vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
88 %
12 %
67 vots
Actualitat

Política

 18/04/2009
Carretero proposa la creació
d’un nou partit polític
El líder de RCat aposta per una candidatura transversal per al 2010 que centri el programa electoral en la proclamació unilateral d’independència
Carretero  475
El líder del sector crític d’Esquerra Reagrupament.cat (RCat), Joan Carretero, proposa la creació d'una candidatura transversal per al 2010 que tingui com a columna vertebral la proclamació unilateral de la independència, segons es desprén d’un article publicat a l'Avui. La nova formació tindria dos eixos fonamentals: l’independentisme transversal i una oxigenació de l’activitat política.

“El catalanisme, davant el poc entusiasme que desperta en els seus rengles l'actuació dels partits que haurien d’ocupar aquest espai, tendeix a organitzar-se'n al marge, mitjançant plataformes i entitats que aprofiten les facilitats que, per a la difusió dels seus missatges, ofereixen les noves tecnologies de la comunicació. L'èxit de la manifestació independentista de Brussel•les del 7 de març és una demostració de la capacitat de mobilització d’aquest nou sobiranisme transversal”, apunta l’exconseller de Governació.

A parer seu, “cal que el creixent independentisme sociològic torni a comptar amb un referent electoral clar. Per això penso que a les properes eleccions al Parlament s'hi ha de presentar una candidatura d’ampli espectre que tingui com a eix programàtic central la proclamació unilateral de la independència de Catalunya per una decisió majoritària del Parlament, que posteriorment seria sotmesa al corresponent referèndum de ratificació”.

“Discrepo cordialment dels que defensen que el referèndum s’ha de convocar des de l'actual legalitat vigent, ja que la seva convocatòria dependria de la imprescindible autorització del govern espanyol, que no cal dir que mai no estarà per la feina. La lògica més elemental obligaria que aquesta candidatura la liderés l’únic partit parlamentari que es defineix com a independentista en els seus estatuts i la seva declaració ideològica, però això, no ho ignoro, col•lideix frontalment amb la seva estratègia actual”, retreu a la direcció d'ERC pel segon pacte tripartit amb el PSC i ICV-EUiA.

Carretero considera que l’altre gran eix que hauria de vertebrar l'oferta de l'independentisme “és el d'una severíssima exigència ètica en l'activitat política”. “L'independentisme hauria de ser l'abanderat de l'honestedat, el rigor, l'eficiència i l'austeritat en l'exercici dels càrrecs públics. No ha de participar del monopoli de la política per part de polítics professionals sense cap altra ocupació coneguda, la profusió d'assessors a les institucions, l'opacitat en les contractacions, la inflació d'informes externs d'eficàcia dubtosa, el gust per l'ostentació i el luxe i la col•locació de familiars, amics, coneguts i saludats”, sentencia.

L'exconseller de Governació ha seguit des de l’ombra el primers mesos de la direcció d’ERC encapçalada per Joan Puigcercós i, fins ara, no s’havia pronunciat públicament. Segons l’Avui, encara que des de RCat no confirmen que el mateix Carretero tingui intenció de crear i liderar aquesta candidatura, no es descarta que en els pròxims mesos es doni de baixa com a militant d'Esquerra i que ho faci també el seu entorn.
Imprimir Enviar notícia
46Veure i/o afegir comentaris
marc:Carretero es el millor d'esquerra si funda un ...
Comentaris (46 en total)
marc
27/04/2009
Carretero es el millor d'esquerra si funda un nou partit yo em fare militant no crec n un partit que va donar la presidencia a monitilla i k am 8 anys al govern sha acomodat , carretero president ja
ASSENYAT
19/04/2009
FORÇA CATALUNYA ENDAVANT!! I ELS QUE ES DESPERTEN ARA QUE S'HI APUNTIN O NO ENREDIN. UN TÀNDEM ESPOT-CARRETERO AMB FORÇA CATALUNYA HO SALVARIA TOT.
Joan Carles Vilalta
18/04/2009
Ja era hora! Cal fer un nou partit independentista que superi el regionalisme actual d'ERC i CiU
Ramon
18/04/2009
No estic gaire segur que la tàctica sigui bona. Trinxaria ja definitivament aquesta Esquerra miserable palanganera i palmera de la sucursal del PSOE, i això és bo. Però també li faria més mal electoral a CiU que al PSC, i això és dolentíssim: podria fer-li guanyar les eleccions al partit que ha fet més mal a Catalunya.
Convergent
18/04/2009
Coincideixo amb tu Ramon en part del diagnòstic, però te n'oblides que recolliria molts vots descontents que ara estan a l'abstenció i que podrien ser tranquilament 200000-300000. Però per a que aquest partit tingui algo d'exit hauran de fer les coses molt ben fetes.
Josep
18/04/2009
Ramon, que t'estimaries més un PSC que perd pero governa o un PSC que guanya amb 40 escons pero que no governa? En Carretero es l'unic que pot trencar aquesta inercia malaltissa que ha lliurat tot el pais a mans del PSOE.
Anna Masjoan
18/04/2009
No sé si un nou partit ens acostarà més a la indepedència, el que si sé es que el Sr. Carretero va ser un excel·lent conseller, que va ser prou valent per no posar la bandera espanyola a Governació, i que el van fer fora per dir, abans que ningú, que el Zapatero era un espanyolista demagog. Com a mínim amb el Sr. Carretero tindriem en la política catalana dignitat i patriotisme! Ja n'estem tips d'insults i preses de pèl!
independentista, d'esquerres i anti-liberal
18/04/2009
El millor que pot fer aquest babau és anar-se'n d'Esquerra amb tots els pallassos de Reagrupament. Estic fart de tota aquesta gent.
Joaquim
18/04/2009
Som milers els que ho volem. Endevant carretero
Ramon.cat
18/04/2009
ERC (d’independència ni en parlen), CIU (no han aprofitat l’oportunitat), CUP falta de lideratge, RCAT surt d’ERC. FORÇA CATALUNYA, serà el partit que ens portarà a la independència. Menys política inútil i mes realisme, això dura massa, si ens descuidem, serem una de les nacions més pobres d’Europa. I no menyspreem als Estats Units, què seran l’empenta que necessitem.
as
18/04/2009
No se, crec que seria mes facil fotre fora a Putxi i Carod d'ERC. La seva ideologia no te res a veure amb ERC ja.
Joan
18/04/2009
Som milers els que ho volem. Endevant Carretero....... fot el cap d'una vegada. Si Joan Carles Vilalta, cal un nou partit independentista, un mes del ventall de 10 o 12 que ja hi ha, divideix i ........ aixo es el que volen i els hi fem el joc. Ahhhh hi segur que amb el Carretero tindrem l'independencia abans de Nadal.
Guillem
18/04/2009
Calabres d'esquerres, ja pots anar preparan-te perquè d'aqui poc estareu tots a l'atur.
Endavant Carretero
18/04/2009
Potser no som molts, potser no tindrem representació, però seguirem aquest home fins al final per la seva dignitat i coratge. No en queden d'homes com Carretero, per això estarem amb ell.
Catalunya Lliure
18/04/2009
Això és el que esta esperant els centenars de milers de sobiranistes que estem farts del tripartit, de la traïció d'esquerra i de seguir essent espoliats a diari.I el que volem no és pidolar a Madrid sino una declaracio unilateral que es com es fan les coses
Nosatres, Carretero!
18/04/2009
Als independentistes i prou, tan ens fot l'estratègia que els sociates, disfressats d'independentistes, s'empesquin a partir d'ara. Total, ja sabem que acabaran votant amb el PP! Hi ha gent que té coherència i dignitat i posa el país per davant de tot. Nosaltres, Carretero!
Quim Torra
18/04/2009
Un dia feliç
Ester
18/04/2009
Els d'E veiem amb molt bons ulls el que pretèn en Carretero i l'animem a que en lloc d'emprenyar-nos es dediqui a treure vots a CiU . Endavant Carretero, deixa un espai nítid i clar en el centre esquerra perquè E pugui clavar-hi les banderes nostrades. Ja us el regalem el Carretero i darrera seu l'Uriel que s'ha quedat sense feina a E i mai més l'agafarem com candidat a les nostres llistes.
Gràcies per ser lleial a Catalunya
18/04/2009
La proposta del Sr. carretero, veient la política de la direció d'ERC, contraria de facto a l'independentisme, és simplement una necessitat. Recordem, i això és important assenyalar-ho, que la direcció d'ERC és qui s'ha desmarcat de la línia de coherència política del partit.
tomeu
18/04/2009
No té cap credibilitat ja que Carretero ha estat conseller de la Generalitat amb un president del PSOE. Si vol que vingui a CiU i treballi per aconseguir algun dia una majoria social a favor de la independència, majoria que avui no existeix. Que prengui exemple de l'Àngel Colom.
gica
18/04/2009
Sr. Carretero, Aquest nou partit, que tingui al seu programa un punt únic que sigui la proclamació de la nostra INDEPENDÈNCIA, ja existeix. O no se n'ha assabentat, encara? Es diu Força Catalunya. Ara, si vol sortir d'ERC, faci-ho, però si vol ser honest, entri a FC, no formi més partits per dividir més l'independentisme. Per què precisament ara se li acudeix d'abandonar ERC? Ha tingut anys de temps per fer-ho. Ara, Sr. Carretero, afegeixi's a Força Catalunya, si de veritat vol fer un servei al País. No divideixi més l'independentisme.
Gràcies per ser lleial a Catalunya
18/04/2009
La proposta del Sr. carretero, veient la política de la direció d'ERC, contraria de facto a l'independentisme, és simplement una necessitat. Recordem, i això és important assenyalar-ho, que la direcció d'ERC és qui s'ha desmarcat de la línia de coherència política del partit.
Martinautèntica
18/04/2009
La decissió d'en Carretero faria molt de mal a CiU. Això és bo? Jo crec que no. També cal que CiU, espavili. Que sàpiga treure's del damunt infinitat d'inútils que marejen pel partit, i fer cau i net. Crec que de tot plegat el que hi sortirà perdent com sempre es el país.... Quina merda de gent som...
Si, si, si, té el meu vot
18/04/2009
Catalanisme transversal, on hi càpigui tothom de dreta i esquerra, i oxigenació de l´activitat política? On s´ha de firmar? Té el meu vot. Ni CiU ni ERC faran mai res, i no tenen voluntat de reformar-se. Cal un partit nou. Per cert, hi ha gent a CiU que estarien molt bé en aquest partit. Vull dir gent com el Lopez Tena, o el Tremosa si s´hi pensa.
Dani
18/04/2009
Primer vaig votar a CiU, i em varen enganyar. Després vaig votar a ERC, i em varen enganyar. Ara veig molt clar que cap dels 2 partits està per a res més que no sigui obtenir prebendes per les seves direccions. Cal un partit nou que aglutini tot el catalanisme, i QUE TINGUI COM A OBJECTIU CLAR LA INDEPENDÈNCIA. Això mai no ho faran ni CiU ni ERC. El Carretero està més ben situat per arribar-hi. Fins ara pensava votar al PRC o a Catalunya Acció, però penso que farien més bé aquests partits d´ajuntar-se amb el Carretero, així com els descontents de CDC i IDC.
Ex-CiU/Ex-ERC
18/04/2009
Una cosa és indiscutible: cal un nou partit a Catalunya que representi a l´independentisme, perque avui dia no el representa a ningú. I també és cert que cada cop hi ha més gent desenganyada dels partits tradicionals que busca una sortida. El Carretero és el més conegut, i el que podria ser la base per un moviment més ampli que agrupés a totes les sensiblitats polítiques. Ho trobo molt bé, el que proposa el Carretero.
Jordi (de Manresa)
18/04/2009
Jo no crec que Carretero pugui fer mal a CiU, perquè els que estem decidits a canviar, no ens arriscarem a votar una persona que va formar part del tripartit. En qualsevol cas, pot treure vots de l'abstenció, i també del sector crític d'esquerra.
Guillem
18/04/2009
Sr. Carretero, allà on vagi vostè jo el seguiré. La seva honestedat i senzillesa han omplert de joia la mentalitat independentista. COMPTEM AMB VOSTÈ, NO ENS FALLI!
Carme
18/04/2009
Ja era hora! Quan arribi el moment molts estarem amb en Joan Carretero.
Joan d'E
18/04/2009
Observem els d'E que Uriel Bertran vol quedar-se dins del partit i no seguir la trajectòria dretana d'en Carretero. Fa bé. Perquè ara no estem per expulsar-lo, serià massa fort fotre'els tots dos al carrer, que sàpiga però aquest il·luminat que ja no comptem amb ell i que no figurarà el seu nom en cap llista per sortir parlamentari. Som així nosaltres
Miquel
18/04/2009
Convergents i esquerrans: no tingueu por. La necessària creació d'un partit independentista liderat per Carretero (home honest i digne com pocs polítics) no entrarà en competència amb els vostres estimats partits, perquè CiU no és independentista i ERC diu que sí que ho és, però cada dia ens demostra el contrari. Si us plau, Carretero, el país necessita aquest partit. El meu vot ja el tens segur.
Joan Vallplana
18/04/2009
Gica i Ramon, heu perdut, Força catalunya es un BUF, ni partit, no està registrat,no sou res.El Partit Republicà Català RC quasi 50.000 vots, qui sou vosaltres? ningù. Endavant Carretero, per la Unitat Independentista, primer Catalunya, no fantasmes que no saben sacrificar-se per la unitat. JUNTS PODREM!!
Carretero, l´únic creïble
20/04/2009
No sé si el Carretero s´acabarà presentant, però segur que és l´únic polític català amplament conegut que ha conservat la seva credibilitat. CiU i ERC, els partits nacionalistes clàssics, han fracassat i ja no miren més que per mantenir la subsistència de les seves burocràcies. Cal un relleu a aquests partits que ens dugui a on ni CiU ni Esquerra volen anar. Ara per ara no veig al Mas ni al Puigcercós engegant un proces de separació d´Espanya. Al Carretero si.
Joan Vallplana
18/04/2009
Gica i Ramon, heu perdut, Força catalunya es un BUF, ni partit, no està registrat,no sou res.El Partit Republicà Català RC quasi 50.000 vots, qui sou vosaltres? ningù. Endavant Carretero, per la Unitat Independentista, primer Catalunya, no fantasmes que no saben sacrificar-se per la unitat. JUNTS PODREM!!
Per una unió de les forces independentistes
18/04/2009
D´acord amb el Miquel. A l´hora de la veritat ni CiU ni ERC són independentistes. Els catalans que vulguin la independència votaran al Carretero, els regionalistes a CiU o a ERC depenent si prefereixen el gust a dreta o esquerra, i els espanyolistes com sempre votaran a PSC o PP. Per cert, penso que el PRC, les CUP i Força Catalunya s´haurien de sumar al Carretero. Més que res perque és el més conegut i el que té més tibada electoral.
El meu vot pel Carretero
18/04/2009
El Carretero té un punt al seu favor que no tenen els altres polítics: CREDIBILITAT. És un home honest i que farà el que diu, dels altres no en puc dir res de bo.
Ja era hora
18/04/2009
El que és segur és que amb el catalanisme estancat de CiU i ERC mai no arribarem enlloc. La col·laboració amb Espanya ja no dona més de sí. Potser l´unica via és un nou partit que aglutini el catalanisme cap a l´únic camí que li queda: la independència.
Josep
18/04/2009
Al Carretero a Puigcerdà tots el coneixem. Que li preguntin per un xalet que li varen regalar a canvi de favors urbanistics un promotor de la Vila
Conrad Desvalls
19/04/2009
Ara tindrem dos partits la prioritat màxima la independència, el que concreti el Sr.Carretero i el mateix el Sr. Espot amb Foça Catalunya. Que donin exemple i vagin junts si creuen en l´unitat dels catalans.
L´única sortida digne
19/04/2009
Som molts els votants decebuts de CiU i d´ERC que fa temps que busquem una opció a la que poder votar. El Carretero em sembla actualment l´únic que val la pena votar (o potser el Lopez Tena si es presentés).
Ciudadano modesto, humilde
19/04/2009
Si de verdad el Sr Carretero, quiere oxigenar la política, su partido ya existe, se llama CIUDADANOS-PARTIDO DE LA CIUDADANÍA. La política desde la ciudadanía.
berna
19/04/2009
Ja no em fio de ningú, pel que fa a política. Qui sigui, ens calen garanties per confiar-hi. Amb paraules, ja no ni ha prou.
erc fanatics del PSOE-FILESA
19/04/2009
Aquest fundador i col.laborador del tripartit per l'espanyolització ens ha de fer lliures? vinga, home, ves a enganyar granotes, que tothom sap que ets un psoecialista més
A qui fa por el Carretero?
19/04/2009
El Carretero té molts enemics. Potser perque és el líder amb més possibilitats de tirar endavant un procés secessionista amb possibilitats reals d´èxit. Hi ha molta gent que es diuen nacionalistes o independentistes, tant a dreta com esquerra, que quan arriba el moment de la veritat es caguen. Per això anem com anem. Si fos per mi els diria que tant les direccions d´Esquerra com de CiU han de dimitir, i que dels polítics en actiu no se´n salva ni un. El Carretero té tot el meu suport si es presenta, i naturalment el meu vot.
Ernest
19/04/2009
Compti amb mi Carretero, jo em faria militant i lameva dona també ( ja fa 3 eleccions que no votem ERC )
independentista, d'esquerres i anti-liberal
19/04/2009
El Carretero i els babaus de Reagrupament el millor servei que li poden fer a Esquerra és anar-se'n i fundar un altre partit. Aquest podria ser molt bé un partit independentista de centre-dreta que recollís els vots dels descontents de CiU. A Esquerra Carretero i els babaus de Reagrupament ja no pinten res, i només perjudiquen el partit. Que se'n vagin ja.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida