vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
89 %
11 %
70 vots
Actualitat

Política

 21/04/2009
11:45 
Mas considera que la proposta de Carretero no té “possibilitats de progressar”
El president de CiU assegura que la seva formació “no va moure ni un dit” en el moviment del líder de RCat
mas consell nacional 475
El president de CiU, Artur Mas, ha insinuat que si la proposta del líder de Reagrupament.cat (RCat), Joan Carretero, es portés a la pràctica, no tindria “possibilitats de progressar”. Per a Mas, “la opció de crear un nou partit, guanyar les eleccions i proclamar la independència de Catalunya, pot fer il·lusió, i els somnis no s’ha de deixar mai a la cuneta” però els responsables polítics “hem de pensar en coses que puguin progressar”.

El líder de Convergència, que ha volgut deixar clar que CiU “no va moure ni un dit" en l’afer Carretero i que la seva formació no es vol “ficar en els problemes o les dinàmiques internes d’ERC”, ha dit que “el nostre projecte –en referència a la Casa Gran del Catalanisme- va en sentit contrari, volem agrupar i no separar”. “Quants més partits siguem hi haurà més diferències” ha apuntat Mas en aquesta línia i, per tant, “estem parlant de projectes molt diferenciats”.

Per altra banda, Mas s'ha negat a especular amb escenaris de futur respecte a les preferències de pacte d'ERC però ha apuntat que fins ara, la direcció d'ERC ha decidit fer els tripartits i anar de bracet amb el partit socialista. “Si això ha estat l'opció dues vegades per què no ho pot ser una tercera?”, ha apuntat el líder de CiU abans d’assegurar que, “impedir que això sigui possible, no per treure el tripartit, sinó per tenir un govern que lideri el país i li doni les eines que necessita és el nostre objectiu”.
Imprimir Enviar notícia
20Veure i/o afegir comentaris
Anti-CyU:El que no té possibilitats de progressar é...
Comentaris (20 en total)
Anti-CyU
05/05/2009
El que no té possibilitats de progressar és la política unionista de CyU. Què ofereix CyU als catalans? 23 anys més de "peix al cove" mentre els espanyols segueixen robant-nos els diners dia sí i dia també? Ja n'hi ha prou!
Martí
21/04/2009
Sr Mas, i tant que el projecte de Carretero i el seu són molt diferents. La Casa Gran del Catalanisme només busca canviar el govern tripartit. Catalanisme, nacionalisme o sobiranisme no volen dir res en concret. En canvi el que proposa Carretero vindria a ser la Casa Gran de l'Independentisme, que defineix exactament un objectiu: la independència de Catalunya. La cosa és clara: seguim amb el fatigós bla, bla, bla de sempre de CIU i ERC o apostem per la coherència i la dignitat nacional que proposa Carretero.
Falç
21/04/2009
És bo que el senyor Mas digui que "volem agrupar i no separar". No és bo que digui això fent referència al senyor Carretero.
Cesc.
21/04/2009
És curiós que en Mas pari esment i es digni a pontificar sobre un tema que no té cap possibilitat de progressar. Que ho faci amb tanta celeritat, fins i tot abans que es concreti, també és sorprenent. Tot plegat molt enigmàtic...com si sobtadament a la direcció d' ERC i a la de CiU els hagi entrat un estrany fred de peus.
Lluís
21/04/2009
Martí, tens tota la raó. Avui es pot llegir un article del professor Josep Gifreu a El Punt (es pot trobar fàcil a internet) que explica amb arguments històrics el catalanisme s'ha exhaurit. En conseqüencia, la Casa Gran del Catalanisme de Mas es un projecte desfassat. Per això necessitem la unió de l'independentisme que demana Carretero.
Joan Socialista
21/04/2009
Els socialistes que som més intel·ligents que tots els altres som agrupadors per naturalesa. Agrupem, opem, fagocitem a tothom. Quan un partit ens molesta el comprem i si l'enemic es poderós com el PP en Euskadi ens agermanen amb ell i enfonsem els nacionalistes bascos. Nosaltres si que tenim la Casa Gran: tota Espanya es nostra en un territori gràcies la dreta, el PP en altres gràcies l'esquerra, ERC i IC. Sumem, no restem i sempre som el govern. Apreneu criatures . Endavant Huguet ¡
Catalunya Lliure
21/04/2009
Carretero com a candidat ja té assegurats minim 150000 vots per tant bastants diputats al Parlament.Per altra banda les CUP es presentarà a les eleccions,és a dir, Esquerra treurà menys vots que Iniciativa Hipòcrites de debò que ja és dir
Ex-CiU/Ex-ERC
21/04/2009
És precisament perque el Mas creu que mai serem independents que vaig deixar de votar el Mas. I posteriorment pel mateix motiu vaig deixar de votar Esquerra. Si el Carretero es presenta, i encara creu en la independència, té el meu vot. N´estic farts de polítics que sols s´omplen la boca de Catalunya per fer fortuna.
enric
21/04/2009
I quin és elprojecte d'en Mas?. Quan tothom sigui a la casa gran aquesta, que hi faran? Seguir com ara? Eternament discutint,recurrint, demanant,etc? Ja està bé, ja n'hi ha prou. Mas decideix-te ja. O vols la independència o no,pro de despistar i del bla, bla, bla
Jaume
21/04/2009
Res no ha donat tant immobilisme al pais com Convergència i Unió. Per això, alguns pensen que amb els governs de CiU estàvem millor perquè les coses estaven quietes, i ben quietes.
Dídac
21/04/2009
A can CiU ja comencen a tenir por que el Reagrupament Nacional Català els hi pugui treure gran part dels electors sobiranistes? potser l'aparició de RCat com a partit polític seria una mala notícia per a CiU i per a ERC però alhora seria una de les millors dels darrers anys per a la nació catalana i la causa de la seva llibertat. Endavant RCat! Endavant Carretero!
Jau Me
21/04/2009
Flipeu massa amb en Carretero. La política és com un embut: quan no hi ha cap mena de responsabilitat per dur a terme les promeses que es fan perquè no tens opcions reals de manar, vens la part ample de l'embut, que és on es troba Carretero ara, igual com si trobava tot el tripartit amb en Carretro inclòs quan manava CiU. A l'hora de la veritat, però, el forat que compta de lembut és el petit, i les màscares acaben caient. Hi ha gent que això ja ho sap, per sort cada cop més, i d'altres tan càndids que cada vegada els mateixos els colen la mateixa pastanaga. La feina feta per CiU des de les primeres autonòmiques fins al 2003 és incontestable. Ni una dada trobareu que acrediti cap de les suposades malifetes de CiU vers Catalunya. Ni una, qui la trobi que l’aporti. Començant per la creació de TV3, promesa de la primera legislatura que ja va entrar en funcionament durant la segona, amb els volts en contra de rigor d’aquells a qui ERC encar llepa els peus, naturalment. Com aquest exemple tot, sanitat, mossos ensenyament... penseu, abans d’obrir la boca, que no hi havia res de res. Les CUP i en Carretero viuran dels nounats en questions de política, exactament com ha fet ERC des del 2003, que es creuen que les coses te les dona una mena de cosí Zumosol només pel fet de demanar-li o per tenir penjadetes a l’habitació tota la col•lecció d’icones amb què us ha ensinistrat l’esquerra més polsosa d’Europa.
Manuel
21/04/2009
Ja fa molt de temps que es veu que el senyor Mas és un botifler corrupte...
tomeu
21/04/2009
Jau Me, ho has clavat. Totalment d'acord amb tu. Mentre alguns continuen fent volar coloms, altres treballem i fem coses tangibles. El Carretero no té credibilitat, és un exconseller d'un govern del PSOE a la Generalitat, ressentit això sí, perquè el van fer fora. Se li veu massa el "plumero".
Mireia
21/04/2009
I quan la independència progressi i es faci realitat, què dirà? Som molts que la veiem viable i possible i la desitjem i la treballem. Si Vos no sap com arribar-hi ni com assolir-la, si té por o altra mena de dubtes, com a mínim podria callar al respecte. Sinò, serà considerat un vulgar lladre dels nostres somnis.
Ram
21/04/2009
Jau Me i tomeu, no teniu ni idea del que dieu. El sr. Carretero va desenvolupar una conselleria modèlica, i el van fer fora per dir veritats com un temple. Recordeu?
Enric
21/04/2009
Doncs Sr mas n'ho m'estranya, hi ha molts que no volem votar aquesta ERC i CIu era el mal menor, però evidentment la candidatura d'en Carretero capgira tot...tindria el meu vot.
Guillem
21/04/2009
Sou uns burrots. I no us enfadeu perquè no us vull insultar de cap manera, perquè tots aqui som patriotes catalans, però sembla mentida que molts de vosaltres no pogueu veure la diferència que representa Artur Mas envers Pepe Montilla, que són els dos unics possibles presidenciables. Encara falta per veure si és fa aquest nou partit que, és cert, engresca fins i tot a mi una mica, però sigueu concients que en les properes eleccions no ens hi va la independència sinó la nació. Si el tripartit torna a sumar estarem morts. L'espanyolisme i l'antiindependentisme és la seva raó de ser, en canvi l'ambiguetat de Mas és pur tacticisme, cautela, independentisme que no surt de l'armari, però creieu-me que estan guanyant la batalla cada dia a l'autonomisme (Guardans, i espereu-vos a en Duran) i el dia que la ciutadania ho reclami, CDC no només s'afegirà al procés d'independència del nostres poble, sinó que el conduirà. Salut i peles!
Si em deixen triar: Carretero
22/04/2009
Jo penso que, a l´hora de la veritat, l´independentisme que no surt de l´armari del Mas mai surtirà de l´armari. NO em crec que CDC (ja no dic UDC) es torni independentista. Com a màxim no s´hi oposarien si els ho posessin en safata de plata i els garantissin que la Caixa, el Fomento i el Godó seguirien tocant totes les tecles econòmiques. Però arriscar-se per la independència? Nooooo. El que proposa CiU és molt millor que el que ha fet Esquerra (s´ha venut més barat del que mai ho havia fet CiU), però no és diferent del que feia el Pujol. I la veritat és que el model ja no dona més de sí. Si em donen l´oportunitat provaré amb el Carretero.
Josep-Empordà
22/04/2009
Avants de les eleccions del 2003, havia anat a mitings i conferencies de'n Carod Rovira. Era engrescador el paio, i deia, si fá o no fá, exactament el mateix que ara diu en Carretero. Tots sabem com va acabar la cosa, per tant, és cert, el que diu en Carretero, és engrescador, però después de la experiencia, permeteu-me ser escéptic i desconfiat, així que, de moment, passarem de les paraules i esperarem a veure en qué es concreta tot plegat, perqué, per ara, la realitat es diu: o Mas o Montilla. Catalunya no podria suportar un tripartit 3.0
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida