vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
89 %
11 %
71 vots
 20/07/2009
00:25 
Amb cor i nervi
Com saber que és un mal acord
"Amb Zapatero, el PSOE ha quedat tan desprestigiat a Catalunya que ni tan sols la gran campanya que està fent el tripartit per defensar el nou model podrà entabanar la gent"
Àstrid Bierge
No cal saber res sobre economia per entendre que el nou model de finançament segueix enganyant Catalunya. De fet no cal ni llegir el document, ni l'Estatut, ni molt menys fer números amb la calculadora. Tampoc cal escoltar els arguments que per fi CiU ha començat a donar per justificar la seva postura. De veritat que no cal fer res de totes aquestes coses per saber que l'acord és dolent, es pot jutjar amb els ulls tapats i sense tenir ni idea de res. L'única cosa que cal entendre és que Espanya, per defecte, sempre ens estafa. Cal desconfiar-hi per norma perquè és impossible que allò que ells considerin positiu pugui ser-ho també per a nosaltres. És una regla de tres que no ha fallat mai, i per això no cal conèixer els detalls de la història. A l'hora d'opinar sobre Espanya, els apriorismes sempre són certs. Ni ens respecten a nosaltres ni respecten la llei, que en aquest estat no és garantia de res. Què és això d'estar-se tants mesos negociant una llei? Les lleis no estan per ser negociades sinó per ser complertes! Només hem pogut treure alguna cosa de profit quan hem pogut amenaçar-los d'alguna manera, quan ens han necessitat. Per negociar s'ha de tenir alguna cosa amb la qual poder negociar, tu em dones això i jo et dono allò altre, i si no tens res per intercanviar ni res amb què pressionar, estàs condemnat a acceptar allò que et vulguin donar. És a dir, almoina. Si els 25 diputats del PSC comptessin, l'acord seria, sens dubte, molt més fiable. Si Esquerra hagués tingut mai la voluntat real de trencar el tripartit en cas que el model proposat no complís l'Estatut, també seria molt més fiable. Però ni una cosa ni l'altra, i per això l'única possibilitat que hi ha és que els espanyols ens hagin pres el pèl. Com pot creure's algú que haguem guanyat la partida sense tenir cartes?! L'acord ja era dolent abans que se signés, i per això no val la pena ni considerar-lo. Era un engany garantit, preveure'l era més fàcil que fer la quiniela el dilluns. Amb Zapatero, el PSOE ha quedat tan desprestigiat a Catalunya que ni tan sols la gran campanya que està fent el tripartit per defensar el nou model podrà entabanar la gent. La teca que ve del PSOE ja tothom sap que sempre està enverinada. Tot i així, no està de més que els experts expliquin tot allò que fa que el model sigui il·legal. I que el tripartit perdi per golejada!
Imprimir Enviar notícia
22Veure i/o afegir comentaris
Rosa Maria:Completament d'acord amb l'article. Però...
Comentaris (22 en total)
Rosa Maria
22/07/2009
Completament d'acord amb l'article. Però les lleis han de ser complides, no complertes.
PSC desprestigiat sols a ulls catalanistes
21/07/2009
El PSC no ha quedat desprestigiat on importa, que és amb els seus votants. Ells mai han votat en clau catalana. A les properes eleccions seguiran votant PSOE.
Topmeu (decepcionat)
20/07/2009
Quina poca objetivitat Astrid, és trist que l'entorn CIU/convergent et condicioni tant i tant alhora de pensar i escriure. Sou com un ramat d'ovelles on tots aneu amb la mateixa direcció, un diu VEEEEEE i tots el seguiu. Ets una tía moderna i ben parida no et deixis influenciar tant per la merda que t'envolta i pensa una mica x tu mateixa, normalment ho fas que et passa? o també fas campanya?? Doncs quin fàstic.
Sergi
20/07/2009
L'acord de finançament hauria estat un bon acord si s'hagués negociat des de zero, com l'acord anterior. Té de bo que s'ha canviat el model, i s'ha augmentat la cistella d'impostos. Però això ja es va negociar a l'Estatut, i ara només calia negociar els serrells pendents: eL model ja quedava ben definit. Això sí: molta gent considera que és un bon acord per contraposició al que hauria estat un no-acord. Si no et poses d'acors, vol dir enfrontament amb Madrid, d'unes conseqüències imprevisibles. Als socialistes evidentment no els interessa, i a bona part de la societat civil preferixen un mal acord que una possibilitat d'enfontament. Jo ja fa temps que ho dic: Catalunya no serà res fins que els diputats catalans no facin caure un govern a Madrid. El dia que això passi riurem
Josep Puigvert
20/07/2009
Això mateix, Astrid. Tan moderna que ets, i no ets sociata? Quina decepció! Me'n vaig a llegir un llibre d'autoajuda i menjar un plat d'enciam ecològic per superar aquest trauma que m'has causat...
JCP
20/07/2009
Amb això del finançament, es demostra un problema de visió que tenim molts catalans. Ens donen quatre engrunes, que de fet són nostres, i veiem el cel. No sabem veure que el problema és que Catalunya amb aquesta "organització" centralista mai funcionarà: Tal com dius, no podem estar anys i panys per negociar qualsevol cosa, finançament, estatut, qualsevol mandanga de sanitat, educació, infraestructura, tot s'ha de negociar i ells frenen, per no dir aturen i per postres ens fan servir per atiar l'espanyolisme (catalanofòbia, es diu ara). Els polítics ens presenten les engrunes com a manà diví,¿com es pot dir lo que ens donaran sota la permisa que l'economia creixarà un 3%, mentre l'any passat va baixar? ¿Com podem estar contents amb 3800 milions, si en tenim un dèficit superior?, simplement manipulació del ciutadà i nosaltres, com he dit, contents i enganyats, ja seria hora de pensar que és un problema de model, i això ens ha de portar a pensar que lo millor per Catalunya és ser catalana, per tant independència.
js
20/07/2009
Topmeu (decepcionat): VOL DIR QUE TU MATEIX -siguis qui siguis- tens raó i la resta estem equivocats ? Es que vols negar que hores d'ara el tripartit més que informar del pacte el que fa és pervertir la realitat tot donant per bo alló que és objectivament dolent ?
Domenech
20/07/2009
Topmeu, estas cec, tu si que ets partidista, mai mes tornarem a sentirnos cataláns autentics, ara nomes som sosialistas.
independentista i d'esquerres, anti-liberal i anti-dretà
20/07/2009
Aquest article te un caràcter propagandístic i pamfletari al servei dels interessos de Convergència, res d'estrany si es te en compte que el qui l'escriu és una liberal de la fundació Catalunya Oberta. Res de nou. Passeu per caixa.
Pere reagrupat
20/07/2009
Boníssim, Àstrid. No facis cas dels tripis, que el que els passa és que no volen deixar de cobrar.
Carles Puyol
20/07/2009
Amics catalans. Per què per comptes de barallar-nos (què és el que volen els unionistes) no anem a una? La veritat és que el déficit fiscal segueix sent brutal. INDEPENDENCIA és la clau
John
20/07/2009
En un malaurat comentari han dit que l'Astrid és envoltada de merda perquè és convergent. L'Astrid fóra envoltada de merda si fos socialista, de l'Esquerra, comunista o verda, però no pas perquè sigui convergent. No sé ben bé per què, però la merda sempre té tendència a acumular-se cap a l'esquerra. L'Astrid és una noia moderna, precisament, perquè no és una "progressista" esquerranosa histèrica antiamericana, antiisraeliana, procastrista, probolivariana, i tota la tirallonga de merda que hi vulgueu afegir. L'Astrid és un bon exemple de dona catalana, l'Astrid és el futur personificat.
jo mateix
20/07/2009
John, ets ridícul.
John
20/07/2009
Sóc conscient que les coses catalanes són considerades ridícules pel progressum catalanoide que tot ho emmerda, que tot ho desfà, que tot ho corroeix, que tot ho corromp, que tot ho espanyolitza. Per a saber si qualcú és ridícul, cal comparar-se amb qualcú normal, és a dir, no espanyol ni espanyolitzat, en definitiva, amb una persona que sàpiga on té la mà dreta. Que un individu precari qualifiqui un missatge català de ridícul és, al capdavall, normal tenint en compte l'univers hispanoide en el qual va fent la viu-viu, és a dir, el ridícul als ulls de la civilització. L'Astrid, ho repeteixo, és a l'òrbita correcta, però això no agrada, en general, en un país malaltíssim.
el d'abans
20/07/2009
Reagrupament=tontos útils de la dreta
John
20/07/2009
Sóc conscient que les coses catalanes són considerades ridícules pel progressum catalanoide que tot ho emmerda, que tot ho desfà, que tot ho corroeix, que tot ho corromp, que tot ho espanyolitza. Per a saber si qualcú és ridícul, cal comparar-se amb qualcú normal, és a dir, no espanyol ni espanyolitzat, en definitiva, amb una persona que sàpiga on té la mà dreta. Que un individu precari qualifiqui un missatge català de ridícul és, al capdavall, normal tenint en compte l'univers hispanoide en el qual va fent la viu-viu, és a dir, el ridícul als ulls de la civilització. L'Astrid, ho repeteixo, és a l'òrbita correcta, però això no agrada, en general, en un país malaltíssim.
Josep Ferran
20/07/2009
Aquest acord de finançament és el màxim que es podia fer amb l'estatut retalladet d'en Mas. Només la Fundació Catalunya Oberta no ho vol veure
Carles
20/07/2009
Resum de l'article: L'acord és dolent perqué a la fundació m'ho han dit, jo no tinc ni idea de tot aixó peró m'han dit que és caca. A més a més és un acord amb els espanyols, i com els espanyols són tots el dimoni l'acord no pot ser bo. No cal saber res de res per escriure a aquest pamflet i cobrar per fer-ho (subvenció de la gene inclosa). Doncs nena, és veritat que l'acord és una merda i és veritat que els d'ERC no han volgut deixar la poltrona peró tú continues sense tenir arguments ni base per escriure sobre aquests temes.
Pau
20/07/2009
Ah, sí, Josep Ferran? Per començar, l'Estatut retalladet d'en Mas, que tu dius, es va fer com es va fer perquè darrere venia Carod preparat amb unes tisores encara més grans. Però a més l'Estatut retalladet és incomplert pel PSOE d'allà i el 'aquí (recordem que no cal dir-ne tripartit, és PSOE). Sense anar més lluny, en els terminis perquè la data màxima era el 2011 i ells s'ho han passat pel folre i ara és el 2012. I això sense tenir en compte molts altres incompliments com el criteri d'ordinalitat, etc...
Roger
20/07/2009
Mira Carles, fa temps que llegeixo l'Àstrid i ni és una especialista en política ni pretén fer veure que ho és. Però la seva manera d'escriure i els seus arguments, tenen gràcia, estan ben trobats. Diria que amb l'article d'avui només intenta riure's de tot aquest ball de xifres que maregen la gent i dir que qualsevol persona pot entendre que l'acord, amb l'escenari actual, havia de ser dolent per força. I jo no sóc de la fundació aquesta, sóc esuqerranista emprenyat!
Narcis
20/07/2009
L'article entra al fons de la questió: catalans i espanyols no som iguals, o més ben dit, no erem iguals i d'exemples en trobariem mil. Ahir vaig anar a missa a una petita esglesia de pagés, 10 persones: 4 dones i 6 homes ja mes grans de seixanta anys. Inscripcions als bancs: Jose Tarres/ Sisseta Bossois-Mas Multra 1894/Caubell 1909 Furgell/ Miguel Planas 1917 Jaume Perafita/ Pedro Teixido Año 1892// Isidro Balllla y Ramió Año 1888/ i altres que no vaig apuntar. Eren gent de les cases del voltant que van aixecar el pais amb empenta i treball i molt de sacrifici. Davant meu un home d'uns 64 anys que treballa d'escombriaire, sol i sempre que el veig amb el seu cabas i escombra està treballant encara que piqui el sol de valent; a la seva marxa pero sense parar. Dissabte a Girona: una via mig tallada, 7 operaris: 1 dins la rasa, 1 a la maquina i 5 mirant sense fer res. El primer exemple era(es?) l'estil català de treballar, el segon és l'estil espanyol. L'article de l'Astrid es això, dues maneres de ser i si volem anar endavant i sortir d'aquesta crisi, haurem de sortir-nos tots sols perquè amb els espanyols no ens en sortirem mai. Es mes facil posar a treballar i controlar que ho facin 7 millons que 47. Es així de senzill.
Àngel
20/07/2009
Molt be Àstrid! Les coses són com dius i et donaré dos arguments que corren per Madrid. En els alts despatxos ministerials s'ha sentit diverses vegades quan algú en nom de la Generalitat demanava quelcom: "Pero qué´quereis, sólo sois una p... Comunidad Autónoma de las 19 que tenemos". I sobre acords, pactes i negociacions diuen reiteradament entre riallada i riallada: "La Ley de Caza no se pacta con los conejos". Cordialment.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida