vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
87 %
13 %
82 vots
Amb cor i nervi
Ni Reagrupament és ERC ni CiU és el PSC
"Intentar estirar Convergència cap a una línia clarament independentista, no és ni una empresa ingènua ni una traïció: és imprescindible"
Àstrid Bierge
Ridao ha retret a Reagrupament que s'ompli la boca amb la paraula independència: “no per parlar cada dia d'independència es fa avançar el país”. Jo li preguntaria a Ridao què han fet ell i el seu partit en els últims anys per fer avançar el país. Perquè governar amb el PSC i per extensió regalar Catalunya al PSOE no crec que sigui una bona manera de fer-ho. També retreu a Reagrupament que no sàpiga distingir "la Catalunya real de la Catalunya virtual". Quina gràcia, això ho diu un que creia que era possible catalanitzar el PSC! És precisament Esquerra, la que no fa res per la independència més enllà d'omplir-se la boca amb proclames, i també és Esquerra la que fa volar coloms fent-nos creure que la Catalunya real ha de poder canviar els espanyols. És veritat que a Carretero li queda encara molt per demostrar, quasi tot perquè està començant el seu projecte polític, però de moment ja sabem que va abandonar la poltrona perquè no combregava amb la política del seu partit, que va crear un moviment intern per intentar canviar-lo i que es va escindir quan va veure que amb aquesta Esquerra no hi havia res a fer. Ara, a més, ja ha deixat claríssim que l'objectiu de Reagrupament és que el tripartit no es reediti perquè desnacionalitza el país.

També ha dit, però, que no pensa entrar al Govern si no té majoria absoluta, i això ja no em sembla tan bé. Suposant que els escons que aconsegueixi siguin decisius, i tenint en compte que en aquest cas els utilitzarà per evitar un nou tripartit, l'única opció que tindrà és votar a favor de la investidura d'Artur Mas. No entenc, doncs, perquè renuncia a governar amb Convergència. Els puristes que diuen que nacionalment parlant és el mateix pactar amb el PSC que pactar amb CiU, directament són imbècils. CiU és un partit molt divers i per això es mou en el terreny de l'ambigüitat, però també és veritat que Mas representa un canvi respecte de Pujol i que el fet d'estar a l'oposició ha portat el partit a acostar-se a l'independentisme, fins al punt que molts dels seus polítics el defensen sense complexos. Tot i així, si tornen al Govern gràcies al suport de Carretero, no estaria de més que Reagrupament exigís un pacte amb ells. Primer perquè la seva feina faria servei, i segon perquè garantiria que Convergència no tornés a practicar la política del peix al cove. Ha quedat demostrat que intentar catalanitzar el PSC és impossible, i que per tant, el fet que Esquerra aguanti el tripartit és una traïció al país; ara bé, intentar estirar Convergència cap a una línia clarament independentista, no és ni una empresa ingènua ni una traïció: és imprescindible.
19Veure i/o afegir comentaris
casimiru:Déu n'hi do, xiqueta. Decididament m'agrad...
Comentaris (19 en total)
casimiru
02/10/2009
Déu n'hi do, xiqueta. Decididament m'agrades. Jo també espero que el criteri de CiU torni a ser eina de govern.
Ex-CiU/Ex-ERC
01/10/2009
A efectes pràctics CiU i PSC són igual d´independentistes. Els polítics catalans estan tots venuts. Jo a les properes eleccions voto Reagrupament.
Marc
28/09/2009
"CIU ens va portar a ser reconeguts a Europa": Ha ha, quin acudit. N'hi ha prou amb anar a Copenhague, Berlín o Praga per veure que després de Barcelona hi posen irremeiablement "SPAIN". Aquesta és la gran tasca d'INTERNACIONALITZACIÓ que va fer CiU.
ramu
28/09/2009
a veure què opina l'àstrid d'això: http://blogs.avui.cat/endavant/
emili
28/09/2009
Et sembla poc permetre que governi el que ( ens agradi o no )vota el gruix de l'electrat català i barrar el pas a la edició d'un tercer tripartit ? Reagrupament potser fa el que hagués hagut de fer ERC. Romandre a l'oposició, una oposició bel·ligerant però predisposada a recolzar tot allò que vagi a favor dels interssos del país; fiscalitar l'acció del govern, guerrejar cada moció, proposta, dictament, decret, llei ... sempre des de la perspectiva nacional. Si fes quelcom similar es guanyaria el respecte de l'electorat, incrementaria el prestigi del sobiranisme, i obtindria un rèdit moral ben sòlid pel que fa a properes conteses electorals . CiU governaria en solitari pero podria comptar mb Reagrupament sempre que el tema fos positiu en clau sobiranista . Quin problema hi veus ? La úncia pega és que a l'hora de gestionar el dia a dia parlamentari , tard o d'hora s'hauran de mullar ideològicament i si de debò es tracta 'una plataforma transverssal, això generarà desavinences en el grup atesa la seva - teórica, si més no - deiversitat ideològica. Altrament, l'article el trobo brillant, d'allò més sintètic pel que fa a les errades de ERC .: reglar-li la presidència de la nació a l nacionalisme espanyol, enganyar l'electorat predicant radicalitat nacional per a l'endeà de les eleccions sortir ambaquesta boutade del gradualisme i la pluja fina... De vots als feus socialistes no n'han esgarrapat cap ni un. Lògic. Podríem afegir la nul·la capacitat d'autocrítica i la nul·la predisposició a rectificar desprès de les davallades patides en les eleccions . Ara mateix Esquerra està en clar fora de joc. Ara mateix obturen la puixança del sobiranisme alhora que el desprestigien . Trist .
Un de RCat al nord
28/09/2009
"Et sembla poc permetre que governi el que ( ens agradi o no )vota el gruix de l'electrat català i barrar el pas a la edició d'un tercer tripartit ? Reagrupament potser fa el que hagués hagut de fer ERC. Romandre a l'oposició, una oposició bel·ligerant però predisposada a recolzar tot allò que vagi a favor dels interssos del país; fiscalitar l'acció del govern, guerrejar cada moció, proposta, dictament, decret, llei ... sempre des de la perspectiva nacional" Exactament això toca, sí!
Joan
28/09/2009
És veritat que CiU no és el PSC. Però no ens enganyem. Els sociates maten el país de cop a la guillotina i els convergents el maten lentament anestesiant-lo. Sempre han estat així i no hi ha ni déu que els estiri enlloc més perquè aquesta és la seva naturalesa. Com els sociates, són al capdavall una pura i simple màquina de poder que de l'ambigüitat en pretén fer virtut. Comptar amb CiU és, lamentablement, enganyar-se, per més indepes de bona fe que tingui a les seves bases.
Constantí
28/09/2009
Negar-se a entrar en un govern quan no es te majoria és una demostració de humilitat. Si Reagrupament no guanya les eleccions, no té perquè governar. A més, això li deixa marge per a donar suport o no en determinats moments al govern de la Generalitat, segons convingui a la fita de l'Independentisme.
El radar de Sarrià
28/09/2009
Àstrid, Tens raó, el nom no fa la cosa, però molt em temo que aquí es donarà més importància al nom que a la cosa.
El Papu
28/09/2009
Astrid, no caldra que Reagrupament voti la investidura de Mas. CiU en tindra prou amb els vots del PSOE i, si conve, tambe amb els del PP.
Jordi
28/09/2009
Emili, tens tota la raó.
Ex votant d'ERC
28/09/2009
Mai m'haguera pensat que arribaria a dir el que vaig a dir, però és el que ara penso: el millor que li podria passar a Catalunya son un parell de legislatures amb majoria absoluta. És l'ùnica manera de redressar el Pais dels desastres comessos pels tripartits en lo nacional i en lo econòmic.
contrapolitics
28/09/2009
Els plans de Reagrupament de no entrar a cap govern si no té majoria absoluta, perquè els seus dos objectius són ben clars, és exactament el que hagués d'hagut de fer ERC. Però els hi va poder més el Poder que'ls objectius. No m'enrefio ni d'ERC, ni de CiU (no cal parlar de PSOE, IC I PP). El meu vot per Reagrupament. El teu Astrid,...queda clar que serà pels que varen pactar amb Aznar.
De_retruc
28/09/2009
Àstrid, no insultis, dona. No veus que els fets de CIU invaliden qualsevol insult? Defenses a CIU, però va pactar amb el PSOE i el PP quan els va convindre; va intentar treure totes les engrunes de peix al cove que va poder (que tanmateix critiques a l'article, no ho entenc). CIU ha mantingut anestesiat el poble català, i no ha volgut aconseguir cap fita real per a l'alliberament d'aquest país...durant 23 anys!!!. D'altra banda, Reagrupament té l'oportunitat de regenerar la podrida política catalana amb el seu tarannà,i votar a favor dels interesos de Catalunya: això ho pot fer sense formar part de cap govern. CIU potser sí que és necessària per a la Independència, però en tot cas ho serà per la seva massa electoral, no pels seus principis nacionals, que no en té. Si es pogués prescindir d'ells, la cosa aniria millor. Que en Mas és diferent d'en Pujol, ho veig més com una opinió teva que com un argument: si en Pujol el va escollir, per alguna cosa devia ser. I no crec que fos per ser gaire diferent d'ell.
Robert
28/09/2009
Caram, ara ja tirem d'insults als que no pensen com tu? Doncs sí que anem bé. Mira, maca, pren nota: CiU no és independentista, té massa lligams amb massa agents antiindependentistes qui li picarien la cresta o li posarien semàfors vermells a La Vanguardia al més mínim senya de "deriva nacionalista" (de fet, no cal el condicional: ja ho fan), com pot ser que això no ho vegis? ¿Com pots pensar que Godó, La Caixa, la Cambra de Comerç, Gas Natural, tots els còmplices de CiU de tota la vida, que tota aquesta gent donaria suport a Mas en un procés de secessió que portaria tensions brutals amb Espanya, boicots per terra, mar i aire, i la pèrdua del seu mercat per un parell de generacions com a mínim? I ja que et permets insultar als qui pensem que PSC i CiU són més o menys el mateix (màquines de poder, màquines d'estatu quo, màquines pro-"estabilidad", màquines pro-espanyoles), doncs jo te'l reboto estil boomerang: potser tu també ets una mica "imbècil" (fent servir el teu llenguatge) per pensar que aquesta coalició que, a les darreres eleccions realitzades, va presentar Josep Antoni Duran i Lleida ("si mai es fes un referèndum, jo votaria NO") és independentista. Potser no és "imbecilitat", sinó viure a la dimensió desconeguda.
Ramu
28/09/2009
Bravo, Robert
Sergi
28/09/2009
Hola Àstrid, sóc un imbècil. Sí, sóc un imbècil perquè vull la independència del meu país. Sóc un imbècil perquè sé perfectament que nacionalment és el mateix que el president de la Generalitat sigui Mas o Montilla. Sóc un imbècil perquè mentre aquests dos aspiren com a molt a ser presidents d'una comunitat autònoma espanyola, jo vull que el president de la Generalitat tingui un seient a la UE i a l'ONU. Potser sí que tens raó i sóc un imbècil, però cada vegada tinc més clar que l'única opció patriòticament digna i l'única sortida econòmica per al país, es el divorci amb Espanya que proposa Regrupament. La resta és més del mateix. La mateixa misèria de sempre.
Prudenci Haneke
28/09/2009
No hi ha prou vots als poblets de Catalunya perquè en Carretero tingui algun diputat
Núria
28/09/2009
Al menys CIU ens va portar a ser reconeguts a Europa i va crear riquesa ens agradi ó no, aquets del tripartit el que han fet es ensorrar.nos en la misèria. Crec que no hi ha color!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida