vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
89 %
11 %
71 vots
 16/07/2009
00:00 
Des de fora
FINANÇAMENT, LA GRAN DERROTA CATALANA
"L’acord d’aquesta setmana reflecteix la feblesa catalana i les ànsies del tripartit per allargar, ni que sigui durant un any més, l’existència de la seva agònica coalició de govern"

Agustí Bordas

En quasi bé tots els programes universitaris de management, ja sigui la gestió pública o bé la privada, s’hi inclou un curs sobre els principis bàsics per esdevenir un bon negociador. Un dels requeriments mínims per assolir un acord acceptable és l’establiment d’un sòl mínim, és a dir, el nivell per sota el qual l’opció del no-acord esdevé oportuna. A més, durant un procés negociador cal preservar, de forma escrupolosa, la solvència dels agents involucrats en el procés; així doncs, si una part presenta un ultimàtum i, després, se’n retracta, perd ineluctablement la seva credibilitat.

Des d’un punt de vista tècnic, la negociació del finançament encapçalada pel conseller Castells ha estat un desastre monumental. Conseqüentment, no ens hem d’estranyar dels lamentables resultats obtinguts per la part catalana. Així doncs, en nítid contrast amb la malaptesa del govern català, cal reconèixer l’experiència i habilitat dels funcionaris del Ministeri espanyol d’Economia i Hisenda, la matèria gris que ha permès la nova victòria del govern central.

Sovint, els catalans –abusant d’un xovinisme estúpid– menyspreem la gran qualitat tècnica del cossos tècnics existents als ministeris espanyols. Cal sincerar-nos: el nivell dels polítics catalans i el dels funcionaris de la Generalitat no toca vores amb el dels seus interlocutors espanyols. Solbes, un home d’intel•ligència contrastada, ja va trencar els esquemes negociadors de la part catalana violant el calendari establert a l’Estatut de 2006; aquesta primera mesura, part d’un tempteig inicial, va permetre a Madrid veure el grau de feblesa de la part catalana, representada per un govern en permanent estat de crisi i ple de contradiccions internes.

Un cop iniciades les rondes de converses, els socialistes catalans van cometre, novament, un error imperdonable: l’establiment d’unes condicions de ruptura de les relacions entre PSC i PSOE que, simplement, van percebre’s com un acudit de mal gust per part de polítics espanyolistes com Corbacho o Chacón. Conseqüentment, el PSC va morir el dia que els seus 25 diputats van votar a favor dels pressupostos generals de l’Estat de Zapatero. A partir d’aquell instant, Catalunya va perdre la partida.

L’acord d’aquesta setmana reflecteix la feblesa catalana i les ànsies del tripartit per allargar, ni que sigui durant un any més, l’existència de la seva agònica coalició de govern. Aquesta situació féu inviable l’alternativa més desitjable, la del no-acord consistent en defensar l’estricte compliment de les previsions estatutàries en matèria de finançament. Estic convençut que cap de les comunitats autònomes de l’Estat espanyol votarà en contra d’aquest model; qualsevol economista pot adonar-se de la trampa financera beneïda pel govern català. L’espoli continuarà.
Imprimir Enviar notícia
22Veure i/o afegir comentaris
el nom:http://www.ccn.cat
Comentaris (22 en total)
el nom
23/07/2009
http://www.ccn.cat
Jordi
23/07/2009
Hem sembla un article esplendit, de fet capgira completament la realitat per dur-la on vosté vol. El qualifica per endavant. Disculpi, però sense que sigui necessari posar en tela de dubte la capacitat de ningú, el que és evident, és que mai s'havia assolit tant amb tant poc. Em referixo políticament, es clar, el tripartit es "poc", comparat amb el "molt" que debien ser els d'abans, però que malgrat això no van assolir, ni de lluny, el que s'ha assolit ara. Per altra banda, no entenc com tenint nocions de negociació, com sembla indicar, no aclareix que tota la seva dialectica al respecte es basa en una premisa que no menciona, l'escenai a de ser el de una negociació entre iguals, i com tothom sap, aquest no és el cas, oi que no? El que vull dir, és que els merits que es pemet otorgar o negar a nivell personal serien a l'inreves completament si s'intercanviessin els rols de la negociació. Així doncs, em permeto fer-li notar que el seu article no s'aguanta per enlloc, no té absolutament cap base sólida per afirmar el que afirma, tot són conjectures, opinions, etc..., Qualsevol anàlisi eticament neutre i intelectualment honest ho mostra, el seu article no es més que propaganda Bé, supóso que no els queda gaire més, sembla que cou això del finançament aprovat pel tripartit, a jutjar per les seves reaccions poder al cap i la fi no es tant dolen com volen indicar. Salutacions
xavier
23/07/2009
Aixo ens passa per tenir al govern un partit que es una sucursal d´ un Partit Espanyol
Josep-Empordà
16/07/2009
La partida no la varem perdre el dia que "els 25" votaren els presupostos sino el dia que Esquerra els hi va lliurar les claus. El PSOE del NE son els espanyolistes, però Esquerra son els nostres botiflers, és a dir, son els verdaders culpables perqué del PSOE-NE torhom sap el que es pot esperar, d'Esquerra, fins i tot ara encara costa de creure.
Albert
19/07/2009
I el més greu és que vindran unes noves eleccions i tot quedarà més o menys com abans. Com a país, estem acabats.
Xesca
16/07/2009
Una crítica molt sòlida, senyor Bordas.
T. Pi
16/07/2009
El felicito Sr. Bordas per la seva visió de futur. Tal com Vostè preveia en el article titulat Ostracisme pel tripartit, del proppassat dijous dia 2 de juliol. Avui, en el seu article llegeixo un paràgraf que diu, “L’acord d’aquesta setmana reflecteix la feblesa catalana i les ànsies del tripartit per allargar, ni que sigui durant un any més, l’existència de la seva agònica coalició de govern”, tant de bo! tingui raó Sr. Bordas i només ens quedi un any més de tripartit.
Salvador Farell
17/07/2009
Aquesta gent, que de la Generalitat n’han fet el seu modus vivendi, demostren clara i descaradament que l’únic que els importa és la seva butxaca, incapaços de fer les coses importants ben fetes. Catalunya els importa “tres pitos” tots son una colla de desgraciats
Ferran Sant Celoni
19/07/2009
La dura realitat. Sovint a molts comentaristes els falta coneixement dels fets. Potser són massa joves tan d'edat com intelectualment. Ho dic perquè moltes vegades es culpa a CDC de que no tinguem concert econòmic com els vascos. Cal recordar que a l'hora de redactar la Constitució qui tallava el bacallà a Catalunya era el PSUC i PSC, CDC gairebé no pintava res. I no PSC ni PSUC pensaven en Catalunya, sinó ara tindriem una altra Constitució que és el pricipi de tots els mals.
Pere
17/07/2009
Sr. Bordas, li dono tota la raó
La dura realitat
18/07/2009
Quanta demagògia !!! Ningú s'ha adonat que qui decideix i té la paella pel mànec es Madrid? Si fem un símil amb el futbol, fins que no siguem independents (ha,ha, ha...), sempre tindrem el reglament fet per ells, juguem en camp contrari (amb un públic quasi agressiu) i, a més, l'arbitre ens va en contra. Ningú pensa en els votants del Psc/PSOE a Catalunya i de CiU que estan molt bé amb Espanya i encara estan esperant "convence'ls" de la bona germanor ? Si tan fàcil és "negociar" amb Madrid, per què CiU no va aconseguir un concert econòmic, un nou estatut com que el que va votar el Parlament (per cert, canviat unilateralment per un "lluitador" com el Sr. Mas) en els seus pocs anys de govern ? ERC va de bracet amb el Psc/PSOE, però, SENYORS, no ens enganyem, de CiU, malauradament, només tindrem més prestigi com a nació, però de calaix... peix al cove i com els d'ERC: A VIURE I XUCLAR DE LA POLÍTICA !
Cèlia. Bcn.
16/07/2009
Senyor Bordas, te tota la raó. El que em costa de creure és que el món financer català i Foment avalin l'acord fet pel Tripartit i n'estiguin tan cofois. Deuen estar més cecs que els talps.
Aina
16/07/2009
Més clar l'aigua. Malgrat tot, ha servit per instaurar una nova imatge de CiU molt més engrescadora. Gràcies a Esquerra, CiU ha esdevingut la ùltima línia de defensa de Catalunya.
Sebastià
16/07/2009
Totalment d'acord amb l'article, excepte en un sol punt: això de la "agònica coalició de govern". Aquests estan enganxats amb la cola que més uneix: les nòmines. Tenim una conxorxa dels enzes que costarà molt i molt desfer.
T.Rius
16/07/2009
Mas o Montilla, el Joselito? SI O NO? CATALUNYA O ESPANYA-CUTRE, PROGRES O CAMORRA ANADALUSA? VISCA EL SR. MAS, fora l'analfabetisme del Montilla i sus sicarios
Quim
16/07/2009
Els problema del PSC (o PESOE, com volgueu ) és no creure ni en l'Estatutet, pe axò van negociar a l'altra banda de la taula.Quan els Preasupostos va ser un moment d'or desaprofitat expressamanet La seva prioritat no era pas la defensa del país que diuen representar a la Generalitat.. I no parlem de les poltrones d'Esquerra o del cofoisme de IC. Tot plegat, patètic
julia
18/07/2009
finançament es la gran derrota catalana i la victorià de las rates
toni
16/07/2009
El principal problema es el baix nivell dels nostres governants, potser Castells si que en te en la seva area. Pero els altres son tots uns ignorants sense cap estudi ni experiencia. A mes cal sumar que el PSC no te cap força vull dir que mai es plantaran en cap negociacio. Els catalans hauriem de saber triar millor qui ens representa. Al pais Basc tenen un concert, i aqui els nostres politics no saben ni fer complir els plaços de lleis previament retallades.
JCP
16/07/2009
Toni: no crec que els nostres governants tinguin un "baix nivell", tal com diu l'article, són com els espanyols, han guanyat: el tripartit surt més fort, mentre s'afeblien, ara, continuaran manant; el tripartit ha segellat una manera de fer política que ja no és catalana , ja som espanyols, la Generalitat diputació i tota llei "catalana" és susceptible de ser modificada, rebentada a gust del centralisme. Han fet una jugada execel·lent, hem perdut, han jugat amb nosaltres com han volgut.
dinaA4
16/07/2009
JCP,que dius? el castells ha perdut, i l'estafada enviarà a erc-epaña a la seva desaparicio; tot més net, MAS O CAMORRA, CIVILITZACIÓ O FILESA, DEMOCRACIA O DICTADURA TELEVISIVA DE LA TERRIBAS-STALIN-MONTILLA; aquesta setmana el franquisme-montillisme televisiu ha estat escandalos; l?iceta agafant el mando i la feixista Terribas, autentica vergonya socialista entregant-li les claus de TV3 I mONTILLA RADIO NAZIONAL.SOCIALISTA; tothom veu el franquisme montillesc, tothom veu que el MONTILLA NOMES ES FEIXISME I ATUR
JCP
16/07/2009
dinA4, tens raó,"En Castells ha perdut",¿el PSC ha perdut? ¿El PSOE ha perdut?...Nosaltres sí que hem perdut...i en Castells millor que esparrequi el carnet "del partido" o sí que perderà, les simpaties que té com a persona
Martí
19/07/2009
El problema no són els 25 diputats del PSC (perquè aquests són espanyols que no enganyen a ningú) sinó que ERC manté en el poder aquests 25 diputats del PSC (perquè diuen una cosa i fan la contrària).
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida