vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
48 %
19 %
33 %
27 vots
josep barceló: Al que bé diu JOAN, hi afegiria modificar els p...
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
Actualitat

Política

 29/03/2009
17:58 
Vendrell invita els crítics a abandonar Esquerra
“Algunes persones han creuat els límits tolerables del debat intern”, opina
Vendrell Bertran 2 475
L’exsecretari d’organització d’Esquerra Xavier Vendrell s’ha enfrontat al sector crític Esquerra Independentista (EI) en la reunió del Consell Nacional d'avui. El dirigent republicà ha convidat al corrent liderat per Uriel Bertran a abandonar el partit si no poden assumir les decisions de la direcció elegida per la majoria dels militants.

La reunió celebrada avui ha servit per continuar el debat un obert poc abans de l’anterior Consell Nacional, quan EI va anunciar que buscaria les signatures necessàries per a forçar la convocatòria d’un referèndum intern per decidir la posició del partit en l “en cas de pacte de nou model de finançament”.

En la primera part de la trobada, el president d’Esquerra, Joan Puigcercós, ha lamentat tenir la sensació que al partit “no tothom pedaleja en el mateix ritme ni en la mateixa direcció”. A parer seu, “hi ha qui està per un altre tipus de debat, qui té altres prioritats i en lloc de donar suport i pedalejar en la mateixa direcció, utilitza aquests debats per erosionar l’actual direcció”. “Ho dic, em pesa i em cou”.

En la part final del Consell Nacional, representants d’EI han plantejat vàries preguntes relacionades amb el debat de finançament i la necessitat que els militants preguin part en la decisió final. L’exsecretari d’organització i diputat Xavier Vendrell, que ha parlat a títol personal, ja que actualment no forma part de la direcció d’ERC, ha utilitzat el torn de paraula rebatre les propostes dels crítics.

Vendrell ha carregat contra el sector de Bertran i ha afirmat que algunes persones “han creuat els límits tolerables del debat intern” i ha afegit que, “posats a fer referèndums”, ell en proposaria un altre per a què els militants es pronunciïn sobre si els crítics haurien d’abandonar el partit.

Els representants d’EI han recordat que els resultats de les eleccions internes celebrades en l’últim congrés indiquen que la suma dels suports aconseguits per tots els candidats no afins a l’actual equip de direcció que lidera Puigcercós suposa el 63% del partit.

Així mateix, han reivindicat la necessitat de “diàleg” entre tots els sectors per reconduir l’estratègia del partit i, sobre el referèndum que ells impulsen, han apuntat que a més d’estar contemplat en els estatus, l’últim congrés va aprovar aquesta possibilitat en qüestions de gran transcendència per al país.
Imprimir Enviar notícia
30Veure i/o afegir comentaris
Honradesa i Republica:Aquest Carretero i Uriel son ...
Comentaris (30 en total)
Honradesa i Republica
30/03/2009
Aquest Carretero i Uriel son convergents i a ERC només son un cancer que cal exterminar; a ERC no es pot admetre traidors i tapats d'en Mas
TST
30/03/2009
Ja fa temps que vaig marxar després de 17 anys de militància. Però potser vaig fer malament. Cal algú que s'enfronti a Puigcercós perquè el partit retrobi uns ideals que valguin la pena: Catalunya, l'esquerra, la decència.
Ai que patirem!
30/03/2009
Ànims Uriel i tota la bona gent d'ERC!!!
Rafa
30/03/2009
Doncs q aprenguin dels del Matí i q engeguin a fer punyetes a les majordomes dels sociates.
Josep-Empordà
30/03/2009
Anna, sort que existeixen les emeroteques, el 1999 i en Carod: http://www.tv3.cat/eleccions99/ . Ho veus nena, ERC al 1999 ja havia signat el pacte de sang amb els seus amos del PSOE-NE, i des d'a les hores, res no ha canviat.
Joan T.
30/03/2009
Anna: Perquè no recordes que quan CiU no va voler pactar amb ERC és perquè en Carod també volía els sociates al govern?
Joan
30/03/2009
Siguem seriosos!!!! Mentre no aconseguim crear un projecte compartit i sòlid entre tots els miliants d'ERC, el pais no té futur. Ho dic tant per l'actual direcció com pels sectors crítics, tothom i té part de responsabilitat en l'actual situació del partit.
Quim
30/03/2009
Que calli el Sr Vendrell! La militància no el vol. Es que no s'han recorda del darrer congres
Kim
30/03/2009
Uriel, i pensar que aquests eren els teus amics. Poca vista noi.
Roger Fuentes i Travesset
30/03/2009
Company Puigcercós i company Vendrell. Però quina vergonya. Per reivindicar la legitimitat d'haver estat escollit (per la mínima, tot sigui dit) a l'anterior Congrés potser primer hauries d'actuar com el president de totes i tots, i no només d'alguns. Anar-nos titllant de frikis, trepes, ganduls i ara deslleials és la viva prova que no estàs a l'alçada. I invitar-nos a marxar és un insult definitiu per tota aquella gent que també som Esquerra. I de la mateixa manera que ets legalment i legítimament el president del nostre partit, jo puc dirigir el partit via referèndum intern de manera també legal i legítima. Ja sé que la premsa no és un lloc per esbombar crítiques. Però tenint en compte que tu mateix fomentes la descohesió del partit a través de la premsa (el divendres passat els diaris ja avisaven de les vostres paraules abans que es produïssin!!) com fa mesos que hem d'aguantar molts militants i militantes, permet-me que et digui que ja n'estic fart. No deixaré el partit. Per responsabilitat. Perquè tenim molta feina per fer. Perquè Esquerra és una eina útil, senzillament mal utilitzada i infravalorada, però serà el percutor de la independència quan s'utilitzi aquesta eina correctament. Roger Fuentes i Travesset. Militant 25632
Jordi
29/03/2009
Res d'assembles ni de democràcia interna. Res del que deia Puigcercós que ERC era l'unic partit que consulta les basses, cosa que no fan els altres. Tanca files en torn del ídol Vendrell, hermetisme i manca de autocrítica. ERC s'ha fet gran tal com demanava el PSC-PSOE. Jo expulsaria del partit als partidaris de Carretero i l'Uriel Bertran que son uns pesats i uns amargats i uns rancorosos i uns frívols.
Despí.
29/03/2009
Vendrell, els calçots sempre et poden.
M. Riba
29/03/2009
Reclamar diàleg entre totes les parts i alhora convidar als crítics a marxar del partit és una "habilitat" que només se li pot ocórrer a intolerants com Puigcercós o Vendrell. Molts ex militants, ja vam abandonar el partit en constatar aquestes habilitats del camarada Vendrell.
Cesc.
29/03/2009
És bonic de veure que al darrer Congrés no va ser pas tot en và. Alguna cosa va ser profitosa, com desfer-nos d' aquest matonisme del Vendrell, personatge defenestrat fins i tot pels oficialistes. Veig que torna, però, amb ferma voluntat estigmatitzadora. No canviarà mai. Quin enverinat favor que fa a la direcció.
L'orquestra del Titànic...
29/03/2009
Aquests d'esquerra segueixen interpretant melodíes mentre s'enfonsa el vaixell... ja veureu com comencen a córrer quan es donguin conta que no hi han bots salvavides per a tothom...
anna
29/03/2009
Ei....... vendrelleti, tú sí que has d'abandonar l'amenaça constant cap a els crítics. Recorda que en el congrés nacional, et vam fotre fora de l'ejecutiva. I no se quin partit es esquerra. El meu partit es: ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA. -ERC-
Amor a la menjadora
29/03/2009
Que els crítics abandonin el partit. No m´extranya. Prefereixen que els votin 4 gats però mantenint ells les cadires. No els interessen les opinions crítiques, sobretot quan els obligarien a abandonar la menjadora. A la fi hauran d´abandonar la menjadora i els votaran 4 gats.
anna
29/03/2009
Em de tenir en compte, que a ERC, tots els militants, podem opinar. Es cert que de vegades, hi han discussións mes fortes, perque no tots esthem d'acord en les maneres de fer les cosses. Peró els que no son d'ERC, i voteu a d'altres partits, expliqueu quí us escolta, ón es la vostra veu, quí us té en compte. De manera que al tanto en insultar, com fan molts de CIU, que es per aixó, que no podem anar junts. Dues legislatures : 1995 i 1999, CIU es vá estimar mes pactar amb el pp, quant CIU+ERC, teníam la majoría absoluta al Parlament de Catalunya. Només que CIU, es declarés també independentísta, no hi hauría ningú en tot el món mundial, que ens pogués parar els peus. Dintre d'ERC, sempre hi haurán discussións, perqué no hi han dues persones iguals en el món. Peró en els altres partits, no hi há discussió, perque ni tant sols us tenen en compte per a rés, només per pagar la cuota.
Joan Socialista
29/03/2009
Anna. Tens raó. Els socialistes pensem el mateix. ERC no pot pactar amb CiU, de cap manera, i nosaltres no ens importa pactar amb el PP per escombrar els nacionalistes de tots els llocs. Feu be en afirmar que no hi ha dues persones iguals, perquè nosaltres els del PSC-PSOE també som dues persones diferents però som iguals. Endavant Huguet!
endavant la senyoreta pepis, jajjaj
29/03/2009
mister x i socialista, oxímoron, jajjaj, però tens raó... que sí, albercoc... les senyoretes pepis pensem el mateix que tu: ningú no pot pactar amb ningú... a no ser que sigui jo, ho digui jo, em vagi bé a mi o serveixi per fer fora els qui no pensen com jo... no et dic res si, al damunt de cínics i rucs són propensos al gal i nacionalistes espanyols.
manel ferran
29/03/2009
el Vendrelletti, a més d' ignorant i assassí de la pàtria, ara voldria fer, com van fer els seus el 1936: assassinar i enterrar en fosses comunes tots aquells que no diuen si wuana.
David
29/03/2009
Doncs sí senyor, teniu tota la raó. Jo mateix ja vaig plegar d'ERC quan el primer trippy i ara és que ja ni us voto.
Mercè
29/03/2009
Es temps de calçots, Sr.Vendrell la culpa no es dels crítics, es de Vds. que han fet el tristpartit, s'han tirat al precipici per la seva bocassa, i ambició,i sense ganes de treballar, els porquets si que s'han engreixat.
Bye bye tripi
29/03/2009
Parla Vendrell o parla José Zaragoza? Això és el que us agradaria oi? Que ningú denunciés com heu venut el país a un partit manat des de Madrid oi? Ja pots fer el numeret que això s'acaba noi!! Adeu, adeu tripartit!!!
Ramon
29/03/2009
Ara aquests grapalluts ja equidisten, hòstia va, hòstia ve, entre ells.
Ramon
29/03/2009
Puja el teló. Es veuen els actuals estertors agònics del Tripartit, els uns menjant merda i els altres barallant-se entre si -a cops de palangana-. Baixa el teló. Nom de la pel·lícula? Els últims dies de Camorra.
ramon
29/03/2009
sóc militant d'ERC i estic amb els critics. si volen que estripi el carnet ho faig demà i em dono de baixa
Ex votant d'ERC
30/03/2009
Em va doldre reconeixre que amb ERC m'havia equivocat. Ara, que abjuro d'ells i no els votaré mai més, soc més feliç que un ginjol. No es pot pendre per imbècil a tot un poble.
Pol
30/03/2009
Vendrell i Puigcercós, tal fareu, tal trobareu.
No cola!
30/03/2009
Home Anna! Ja m'extranyava que la culpa no fos de CiU! És que ja tardava a sortir el clàssic comentari. Vinga, ja pots passar a cobrar per Nicaragua!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida