vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
44 %
33 %
22 %
9 vots
Dijous, 23 de Febrer de 2012
 17/09/2008
Amb criteri
L’HOME DEL RIBOT I ELS XIMPLES
"Don Alfonso Guerra em cau fatal. És més, crec que és un nacionalista espanyol que fa ús del socialisme com els polítics de la Restauració"
Agustí Colomines
Segons expliquen les cròniques dels diaris, la Fundació Romea per a les Arts Escèniques, que dirigeix Calixto Bieito, va decidir convidar Don Alfonso Guerra perquè inaugurés la temporada a la mateixa sala del teatre. I així va ser dilluns passat. Tenint en compte que a Bieito li agrada l’escàndol per suplir determinats dèficits creatius seus, l’aposta perquè aquesta antigalla del socialisme hispànic inaugurés la temporada teatral era magnífica. I encara ho era més perquè és evident que aquest senyor, que ha estat vicepresident espanyol i tot poderós controlador del PSOE, fa anys i panys que es dedica a la comèdia, sobretot quan es nua al coll un ridícul mocador de color vermell pintallavis per assistir a les matinals socialistes que busquen animar la penya amb frases cèlebres.

També conten les cròniques que «l’esdeveniment va tenir un notabilíssim èxit de convocatòria i va acollir un públic heterogeni. Des del crític teatral Ricard Salvat a representants del gremi polític com el conseller d’Agricultura, Joaquim Llena, o l’alcalde de Santa Coloma, Bartomeu Muñoz. I, també, convidats insospitats: un parell de membres de la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) agitant pancartes amb un lema customitzat per al que va presumir d’haver-se “cepillado” l’Estatut: “Ni Guerra ni TC decidireu en contra del nostre poble”». Aleshores es va muntar un aldarull monumental. Caram amb els de la PDD! No sé de quin sector devien ser, però ho sospito. Calia fer aquesta acció d’intolerància com és interrompre l’acte amb crits o pancartes per refusar les idees d’un personatge més naïf que altra cosa? Personalment, crec que no. És que aquests pretesos patriotes catalans no s’adonen que amb actes com aquest serveixen amb safata a l’enemic l’ocasió d’esbombar una frase grandiloqüent com la que va dir Guerra i que va ser aplaudida pel públic a cor què vols: «No es preocupin, un esperit d’intolerància semblant va acabar amb la República de què parlaré». Ja està dit i la sospita que els nacionalistes, els sobiranistes o els que defensen el dret a decidir del poble de Catalunya són una colla de ximples feixititzants, que neguen la llibertat d’expressió a tot bitxo vivent.

A mi Don Alfonso Guerra em cau fatal. És més, crec que és un nacionalista espanyol que fa ús del socialisme com els polítics de la Restauració se servien del liberalisme per assegurar-se el domini caciquista de les masses mal informades, desesperades o desarrelades. El seu discurs intel•lectualista, que és més deutor d’aquella comicitat del barroc espanyol que de la raó il•lustrada, és arnat, demagògic i populista com el d’un altre emperador: Don Alejandro Lerroux. Però servidor, que ni gratuïtament no aniria a escoltar mai a Don Alfonso, no el faria callar mai de males maneres. Aquesta és (o hauria de ser) la diferència entre els demòcrates de veritat i aquells que no ho són. De la mateixa manera que sóc totalment contrari a la il•legalització d’ANB perquè l’argument de la Fiscalia, de l’advocat de l’Estat i finalment del Tribunal Suprem que aquest partit estava instrumentalitzat per ETA i era continuador de l’activitat de Batasuna, em sembla fal•laç (perquè sinó això mateix s’hauria haver hagut d’aplicat, oi?, al PSOE quan es va descobrir la trama dels GAL), també sóc contrari a les bretolades estètiques de determinats defensors de la terra. En totes dues actituds hi ha un idèntic germen totalitari que em produeix urticària. Com he dit en veu alta moltes vegades, servidor no va necessitar que assassinessin Ernest Lluch per estar en contra de la violència etarra. Ja hi estava quan ETA matava guàrdies civils. Vull dir que la pervivència del nacionalisme català ha estat gràcies, precisament, a l’assumpció irrenunciable de la democràcia com a substrat bàsic de la reivindicació nacional.

Així doncs, a Don Alfonso Guerra i tot el que ell representa, incloent-hi el federalisme espanyolitzant del PSC, se’l combat amb idees i no pas amb numerets d’estar per casa. Uns altres ximples que li van etzibar un tret al genoll al predicador de la COPE són, en part, els responsables de la fel que aquest energumen destil•la cada matí. En fi, combatem Guerra i els seus aliats (alguns dels quals, per cert, curiosament branden estelades independentistes) amb el pensament. Per tant, recomano als dos intrusos de la PDD que van interrompre el discurs de Guerra que es dediquin a fer accions més efectives i menys mediàtiques: per exemple, escampar la consciència nacional entre una població en plena crisi de catalanitat, diguin el que diguin els dos López, Tena i Bofill, i el seu Cercle d’Estudis Sobiranistes. Ens entenem, oi que sí?
Imprimir Enviar notícia
21Veure i/o afegir comentaris
Joan:Llegint alguns comentaris, m'en adono que hi h...
Comentaris (21 en total)
Joan
18/09/2008
Llegint alguns comentaris, m'en adono que hi ha molta gent preocupada pel que diguin "els mitjans de comunicació". Que no s'espantin mente ens diuen nazis. Home! siguem "seriosos" (que no es el mateix que ser honrat): els mitjans de comunicació diran "alguna cosa" diferent o únicament atenen "els pollastres"?. Durant tot el llarg i procés de l'Estatut, ens van dir de tot i nosaltres (col.lectivament i els nostres representants), en silenci i veient com es "podria". Això es democràcia? quina mena de democràcia es el servilisme?. Si es això, millor que a les nostres institucions hi hagin ninots de fira amb una ganyota a la cara mentre hi escupen.
Joan
18/09/2008
He llegit l'article del Sr. Colomines i si mostren els típics tics del suposat "catalanisme seriós". Es podria aplicar ell mateix el que diu, barrejant a la Fiscalia-ANB i els xicots de la PDD. Mostra disensió a l'acte pero carrega cap "no se quina PDD" i els "Lopez" inclosos. Encara es hora Sr. Colomines que faci autocrítica, com cal a tots els partits, sobre el paper mullat que vàrem votar i el seu capítol de finançament. El que mereixeria crítica, es la reacció "seriosa" de un públic entregat a un personatge com Guerra, al que sembla vosté avala davant els "nazis" de la PDD. Recordo uns activistes anti-taurins que van saltar a la plaça per protestar, els van estomacar i els van seure al banc dels acusats. Excepte estomacar-los, sembla que vosté també ho faria....per respecte oi? Una bona i patriòtica concepció catalanista....
Jaume
17/09/2008
Sense que serveixi de precedent, avui estic d'acord amb el Sr. Colomines avui. Aquesta acció és d'un estil típicament Jerqui o JNCero que no m'ha agradat mai....tot de cara a la foto, i amb efectes més negatius que positius...és com encadenar-se davant la COPE.
JCP
17/09/2008
Com diu en Josep és un acte pacífic, cosa que no es pot dir de'n Guerra que encèn els ànims arreu d'Espanya contra Catalunya. Lo sorprenent per mi és que una entitat catalana inviti i diria jo pagui a un conferenciant amb un histprial impresentable al nostre país i que a més hagi de parlar d'un tema que qualsevol historiador li donaria deu voltes. Estic a favor d'aquests actes també felicito PDD i insisteixo els catalans ens hauriem d'acostuamar a plantar més cara que que tots els intents "democràtics" de fer les coses els tios com en Guerra (és a dir l'estat centralista) hi passen el ribot
el teu nom
17/09/2008
Cert, en Colomines va demanar el "sí" a l'Estatut. Un Estatut que Esquerra surt ara a defensar davant una eventual retallada del TC. Fan plorar. I un Estatut del qual els sociates no en volen saber res, doncs encara parlen d'assolir "un millor acord que els assolits per CiU", quan resulta que el marc legal ha canviat i ja no valen comparacions, tan sols val adir-se a l'Estatut del 2006. Quant de prejudici, senyor.
Miquel
17/09/2008
En Colomines va fer campanya per votar SI a l'Estatutet mutilat per "l'Home del Ribot". Que ens ho expliqui.
Robert
17/09/2008
Colomines, el pontificador! Un cop colocat a una butaca ben còmode ja estàs en disposició de dir el què està bé i el què està malament. Sort en tenim dels mesíes del catalanisme.
Alfred
17/09/2008
Avui no estic gens d'acrod amb el teu article.
Josep M.
17/09/2008
Senyor Colomines, Quan ells i alguns de vosaltres teniu els càrrecs (merescuts o no tant). i els mitjans de comunicació que us amplifiquen, és vergonyós que us referiu a una acció de denúncia pacífica, feta amb els únics mitjans de què disposem: les nostres mans, com a bretolada estètica. També ens heu de marcar l'estètica? Les accions violentes tampoc no us agraden. I doncs? Voleu dir que no intenteu combatre tot allò que pugui perjudicar l'establishment que us permet anar fent bullir l'olla, això sí combinat amb algun escarafall per despistar els badocs? NOTA: heu fet arribar el comentari a la senyora Sabata? Potser tindríeu alguna sorpresa quant a l'autoria de l'acció.
xavier
17/09/2008
Sector Mònica Sabata, els que no van voler anar a la manifestació sota el lema: "Som una nació volem estat propi"
Lluis
17/09/2008
ja vec xavier que no perds el temps en cirticar a la PDD i la Monica Sabata. Jo la felicito per la feina feta i per la que farà . També trobo molt bé l'acció pacifica de la PDD envers l'impresentable del Guerra.
Jau Me
17/09/2008
Aquesta acció a activat, a Catalunya mateix, més activistes anticatalans que altra cosa, començant pels mitjans. Tampoc no cal fer-ne massa sang, però. Qui l’ha fet ja ho ha fet i, a més, no és pot queixar del protagonisme aconseguit, però cal admetre si això serveix per a alguna cosa aquesta és justament la contrària a la que pretenia. Quan optem per aquest estil els nostres adversaris, a sobre i literalment, s’hi “miccionen”. La única cosa útil que podem fer és obrir bé els ulls, parar bé les orelles, fer caure les caretes i votar als més qualificats, que no són pocs. No hi ha més, tota la resta és soroll per a no res.
Ricard
17/09/2008
Aquesta acció recorda a les accions de la Crida a la Solidaritat en defensa de la llengua, i per l'autodeterminació. Calen accions i compromís social i polític per assolir els nostres drets com a poble
Lluis
17/09/2008
Doncs jo estic d'acord amb l'acció el que preocupa es que hi hagi gent com el teatre Romea convidi a gent anticatalana i a més sigui presentat per un independentista com el Canut
Albert
17/09/2008
Colomines, amb el setge polític i mediàtic que patim, com vols que fem visible el nostres ideals? aquests dos activistes han combatut des de les idees, que jo sàpiga no han utilitzat la violència en cap moment... perquè si això no és democràtic què és el que practiquen el Guerra i els seus constantment?
Ribes
17/09/2008
Què patetic es el teu article a veure si sortim una miqueta més del despatx.
Anna
17/09/2008
Estic completament d'acord amb l'article. Aquests actes només serveixen perquè alguns tornin a casa pensant que han fet alguna cosa per Catalunya, però de fet no serveixen de res. Només perquè alguns mitjans de comunicació amb mala baba puguin adjuntar nacionalisme català i violència i donar carnassa al senyor Guerra per sortir a la TV.
Manel
17/09/2008
felicito a la PDD i als seus activistes.
Jofre
17/09/2008
Es increïble que una entitat catalana convidi a fer l'apertura de la temporada a un individu tant impresentable com el Guerra. Felicitats PDD!
Jordi
17/09/2008
sR. Coromines el seu article d'avui no val res però res. es molt ximple el seu article
Fèlix
17/09/2008
molt bé sr Colomines!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida