mentre els segons ho fan amb la seva carota més franquista. Per tant, amb la disfressa del cosmopolitisme i d'un fals creixement econòmic, no tingueu cap dubte, de que hi ha un projecte espanyol per aprofundir encara més en el model econòmic prostibulari que pateix Catalunya i resta de països Catalans: totxo/turisme/traficants...Penseu que Eurovegas marcara el punt de no retorn, d'un model econòmic que ens farà desaparèixer com a nació de manera definitiva..Serà llavors, quan s'haurà consolidat definitivament el projecte colonial espanyol sobre els països Catalans. No cal dir, que els astronòmics beneficis que generarem a traves de la nostra prostitució com una colònia qualsevol, serviran per engreixar l'estat i autonomies subvencionades netes de pols i palla, mentre la merda, massificació i despersonalització: Ens la menjarem nosaltres!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
12/08/2012 11:49
pel 01:55) He seguit la teva indicació de llegir la noticia relacionada, tens tota la raó, són uns BANDARRES!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
BANDARRES!!!
12/08/2012 01:55
El millor que podeu fer (tothom interessat en el tema) des d'aquesta mateixa pagina, aneu a la columna just al costat dret de l'encapc,alament d'aquest article, on diu TAGS i -a sota- "Noticies Relacionades" : la tercera d'elles diu "Oferta de feina : Director del MNAC" . FEU CLIC AQUI i, per l'enllac, aneu a l'esmentada noticia i us quedareu barrativats llegint-la i tambe l'unic comentari que hi hague alla. I aleshores comprendreu el perque del meu titol a aquest comentari : son uns BANDARRES els politics. TOTS. Si no ho fossin, segurament que es dedicarien a altres feines...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
12/08/2012 00:25
Quina barbaritat! no podem anar pel mon posant a gent ridícula com en Pepe Serra a llocs importants com ara la dirección del Museu Nacional d'Art de CATALUNYA.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Voltaire
12/08/2012 00:01
Aquest Serra és un ignorant en ROMÀNIC i en GÒTIC catalans, els dos pilars més importants del nostre Art junt amb el Modernisme. Aquest paio només que sap d'Art Contemporani i "performances", és un snob en el pitjor sentit de la paraula. L'home, pobre ignorant, no sap que el MNAC és conegut a tot arreu (és clar, és desconegut de gent com la Belén Esteban, posem-ne per cas) i està reconegut com el Museu d'Art Medieval més important del Món i té forces visitants l'any tot i que hi ha un munt de catalans que es consideren nacionalistes i no l'han visitat mai, cal que fem autocritica.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
enric ST
11/08/2012 17:15
No feu el ridicul fent propostes infantils. El Museu exhibeix tot l'art de Catalunya, i no de Barcelona. S'ha de tenir poc por a fer el ridicul opensat que canviar-li el nom i afegint el de Barcelona, s'omnplirà de gent. Incompetencia es el problema.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
fidel
11/08/2012 00:31
Massa sovint la incompetència es disfressa d'innovació, crítiques, canvis aleatoris, ... i salvar com puguis la poltrona (més ben dir, la menjadora). Tot menys, reconèixer la pròpia incapacitat per tirar endavant una institució (museu) únic al món per la temàtica: el romànic català. Dic romànic de Catalunya i no de Barcelona. Ben segur que hi ha joves amb empemta i ganes d'engegar i activar el MNAC sense canviar-li el nom; un nom ben explícit i representatiu del que és.Én síntesi, més fàcil i eficient és canviar de director que alterar el nom d'un museu-institució que té ganxo per seguir manetenint l'actual nom. Per tant, senyor Pepe, plegui per incompetent; no faig esment de raons de caire polític que ja s'han citat en altres comentaris.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
10/08/2012 21:30
Només afegir, que si l'ajuntament i generalitat permeten que l'anomenat “Pepe” canvii el nom del MNAC, seran còmplices necessaris de genocidi cultural contra Catalunya..A més, ni canviant el nom del MNAC aconseguiran la seva pretensió d'atreure un tipus de visitants que es moguin per raons culturals.. Són tan rucs que no s'adonen que el mal ja està fet. No s'adonen que els nostres polítics amb la col·laboració del complex mafiós: totxo/turisme/traficants porten moltísims anys treballant amb fruïció, canviant l'antiga imatge industrial i cultural de la ciutat, per reconvertir-la en un femer prostibulari en mans del fastigós turisme de masses i saturació.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
10/08/2012 19:16
pel 4rt segona)..a) Ignorava que aquest paio fos el nebot d'aquell fulano sociata. Tío, ara ho comprenc tot.. b) He dit turista, perquè un servidor ha estat atropellat per un d'ells. Sí que t'haig de donar però, que avui, els més incívics tenen DNI espanyol..c) Discrepo totalment de que els botiguers siguin els principals causants de la degradació de la rambla. Són els POLÍTICS!!! Qui han permès la degradació de la rambla i de la resta dels llocs més emblemàtics de la ciutat d'on han estat expulsats els Barcelonins.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jep
10/08/2012 19:09
El que no podem és anar pel món fent-nos dir Pepe...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Trinxaire
10/08/2012 19:00
La idea d'aquest merdós endollat d'en Serra compte amb el vist-i-plau del conseller de Cultura, Ferran Mascarell, que a la vegada forma part com a conseller de Barcelona Global, els quals ja s'han manifestat últimement en aquest sentit de donar més protagonisme a la marca Barcelona en lloc de la de Catalunya. Tot està apamat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el del 4rt segona
10/08/2012 16:22
Ferran, permete´ m que discrepi de tres punts de la teva opinió. Punt 1: Aquest individu, és més que un manat; és el nebot d´en Narcís Serra, o sigui, que és un endollat al 100 x 100. Punt 2: Els ciclistes fiils de puta que et poden atropellar per la vorera sense que els passi res, la majoria són de DNI espanyol. No en veig de turistes corportant-se tan incívicament. I punt 3: Els causants que es venguin barrets mejicans a les Rambles, són els propis botiguers, que en una mostra de manca total de sentiment de Nació, es venen per un plat de llenties, doncs la pela és la pela.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
H.R.C.
10/08/2012 15:44
D´on ha sortit aquest tal "Pepe"?. M´agradaria saber quina llumenera política l´ha col·locat al front del MNAC. Menysprea el nom de Catalunya i això hauria de ser motiu per a rellevar-lo del càrrec.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi Romaguera
10/08/2012 15:38
No podem anar pel món que un director es digui Serra. D´ara endavant li direm Sierra, per què, és clar, el cognom en català no l´entendran i bé caldrà prostituir-lo com en temps franquistes, oi?. D´altra banda, si li diem Barcelona ens poden confondre com si fos un museu espanyol, de manera que es pot tocar la paraula Museu, el tema d´Art, i segons com el Nacional (només segons com), però el de Catalunya ni tocar-lo, perquè defineix el territori d´on és. La bandera que porta el Barça a la samarreta és la nacional, no pas l´estatal d Espanya. Per tant, el MNAC, val més que l´omplin de bon contingut i no es perdin tocant els ... noms perquè l´Espriu ja va dir que havia vingut per salvar-nos els mots i no per posar serres. Si un director amb el temps que porta l´únic que se li acut és la notícia a dalt esmentada no és que hauria de plegar ell, sinó la llumenera que el va posar. I ell se´l podria aprofitar per netejar el mateix museu començant per les letrines. Si creu que a Madrid no li agrada que no vinguin, no ens importa. El que cal és fer venir el món sencer a Catalunya per entendre que som una nació sortmesa, i a causa d´això no podem mostrar la cultura que tenim, més de la meitat de la qual ha estat destruïda per les guerres dels espanyols que han comès contra nosaltres. Sr. Serra (Sierra), segons el seu desig: si li ve gran aquesta feina, -com es demostra-, tal vegada sigui millor que plegui. Hi guanyarà vostè per deixar de fer el ridícul, i a més, guanyarà Catalunya perquè ens obrirem al món, des de la nostra personalitat nacional. Jordi Romaguera L´Hospitalet de Llobregat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
10/08/2012 15:09
No us emprenyeu! Aquest individu és un simple manat que només segueix la tendència marcada pels polítics dels últims vint anys. Que han reconvertit la ciutat de Barcelona en un femer prostibulari en mans del fastigós turisme per saturació. Avui, Barcelona és un lloc absolutament agressiu pel indígenes de la ciutat. Qualsevol turista fill de puta et pot atropellar amb una bicicleta per la vorera sense que passi res. Fa anys que els Barcelonins no s'acosten per les rambles ni pels llocs més emblemàtics de la ciutat, perquè han estat expulsats pel complex mafiós: turisme/traficants. Lo mateix ha passat amb les antigues cerveseries, cafeteries i antics llocs de trobada dels Barcelonins, que han estat reconvertides en fastigoses menjadores turístiques sense cap personalitat..I us estranyeu del que pugui dir aquest individu? Simplement és coherent amb els polítics..Diguin el que diguin els polítics absolutament mentiders, cada vegada més, Barcelona és percebuda des de l'exterior com un parc temàtic, sinònim de la Jonquera, Lloret o Salou. Per aquest motiu, no m'estranyaria res de que el tal Pepe, a més de canviar el nom del MNAC, l'omples de xiringuitos venent barrets mexicans.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
CAPRICORNI
10/08/2012 14:18
Ës que és nebot del Narcís Serra i l'ombra dels socialistes és encara molt llarga. Només fent-se dir Pepe, ja és veu per on va. A casa ja ho vam pronosticar quan el van nomenar, que alguna de grossa i no precisament bona en faria. Esperem que algú amb més seny li pari els peus
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pepe de Barcelona
10/08/2012 14:02
I ja posats a on anem amb un nom com Catalunya si ens podriem dir gueto de Barcelona, molt més conegut mundialment, i als Pirineus els podriem canviar el nom per serra de Barcelona, i fins i tot jo em posaré Pepe de Barcelona, molt més popular que Albert... ah!!! i proposo prohibir qualsevol nom de gos que no sigui Cobi de Barcelona
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
I dient-se Pepe?
10/08/2012 13:43
El director d'un dels mes importants museus europeus no es pot dir Josep o José, no!, ha de ser "Pepe", com el vi de tetrabric "El Tio Pepe". Doncs tampoc podem anar així pel mon, tampoc...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Montserrat
10/08/2012 13:29
Jo proposo acomiadar-lo a ell. Deixant de banda el que suposa treure el nom de Catalunya d'aquest museu -gravíssim, des del meu punt de vista -, en època de crisi, vol fer una despesa inútil en sobres, segells i tot el material que porta el nom d'aquest museu. Amb persones tan inútils, no anem enlloc.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Voltaire
10/08/2012 12:22
Ja estan els botiflers colaboracionistes fent feina per tal d'acavar amb el nom CATALUNYA que els hi fa molta nosa. El tal Serra es deu pensar que les pintures romàniques del Pallars (Tahüll, Boí, Erill la vall, València d'Àneu, etc) es van pintar a Barcelona. La Guerra ha començat. Ja ens estan di¡vidint el territori.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
pol
10/08/2012 12:19
El MOMA tothom sap que es el museu d'art modern, i de Nova York, encara que no ho posi. Si aixo es el que aporta aquest director mes val que el canviem!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Observador
10/08/2012 12:17
Llegint aquest article se m'ha regirat l'estòmac. Catalunya realment no té cap altra persona més competent i més patriota que aquest individu de declaracions tant patètiques, fora de lloc, ignorants i mediocres???
S'està parlant...
Enquesta
Participaràs a la Via Catalana de la propera Diada?
Participaràs a la Via Catalana de la propera Diada?
95 %
2 %
3 %
198 vots
Reagrupat: S'hauria de poder unir Perpinyà, Girona, Barcelona,...
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida