vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
89 %
11 %
72 vots
Des de fora
SENTÈNCIA DEL CONSTITUCIONAL?
VOTEM PEL S.I.
"Van passant les setmanes i ni govern ni oposició semblen capaços d’oferir una resposta creïble a l’immens greuge que, indefectiblement, ens causarà el TC"
Agustí Bordas
Ahir dimarts, el rotatiu jacobí El País, afirmava que “Esquerra Republicana ha garantizado [a José Montilla] que un mal acuerdo de financiación o un recorte estatutario no provocará su espantada del Gobierno catalán”. O sigui que, malgrat la indefinició de Puigcercós en públic, Carod-Rovira sembla haver garantit la continuïtat d’ERC a l’executiu Montilla fins al final de la legislatura.

És trist i lamentable que ja faci mesos que es discuteix la creació de l’anomenat “Pla B”, la suposada resposta a una sentència del Tribunal Constitucional (TC) que retalli i desvirtuï, encara més, l’Estatut de 2006. Si bé és evident que l’electorat d’ERC no acollirà amb els braços oberts la sentència del TC, els actuals líders d’Esquerra semblen no voler arriscar el seu sou davant la, més que probable, agressió judicial espanyola.

Els mitjans de comunicació espanyolistes, amb la inestimable col•laboració de Josep Antoni Duran i Lleida, estan intentant anestesiar la ciutadania de Catalunya amb la proposta de crear un govern “d’unitat nacional” per donar resposta a les noves retallades a l’Estatut. Ningú sap què s’aconseguiria amb aquest suposat govern d’unitat, però és evident que a Madrid, després d’haver-nos humiliat durant el darrer lustre, no s’espantarien gaire si veiessin un quatripartit a la Generalitat; al capdavall, les noves regles de joc imposades pel TC continuarien vigents.

Van passant les setmanes i ni govern ni oposició semblen capaços d’oferir una resposta creïble a l’immens greuge que, indefectiblement, ens causarà el TC. Hi ha qui demana l’organització d’un referèndum, quelcom no factible dins de l’ordenament jurídic actual (tal com ha quedat palès amb el fracàs de la proposta del Lehendakari Ibarretxe). N’hi ha d’altres que demanen eleccions anticipades, sabent que un nou govern, dins de les estructures jurídiques espanyoles, un cop un cop retallat l’Estatut i anihilat el nou finançament, no tindrà cap marge de maniobra addicional. En tot cas, qui proposi una opció allunyada del “govern d’unitat” serà qualificat de “radical” i rebrà atacs viscerals per part de l’establishment i alguns mitjans de comunicació.

Crec que, curiosament, José Montilla té raó quan demana una resposta “constitucional” a la sentència del TC. Així doncs, la resposta sobiranista a la sentència del TC, malgrat la resistència inicial de l’actual direcció d’ERC, podria ser la següent:
1) Moció de censura contra el govern Montilla i convocatòria d’eleccions nacionals; i
2) Creació d’una coalició electoral sobiranista, anomenada per exemple, “Solidaritat Intracatalana” per tant “S.I.”, que tingués com a únic punt del seu programa electoral, la declaració unilateral d’independència catalana.

Aquesta estratègia ens permetria convertir les properes eleccions nacionals catalanes en un Referèndum d’independència de facto. Tant a nivell internacional com dins de l’Estat espanyol, ningú podria discutir la legitimitat del procés electoral català, amb la participació de tots els agents polítics rellevants, el finançament ofert per la legislació electoral i el mandat netament sobiranista de la coalició del S.I. A nivell domèstic, la coalició del S.I. podria rebre el suport de l’electorat convergent, el d’ERC, el sector sobiranista d’IC-V, els Maragallians i els sobiranistes d’UDC; és a dir, la nova majoria sobiranista sorgida com a reacció a l’agressió judicial espanyola i la constatació de la inviabilitat de l’Autonomia com a sistema de submissió catalana a l’Estat espanyol.

Aquesta proposta permetria als partits polítics donar el protagonisme a la ciutadania catalana en el nostre procés de reconstrucció nacional. Tenim doncs, la possibilitat de donar una resposta unitària, serena i constructiva a l’ultimàtum imposat per Madrid. Jo votaria S.I. a la nostra independència, i vostès?
Imprimir Enviar notícia
19Veure i/o afegir comentaris
Núria:Era ciencia ficció poder parlar obertament d'...
Comentaris (19 en total)
Núria
30/12/2008
Era ciencia ficció poder parlar obertament d'independentisme i ara tant sols en dos anys ho fem. No, en política tot és possible i res és ciencia ficció. Genial i totalment factible que no vol dir sigui probable ara per ara però si per no tant lluny com a d'aquí un o dos anys. Hi crec ho espero i ho desitjo però també ho exigeixo. Creure és començar a aconseguir-ho.
Jordi
27/11/2008
Tant de bo el que dius fos una realitat, però tenim una classe política massa agafada a la cadira perquè això passi. Llàstima...
Sebastià
27/11/2008
Una coalició com aquesta tindria el meu vot sense dubtar-ho. No miraria ni el nom dels seus candidats.
Eduard
28/11/2008
Sebastià: aleshores vostè no és un bon elector. Al nacionalisme no li calen més votants amb la bena als ulls. Com el munt d'indocumentats que dóna suport a ERC perquè de tant en tant els líders pronuncien la paraula "independència", malgrat que siguin tots una colla de matapans sense formació ni ètica.
R. Aragó
28/11/2008
En aquests moments Catalunya podria tenir un govern nacionalista a la Generalitat, si no el té és per culpa d' ERC. Crec que el S.I. podria ser una molt bona opció.
Jordi
28/11/2008
Tot això és política-ficció, cap dels nostres polítics està per la feina de defensar els interessos dels seus electors, només els seus càrrecs oficials. Els Constitucional retallarà l'estatut tot el que voldrà i aquí hi haurà una cursa de declaracions per presentar-ho com a "no tan dolent". El problema, en la meva opinió, és la nul·la exigència dels catalans envers els nostres representants polítics, ens deixem guiar pel que diuen sense tenir en compte el que fan i el que fan no repercuteix en cap cas en millors condicions de vida pels ciutadans. Com a idea no està malament, però no passarà.
Jordi Benítez
01/12/2008
La resposta a la retallada l'haurem de donar, com sempre, la ciutadania: hem de treure un mil·lió de persones als carrers de les ciutats principals del país, i que els polítics en prenguin nota
Àngel
28/11/2008
És l'únic camí. Si els partits autoanomenats nacionalistes, sobiranistes i independentistes no caminen cap aquesta ultima ratio, l'única sortida és l'abstenció responsable si pot ser massiva.
Com si fos tant fàcil
27/11/2008
La solució proposada seria possible en qualsevol altre lloc que no fos Catalunya. Algú s´imagina els actuals partits catalans posant-se d´acord per fer avançar els interessos nacionals? Jo no. El problema que tenim els catalans no és la previsible retallada del constitucional, això és la conseqüència. La veritable tragèdia és el descrèdit del sistema polític. Els partits catalans són burocràcies que sols es representen a elles mateixes; els seus dirigents sols volen mantenir el sou, són incapaços de defensar Catalunya. Si realment haguessin estat per la feina no hagués passat res d´això i ens hauriem estalviat les pallassades dels últims anys. Qualsevol solució passa per la reforma dels grans partits, especialment CiU i ERC, amb una reforma del catalanisme (perque intentar argumentar l´articulació amb Espanya després d´aquesta clatellada és de dements, l´única via realista és el sobiranisme) i la substitució de les actuals direccions per cares noves que la gent es pugui creure. Una altre cosa és que les cares velles es deixin substituir, que no és el cas. I que els seus poderosos padrins (Conde de Godó, Lara, La Caixa, Fomento del Trabajo Nacional, Circulo de Economia, etc) no hi posin pegues, que tampoc. Fer fora el Mas i el Duran, el Carod i el Puigcercós, costarà suor i sang.
Araki
27/11/2008
Bé, em sembla que la solució proposada és millor que no res. Però cau en la trampa del desgast convergentet, de demanar que ERC es faci una moció de censura a ella mateixa (com a partit del govern) i que després de bon grat col·labori en la creació d'una candidatura unitària. Perquè aquest és el segon problema: sense els partits, no sembla factible. Però insisteixo, val més plantejar una solució difícil que no pas cap, com pretenen els partits.
Manel
27/11/2008
La solució que proposes és cinència i ficció, estic al 100% d'acord amb: Com si fos tant fàcil. El sistema està podrit, és impossible avançar un milimetre amb aquest sistema de partits burocràtitzat
NESKA
11/12/2008
ENS HAN DIVIDIT PER TANT...ENS HAN VENÇUT...:(
Gerard
27/11/2008
Totalment d'acord amb la proposta que fas. També, al meu parer, s'hauria de crear aquesta força electoral. Hi ha líders, de dins i de fora dels partits, que reclamen la sobirania. Hi ha plataformes i agrupacions de tota mena que li donarien força humana. Hi ha força electoral que ho espera, entre ells els 350.000 de tots coneguts. La idea és ciència-ficció , car no ningú se la vol jugar, aquí hi resideix la font de tots els mals.
Xavi
30/11/2008
Dubto molt que les forces polítiques catalanes, inclús les forces nacionalistes, tinguin la decència i el coratge de presentar una oposició organitzada a la retallada de l´estatut. Amb aquests polítics de fireta, i amb aquests partits que sols busquen la pròpia supervivència no es pot fer res. Però com ens ho fem per desfer-nos d´aquesta gent?
Aureli
19/12/2008
Doncs si el Sr. Bordas dòna al Govern Federal Canadenc uns consells polítics tan assenyats com els d'aquest article, com s'explica que el tinguin de conseller?... Ah, és clar!, li han contractar com a conseller perque l'encerten sempre demanant.li consell i fent exactament el contrari del que els aconsella! Mai falla en Bordas, sempre diu bestiesses.
Teresa Pi
27/11/2008
Un l’article molt engrescador. Personalment crec que seria fantàstic per Catalunya tenir el S.I., però no em d’oblidar que tant els polítics com una gran majoria de catalans no entendrien mai això de “fer pinya”,ja que l’interès personal moltes vegades està per sobre de tot. Jo que sóc catalana de soca-rel i d’una edat respectable, gairebé podria assegurar que aquest final feliç és tant sols un somni , tant de bo que sigui un equivoc per part meva.
Consol Petit
27/11/2008
Sabeu perquè ens volen els del PSCPSOE tots junts ('todos juntos en unión' com deia la cançó tradicionalista) perquè Madrid no tingui la feinada d'execurtar-nos un a un. D'una afusellada ens maten a tots i qui no es conforma és perquè no vol.
Salvador Farell
27/11/2008
Després de llegir el seu magnífic article, li puc assegurar que jo també votaria pel S.I.
Guillem
27/11/2008
Fa molt de temps que penso que la creació d'un únic partit sobiranista que englobi a tots els independentistes catalans és la única solució a la nostra situació actual. És difícil però no és ciència ficció. Els hi ho diu un militant de CDC.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida