vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
88 %
12 %
67 vots
Amb criteri
Cap a la independència amb corbata
"El catalanisme s’està passant en massa a l’independentisme, cansat de jugar al narcòtic estratego espanyol, perquè té ganes no només de ser al món, sinó de menjar-se’l"
Quim Torra
L’autèntica revolució d’aquests últims anys en el món de la política catalana no ha estat ni el tripartit ni els successius intents de refundació del catalanisme federal -tots ells condemnats al fracàs etern a Espanya-; el fet essencial ha estat que l’independentisme s’hagi posat corbata.

Aquesta reflexió ve a tomb de la pel.lícula Cataluña – Espanya, un clàssic que a aquestes alçades dono per descomptat que tots els lectors d´Elsingulardigital.cat ja han anat a veure. La conclusió és que el cercle s’estreny cada dia que passa sobre els provincialistes. L’independentisme ha crescut, ha estudiat, s’ha llicenciat en econòmiques, medicina i arquitectura, s’ha doctorat, ha après idiomes i ha viatjat. Però sobretot s’ha mudat. Necessitàvem les corbates (i les lectores ja em perdonaran aquest ús metafòric). I ja les tenim.

Sentit comú. Si ens situéssim a començaments del segle XX, trobaríem també com un grup de catalans va decidir gairebé inventar-se un país, contra un Estat sencer, amb les úniques armes de la llengua, la vocació de modernitat, el cosmopolitisme, la cultura de l’esforç i la feina ben feta (o noucentisme). En aquella Espanya putrefacta i a la deriva aquests ideals eren irresistibles per a qualsevol mentalitat educada i liberal i, en un procés natural i lògic, també aleshores les corbates van aparèixer a Catalunya, al costat de les espardenyes dels pagesos i de la gorra amb visera dels botiguers, abraçant la causa del catalanisme. Metges, filòlegs, advocats, notaris, filòsofs, economistes, mestres i escriptors van adonar-se ben aviat que la construcció d’un país, del seu país, només es podia fer des d’aquell corrent ideològic que segava cadenes i aspirava a fer realitat, tants anys després, el somni de la llibertat i d’una certa manera civilitzada d’estar al món, entesa en termes europeus. Sense les elits, el catalanisme no hauria estat res; però sense el catalanisme, les elits tampoc no haurien sortit de la província on les tenien pasturant. Aquesta és la clau per entendre-ho tot.

Per això, fins ara, malauradament, l’independentisme naufragava. A pesar de tants esforços i voluntarismes, ens faltaven les elits. O les corbates, si volem dir-ho d’una altra manera. I tanmateix, ha tornat a passar. No és cap miracle, sinó el simple i natural camí dels pobles que aspiren a ser-ho. De nou un grup de catalans ha tornat a trobar-se en la cruïlla dels quatre cantons de la nostra història: uns ens porten a l´Espanya de sempre, que ha afegit al tuf a carcassa podrida l’olor a sang de la devastació econòmica; els altres, al món. I han escollit el món.

Els Carretero, López-Tena, Gabancho, Cardús, Boix, Resina, Canela, Strubell, Cots, Capdevila i desenes i desenes més, què són sinó les elits que necessitàvem? Altra vegada metges, advocats, catedràtics, professors, filòsofs, periodistes i veterinaris han decidit fer costat al poble. La diferència és que aquest cop ja no volen un país moderadament lliure. Hem après dels errors. Sentit comú de nou i és que per què seguir insistint en la via del fracàs? El catalanisme s’està passant en massa a l’independentisme, cansat de jugar al narcòtic estratego espanyol, perquè té ganes no només de ser al món, sinó de menjar-se’l. Les desercions del camp catalanista cap a l’independentista no s´aturen. No és fantàstic que tot un conseller Agustí Bassols hagi promogut l’associació Sobiranisme i Justícia? No és extraordinari l’aparició de www.elmati.cat? No són un èxit absolut iniciatives com els deu mil a Brussel•les o la recent primera xarxa social d’independentisme 2.0? No apareixen al facebook cada dia dotzenes d’iniciatives separatistes? Aquesta és la palpitació viva del poble, el bategar del temps d’avui de la nació, la corda que fa vibrar l’esperit d’una comunitat.

Ja no queden excuses, doncs. Anem cremant etapes, cada cop més ràpidament. Hi ha pressa. El catalanisme reformista queda enrere, incapaç d’entusiasmar ni a les nostres tietes àvies, que badallen només de sentir-ne parlar i tornen al seu ganxet. Per fi, ara ja hi ha independentistes a dretes i a esquerres, a les Universitats i al Metro, als Estats Units i a Suïssa, als geriàtrics i als Via Fora, als quiròfans i a les vinyes, a Bellmunt d’Urgell i a Santa Coloma de Gramanet, a les notaries i a les fàbriques. Tenim la gent i tenim els pensadors. Estem a punt. Preparats, com deia Josep Carner, per veure la bandera ben alta, ben dreta, ben sola. Que comenci la partida.
Imprimir Enviar notícia
43Veure i/o afegir comentaris
Arnau:L'independentisme pasa pel poder. Com algú co...
Comentaris (43 en total)
Arnau
07/05/2009
L'independentisme pasa pel poder. Com algú comentava amb Espanya no tenim posició de força. Per tant el primer objectiu és obtenir poder. Com ha de ser aquest poder? Polític se'ns dubte no. Alguns diran que la informació és poder. Jo no hi crec. La informació és un mitjà per obtenir el poder. Jo utilitzaria la informació per dues vies: - La conscienciació dels habitants - Per crear tecnologia que creï dependència. La conscienciació: La concienciació ha de venir per obrir els ulls sobre com funciona un món que segueix un model on diner = deute. Si no som capaços de veure aquesta igualtat i alliberar-nos-en sempre serem esclaus d'alguns banquers (Banc Central Europeu i Reserva Federal Americana) que tiren els fils de tots mirant només pels seus interessos. Un cop obrim els ulls tots nosaltres hem de donar alternatives, hem d'establir models de boicot. Tecnologia: Actualment tots els estats vénen regits per la dependència energètica. Hem d'invertir en tecnologies eficients per la creació d'energia. Aquestes tecnologies no han de recòrrer a matèries primes alienes o es perd el poder (carbó, petroli, urani). Aleshores ens hem de centrar amb les renovables. La solar queda descartada perquè és totalment ineficient (sí, construir una placa solar consumeix més energia que la que ens proporcionarà en tot el seu temps de vida). La eòlica (o la similar per força de les marees) són insuficients per a crear suficient energia com per tenir un excedent amb què negociar. I a més depenen de materials que altra vegada són aliens (metall en molta quantitat). Aleshores quina? Sens dubte la geotèrmica: no contamina, no s'acaba i en tenim i força. Invertim, generem energia suficient per crear dependència espanyola i aleshores negociem. Recomano a tots els lectors els dos documentals de la següent web: www.zeitgeistmovie.com Són llargs, en anglès però subtitulats en castellà. Però donen un enfoc global sobre com estem i on hem d'anar. Si Catalunya aconsegueix ser líder en aquest moviment serem imparables. Hem d'aconseguir que les inversions públiques i privades vagin encaminades a produir aquest model enèrgètic. Aquí és on ens hem d'unir i tindrem el poder necessari per governar-nos sobiranament. Un altre boicot es que la generalitat declari una moneda propia, que convisqui amb l'Euro si es vol, amb un banc popular de la gent (no d'uns arreplegats) però a la que tots, en mica en mica, ens hi anem passant. Si no tenim l'esma de prendre el timó ara perdrem la guerra.
Arnau
07/05/2009
L'independentisme pasa pel poder. Com algú comentava amb Espanya no tenim posició de força. Per tant el primer objectiu és obtenir poder. Com ha de ser aquest poder? Polític se'ns dubte no. Alguns diran que la informació és poder. Jo no hi crec. La informació és un mitjà per obtenir el poder. Jo utilitzaria la informació per dues vies: - La conscienciació dels habitants - Per crear tecnologia que creï dependència. La conscienciació: La concienciació ha de venir per obrir els ulls sobre com funciona un món que segueix un model on diner = deute. Si no som capaços de veure aquesta igualtat i alliberar-nos-en sempre serem esclaus d'alguns banquers (Banc Central Europeu i Reserva Federal Americana) que tiren els fils de tots mirant només pels seus interessos. Un cop obrim els ulls tots nosaltres hem de donar alternatives, hem d'establir models de boicot. Tecnologia: Actualment tots els estats vénen regits per la dependència energètica. Hem d'invertir en tecnologies eficients per la creació d'energia. Aquestes tecnologies no han de recòrrer a matèries primes alienes o es perd el poder (carbó, petroli, urani). Aleshores ens hem de centrar amb les renovables. La solar queda descartada perquè és totalment ineficient (sí, construir una placa solar consumeix més energia que la que ens proporcionarà en tot el seu temps de vida). La eòlica (o la similar per força de les marees) són insuficients per a crear suficient energia com per tenir un excedent amb què negociar. I a més depenen de materials que altra vegada són aliens (metall en molta quantitat). Aleshores quina? Sens dubte la geotèrmica: no contamina, no s'acaba i en tenim i força. Invertim, generem energia suficient per crear dependència espanyola i aleshores negociem. Recomano a tots els lectors els dos documentals de la següent web: www.zeitgeistmovie.com Són llargs, en anglès però subtitulats en castellà. Però donen un enfoc global sobre com estem i on hem d'anar. Si Catalunya aconsegueix ser líder en aquest moviment serem imparables. Hem d'aconseguir que les inversions públiques i privades vagin encaminades a produir aquest model enèrgètic. Aquí és on ens hem d'unir i tindrem el poder necessari per governar-nos sobiranament. Un altre boicot es que la generalitat declari una moneda propia, que convisqui amb l'Euro si es vol, amb un banc popular de la gent (no d'uns arreplegats) però a la que tots, en mica en mica, ens hi anem passant. Si no tenim l'esma de prendre el timó ara perdrem la guerra.
Molt bona reflexió!!
30/04/2009
Defineixes exactament el que ha sigut el sentiment català i el perquè dels seus èxits. Bàsicament, es el concepte d'excelència i aquesta tan nostra "cultura de l'esforç" que ens revela davant de la mediocritat i grisor funcionarial actual.
Joan Solà
30/04/2009
Molt bé Quim!
Àngels F
30/04/2009
BRAVO! Sí senyor, comencem la partida! Fem un ACTE DE SOBIRANIA, fem saber als nostres representants polítics quin és el nostre full de ruta i convidem-los a afegir-s'hi!
Quico Ventalló
30/04/2009
...i a més a més que lliguin amb la camisa! ;)
ESPERANÇA
30/04/2009
Totalment d' acord amb l' article, menys en dues coses molt importants. Gal acabar d' una vegada per totes AMB EL MASSCLISME QUE TRASPUA, NO JA PER "LA CORBATA", SINÒ PER POSAR EXCLUSIVAMENT, EXCEPCIÓ DE LA NASCUDA ARGENTINA, I CATALANA DE COR, pATRICIA gABANCHO, QUANT HI HAN DOTZENES DE CATALANES QUE HAN DONAT I DONEN SENS RECOMPENSA LA VIDA, HORES FEINA I ANYS DE SACRIFICIS PER LA NOSTRA LLIBERTAT, sEGONAMENT, ACABEM TAMBÉ JA AMB EL MITE DE LES "ÀVIES" I "tIETES", QUE SOLAMENT ES DEDIQUEN A BADALLAR I A FER GANXET. DEPLORABLE. a PART DE QUE MOLTES TIETES TAMBÉ SON MARES, O NO, MOLTES VEGADES SON L' ANIMA I EL TREBALL NO RECONEGUT PELS DE CORBATA. i LES ÀVIES; LA MEVA MARE VA MORIRI ALS 96 ANYS I NO PAS FENT GANXET, SINO PLORANT PER MORIRI SENSE PODER VEURE cATALUNYA INDEPENDENT. qUE NO EM PASSI A MI.
Almogàver
30/04/2009
Hi falta un nom de gran importància per a l'independentisme de corbata, em refereixo a Santiago Espot, vaig estar a la presentació del seu llibre a Barcelona, que estava ple a vessar, i té un discurs vibrant, culte i valent. Endavant Santiago i Força Catalunya
miquel
30/04/2009
Molt bé l'article. Malgrat tot, tinc una pregunta : qui o quins han situat la independència al debat polític, a la gent amb corbata, a la societat catalana en general? Mireu les hemeroteques i us donareu compte que ha estat ERC. Ara falta que es donin compte d'aquest moment històric i deixin les poltrones al govern per liderar aquest procès. Si no ho fan, tot el crèdit guanyat fins ara; es tornarà contra ells.
Roger
30/04/2009
Si els carreteros, lópez tenas i companyia han de guiar un país, ja hem begut oli. D'il·luminats el món n'és ple.
marc
30/04/2009
Clavat! Ara ens falta un partit.
Ricard
30/04/2009
M'agradat l'article. Felicitats!
lsr
30/04/2009
No cal patir. El futur president de la Catalunya independent està predestinant, marcat pel destí! En temps del Cesar algú faria esborrar del mapa aquells nascuts en un cert any Kiss
Mercè
30/04/2009
Buf, quin article més engrescador de l'amic Quim Torra! I és aquest l'aire que ens cal. Tots units al voltant del sobiranisme. Podem fer de tot menys ser al "poder" amb estranyes coalicions que abracen l'enemic més ardent. Això és menjadora per avui, gana per demà. Cal fer una cosa nova, sense pressa, sense sectarisme, sense pactar RES amb els qui et voldrien degollat (PSOE, PP...)
Claudi
30/04/2009
Si us plau, no insistim en les bandositats dels partits ni acusacions infantils de traïdoria. Tots els que ens tenim per catalanistes-sobiranistes hem comès errors. Ens cal una amnistia mútua i cercar l'objectiu que ens ha d'unir. No és el moment dels lideratges exclusius sinó d'impulsar la maduració del moviment i l'exigència de la societat. Serà poc original però eficaç creure i cridar: Si, nosaltres podem!.
Ton de Valencia
30/04/2009
I el tripartit dels independentistes per la croqueta no serveix? en Puigcercos no es el nou Macià? o es el nou i etern Lerruox d'esquerres? Antes Roja que Rota, es el lema d'Esquerra dels quinquis, filesos i socialistes travestís; Esquerra, els legionaris de la PSOE-MONTILLA-ESPANYA-ETERNA; Visca Esquerra, Visca Espanya, Arriba el caudillo Montilla!!!
ala
30/04/2009
Et felicito Quim, realment aquesta és la situació, ara el que cal és valentia i endegar el procés de creació del nostre Estat Català. És molt fàcil, només cal posar-nos d'acord i ni les mentides espanyoles ni la por a allò desconegut ens podran aturar.
Mike
30/04/2009
Estem davant d'un moment històric per Catalunya! Direu que vaig desencaminat però em sembla que la forta entrada de forasters arribats d'altres països, si bé s'ha convertit en un risc per la nostra llengua, també és en una gran aportació de noves energies. Fixeu-vos que tothom vol ser català, i això ens ha de fer sentir orgullosos. I un bon gruix de la gent més contrària a la independència ho fa només per por de ser rebutjats com a catalans. Donem-los garanties i sumarem molts milers de persones cap a la independència.
Fèlix
30/04/2009
Despres d'haver caigut de la cadira, de tant de riure, al haver llegit en un comentari: "Tenim un lider i es diu Artur Mas"... felicitats Quim. Però això és molt més que un article, això és una fabulosa "arenga". De veritat, un molt bon text.
JCP
30/04/2009
Penso que als senyors de la corbata els ha costat entendre que hi guanyarien amb una Catalunya independent. Fins ara pensaven que el seu mercat era Espanya i de sobte s'han trobat que aquesta espanya volia asfixiar aquestes corbates a base de no deixar posar al dia les infraestructures, la modernització és imparable i com els espanyols ho saben bé l'han retardada però ara afluixen una mica, això sí abans s'han assegurat l'aillament de Catalunya, han intentat fer un port del mediterrani per desbancar Barcelona: València. Volen via ràpida pel país Basc (el nostre "corredor ja veurem") i el trànsit aeri ha d'estar indiscutiblement supeditat a Madrit. Elñs senyors de les corbates han d'haver vist que això també els afecta. Quan espanya boicotejava els nostres productes, abans quedaven sense, ho deuen haver vist els espanyols ara procuren altres camins que ja us dic marginen Catalunya. Els senyors de la corbata han de cercar la sortida al nort, i el nort Sarcosi i companyia passen de nosaltres , però no passaran si tenim independència després potser els interessarà més una Catalunya lliure que una Espanya rància. Doncs bé els senyors de la corbata ara veuen que només se'ls escoltarà (i vendran més) a Europa i al món sent independents, i no uns manats, ja se sap els europeus no són tontos, si l'amo està a Madrit van a Madrit. Però i si no ho és?
Pere
30/04/2009
Molt bo! Tenim la gent i les idees clares. Hem d'articular-ho i que els mediocres que no n'han sabut més deixin pas...
martí
30/04/2009
A Santa Coloma de Gramanet no hi ha cap crit independentista. Quan va guanyar "la roja", l'esclat d'espanyolisme era eixordador. I com Santa Coloma, totes les poblacions de més de 10.000 habitants.
as
30/04/2009
Bravo!
martí (2)
30/04/2009
Això que he dit abans no vol dir que no cregui que la independència és l'únic camí, com efectivament ho és. Igualment, crec que hi ha possibilitats que triomfi. Ara bé: no ens emborratxem col·lectivament, que hi ha molta feina a fer. Els llops no dormen: resposen. Sapiguem-ho tots.
Anna
04/05/2009
Sí, encara que la primera 'corbata' independentista que ha sortit a TV3 a xerrar de manifestacions independentistes amb el senyor Cuní, sense que les 'senyores' a casa s´esberessin, va ser la dels 10Mil amb el professor Canela com a portador de l´esmentada. Tots els demès els coneixem dins l´àmbit independentista però va ser la del Canela la que va començar a normalitzar l´independentisme dins un sector no independentista a priori.
Rafael
01/05/2009
Ens cal pedagogia vers els altres catalans, Encara se senten massa espanyols per que son uns ignorants.No saben que Catalunya va ser pionera a l'estat en instalar el ferrocarril, el telefon, la llum elèctrica, el gas,etc. etc. i que tinguerem abans que ells, fàbriques d'automòvils, aeroplans,maquinària agrìcola, fins i tot pianos. En fí, erem a mil anys llum dels espanyols però les envegues i la mala llet van fer que tot quedès silenciat
Jordi D.
04/05/2009
Amic Quim. Som un poble treballador i lluitador, però ara estem en mans de la cultura de la negociació i en la que defensar una idea pròpia amb força, ja no es signe de fermesa, si no de provincianisme e intolerància. En uns temps en que els nostres politics, promulguen el “cualquier opción es vàlida”, i en ares de la negociació i la comprensió de totes les postures per arribar a acords, els Castellans s’estan aprofitant del nostre tarannà de la forma mes pèrfida possible. Els catalans afrontem les negociacions deixant clar les regles del Joc desde el principi, i esperant que els altres les segueixin sempre, i a Madrid, això simplement no forma part de la seva cultura, (ho he viscut a les meves carns, es salten “a la torera” qualsevol condició de negociació si estan en una posició de força) D’una altre banda a Catalunya estem plens de Botiflers, es la gent que defensen que hem de aunar i juntar les cultures (espanyola i Catalana) en pro d’un millor enteniment. Aquesta gent no se’n adona de que dona ales a les aspiracions de fagocitació cultural dels Espanyols i normalment ho fan per por o interessos econòmics, feblesa o no hi creure en les possibilitats econòmiques de una Catalunya independent. De la classe política no podem esperar res, ells es troben cobrant els seus sous i s’escullen els uns als altres en aquest sistema de partits tant endogàmic, en el que se senten segurs en les seves poltrones. El PSC està venut als interessos de Madrid , i a la pressió que exerceix la resta d’Espanya al PSOE, la pròpia Chacón ha demanat al partit que es deixin de debats identitaris i que treballin mes per la bipolarització esquerra i dreta. Ens estan xulejant amb el finançament, amb l’estatut, amb l’aeroport, amb rodalies, amb la llengua al parlament europeu, es a dir amb TOT. Els de Esquerra estan venuts als PSC ( i a manar) amb el que tampoc tenim a ningú que defensi de veritat Catalunya. Els de ICv, viuen en una realitat alternativa on esperen que tots anem amb bicicleta , la energia es generi per generació espontània, els cotxes desapareixen com el càncer que son, i tots ens posarem al sortir de la feina a pedalejar per fer funcionar els nous arbres de pa diagonal que seran d’Alumini. Els de Convergència, son simplement uns venuts a Madrid. Amb l’excusa de la negociació, ens han venut a tots, (Aznar, Felipe, ZP), només per voler manar, i Catalunya no ha avançat res en el seu autogovern, en 25 anys que van manar. Els del PP, son simplement l’enemic. Els pobles que triomfen, son els pobles valents que negocien de tu a tu, i si l’altre part trenca les condicions de la negociació , se li ha de fer pagar. Això en el nostre cas tindria que dir-se no comprar productes espanyols, no pagar impostos a Espanya, no fer cas de les lleis que ens intenten imposar, etc,.. Però realment som uns covards. A Catalunya la gent no compra SEAT, ni va al caprabo, ni es mira d’on venen els productes que compren per fer país, Això ho fan els Francessos, els Alemanys, els Japonesos, els Americans, però nosaltres que som uns covards no ho fem Les nacions fortes es fan desde els principis forts, i la nostra època de màxim esplendor, va ser quan vam dominar el mediterrani, (Jaume primer i els almogàvers) i quan vam tenir una burgesia rica que recolzava la nostra industria i la nostra cultura (renaixement i modernisme) . Ara els catalans, som un poble derrotat, que deixa que els seus polítics mediocres els governin, i que els espanyols ens arrasin. Ja veus que estic una mica desanimat respecte a les nostres perspectives com a país.
Berta
30/04/2009
D´acord. T´adones que l´únic que falta són els polítics?
pepet grill
30/04/2009
Estic d'acord amb el comentari de la Berta quan diu que hi falten els polítics, jo ho acotaria als líders, especialment als de CDC i als d'ERC (si en queden) als que s'hauria d'afegir la CUP i tots els grups, grupets i grupuscles que volen i lluiten per la independència de manera callada però ferma, sense fer soroll... Llavors es farien bones les paraules del el sr Espot, "amb Catalunya o contra ella". Així de senzill. Un altre sector que fa falta són els grans empresaris i la banca i els sectors financers, però aquesta és una tasca que s'endevina difícil ja que aquests dos grups sempre han mirat i miren cap a l'estat espanyol... la independència s'asoliria sense ells, encara que després s'hi unissin, ja que els va el negoci. Els catalans hem de mirar a l'atlèntic, a l'Amèrica del Nord (Washington i Ottawa, no tan segur) per tenir els aliats que necessitem... CONTRA ELS TANCS ESPANYOLS, DEMOCRÀCIA CATALANA
Joan
30/04/2009
I també falten collons. Tot aquest personal es cagaria a les calces, com Companys quan va sonar el primer tret després de proclamar la República.
Maria
30/04/2009
BRAVO!
Joan
01/05/2009
Us heu deixat els empresaris del Cercle Català de Negocis www.ccn.cat. Empresaris per l'Estat Propi. El lema: l'Estat és el millor negoci!!
victor p
30/04/2009
Preciós aquest article!
Endavant Carretero
30/04/2009
Hehe, al partit presuntament indepependentista si portes corbata i tens estudis superiors t'expulsen.
Josep
30/04/2009
Berta, a la llista hi ha un polític de l'alçada d'un campanar. Es en Joan Carretero. Pero tens raó que tots els altres, inclos en Lopez Tena, son una colla d'acadèmics que no saben ni com posar-s'hi.
Bernd
30/04/2009
Tenim un lider i es diu Artur Mas
Falç
30/04/2009
Cal que la gran llista que has apuntat a l'article, així com molts d'altres més, han d'enraonar i han de constituir necessàriament i indefugible una força electoral sobiranista, amb lúnic objectiu de proclamar l'estat propi des del Parlament. Cal que aquestes elits donin el pas i tindran ajuts de tota mena i també vots orfes. Ha de ser un procés d'encadenament de fets, cal la guspira que l'endegui. (Nota: molt d'acord amb els comentaris del pepet grill, sempre encertats).
Frederic
30/04/2009
El teu article m'emociona, Quim. Com també m'emociona el teu optimisme: fa quaranta anys els nens parlaven entre ells en català, avui ho fan majoritàriament en castellà; el català era llengua d'emulació ara de supervivència; la força econòmica i d'infrastrucutres a Catalunya, ara a Madrid; la cultura aquí, ara allà; les estructures lingüístiques -i per tant mentals- nostrades, ara traducció directa del castellà. Seguim...? No hi ha -i ho sento- una massa que es passi al independentisme, sinò masses que voten i segueixen el joc centralista. Comencem la partida? No. llegim Sun-Tzu i preparem sense desmai la logística, l'arrière-pays i el futur. les eines no estan encara -ai las!- esmolades.
Josep-Empordà
30/04/2009
No falta res. El que fan els politics, sempre és consequencia de la societat en la que es mouen i SEMPRE hi van a remolc, i si la societat empeny, tot fluirá normalment.
Rut
30/04/2009
Gran article
Conxita
30/04/2009
Si us plau, Bernd, com podeu dir que l'Artur Mas és el lider? Què no recordeu la seva traïció anant a pactar l'Estatut amb en ZP per què el fessin president de la Generalitat?. Sort que no li va sortir bé.
Escèptic@
30/04/2009
A la llista d'en Quim Torra hi falten representants de la justícia. Cert, en Lopez Tena hi és, però fa falta un gruix important de lletrats i juristes independents i independentistes. I qui hi falta del tot es LA CAIXA. De fet qui te els diners a Catalunya, i te la clau es LA CAIXA. Si LA CAIXA es declarés independentista, ho tindriem tot guanyat. Els polítics, ja els treurem, dels bons professionals, qui n'hi ha i molts. Falten persones que s'ocupin de la COSA PÚBLICA, que tinguin una professió, o ofici, de reconegut prestigi. Sense ells el país no es res.
Iva 38
30/04/2009
Hi falten els d'erc, els del psc i els de ic, on també hi han independentistes, que vulguin desenganxar-se de la cadira
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida