vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
Per què creus que Aguirre demana la suspensió del partit de Copa pels xiulets a l'himne?
10 %
85 %
5 %
195 vots
President: Ella és la primera que xiula i mira cap una altra b...
Dimecres, 23 de Maig de 2012
Actualitat

Política

 14/11/2008
10:49 
Montilla va parlar de caciquisme abans que ‘The economist’
L’actual president de la Generalitat, en una entrevista a l’Avui el 2003, ja acusava els convergents de dominar il•legalment la política local
montilla gran 475
El periodista Michael Reid no ha volgut excusar-se per l’article que va publicar sobre Catalunya a ‘The economist’, en el qual, entre altres coses, assegurava que el fenomen “caciquisme” havia renascut amb Jordi Pujol. El govern català, a diferència d’algunes institucions catalanes, per via del seu delegat al Regne Unit, només s’ha limitat a enviar una carta a la redacció del diari sol•licitant excuses. Aquestes no han arribat, potser perquè el periodista britànic es va documentar en una hemeroteca.

La falta d’empenta del govern català defensant la imatge de Catalunya ha estat criticada, però no és d’estranyar si el mateix Montilla en una entrevista al diari Avui el 16 de febrer del 2003 assegurava en ser preguntat sobre les llistes dels candidats a les properes eleccions municipals: “No les farem públiques encara per evitar el caciquisme, el clientelisme i les pressions als nostres candidats”. I afegia: “Aquesta situació és un llast per el país i CiU n’és la responsable”.
Imprimir Enviar notícia
17Veure i/o afegir comentaris
Indigeta:Avants d'aír, varen fer per Tele 5 un repo...
Comentaris (0 en total)
Indigeta
16/11/2008
Avants d'aír, varen fer per Tele 5 un reportatge sobre en Roldán, del PSOE. Em va venir a la memòria una foto de'n Montilla a les portes de la presó quant va acompanyar al seu mentor, en Josep Mª Sala, condemnat pels escàndals de Filesa, Malesa i Time-Export. Montilla, ves al tanto, no sigui que algún dia no molt llunyá, algú t'hagi d'acompanyar a tu o a algú del teu govern, i aquesta vegada, no us quedeu a la porta.
darwin
16/11/2008
El bandolerisme del Montlla, amb ell Corte Ingles a Cornella va salvar al PSCamorra.Filesa de la quiebra i per aixó, aquest peranalfabet es va fer l'amo del PSC-CAMORRA; i portar a aquest individu de president, el que fa, es que tots els catalans siguem uns delinquents; Viswca ERCamorra, Visca PSCamorra, visca la Camorral.neralitat de Catalunya, pais d'estraperlistes, monitlles i lladregots d'esquerres
MUNTANYAORRIT
15/11/2008
QUIN CINISME! AL pALLARS VAN COMPRAR SIS ALCALDES DE CIU HISTÒRICS DOS DIES ABANS DE PRESENTAR LES LLISTES. els hi faltava gent i els van comprar amb diners, càrrecs privilegis. HO SÉ DE PRIMERA MÀ...COLLA DE GRIPAUS...CO M GOSEN....
ZP, no hay crisis
15/11/2008
Montilla, al final todo se sabe
tomas
15/11/2008
El Quiqui o capo major del Baix Llobregat només sap filesar, filesar i filesar; ara es tot el govern que només sap filesar, banaquejar o apel.lejar; sortir de la crisi amb aquests quinquis o bandidos d'esquerra es impossible; emigrar o morir-se de gana amb aquest preanalfabets a la Filesa-lunya de Catalunya; Volem Politics, No lladres o Quinquis montillescos o carodistes
MN
14/11/2008
Aquest individu Montilla, illetrat i vingut de terres foranies, no te voluntat d´integrarse. Usurpa la presidència del nostre país només a canvi de satisfer la vanitat i els deliris de grandesa d´un fracassat com el Perez-Carod.
Montse
14/11/2008
Que es pot esperar d'un illetrat i sectari que, per no saber, no sap ni escriure ? ignorància elevat al màxim exponent. Que es pot esperar d'un partit que encoloma a un illetrat espanyolista que la seva afecció eren les tardes al toros? La decadència de Catalunya. Que espot esperar d’aquest govern d’inútils i incompetents? La destrucció d’un país... maleiré tota la vida el dia que vaig votar ERC, els únics botiflers d'aquest país. No hi ha perdó possible pel que han fet a Catalunya , MAI MES!!!... ho prometo.
Josep-Empordà
14/11/2008
Qui vol la asimilació de la teua Nació al si d'un altre, no pot ser mai adversari, és l'enemic. El pscPSOE no és l'adversari, és l'enemic. ERC ha lliurat la Nació a l'enemic i aixó, a tot el mon mundial és alta traició.
Joan
14/11/2008
Llonch: Potser no t'ho sembla, pero coincideixo qüsi al 100% amb el teu comentari. A veure: "L'enemic son els sociates" i cap més adjectiu?. Quan ens situem "a casa", "divide e impera" ( ací està el moll de l'ós). Potser et semblen els meus comentaris sobre ERC "patètics", pero per ser just, no ha estat fins "l'aparició" en escena d'aquesta gent que tot s'ha mogut (per bé i per malament). Son "l'enemic"? o "l'adversari"?. El que amb queixo, es de la facilitat demagògica de no pensar més enllà de la malaltia anomenada "partiditis" que patim, i creure que hi han "conversions" a dojo justificades exclussivament per la "poltrona". Això, a banda de demagògic, es desconeixer que hi han altres discursos. Seria tan injust com dir que durant 23 anys, a Catalunya, únicament hi havia un "cacic" i que mai el "seu" partit a l'estil Búlgar, va piular. Així que aprenem la lliçó: "divide e impera" es el que ENS ESTAN APLICANT al catalans. Hi col.laborem de grat?
Exvotant d'ERC
14/11/2008
Als catalans, Joan, els plats al cap ens els ha tirat ERC...si més no a una quantitat gens despreciable de catalans, i d'aixó plora la criatura, de que heu menystingut a la ciutadania i ara ja no hi ha marxa enrera. ERC está acabada, perque en ùltima instancia, qui decidirem serem els ciutadans.
Joan T.
14/11/2008
Completament d'acord amb n' Agustí Llonch: l'enemic son els sociates
Josep-Empordà
14/11/2008
Home, ja que hi som, caciquisme, el que es diu caciquisme és el que fa des de temps inmemorial el pscPSOE a Barcelona i rodalies (diguem-li Baix Llobregat i voltants). Recordem el convicte Josep Mª Sala portant d'amagat al Presidente Vitalicio de la Junta d'Andalusia Manuel Chaves als casals andalusos baixllobregatins i barcelonins per adoctrinar al personal.
Pepeillo
14/11/2008
Aquí el que tenim és un "cortijo", amb tots els respectes....
Agustí Llonch
14/11/2008
Joan, l'enemic són els sociates. Això ho hem de tenir clar, i no ens hem de cansar de repetir-ho tantes vegades com calgui, perquè es veu que hi ha alguns que encara no ho saben. Això d'entrada. En segon lloc, no em valen els matisos que apuntes, entre altres coses perquè quan et passes mitja vida acusant de 'cacic' al president Pujol i titllant de 'règim' els seus governs, no tens cap mena d'autoritat moral per corregir ningú (ni tan sols "The Economist", per molta mala baba que gasti) que també usa els mateixos termes, encara que la intenció sigui ben bé una altra. Perquè el concepte de caciquisme és el que és, i no hi ha volta de full. I perdona'm Joan, però la defensa que fas d'ERC és patètica. Potser tenia algun sentit en el primer tripartit, i durant l'elaboració de l'Estatut, però ara ja és del tot injustificada. Esquerra ja no arrossega ningú, més aviat s'arrosseguen ells per sobreviure. I per últim , trobo molt encertat que El Singular ho publiqui. Cal denunciar aquesta hipocresia, a cop d'hemeroteca, i molts mitjans n'haurien de prendre nota. Jo em pregunto per exemple, perquè l'Avui no n'ha dit res. Les meves felicitacions, doncs, pel Singular Digital.
Cesc.
14/11/2008
Al Cimera hi podeu trobar l' entrevista integrar. http://www.cimeraextra.blogspot.com/ Aquests sociates són "es colmo" del cinisme. Canya!
Joan
14/11/2008
Les declaracions de Montilla sobre el caciquisme, son encara que partidistes, diferents a les de The Economist. Les d'aquesta última s'enmarquen en totes les "autonomias de régimen común" i el nou discurs nacionalista espanyol (suposadament "modern") que vol acabar d'una vegada amb l'excepció (catalana) que es la que els 'hi va donar origen. Els socialistes catalans van comporatitzar amb aquest discurs de manera irresponsable, per pura oposició a CiU. Van tenir de "companys de viatge" tota aquesta gent que dia sí, altre també, desprestigien l'autonomia, les seves institucions, els seus càrrecs, amb l'unic objectiu d'acabar amb la nació catalana. O algú pensa que aquest discurs va "contra" l'autonomia" extremenya o de Madrid?. ERC va trencar a Catalunya, l'aliança socialista amb aquest discurs (i també altres coses) pero el problema es que no coneixem qui "arrastrará" a qui. Per això crec que els catalans no ens hem de tirar els plats pel cap, hem de tenir una mica de prespectiva i ser justos en les apreciacions per enfocar a l'enemic, més que a l'adversari. I pendre les decisions en moment oportú, que segurament es més aviat que tard.
Jordi
14/11/2008
Sensacional! Quina barra que tenen els socialistes! I ara a sobre van donant lliçons de moralitat pels puestus. El que s'ha de veure...
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida